a tegnapi falbontó események is végképp feltették bennem a kérdést, hogy mi lesz az országgal?, mert véleményeket hallani a FIDESZ-ről, Gyurcsányról, holott a kérdés az, hogy mi lesz veled Magyarország?, erre kell a választ keresni!
"Mind a négy magyar résztvevő aranyéremmel térhetett haza a múlt héten Szegeden megrendezett 30. Nemzetközi Biológiai Diákolimpiáról (IBO – International Biology Olympiad). A négy fiatal zseni három hazai iskolát képviselt: Búzafalvi Dénes és Vizkeleti Péter az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskolába jártak, Kozma Csaba a Bonyhádi Evangélikus Gimnáziumban, míg Hunyadi Marcell Dávid a Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnáziumban érettségizett idén. A fiúk lenyűgöző teljesítményének köszönhetően hazánk összesítettben a második helyen végzett a versenyben részt vevő 73 ország között. – Nem előzmény nélküli a mostani siker, az idén már tizedik alkalommal vettünk részt a nemzetközi diákolimpián, ez idő alatt öt aranyat, húsz ezüst- és tizenegy bronzérmet szereztek a diákjaink – mondta lapunknak Erős-Honti Zsolt, a magyar csapat vezetője. A Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium szaktanára és egyben igazgatóhelyettese kiemelte, a felkészülés már hónapokkal ezelőtt elkezdődött, egy többfordulós országos válogatóversennyel. – Az országos válogatóra összesen mintegy 120 tanuló jelentkezett, közülük választottuk ki a döntőbe jutott csapat tagjait. A fiúknak rengeteg olyan témakört kellett feldolgozniuk, ami hagyományos iskolai keretek között nem jelenik meg a biológiaórákon, sőt még talán a szakkörökön, tagozatokon sem. " https://magyarnemzet.hu/belfold/nagy-sikert-arattak-tudospalantaink-7146431/ . . Sorra hozzák a magyar diákok a kiemelkedő nemzetközi sikereket! Nagy köszönte neki ezért!!!!! :)))))) . Ahogyan nagy fricska azoknak aki állandóan "lerohasztott oktatástól" beszélnek! :((((
Valóságot? . miért itt, ezekben az iskolákban nem azok a tanárok tanítják a többi diákot is? . ja, hogy ezek a gyerekek AKARNAK !!!! tanulni és BIZTOSÍTOTT a lehetőség erre és ÉLNEK is a TÖBBSÉG által nyújtott lehetőséggel! . ne a pisatesztet nézd, ha az oktatás valódi minősége érdekel! . Én tökéletesen TISZTÁBAN vagyok a valósággal!
A felvetésedre ott van a válasz az idézetedben. Rengeteg olyan témakört kellett feldolgozniuk, amit az órákon nem tesznek. Tehát nagy reszpekt ezeknek a diákoknak, hogy külön beletettek egy rakás energiát pluszba.
Pedig de, s PISA- tesztet kell nézni, mert az mutatja az átlagos eredményt, a jövőbeli átlagos munkavállalói réteg felkészültségét. Az, hogy egyedileg vannak kiváló teljesítmények, és nő a legjobbak és az átlag közötti különbség, pont azt mutatja, hogy valami magy gáz van a rendszerben, hiszen sok olyan marad gyenge teljesítményen, akiből többet lehetne kihozni.
igen! Ők az AKARATUKKAL!!!!! idáig jutottak, mert a rendszer BIZTOSÍTJA a lehetőséget! . így azok akik 0 értékűre írnak egy pisatesztet..... nem a OKTATÁSI rendszer rossz állapota miatt járnak úgy! . ameddig ezt nem jelenteik ki legfelső szinten ... addig ugyanolyan "maszatolás" lesz mint minden más problémás területen.... a TÖBBSÉG mindent biztosíthat egy tanulónak.... csak az "AKARÁST" nem!
hogy valami nagy gáz van a rendszerben, hiszen sok olyan marad gyenge teljesítményen, akiből többet lehetne kihozni." . Ez nem a RENDSZER hibája! Első számú felelős a DIÁK azután a szülő!!!!! . és ezt nem veszik figyelembe a véleményalkotók.... hanem ráfogják az OKTATÁSI rendszerre mint hiba..... rosszabb esetben pedig a PEDAGÓGUSOKRA!
Elmagyaráznád, ha a rendszert rossznak tartod, hogyan nő a legjobbak teljesítménye? Mit értesz a legjobbak teljesítményén egy rossz rendszerben? - Akkor talán mégis pampa igazsága érvényesül, hogy a diák nem akar tanulni, az oktató nem akar tanítani? Mert akkor nem a rendszerben van a hiba, hanem a tesztekben netán?
Mindenen lehet jobbítani még a JÓ RENDSZEREN is! . ezért értelmetlen a "RENDSZERRŐL" beszélni addig még a "felhasználókról" nem beszélünk! Írják, hogy megváltozott a diákok igénye, már ők ÉLMÉNYALAPÚ oktatást szeretnének! . élményt a cirkusznak, színházak, múzeumnak,kalandparknak, állatkertnek, stb... kell nyújtania és nem a SULINAK! . amikor áttértünk erre az útra.... ott hibáztunk! . válasszuk szét az oktatást: legyen alapítványi és egyházi és legyen állami. . az alapítványi és egyházi pedig had működjön a saját szabályozása szerint. így aki oda íratja a gyermekét azzal elfogadja az ott érvényes szabályokat legyen az bármi is! . az államiban pedig legyen olyan az oktatás amit a diákok akarnak.... . talán ez indulásnak jó lenne.
A másik megdöbbentő ahogyan "le akarják nullázni" ezeket a sikereket amit a magyar diákok sorra érnek el a világban! szerintük ez nem az oktatás sikere, hanem azé az egyéné aki KÜLÖN KÉPEZTETI magát és ezért ér el sikert.... . mert a verseny többi indulóját pedig az sulipadból ráncigálták ki..... . és a magyar diákot "KÜLÖNÓRÁN" USA ? angol? német? osztrák? stb.... pedagógus készítette fel????? . félelmetes amit az oktatás körül is kavarnak! :(((((((
Tudod-e ki találta ki az élményalapú oktatást? Vagy csak úgy magától alakult ki a tanulók nemtanulása közben? Élményalapú oktatás és az élményalapú tanulás miben különbözik magától az oktatástól?
Az a baj, hogy nem látod, az általános oktatás csúszik lefelé. Vannak még az átlagnál jobb iskolák, de egyre kevesebb. Mint ahogy a tanterv is kb a szocialista időkre emlékeztet. Megint olyanban hirdeted az igét, amiről fogalmad sincs.
az általános oktatás csúszik lefelé. " . Miért? mert először ezt tisztázd MAGADBAN ha már itt nem akarod ezt megosztani.... Ki a hibás ezért? . ORBÁN? A MINISZTER? A suli igazgató? az oszifőnök? A suli épülete? a tankönyv? . esetleg: diák? szülő?
Szülők + az oktatás irányítói. A két fő bűnbak." . kiindulásnak már ez is jó! maradnák a iránytói résznél. . akkor miért van az, hogy a diákok kb. 50 %-a az össz iskolát !!!! figyelembe véve jó vagy kiváló pisatesztet írnak????? amennyiben RENDSZER hiba lenne akkor ezt az eredményt nem tudnák hozni szerintem. . így ezt , mármint a iránytói részt kizárhatjuk a HIBÁK közül!
Mi lesz veled Magyarország?