Topiknyitó: Portfolio 2018. 03. 20. 23:35

Próbálták elrejteni, mégis kibukott: fájdalmas áresés jöhet a használtautó-piacon  

Ugrás a cikkhez
Bár a dízeltechnológia ígéretesen fejlõdött, az elmúlt évek sorozatos botrányai után egyre több ország dönt úgy, hogy városaiból kitiltja a dízeleket. Ennek a folyamatnak pedig súlyos következményei lehetnek, így nem véletlen,
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 14:19
Előzmény: #56  Törölt felhasználó
#59
tudom mi a valóság, szerintem az összes tartományban jártam, országban annyit nem voltam, vagy ötvenszer biztosan. remélem, egyszer lesz nálunk olyan nempatyolat. mindig meg is állapítom, hogy azzal az infrastruktúrával én is megfontolnám a tömegközlekedést
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:17
Előzmény: #44  gambadoro
#58
hülyeség
pitcairn2 2018. 03. 22. 14:16
Előzmény: #47  Törölt felhasználó
#57
annak is megvannak az előnyei:)
engedd szabadon a fantáziádat!!!
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 13:40
Előzmény: #52  _Bekre_Pal_
#56
Bár nagyrészt egyetértek, német nagyvárosokban a valóság azért messze van a patyolattól. A tömegközlekedés mindig koszosabb lesz, mint az autód, ezért erre mindig lehet hivatkozni, na de basszus, az utcáról sem eszel.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 13:34
Előzmény: #53  _Bekre_Pal_
#55
Bizonyos korlátozások mellett meg (a szűkebb értelemben vett belvárosba mint írtam, külön engedéllyel, de most nem erről beszélek). Csak az legyen lassabb, drágább, hogy csak annak érje meg, aki arra kényszerül.
gambadoro 2018. 03. 22. 13:31
Előzmény: #50  Törölt felhasználó
#54
hát épp ez az, hogy az átmenőforgalom a problem budapesten
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 13:27
Előzmény: #51  Törölt felhasználó
#53
nekem megfelelne az irány, annyi, hogy az autósoknak is meg kell hagyni a megközelítés lehetőségét. szerintem.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 13:26
Előzmény: #50  Törölt felhasználó
#52
németeknél olyan elővárosi közlekedés van, hogy beszarsz. onnan átszállsz a patyolat városi közlekedésre még a bahnhof fedett és tiszta területén, király. aki meg úgy él, mint én, az fogja a kocsiját, választ a sétálóutca mellett egyet a tucatnyi parkolóház/mélygarázs közül, beteszi a kocsiját számára nem tétel összegért és felmozgólépcsőzik a sétálóutcába. olyan mint egy pesti plaza, csak szabadtéri
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 13:24
Előzmény: #49  _Bekre_Pal_
#51
De egyébként miért abba az irányba kellene menni, hogy  ha a HÉV lassú, akkor erőltessük jobban az autóforgalmat, ahelyett, hogy a hévet fejlesszük, illetve a többi tömegközlekedési eszközt? Előbbi sehová nem vezet, egyszerűen mindig ki fogja tölteni a forgalom a lehetőségeket, utóbbival viszont az utakon valós forgalomnövekedést lehetne elérni.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 13:22
Előzmény: #49  _Bekre_Pal_
#50
De nem alvóváros lesz belőlük, épp ellenkezőleg. Nézd meg a Rákóczi utat, mi lett belőle, ezzel szemben a sétálóutcákon tömegek vannak. Épp most jártam Frankfurtban, ott is a sétálóutcákban van a legtöbb üzlet, mégsem menekülnek ki onnan. Az autóval megközelíthetőség most is rossz Budspest belvárosában, de pont hogy amiatt, mert szűk keresztmetszet a hely, így dugók vannak.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 13:04
Előzmény: #46  Törölt felhasználó
#49
értem, köszönöm
 
akkor az olyanoknak mint én, marad a belváros kerülése. tömegközlekedésileg alulfejlett budapesti agglomerációban lakom, és amikor budapestre megyek, akkor egyben elintézem a vállalkozás különféle kiszállítás-anyagbeszerzési dolgait, ezek nem férnek el egy szatyorban, úgyhogy autót használok. a hév amúgy is négyszer annyi idő alatt vinne és drágább.
 
de amikor még multicéghez ingázó voltam, akkor meg úgy ment, hogy reggel fogtam az edzőtáskát, laptoptáskát, elmentem edzeni, aztán melóba. hazafelé bevásároltam a családnak. tömegközlekedés kilőve.
 
én tökre megvagyok belváros nélkül, de gondoljuk már át, mire épültek ki ezek a helyek valamikor? a szolgáltatás, kereskedelem, vendéglátás stb. csomópontjai voltak. lehet belőlük alvóvárost csinálni, az klassz is lesz az ott lakó párezer embernek, de ha nekem egy ilyen zöldgettóba kerülne a vendéglátós vagy kereskedelmi egységem, akkor kivonnám a zónán kívülre, a szabad övezetbe. A bazilika és szabadság tér közötti banknegyed vállalkozásai szerintem máris nyögik a megközelíthetetlenség következményeit.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 12:58
Előzmény: #47  Törölt felhasználó
#48
nem engednék
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 12:58
Előzmény: #41  pitcairn2
#47
Ha piaci alapon szerveződnének, akkor nem autózhatnál át lakóépületek között akárhol A-ból B-be, mert a lakók nem engedném.
Törölt felhasználó 2018. 03. 22. 12:56
Előzmény: #43  _Bekre_Pal_
#46
Ahogy írtam, a belvárosokba külön engedély kelljen a behajtáshoz. Nem most azonnal, hanem idővel. Ha költözöl, szerelőt hívsz, árut szállítasz, stb., stb., akkor megkapod ezt az engedélyt, ha wc-re akarsz kocsival menni, akkor ne a belvárosban vagy azon keresztül tedd. Közösségi autóval sem. Akkor menj tömegközlekedéssel, amúgy is a belvárosokban a legsűrűbb.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 12:55
Előzmény: #44  gambadoro
#45
a közösségi autó? 12 év múlva? ahol mindenki mustangot meg dodge chargert vesz amíg szingli, utána meg ha déli akkor ram-et, ha északi, akkor suvot, ha nyugatiparti, akkor teslát, ha csóró akkor toyota 4runnert? kizárt.
gambadoro 2018. 03. 22. 12:46
Előzmény: #25  _Bekre_Pal_
#44
az usa-ban az előrejelzések szerint 2030-ra 99 százalék felett lesz
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 22. 12:19
Előzmény: #39  Törölt felhasználó
#43
hanem?
 
ne kelljen már harapófogóval kihúzni
pitcairn2 2018. 03. 21. 22:51
Előzmény: #35  gambadoro
#42
az a vicc, hogy ez az őrület is a CO2 emisszió miatt indul el...
ami egyszerűen röhejes...
pitcairn2 2018. 03. 21. 22:50
Előzmény: #38  Törölt felhasználó
#41
hát meg is látszik rajtuk, hogy nem piaci alapon szerveződnek:)
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 22:50
Előzmény: #31  pitcairn2
#40
Nem kell kidobni, kifutnak azok.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 22:48
Előzmény: #25  _Bekre_Pal_
#39
Nem.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 22:47
Előzmény: #27  pitcairn2
#38
Mivel a városok eleve nem piaci alapon nszerveződtek, ezért nem igazán beszélhetünk piacról ezen szempontból.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 22:46
Előzmény: #26  pitcairn2
#37
Nyitott kapukat döngetsz, pl. ahol a szüleim laknak, abba az utcába csak ott lakó hajthat be, mostanáig gyalog még át lehetett menni, ma már azt sem.
gambadoro 2018. 03. 21. 22:28
Előzmény: #34  dt7
#36
200 ft körül van a gáz
kb 20 százalékkal nő a fogyasztás de ez függ a motor méretétől a gázszettől beállítástól l
mivel én városban számolom garantáltan nem drágább a gázos
és nincs turbó, adagoló, dpf, kettőstömegű stb. - kivéve persze a turbó benzineseket:)
szerintem egy bombabiztos kétliteres szívó benzin japán gázzal a legjobb választás
jó alternatíva a gyári gázos vw, ford, fiat, opel
én is merengek egy régebbi gyári gázos golfon, az ampera nekem nem éri meg beláttam
gambadoro 2018. 03. 21. 22:20
Előzmény: #33  pitcairn2
#35
értem
viszont a modern dízeleknél a nano koromrészecskék az igazán veszélyesek
az a vicc, hogy a régi szívókban dpf nélkül ezek sokkal kisebb mértékben kerülnek a levegőbe
dt7
dt7 2018. 03. 21. 21:26
Előzmény: #29  gambadoro
#34
Lehet hogy igazad lehet,maj utána olvasok.
pitcairn2 2018. 03. 21. 21:10
Előzmény: #32  gambadoro
#33
a CO2 mánia egyszerűen nevetséges...
CO2 kibocsátás = élet
gambadoro 2018. 03. 21. 20:56
Előzmény: #31  pitcairn2
#32
szerinted veszélytelen
pitcairn2 2018. 03. 21. 20:44
Előzmény: #29  gambadoro
#31
némi - totálisan veszélytelen CO2 emisszió miatt - vétek kidobni ennyi remek járművet... 
gambadoro 2018. 03. 21. 20:38
Előzmény: #25  _Bekre_Pal_
#30
nincs az már olyan messze
a 2030-ra 99 százalékos önvezető kilométer usa előrejelzés szerint:)
gambadoro 2018. 03. 21. 20:38
Előzmény: #17  dt7
#29
nyilván
de nekem azt magyarázd el, miért nem felel meg egy jó kis lpg a dízel helyett?
konkrétan olcsóbban kijössz vele
pitcairn2 2018. 03. 21. 19:40
Előzmény: #3  gambadoro
#28
ilyen alapon téged is ki lehetne vágni mivel "súlyosan szennyező" (kackac...) CO2-t eregetsz...
a dízelre is ezért szálltak rá...
http://www.bbc.com/news/business-34324772
tragikomikus... 
pitcairn2 2018. 03. 21. 19:34
Előzmény: #19  Törölt felhasználó
#27
inkább békén kéne hagyni a piacot és a lakosságot...
pitcairn2 2018. 03. 21. 19:33
Előzmény: #24  Törölt felhasználó
#26
ennél még annak is több értelme van ha a telektulajdonosok birtokába adod az utcákat:)
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 21. 17:45
Előzmény: #24  Törölt felhasználó
#25
" illetve a belvárosba már elektromost is csak külön engedéllyel"
 
azt hogy, mindenki használjon közösségi autót?
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 17:43
Előzmény: #21  dt7
#24
Igazad van, azt is szabályozni kellene.
Ami viszont az autókat illeti, a nagyvárosok belvárosaiba ha rajtam múlna 10-15 év múlva sem dízeles, sem benzines autót nem engednék be, később a külvárosokba sem, illetve a belvárosba már elektromost is csak külön engedéllyel (áruszállítás, rokkantak, stb., meg persze a tömegközlekedés).
dt7
dt7 2018. 03. 21. 17:42
Előzmény: #22  _Bekre_Pal_
#23
:)))
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 21. 17:05
Előzmény: #21  dt7
#22
Ja, nem akarok én állást foglalni pro vagy kontra, csak azért jutott eszembe, mert nekem is volt nem ifa akkora fogyasztású autóm, megosztottam, és akkor már elsztoriztam, mi egyébbel szórakoztatott a drága.
dt7
dt7 2018. 03. 21. 15:34
Előzmény: #20  _Bekre_Pal_
#21
Pali bátyám hiszek neked,ez enyémnél még nem jelenkezett dpf hiba,igaz több nálam sokkal az autópálya.Meg szoktam a gázolajhoz néha rakni tisztító adalékot.Az alattam szólóknak azért igazuk van hogy nem az enyém a jövő.De azért amikor hazamegyek törökbálintra állítólag város,hogy az a sok büdös kretén nemtudom hogy mit tüzel el a kandallóba de nem kapok levegőt az biztos.Szóval mindehol szabályozni kéne nem csak a köcsög dízeleseket szivatni.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 21. 15:17
Előzmény: #14  dt7
#20
nekem egy 2006-os mazda6 2.0tdgti kapott be annyit simán városban. országúton 7-8 litert, mert olyankor égette a dpf-ből a sok mocskot, amit a városban magába tömött (a mostani benzines mercim erősebb és 6-ot eszik ugyanott) - szóval összességében volt egy 8-9-es vegyesfogyasztású dízelem. kurvajó volt, 30 000 km-nél turbóelszállás, motorcsere, meg állandó részecskeszűrős szervizbejárkálás volt a program. a végére a kurvannyába kívántam az egészet, pedig előtte volt egy 2003-as benzines szintén mazda6-osom, azt csak tankolni kellett, szélvédőmosót tölteni meg téli-nyári gumit rakosgatni.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 15:08
Előzmény: #12  gambadoro
#19
Dízel plugin hibridek kellenének, városban csak elektromos mód engedélyezésével.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 15:04
Előzmény: #13  dt7
#18
Neked nem megy a szövegértés, nyilván nem a régi dízeleddel akartam szembeállítani a régi benzinest, hanem arra hívtam fel a figyelmed, hogy ez anekdotikus érvelés. Az újaknál meg egyikünk sem tudja mennyit fognak bírni, de ott is a statisztika számít, nem az, hogy te személyesen kifogsz egy jobb vagy rosszabb darabot az átlagnál.
dt7
dt7 2018. 03. 21. 15:03
Előzmény: #16  gambadoro
#17
Az eredeti témánál maradva,hagy essen az ára.Én az első gazditól vettem 2.5 ért 3 éves a gép ő meg újonnan majdnem 8 ért ezzel a felszereltséggel.Úgyhogy nincs gáz marad most még akkor 10 évig és utánna kibélelem kutyaolnak.
gambadoro 2018. 03. 21. 14:36
Előzmény: #13  dt7
#16
hát a tsi ugye a vw és valóban 2008-ig rosszak voltak, de a kétlieteres addig sem
fsi konkrétan ismerek egy passatot amiben 300 ezer felett bontatlan a motor - igaz kétliteres
de miért nem beszélsz mondjuk a tjet fiatokról? azok hibátlanok
az összes japán benzines hibátlan
a mercedes benzinesek hibátlanok (ok a láncra figyelni kell)
ellenpéldaként a széthulló bmw dízelek mondjuk
a pd problémák
annyi igaz h a sima 90 le tdi valóban nagyon bírja, de akkor már inkább egy d5 volvo, az remekmű
gambadoro 2018. 03. 21. 14:32
Előzmény: #14  dt7
#15
ha autósboltod van jól tudod, hogy a computer az életben nem ír ki korrekt adatot:)
szóval 5 literrel elmegy országúton egy mai benzines
nem punto
hanem akkora mint a skodád
kétezres szívó dízel made in japan
egyébként a te skodád is fogyaszt legalább 8-9 litert városban ha 5 kilométereket mész vele
az olaj ugyanis nem melegszik fel ennyi idő alatt és ugye a dízelben ez alapvető feltétel
dt7
dt7 2018. 03. 21. 14:06
Előzmény: #12  gambadoro
#14
Gambikám szeva hiányoztál:))))Most lementem az autómhoz és igaz 4,9 az a 4 lebuktam.Milyen dízel evett neked 10-et?Robúr vagy Ifa?:))
dt7
dt7 2018. 03. 21. 14:00
Előzmény: #10  Törölt felhasználó
#13
Látom a szövegértés nem az erősséged,sebaj.Na a mit írsz a 900 ezret futott benzinesről az egy Sr benzines amit 2007 ig gyártottak.Az újak amit írtam az Fsi,Tfsi benzinesek,azok az igazi ipari fosok,az max 200 és vége.Ha nekem nem hiszel hívd fel a tesómat audi mozaik utca.
gambadoro 2018. 03. 21. 13:52
Előzmény: #9  dt7
#12
4 litert legfeljebb 90 km/h fogyaszt sík területen
na egy modern benzines elmegy öttel
arról nem beszélve, hogy városban rövid utakon tízet is bekap egy dízel
nekem is volt, ráadásul szívó, amiről ódákat zengtek, télen a 10 liter átlagos volt (rövid utak)
de a lényeg az, hogy nem szennyezem szándékosan a környezetem - már nem lehet azt mondani, hogy nem tudtam
gambadoro 2018. 03. 21. 13:50
Előzmény: #7  dt7
#11
ja
csakhogy egy most megvett új autót 5 éves korában már nyomott áron lehet csak eladni, ha dízel
másrészt eleve annak ismeretében, amiket nyilvánosságra hoztak a szennyezésükről, nem szép dolog városban dízelt használni
szerintem
vegyél hibridet vagy gázost - utóbbi olcsóbban üzemel mint a dízel
eddig lehetett mondani, hogy hát nem tudtuk, azt hittük stb.
ja és nem azért kell szakítani a dízellel, mert kitiltják, hanem jóérzésből mások egészségének védelme érdekében, ha már a tiéd nem számít
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 13:00
Előzmény: #8  dt7
#10
Én találkoztam olyan céges Audival, ami 900 ezernél tartott épp, motor felújítás nem volt, és amúgy benzines. Aztán sok ugyanilyennel vagy olyannal mint a te skodád, sokkal kevesebb km-nél is volt gondja. Amit csinálsz, az anekdotikus érvelés, mellesleg az is egy enyhén szólva vitatható közhely, hogy a mai új autók rosszabbak lennének, mint a korábbiak. Az mondjuk valószínű, hogy a Németországból behozott, ott a fenntarthatatlanság miatt (ott drágább a szerelés, karbantartás) eladott, visszatekert órás prémium TDI-k elég nagy kockázatot rejtenek. Azt meg nem kellene engedni, hogy ezek árasszák el a városainkat, ha majd a németek a szigorúbb szabályozások miatt tömegesen válnak meg tőlük.
dt7
dt7 2018. 03. 21. 10:24
Előzmény: #8  dt7
#9
4 literrel.
dt7
dt7 2018. 03. 21. 10:23
Előzmény: #7  dt7
#8
Egyébként autós boltom van és bizton állíthatom neked hogy az új benzinesek egy igazi fosok a dízelesekhez képest.Az én skodám 400ekm elment hibamentesen.
dt7
dt7 2018. 03. 21. 09:56
Előzmény: #4  totoro
#7
Szeretett vezérünk itt Budapesten 10 évet mondott,az meg még nem itt van.Toyota hiluxot vagy l cruiser tervezem hogy veszek és nem igazán tapasztalom az áresést mint amit írtál.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 08:14
Előzmény: #2  mro
#6
Ja és hiába követő jellegű nálunk a szabályozás, azt mindenki tudja, hogy ami késik, nem múlik, ez is ugyanúgy beárazódik, illetve az is, hogy ennek eljövetele bizonytalan.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 08:09
Előzmény: #2  mro
#5
A kettő összefügg, ha a károsanyag kibocsátáson akarnak faragni, akkor azt a menettulajdonságok kárára fogják megtenni. Emellett van egy réteg, aki nem arra a célra vette a dízelt, amiben jó, azaz nem autópályára és országútra, hanem elsősorban városi használatra, nos az is lassan beárazódik, hogy korlátozni fogják a dízelek használatát a nagyvárosokban.
A kelet-európai piac meg amúgy is át fog rendeződni, ahogy a szolgáltatások árszínvonala konvergál a nyugatihoz, így egyre kevésbé éri meg majd itthon fenntartani a Németországban gazdaságosan már nem fenntartható öreg dízelautókat.
totoro
totoro 2018. 03. 21. 07:51
Előzmény: #2  mro
#4
"Tehát az igény nagyjából konstans marad, a kínálat csökken, ez felhajtja a másodpiaci árakat is."
Ez akkora marhaság már bocs, épphogy csökkent az igény, mert senki nem akar dízelt, mert fél, hogy jövőre már nem hajthat be vele a saját falujába se, így a használt árak is mennek szépen lefelé. Haverom most vett egy 6 éves dízelt aminek az új ára 10 millió Ft, 2.5-ért. Tavaly ugyanez minimum 1 milkával több lett volna.
gambadoro 2018. 03. 21. 00:04
Előzmény: #2  mro
#3
csak ugye az a baj, hogy a legnagyobb piacokon (német, francia) kivágják a dízeleket
már most láthatóan zuhan a használt ára
hogy egy példát mondja, a 10 év körüli V golf ára 1000-2000 eurót esett pár hónap alatt
hozzák is veszettül az utóbbi időben
és ki az a bolond, aki most vesz egy 15 milliós dízelt? 
viszont vidéken dőzsölni fognak a luxus dízelekben hamarosan :)
mro 2018. 03. 20. 23:35
Előzmény: #1  portfolio
#2
> A jövő sem biztató, a dízeltechnológia a várakozások szerint tovább veszíthet népszerűségéből több tényező együttes hatása miatt: (1) a dízelautókba vetett bizalom megingása, (2) az életbe lépő kitiltások és (3) az emissziós normáknak történő megfelelés valós körülmények közötti tesztelése teljesen háttérbe szoríthatja a hajtáslánc alkalmazását.
.
A fogyasztók csak kis része érez bizalomvesztést a dízel iránt a csalás miatt, ugyanis nem a menettulajdonságok vagy a gazdaságosság - amelyek miatt a dízelt veszik, mint a cukrot - sérült, hanem a károsanyag-kibocsátásról derült ki, több, mint a laborban. Ez pedig senkinek sem okozhatott igazi meglepetést. A benzines járgányokról is kiderülhetnek még turpisságok. Tehát a fogyasztóknak csak a környezettudatos része vált benzinesre a bizalomvesztés miatt, és lássuk be, aki környezettudatos volt, eddig sem dízelt vett - mindig is ismert volt, hogy ezek kén- és koromkibocsátása sokkal magasabb, és ezt a valamivel kisebb szén-dioxid kibocsátás nem ellentételezte. 
.
Tehát az igény nagyjából konstans marad, a kínálat csökken, ez felhajtja a másodpiaci árakat is. Nem feltétlenül egyenletesen: ahol sok lesz a kitiltás, ott nagyot zuhanhat a kereslet. Kelet-Európában viszont a szabályzás követő jellegű lesz, mert egy politikai erő sem fogja elvágni a megfizethető, takarékos használtautók, vagy akár új autók útját például egy kitiltással. Ezért Kelet-Európában az árérzékenység miatti kereslet találkozik a nyugat-európai fogyasztók kitiltások miatti eladásaival. Így Kelet-Európában még nehezebb lesz gátat szabni a dízelnek.
.
Jöhet persze műszaki meglepetés, akár a dízelek tisztaságát növelve, akár egy vártnál gyorsabb áttérés az elektromos autózásra.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek