Topiknyitó: Portfolio 2018. 03. 20. 23:35

Próbálták elrejteni, mégis kibukott: fájdalmas áresés jöhet a használtautó-piacon  

Ugrás a cikkhez
Bár a dízeltechnológia ígéretesen fejlõdött, az elmúlt évek sorozatos botrányai után egyre több ország dönt úgy, hogy városaiból kitiltja a dízeleket. Ennek a folyamatnak pedig súlyos következményei lehetnek, így nem véletlen,
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 14:19
Előzmény: #56  Törölt felhasználó
#59
tudom mi a valóság, szerintem az összes tartományban jártam, országban annyit nem voltam, vagy ötvenszer biztosan. remélem, egyszer lesz nálunk olyan nempatyolat. mindig meg is állapítom, hogy azzal az infrastruktúrával én is megfontolnám a tömegközlekedést
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:17
Előzmény: #44  gambadoro
#58
hülyeség
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:16
Előzmény: #47  Törölt felhasználó
#57
annak is megvannak az előnyei:)
engedd szabadon a fantáziádat!!!
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 13:40
Előzmény: #52  _Bekre_Pal_
#56
Bár nagyrészt egyetértek, német nagyvárosokban a valóság azért messze van a patyolattól. A tömegközlekedés mindig koszosabb lesz, mint az autód, ezért erre mindig lehet hivatkozni, na de basszus, az utcáról sem eszel.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 13:34
Előzmény: #53  _Bekre_Pal_
#55
Bizonyos korlátozások mellett meg (a szűkebb értelemben vett belvárosba mint írtam, külön engedéllyel, de most nem erről beszélek). Csak az legyen lassabb, drágább, hogy csak annak érje meg, aki arra kényszerül.
gambadoro 2018. 03. 22. 13:31
Előzmény: #50  Törölt felhasználó
#54
hát épp ez az, hogy az átmenőforgalom a problem budapesten
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 13:27
Előzmény: #51  Törölt felhasználó
#53
nekem megfelelne az irány, annyi, hogy az autósoknak is meg kell hagyni a megközelítés lehetőségét. szerintem.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 13:26
Előzmény: #50  Törölt felhasználó
#52
németeknél olyan elővárosi közlekedés van, hogy beszarsz. onnan átszállsz a patyolat városi közlekedésre még a bahnhof fedett és tiszta területén, király. aki meg úgy él, mint én, az fogja a kocsiját, választ a sétálóutca mellett egyet a tucatnyi parkolóház/mélygarázs közül, beteszi a kocsiját számára nem tétel összegért és felmozgólépcsőzik a sétálóutcába. olyan mint egy pesti plaza, csak szabadtéri
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 13:24
Előzmény: #49  _Bekre_Pal_
#51
De egyébként miért abba az irányba kellene menni, hogy  ha a HÉV lassú, akkor erőltessük jobban az autóforgalmat, ahelyett, hogy a hévet fejlesszük, illetve a többi tömegközlekedési eszközt? Előbbi sehová nem vezet, egyszerűen mindig ki fogja tölteni a forgalom a lehetőségeket, utóbbival viszont az utakon valós forgalomnövekedést lehetne elérni.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 13:22
Előzmény: #49  _Bekre_Pal_
#50
De nem alvóváros lesz belőlük, épp ellenkezőleg. Nézd meg a Rákóczi utat, mi lett belőle, ezzel szemben a sétálóutcákon tömegek vannak. Épp most jártam Frankfurtban, ott is a sétálóutcákban van a legtöbb üzlet, mégsem menekülnek ki onnan. Az autóval megközelíthetőség most is rossz Budspest belvárosában, de pont hogy amiatt, mert szűk keresztmetszet a hely, így dugók vannak.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 13:04
Előzmény: #46  Törölt felhasználó
#49
értem, köszönöm
 
akkor az olyanoknak mint én, marad a belváros kerülése. tömegközlekedésileg alulfejlett budapesti agglomerációban lakom, és amikor budapestre megyek, akkor egyben elintézem a vállalkozás különféle kiszállítás-anyagbeszerzési dolgait, ezek nem férnek el egy szatyorban, úgyhogy autót használok. a hév amúgy is négyszer annyi idő alatt vinne és drágább.
 
de amikor még multicéghez ingázó voltam, akkor meg úgy ment, hogy reggel fogtam az edzőtáskát, laptoptáskát, elmentem edzeni, aztán melóba. hazafelé bevásároltam a családnak. tömegközlekedés kilőve.
 
