Az Eurpai Bizottság a regisztrációs adó fokozatos eltörlését, valamint egy új, szén-dioxid kibocsátás alapú új adó bevezetését javasolja. Kovács László EU adóügyi biztos szerint összesen 12 tagország alkalmazza a regisztrációs adót, mely közösségi szinten nem szabályozott - írja a VG.
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=56093
csak azt erik el vele, hogy egyre tobben mennek at a hataron tankolni. biztosan jol jar majd vele a koltsegvetes, meg a szomszedos orszagok.
Törölt felhasználó2005. 07. 06. 16:26
#21
Sztem Laci bácsi azt sem tudja, mi az a CO2. Már a hidrogénnél elakadt. :-)
Törölt felhasználó2005. 07. 06. 14:01
#20
Végül is nem mindegy, hogy mineek hívják? Regisztrációs adónak, kéményadónak, bélgáz adónak, vagy CO2 adónak. A gazdaság működéséhez elengedhetetlen a gépkocsi, így meg fogják venni az emberek. Nekik meg egy a lényeg, fizess majom, majd mi elköltjük a pénzedet. Ami szerintem is jogos, ha CO2 adó, akkor annak a benzinben lenne a helye, hiszen a CO2 kibocsátás az elhasznált benzinnel arányos. Lehetőleg persze úgy legyen, hogy ezt is terhelje még az ÁFA. Az dupla haszon.
koszi vito csak ha még egy adot kell fizetnem akkor inkább saját magam épitek egy napellemes auto csodát!Mert bár ma még feleannyiba kerul átmenni bp egyikpontjábol a másikba kocsival mint bkvvel, de ha ez igy folytatodik nem igazán fogja megérni autottartani... 100forintos benzin már igy is majd 300 az adok miatt + a suly ado, + a kotelezo + a meg ha esetleg még egy cascot is fizetsz évente egy uj kocsi ára... azért ez elég durva... és akkor még bevezetnének még egy adot a co2 adot??? na ne má, azt meg ha kell ha nem fizessem!!! #&@{}][/%!+"+!!%@@ azt! Nem elég nagy még az a villa wazeg!Nem elég vastag még a bankszámla??? Egyszer csak egyszer adják oda a teljes éves koltségvetést!!!Csak egyszer!!!!Állitom a fele zsebbe megy!
Most vonatkoztassunk el KL személyétől. 1. Gyanítom nem ő lett ilyen profi a szakterületén hanem az alatta dolgozó aparátus dolgozta ki az egészet.Ismerve a bürokratikus lassúságot nem is biztos hogy az Ő idejében indult a folyamat. 2. Úgy tudom a regadó helyett akarják fokozatosan bevezetni (ha igen a fogyasztót nem terheli többletadó) 3. A régebbi jobban szennyező autókat magasabb adó terhelné így ösztönözve a cseréjüket 4. Bp problémájára is megoldás lehetne, mert pont a kettős adóztatást szüntetné meg az új rendszer, igaz csak ha viszonylag fiatal nem túl szennyező autó a célod és ha tudsz várni néhány évet.Az összes uniós ország (kivéve talán a Franciákat) regadóval sarcolja az autósokat és egyik sem szívesen mondana le erről a zsíros falatról, csak ha ellentételezik.Ez lenne a szóbanforgó CO2 adó ami nem a vásárlást hanem az üzemeltetést adóztatná.
egyetértenék a bevezetésével ha valoban arra forditanák amiért beszedik, de nem hinném hogy igy lenne ahogyan a az már több adónál is bebizonyosodott, van egy neve és van egy zsebe... azonkivul baromira nem értek egyet a regadoval a jelenlegi formátumában!!!Sujts a a kereskedőket a regado, de engem mint magánszemélyt ne sulytson ha én lecserélném az automat...Ha nem lenne regado hanem szabad piac lenne akár egy tábla csokoládé esetében akkor már rég lecserélhettem volna a kocsimat,mert amig idehaza egy 20éves rozsdás talicskát vehetek a pénzemből addig pl németoraszágbol egy autoval térhetnék haza!Én mint magánszemély!A kereskedőket sulytsa csak a regadó, azok amugy is olyan pofátlanul alacsonyan veszik meg a kocsikat,hogy az hihetetlen! ajánlot weboldalak: http://m obile.de http://www. autoscout24.de
Jobbat javaslok Kovács Pacinak. Ha annyira aggódig az üvegházhatás miatt, akkor 2 szintű dolgot tehet: 1. Tíltsa be az olaj alapú üzemanyagot (benzin, gázolaj). Ezzel párhuzamosan minősítse veszélyes hulladéknak az ilyen anyaggal menő masinákat. 2. Tíltsa meg azoknak a szgknak a használatát, amelyeknek a 100 kmen 4 liternél több üzemanyagot használnak.
Törölt felhasználó2005. 07. 06. 11:23
#13
Persze, igazatok van szektorsemlegességge l, és talán a \\\"bármicsakfiz ess\\\" típusú adóval kapcsolatban is. Ennek ellenére fontosnak tartom hangúlyozni, hogy az egyik legnagyobb tömegben kibocsátott erösen környezetszennyezö gáz igenis jelenjen meg gazdasági tényezöként is, hogy végr odafigyeljünk rá mindannyian, és ne állandóan másokra mutogassunk.
"Nem lenne őszintébb a "bammegnekünkpénzke lléselvesszüktőled" adót bevezetni" * Azt nem fogadnák el az alanyok :-) A közúti ellenőrzéseket sem úgy kommentálják, hogy "kellapénzaudia8-ra " akció, hanem úgy, hogy aggasztóan növekszik a biztonsági öv nem használata miatt bekövetkező halálos balesetek száma. Hát nem megható, hogy így gondoskodnak az emberről?
Az atomenergia után meg kiégett fűtőanyag elhelyezési adót kellene kivetni... Sőt mivel minden ember CO2-t lélegez ki innen már csak egy lépés a széndioxid adó...Természetesen a sportolóknak sokkal többet kellene fizetniük...:)
De akkor egyébként a kályhádra kazánodra is be kellene vezetni a füstadót az esélyegyenlőség és szektorsemlegesség jegyében... Megsúgom az összes fűtési mód az atomfűtőmű kivételével okádja a széndioxidot.
No de hol lehet legjobban, legegyszerűbben megadóztatni a co2 kibocsájtást? Hát a benzin/gázolaj árában. Ami benzint megveszel abból co2 víz és egyéb szutyok keletkezik. Tehát a benzin árában lehet pontosan fogyasztásarányosan kivetni az adót. Ja hogy már eddig is kismillió adó terheli a benzint? No comment...
Igen gibi, csak az a baj azzal amit irtal, hogy a CO2 kibocstasra : 1. semmilyen befolyassal nem lesz kornyezetkimelo szmpontbol nezve. 2. Csak a CO2 belelegzoket sujtja tobb fizetesi kotelezettseggel. ud v ; jp
Törölt felhasználó2005. 07. 06. 09:45
#5
Tisztelt Hozzászólók! Félre ne értsetek, nem KL-t akarom védeni, hiszen EU szerepvállalásáról kb. egyetértek veletek. De a kérdés igenis fontos. Ugyanis a CO2 az üvegházhatásért és így a globális felmelegedésért felelös legfontosabb gáz. Legnagyobb tömegben pedig éppen a közlekedésböl származik. Más kérdés, hogy az USA bár világelsö egy före esö CO2 kibocsátásban, mégsem írta alá a Kiotói egyezményt gazdasági érdekeire hivatkozva. De ez senkit nem jogosít fel, hogy gyermekei, unokái élhetö környezetét tönkretegye. Hát ezért fontos a CO2 kibocsátás gazdasági tényezöként való megjelenítése.
Kovács: regisztrációs adó helyett szén-dioxid adó
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=56093