> A jövő sem biztató, a dízeltechnológia a várakozások szerint tovább veszíthet népszerűségéből több tényező együttes hatása miatt: (1) a dízelautókba vetett bizalom megingása, (2) az életbe lépő kitiltások és (3) az emissziós normáknak történő megfelelés valós körülmények közötti tesztelése teljesen háttérbe szoríthatja a hajtáslánc alkalmazását.
.
A fogyasztók csak kis része érez bizalomvesztést a dízel iránt a csalás miatt, ugyanis nem a menettulajdonságok vagy a gazdaságosság - amelyek miatt a dízelt veszik, mint a cukrot - sérült, hanem a károsanyag-kibocsátásról derült ki, több, mint a laborban. Ez pedig senkinek sem okozhatott igazi meglepetést. A benzines járgányokról is kiderülhetnek még turpisságok. Tehát a fogyasztóknak csak a környezettudatos része vált benzinesre a bizalomvesztés miatt, és lássuk be, aki környezettudatos volt, eddig sem dízelt vett - mindig is ismert volt, hogy ezek kén- és koromkibocsátása sokkal magasabb, és ezt a valamivel kisebb szén-dioxid kibocsátás nem ellentételezte.
.
Tehát az igény nagyjából konstans marad, a kínálat csökken, ez felhajtja a másodpiaci árakat is. Nem feltétlenül egyenletesen: ahol sok lesz a kitiltás, ott nagyot zuhanhat a kereslet. Kelet-Európában viszont a szabályzás követő jellegű lesz, mert egy politikai erő sem fogja elvágni a megfizethető, takarékos használtautók, vagy akár új autók útját például egy kitiltással. Ezért Kelet-Európában az árérzékenység miatti kereslet találkozik a nyugat-európai fogyasztók kitiltások miatti eladásaival. Így Kelet-Európában még nehezebb lesz gátat szabni a dízelnek.
.
Jöhet persze műszaki meglepetés, akár a dízelek tisztaságát növelve, akár egy vártnál gyorsabb áttérés az elektromos autózásra.
.
A fogyasztók csak kis része érez bizalomvesztést a dízel iránt a csalás miatt, ugyanis nem a menettulajdonságok vagy a gazdaságosság - amelyek miatt a dízelt veszik, mint a cukrot - sérült, hanem a károsanyag-kibocsátásról derült ki, több, mint a laborban. Ez pedig senkinek sem okozhatott igazi meglepetést. A benzines járgányokról is kiderülhetnek még turpisságok. Tehát a fogyasztóknak csak a környezettudatos része vált benzinesre a bizalomvesztés miatt, és lássuk be, aki környezettudatos volt, eddig sem dízelt vett - mindig is ismert volt, hogy ezek kén- és koromkibocsátása sokkal magasabb, és ezt a valamivel kisebb szén-dioxid kibocsátás nem ellentételezte.
.
Tehát az igény nagyjából konstans marad, a kínálat csökken, ez felhajtja a másodpiaci árakat is. Nem feltétlenül egyenletesen: ahol sok lesz a kitiltás, ott nagyot zuhanhat a kereslet. Kelet-Európában viszont a szabályzás követő jellegű lesz, mert egy politikai erő sem fogja elvágni a megfizethető, takarékos használtautók, vagy akár új autók útját például egy kitiltással. Ezért Kelet-Európában az árérzékenység miatti kereslet találkozik a nyugat-európai fogyasztók kitiltások miatti eladásaival. Így Kelet-Európában még nehezebb lesz gátat szabni a dízelnek.
.
Jöhet persze műszaki meglepetés, akár a dízelek tisztaságát növelve, akár egy vártnál gyorsabb áttérés az elektromos autózásra.
Próbálták elrejteni, mégis kibukott: fájdalmas áresés jöhet a használtautó-piacon
Ugrás a cikkhez