Újraindult az orosz kőolaj szállítása Lengyelországba, és azon keresztül Németországba - jelentette be a Magyar Rádió tudósítója.
Varsóban reggel közölte a Barátság vezeték helyi üzemeltetője, hogy nem érkezik olaj a csöveken, így Németország sem kap kőolajat. Az orosz állami üzemeltető Transneft szerint Fehéroroszország megcsapolja a vezetéket.
A Mol elismerte, hogy vasárnap este Magyarországon is volt egy kis fennakadás, de most már megfelelő ütemben érkezik az olaj Oroszországból.
A háttérben az orosz-fehérorosz árvita áll: Moszkva Újévtől exportvámot vetett ki a Fehéroroszországba irányuló olajszállításaira, mire válaszul Fehéroroszország tranzitdíjjal sújtotta a rajta keresztül Európába áramló évi 70 millió tonnányi orosz olajat.
A MOL saját tartalékai lehetővé teszik, hogy a százhalombattai finomító tovább üzemeljen. A
MOL a kialakult helyzetről tájékoztatatta a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumot, és a
működés folyamatossága érdekében megkezdte az egyeztetést az MSZKSZ-szel a stratégiai
készletek esetleges felszabadításáról. Az MSZKSZ több mint kilencven napos készlettel
rendelkezik kőolajból és kőolaj termékekből. A készletek felszabadítása fölötti rendelkezés a
gazdasági és közlekedési miniszter hatáskörébe tartozik.
Bár szakértőink nem tartják valószínűnek a szállítások gondok elhúzódását, mindazonáltal a
több mint 90 napos tartalék lehetővé teszi, hogy a MOL akár az Adria vezetéken keresztül
történő kőolajimportra is felkészüljön.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.