én tökre megvagyok belváros nélkül, de gondoljuk már át, mire épültek ki ezek a helyek valamikor? a szolgáltatás, kereskedelem, vendéglátás stb. csomópontjai voltak. lehet belőlük alvóvárost csinálni, az klassz is lesz az ott lakó párezer embernek, de ha nekem egy ilyen zöldgettóba kerülne a vendéglátós vagy kereskedelmi egységem, akkor kivonnám a zónán kívülre, a szabad övezetbe. A bazilika és szabadság tér közötti banknegyed vállalkozásai szerintem máris nyögik a megközelíthetetlenség következményeit.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 12:58
Előzmény: #47  Törölt felhasználó
#48
nem engednék
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 12:58
Előzmény: #41  pitcairn2
#47
Ha piaci alapon szerveződnének, akkor nem autózhatnál át lakóépületek között akárhol A-ból B-be, mert a lakók nem engedném.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 12:56
Előzmény: #43  _Bekre_Pal_
#46
Ahogy írtam, a belvárosokba külön engedély kelljen a behajtáshoz. Nem most azonnal, hanem idővel. Ha költözöl, szerelőt hívsz, árut szállítasz, stb., stb., akkor megkapod ezt az engedélyt, ha wc-re akarsz kocsival menni, akkor ne a belvárosban vagy azon keresztül tedd. Közösségi autóval sem. Akkor menj tömegközlekedéssel, amúgy is a belvárosokban a legsűrűbb.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 12:55
Előzmény: #44  gambadoro
#45
a közösségi autó? 12 év múlva? ahol mindenki mustangot meg dodge chargert vesz amíg szingli, utána meg ha déli akkor ram-et, ha északi, akkor suvot, ha nyugatiparti, akkor teslát, ha csóró akkor toyota 4runnert? kizárt.
gambadoro 2018. 03. 22. 12:46
Előzmény: #25  _Bekre_Pal_
#44
az usa-ban az előrejelzések szerint 2030-ra 99 százalék felett lesz
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 12:19
Előzmény: #39  Törölt felhasználó
#43
hanem?
 
ne kelljen már harapófogóval kihúzni
pitcairn2 2018. 03. 21. 22:51
Előzmény: #35  gambadoro
#42
az a vicc, hogy ez az őrület is a CO2 emisszió miatt indul el...
ami egyszerűen röhejes...
pitcairn2 2018. 03. 21. 22:50
Előzmény: #38  Törölt felhasználó
#41
hát meg is látszik rajtuk, hogy nem piaci alapon szerveződnek:)
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 22:50
Előzmény: #31  pitcairn2
#40
Nem kell kidobni, kifutnak azok.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 22:48
Előzmény: #25  _Bekre_Pal_
#39
Nem.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 22:47
Előzmény: #27  pitcairn2
#38
Mivel a városok eleve nem piaci alapon nszerveződtek, ezért nem igazán beszélhetünk piacról ezen szempontból.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 22:46
Előzmény: #26  pitcairn2
#37
Nyitott kapukat döngetsz, pl. ahol a szüleim laknak, abba az utcába csak ott lakó hajthat be, mostanáig gyalog még át lehetett menni, ma már azt sem.
gambadoro 2018. 03. 21. 22:28
Előzmény: #34  dt7
#36
200 ft körül van a gáz
kb 20 százalékkal nő a fogyasztás de ez függ a motor méretétől a gázszettől beállítástól l
mivel én városban számolom garantáltan nem drágább a gázos
és nincs turbó, adagoló, dpf, kettőstömegű stb. - kivéve persze a turbó benzineseket:)
szerintem egy bombabiztos kétliteres szívó benzin japán gázzal a legjobb választás
jó alternatíva a gyári gázos vw, ford, fiat, opel
én is merengek egy régebbi gyári gázos golfon, az ampera nekem nem éri meg beláttam
gambadoro 2018. 03. 21. 22:20
Előzmény: #33  pitcairn2
#35
értem
viszont a modern dízeleknél a nano koromrészecskék az igazán veszélyesek
az a vicc, hogy a régi szívókban dpf nélkül ezek sokkal kisebb mértékben kerülnek a levegőbe
dt7
dt7 2018. 03. 21. 21:26
Előzmény: #29  gambadoro
#34
Lehet hogy igazad lehet,maj utána olvasok.
pitcairn2 2018. 03. 21. 21:10
Előzmény: #32  gambadoro
#33
a CO2 mánia egyszerűen nevetséges...
CO2 kibocsátás = élet
gambadoro 2018. 03. 21. 20:56
Előzmény: #31  pitcairn2
#32
szerinted veszélytelen
pitcairn2 2018. 03. 21. 20:44
Előzmény: #29  gambadoro
#31
némi - totálisan veszélytelen CO2 emisszió miatt - vétek kidobni ennyi remek járművet... 
gambadoro 2018. 03. 21. 20:38
Előzmény: #25  _Bekre_Pal_
#30
nincs az már olyan messze
a 2030-ra 99 százalékos önvezető kilométer usa előrejelzés szerint:)
gambadoro 2018. 03. 21. 20:38
Előzmény: #17  dt7
#29
nyilván
de nekem azt magyarázd el, miért nem felel meg egy jó kis lpg a dízel helyett?
konkrétan olcsóbban kijössz vele
pitcairn2 2018. 03. 21. 19:40
Előzmény: #3  gambadoro
#28
ilyen alapon téged is ki lehetne vágni mivel "súlyosan szennyező" (kackac...) CO2-t eregetsz...
a dízelre is ezért szálltak rá...
http://www.bbc.com/news/business-34324772
tragikomikus... 
pitcairn2 2018. 03. 21. 19:34
Előzmény: #19  Törölt felhasználó
#27
inkább békén kéne hagyni a piacot és a lakosságot...
pitcairn2 2018. 03. 21. 19:33
Előzmény: #24  Törölt felhasználó
#26
ennél még annak is több értelme van ha a telektulajdonosok birtokába adod az utcákat:)
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 21. 17:45
Előzmény: #24  Törölt felhasználó
#25
" illetve a belvárosba már elektromost is csak külön engedéllyel"
 
azt hogy, mindenki használjon közösségi autót?
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 17:43
Előzmény: #21  dt7
#24
Igazad van, azt is szabályozni kellene.
Ami viszont az autókat illeti, a nagyvárosok belvárosaiba ha rajtam múlna 10-15 év múlva sem dízeles, sem benzines autót nem engednék be, később a külvárosokba sem, illetve a belvárosba már elektromost is csak külön engedéllyel (áruszállítás, rokkantak, stb., meg persze a tömegközlekedés).
dt7
dt7 2018. 03. 21. 17:42
Előzmény: #22  _Bekre_Pal_
#23
:)))
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 21. 17:05
Előzmény: #21  dt7
#22
Ja, nem akarok én állást foglalni pro vagy kontra, csak azért jutott eszembe, mert nekem is volt nem ifa akkora fogyasztású autóm, megosztottam, és akkor már elsztoriztam, mi egyébbel szórakoztatott a drága.
dt7
dt7 2018. 03. 21. 15:34
Előzmény: #20  _Bekre_Pal_
#21
Pali bátyám hiszek neked,ez enyémnél még nem jelenkezett dpf hiba,igaz több nálam sokkal az autópálya.Meg szoktam a gázolajhoz néha rakni tisztító adalékot.Az alattam szólóknak azért igazuk van hogy nem az enyém a jövő.De azért amikor hazamegyek törökbálintra állítólag város,hogy az a sok büdös kretén nemtudom hogy mit tüzel el a kandallóba de nem kapok levegőt az biztos.Szóval mindehol szabályozni kéne nem csak a köcsög dízeleseket szivatni.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek