Kezdő vagyok a tőzsdézésben, vettem egy részvényt, mikor eladtam nagy veszteséggel sikerült csak. Most megint vettem részvényt, de ha eladom nyereséggel akkor is levonódik a nyereségadó, ha az előző veszteségem sokkal nagyobb mint a mostani nyereségem?
Vagy átlagolódik a dolog, és a portfólióm összes nyereség/veszteségének átlagát kell figyelembe venni? ha pozitiv a szám a befektetett összeghez képest akkor kell adózni? ha kissebb akkor nem?
Egy kicsit utána néztem a dolgoknak, beszúrom ide amit találtam, próbáljátok értelmezni.
Forrás:1996.évi CXII tv. hitelintézeti törvény
"A BEFEKTETÉSI SZOLGÁLTATÁSI TEVÉKENYSÉG ÉS A KIEGÉSZÍTŐ SZOLGÁLTATÁS
5. § (1) Befektetési szolgáltatási tevékenységnek minősül a rendszeres gazdasági tevékenység keretében, pénzügyi eszközre vonatkozóan végzett
a) megbízás felvétele és továbbítása,
b) megbízás végrehajtása az ügyfél javára,
c) sajátszámlás kereskedés,
d) portfóliókezelés,
e) befektetési tanácsadás,
f) pénzügyi eszköz elhelyezése az eszköz (értékpapír vagy egyéb pénzügyi eszköz) vételére vonatkozó kötelezettségvállalással (jegyzési garanciavállalás),
g) pénzügyi eszköz elhelyezése az eszköz (pénzügyi eszköz) vételére vonatkozó kötelezettségvállalás nélkül, és
h) multilaterális kereskedési rendszer működtetése.
(2) Kiegészítő szolgáltatásnak minősül
a) a pénzügyi eszköz letéti őrzése és nyilvántartása, valamint az ehhez kapcsolódó ügyfélszámla vezetése,
b) a letétkezelés, valamint az ehhez kapcsolódó értékpapírszámla vezetése, nyomdai úton előállított értékpapír esetében ennek nyilvántartása és az ügyfélszámla vezetése,
c) a befektetési hitel nyújtása,
d) a tőkeszerkezettel, üzleti stratégiával és az ezekkel összefüggő kérdésekkel, valamint az egyesüléssel és a vállalatfelvásárlással kapcsolatos tanácsadás és szolgáltatás,
e) a befektetési szolgáltatási tevékenységhez kapcsolódó valutával és devizával történő saját számlás kereskedés,
f) a befektetési elemzés és pénzügyi elemzés,