Portfolio Portfolio
5
5
1
március 13. | 08:48
#1

Sorra tiltják le az országok a Boeing balesetezõ gépét - Tényleg ennyire veszélyes?  

ugrás a cikkhez
Hiába nyilvánította az amerikai szövetségi repülésügyi hatóság repülésre alkalmasnak a Boeing 737 Max típusú repülõgépeket, sorra tiltják le országok a géptípus repülését, ma már az Egyesült Királyság is úgy döntött,
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
szerda, 00:41
előzmény: #37  daxlisgyuszi
#39
"nekem holnap nagyon korán (délelőtt tízig) oda kell érnem az usziba..."
.
Ezzel most a munkanélküliségedre vagy büszke, vagy miért írtad?
.Megjegyzés: Orbánék úsznak jelenleg a pénzben, de szerintem érik náluk a sportágváltás, ebből ugyanis előbb-utóbb futás lesz. Szóval neked is ezt javaslom, az edzéstervvel készülj fel a sportágváltásra:)
szerda, 00:34
előzmény: #37  daxlisgyuszi
#38
Diagnózis: sok volt mára neked a tütü. Javaslat: pihenés, holnap visszafogottabb fogyasztás.
szerda, 00:32
előzmény: #36  algore
#37
műszakváltás??...:))... na jó éjt Nektek, nekem holnap nagyon korán (délelőtt tízig) oda kell érnem az usziba...
szerda, 00:27
előzmény: #31  daxlisgyuszi
#36
Nem értem miért mondana egymásnak ellent egy okozati lánc két egymást követö eleme? Valahol belegabalyodhattál valami chemtrailbe.
kedd, 23:04
előzmény: #23  daxlisgyuszi
#35
"...U.S. aviation officials think a bird strike is the likely culprit in what led to erroneous sensor data fed to the anti-stall system in the Ethiopian crash, the person said. Ethiopian Airlines has said, however, that a preliminary crash investigation report showed “no evidence of any foreign object damage” such as a bird strike, to the sensor. ..." (CNBC)
 
Valaki hazudik, vagy sumákol, vagy mindkettő... (vajon Orbán lapulhat a háttérben?)...:))
kedd, 22:52
előzmény: #33  -pny
#34
Máskor egyeztess a szomszédos asztalnál szolgáló civilkatonával, mielőtt ugyanabba a topikba tévedsz mint amelyikben ő már eltévedt. :)
kedd, 22:49
előzmény: #32  daxlisgyuszi
#33
Össze-vissza beszélsz.
.
Diagnózis: sok volt mára a tütü. Javaslat: pihenés, holnap visszafogottabb fogyasztás.
kedd, 22:47
előzmény: #29  -pny
#32
A Boeing feltehetőeleg hazudik, vagy sumákol (daxlis)... ebből is látszik, hogy Amerika nem Mutyisztán (bekre)... ergo Trump az oka, mert Orbán (-pny). Igazán pazar tehetségű civilkatonák vagytok...:)))
kedd, 22:41
előzmény: #30  Bekre_Pal
#31
Mi a problémád azzal, hogy két, egymásnak szögesen ellentmondó, nem biztos állítás miatt a Boeing-ügy kapcsán neked az jut egyből eszedbe, hogy Amerika nem-Mutyisztán?? Pavlov ezt a jelenséget valamikor nagyon régen feltételes reflexnek nevezte el. Embereknél is gyakran megfigyelhető. :))
kedd, 22:20
előzmény: #28  daxlisgyuszi
#30
A szmájlisor utáni részre semmi szükség nem volt. Amúgy ha jól látom, most azt emelted ki hogy nem tettek biztos állítást. Akkor most tettek vagy nem? Melyiket akarod rájuk tolni? Kicsit rendezd már a koncepciót.
kedd, 21:32
előzmény: #26  daxlisgyuszi
#29
Ilyen az, amikor az ideológia felülír mindent. Ez történik az USÁ-ban a Trump érában, és pontosan ez van itthon Orbánnál is.
.
Pampánál jelentkezz be, hogy írja fel az öngólodat, nehogy veszekedés legyen a végén, melyik Fidesz hívőnek lesz több idén.
kedd, 19:57
előzmény: #27  Bekre_Pal
#28
"...Azóta eltelt 6 hét, nyilván több részlet tudásának a birtokában vannak."
 
"Madarakkal való ütközés okozhatta az etióp légitársaság Boeing 737 Max gépének katasztrófáját márciusban - írja a Wall Street Journal meg nem nevezett hivatalos amerikai repülésügyi forrásokra hivatkozva." 
 
:)))
 
"...mert össze fognak súgni az emberek a hátad mögött. "
 
Ne mindig magadból indulj ki. Ha állandó suttogást hallasz a hátad mögött, az még nem jelenti azt, hogy nem sajnálnak.
 
kedd, 19:37
előzmény: #26  daxlisgyuszi
#27

Rossz helyen alkalmaztad a kiemelést
 
"A pilóták visszajelzéséből tudják, hogy mi okozta a gondot a lezuhant gépek esetén." Nono.
 
Próbáld inkább így, a mondat némi magyar tudással látszik, hogy ezt szándékozott kifejezni: 1. A pilóták visszajelzéséből tudják (honnan tudjuk? A pilóták visszajelzéséből.) 2. VESSZŐ, azt hogy mi okozta a gondot a lezuhant gépek esetén. Érted, a pilóták visszajelzéséből. Az is nagyon fontos, de körültekintőbben kell az ilyet vizsgálni, mint hogy "tudjuk mi van, mert hát mondták a pilóták".
 
Emellett még ez volt április 4-én: "A vezérigazgató átfogó és alapos vizsgálatot ígért az ügyben."
 
Tehát még nem voltak meg a vizsgálati eredmények, mert a vizsgálatok még nem zárultak le. Azóta eltelt 6 hét, nyilván több részlet tudásának a birtokában vannak.
 
Ja és ha szavakon szemantikázunk, akkor érdemes közvetlenül az eredeti forrásból, az eredeti nyelven tájékozódni és elemezni, mert azzal azért igen pontosan tisztában vagyunk mind, hogy az újságírók figyelmetlenek, pontatlanok és lusták, ezért fenntartással érdemes kezelni az ilyen mondatrészeket.
 
Ugyan, a napnál is világosabb, hogy senki nem jelenthetett ki április 4-én olyat, hogy tudják, hogy mi okozta a gondot. A gondot, érted, tipikus újságírói egyszerűsítés, pongyolaság. A gond. A bibi. Ilyenekre ne nagyon építs összeesküvéselméletet, mert össze fognak súgni az emberek a hátad mögött.
kedd, 16:36
előzmény: #24  Bekre_Pal
#26
április 4.-én még ez volt a hír, ezek szerint még-Mutyisztánból: 
 
"...Elnézést kért Dennis Muilenburg, a Boeing vezérigazgatója a két nemrégiben bekövetkezett 737 Max típusú repülőgépzuhanás okozta halálesetek miatt. Azt is elárulta, hogy mindkét járat lezuhanását egy szoftver hibás aktiválódása okozta. 
 
A pilóták visszajelzéséből tudják, hogy mi okozta a gondot a lezuhant gépek esetén. A mi felelősségünk, hogy megszüntessük a kockázatot - igyekezett csütörtöki közleményében megnyugtatni az utazóközönséget és a befektetőket. A vezérigazgató átfogó és alapos vizsgálatot ígért az ügyben."
 
Aztán most megérkezett a valódi (azaz nem fake) hír, Nem-Mutyisztánból...:))
 
Nem egyszerű a szakmai szervek helyzete Ámerikában sem, ha gazdasági szempontokat is mérlegelniük kell... vagy szólnak nekik, hogy azokat is mérlegeljék...;))
kedd, 16:26
előzmény: #24  Bekre_Pal
#25
Ha ezt iróniának szántad, úgy hiányzik a végéről a szmájli...;)... (amúgy jót nevettünk).
kedd, 16:18
előzmény: #23  daxlisgyuszi
#24
Kizártnak tartom hogy a vizsgálatokat végző szervek szakmai helyett gazdasági következtetésre jussanak, az ott nem mutyisztán
kedd, 15:55
#23
március 13. | 13:22
előzmény: #21  kiegyezo
#22
Azért egy gépátesést megakadályozni hivatott szoftver, ami végső fokon a gépátesést könnyíti meg, igen nagyban hasonlít a vasalás nélkül vagy rossz betonból készült hídpillérhez. Vigyük át az egészet a nukleáris fegyvereket "felügyelő" szoftverekre, és máris célhoz értünk a gondolatpárhuzammal.
március 13. | 13:15
előzmény: #20  elemes
#21
Inkább a határidő, mint 150 utas.
Mondjuk, ezt nem mindenki érti, az tiszta sor.
március 13. | 12:55
előzmény: #19  kiegyezo
#20
a mai tesztelők már csak azt nézik meg hogy a pro forma specifikációnak megfelel-e a szoffer (amit a pro forma specifikációnak való megfelelésre fejlesztettek). ha a specifikáció értelmetlen, és ezt számonkérem, akkor én vagyok az, aki veszélyeztetem a határidőt :-) 
március 13. | 12:35
előzmény: #15  elemes
#19
Egy időben elég sokat teszteltem, egyébként. Jött a fejlesztő, hogy kész. Megkérdeztem: mit csinál a cucc. Hát az ilyen tábla meg olyan tábla ... mondom, oké, de mi az értelme. Ha erre nem volt emberi nyelven :-) érthető válasza, már dobtam is vissza.
március 13. | 12:33
előzmény: #15  elemes
#18
Nekem volt, hogy kellett úgy rendszertervet olvasnom, hogy egy igen/nem választ kellett csak adnom: megfelel-e a célra. És, egyetértek: a tesztelésre rendszerint kevés idő marad, kevés szakértelem, ..., pedig, ugye, az a puding próbája - és nem az, hogy az ügyfél/felhasználó torkán lenyomjuk.
március 13. | 11:18
előzmény: #15  elemes
#17
Tény hogy egyre kevesebben látják át a teljes folyamatokat. És az a nem semmi, hogy nincs is rájuk igény. Nem produktív, nehéz eladni a befektetőknek.
március 13. | 11:13
előzmény: #15  elemes
#16
:))))))))))))
 
ez nagyon ott van!... mennyi hasonlóban volt részem, atyavilág.... kész csoda h. ezek mellett még van világ, ha kinézek az ablakon.
 
:))
március 13. | 11:06
előzmény: #12  _Bekre_Pal_
#15
de még a tesztelő is csak a saját részfeladatához ért.
.
ha a tervekből (a feladat specifikációjából) kimaradt valami, az nem kerül bele a szoftverbe és nem is lesz tesztelve, és senki nem fogja észrevenni, mert bár a saját részfeladatához jól ért, máshoz már nem.
.
dolgozom ilyen szoftveresekkel. fiatalok, zsenik, szemmel alig lehet követni, úgy zsonglőrködnek a C++, java, python objektumokkal, irigylem is őket ezért -- de azt nem tudják, mire való amit csinálnak. párbeszéd:
- ez a fél perc késleltetés mire való?
- hát ha elsőre nem sikerült, később újra próbálja.
- de fél perc múlva?
- igen, annyi idő alatt fel szokott állni.
- de hát fél perc alatt a lift már rég kiment a háztetőn.
- hát ... akkor vegyem kevesebbre?
március 13. | 10:46
előzmény: #13  _Bekre_Pal_
#14
Azzal már elkéstünk. Ilyen szar boeingek mellett én már tartós tejet se vennék.
március 13. | 10:35
előzmény: #11  daxlisgyuszi
#13
akkor siessünk, törjük a fejünket :))
március 13. | 10:35
előzmény: #10  elemes
#12

"az első komolyabb dinamikus igénybevételnél össze fog omlani"
 
igen, a tesztelés ilyen komolyabb igénybevételeket jelent szoftverek esetében :)
 
a példádban a kimaradt vasalást azért sokan kiszúrnák, legyen az hogy a betonkeverő állomásnál az egyik cementadagoló három napig be volt ragadva majd magától újra helyrebillent, de közben ötvenezet köbméter gyenge beton készült úgy hogy senkinek se tűnt fel és mintavételezés se történt valamiért.
március 13. | 10:27
előzmény: #9  _Bekre_Pal_
#11
Az még messze van...:)... sokkal aggasztóbb, hogy rövidesen (kb. 250 millió év) a mai kontinensek újra egyetlen nagy pangeává állnak össze, ahol a klímaviszonyok gyakorlatilag lehetetlenné teszik a ma ismert élet fennmaradását. Igyekeznie kell Elonnak.
 
)
március 13. | 10:25
előzmény: #5  Bekre_Pal
#10
nem, itt nem a bugokról van szó, az természetes.
.
úgy képzeld el inkább, hogy építenek valahol egy hidat és az egyik pillér tervrajzai közül kimaradt a vasalási terv. leesett a földre, kifogyott a papír a nyomtatóból, akármi. és onnantól kezdve a folyamat végigmegy, felépítik a hidat úgy, hogy az egyik pillérben nincs benne a vas. minden ember tökéletesen végzi a munkáját -- a mixerkocsi vezetője, az állványozó, a zsaluzó, tökéletes minőségű betont hoznak stb. bármelyikük kiabálhatna, hogy nebazmá, vasalás nélkül ez az első komolyabb dinamikus igénybevételnél össze fog omlani.
.
de nem értenek hozzá, csak a saját részfeladatukhoz.
március 13. | 10:07
előzmény: #7  kiegyezo
#9
a nap pármilliárd év múlva vörös óriássá változik, ez komoly gondot jelent az emberiség hosszabb távú jövője szempontjából
március 13. | 10:03
előzmény: #5  Bekre_Pal
#8
Ez igaz. Egy legjobb "tudása" alapján öldöklő szoftvert nem lehet bíróság elé állítani.
március 13. | 10:02
előzmény: #6  Bekre_Pal
#7
El is fog jönni, hidd el! 
:-)
március 13. | 09:54
előzmény: #4  daxlisgyuszi
#6
Az emberiség végét már a gőzgép megjelenésekor megjósolták.
március 13. | 09:53
előzmény: #3  elemes
#5
A szoftveriparral egyidős a bug. Nincs is semmi baj vele, ahol fát vágnak ott repül a forgács. A tesztelés ideje és alaposága csökkent, hogy hamarabb kijöhessen a fejlesztés és jó legyen a gyorsjelentés. Ember, felismerted, mi vagyunk a hunyók.
március 13. | 09:36
előzmény: #3  elemes
#4
Az, hogy az ember NEM tévedhetetlen, triviális tapasztalat. Ennek fényében roppant nyugtalanító azt látni, hogy emberek által létrehozott szoftvereknek egyre szélesebb körben akarnak valakik egyre nagyobb mértékű, "magától értetődő" tévedhetetlenséget tulajdonítani. Hullani fogunk mint a legyek, hála a Mindenható Mesterséges "intelligenciá"-nak. :(
március 13. | 08:51
#3
https://www.politico.com/story/2019/03/12/pilots-boeing-737-1266090
.
pilóták jó ideje panaszkodnak arra, hogy a robotpilóta biztonsági funkciói veszélyes helyzeteket okoztak (pl. felszállás közben az egyik automatika lenyomta a gép orrát, a másik meg hangos figyelmeztetést adott, hogy ne nyomd le a gép orrát -- csak azért úszták meg, mert azonnal kézi vezérlésre kapcsoltak át)
.
ez nem a repülőgépek és még csak nem is a Boeing hibája -- a szoftveripar az, ami ide jutott.
március 13. | 08:48
előzmény: #1  portfolio
#2
nincs más hátra, az önvezető autókra kell bíznunk a jövőnket.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
5 5 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE