Azért hoztam létre a kis papírok fel topikját, mert láthatóan a Magyargazdaság kilábal a gödörből, egy emelkedő pályára álltunk. Kis papírok is elkezdtek mozogni.
Én most semmiféle ajánlást nem teszek, nem mondok egy kis papírtsem most. Tőletek szeretném, ha összeszednétek kis papírokat a BÉTről, amik érdekesek lehetnek a jövőt tekintve. Igaz, hogy kockázatos eszközök ezen papírok, de extra nagy hozam lehetőség is van benne,mindazonáltal, hogy nagy veszteségetis elérhet az ember. JUó lenne megtalálni azon kis papírokat, amik a jövőben felfele mehetnek, rövid, vagy hosszútávon. Biztosan lesz több cég is ami túl van reorganizációs folyamatokon, új vezetőség jött, új tervek vannak. Gyüjtsük össze a lehetőségeket, ha mást is érdekel. Ha nem, akkor megy a topik a mélybe. Én remélem nem.
En most mindkettot tartom. Ha menni akar majd megy.. ha meg esni akar, akkor olcsobb lesz, ami egy novekedesi ciklusban ajandek, hs olcson kitaraz mas.
Azt hiszem értem mire gondolsz, ahogy megfigyeltem itt a jónépet még mindig kételkednek ebben a papírban (nord), nekem ez csak azt sugallja, hogy vegyek. Muszáj megjegyeznem, hogy én is a chartot nézem elsősorban.
"A BÉT 2016-2020-as stratégiájának fő irányai A Budapesti Értéktőzsde Zrt. (BÉT) ötéves, 2016-2020-as időszakra vonatkozó stratégiájának alapvető célja egy olyan átfogó tőzsdefejlesztési program kidolgozása és megvalósítása Magyarországon, melynek eredményeképpen a tőkeági forrásbevonás szerepe növekszik a magyar vállalatok finanszírozásában, hatékonyan kiegészítve a jelenleg túlsúlyban lévő banki hitelezést. A BÉT célja, hogy a versenyképes, sikeres hazai vállalatok legfontosabb platformjává váljon.A fejlett tőkepiac és tőzsde az egyik alappillére a versenyképes, innovatív gazdaságnak. Egy jól működő tőzsde elősegíti a részvény- és kötvényági finanszírozást, ami különösen a hitelezés lassulása idején, a banki hitelezésből kiszoruló vállalatok számára kritikus jelentőségű. A tőzsdei jelenlét megköveteli a vállalatok transzparens működését, ami nagyban hozzájárul a gazdaság kifehéredéséhez. A globális versenyben kulcsfontosságú, hogy Magyarországon vezető tudás-, innovációs- és termelési centrumok alakuljanak ki. Ezt a folyamatot támogatja a BÉT-en jegyzett vállalatok magyarországi központú fejlődése, független menedzsmenttel, amely regionális terjeszkedést tesz lehetővé tőzsdei forrásbevonás segítségével.Az új tőzsdefejlesztési stratégia kialakításának és megvalósításának időzítése több szempontból is ideális. Egyrészt a vállalatok – különösen a kis- és középvállalatok (KKV-k) – forráshoz segítése a tőkepiacokon keresztül európai és globális szinten is a gazdaságpolitika középpontjában van. Ennek érdekében az Európai Bizottság 2015-ben előterjesztette a Tőkepiaci Unió koncepcióját, az USA-ban pedig már 2012-ben elfogadták a JOBS Act-et, melynek fő célkitűzése a foglalkoztatottság és az innováció támogatása a tőkepiac fejlesztésén keresztül. A tőkepiacok elősegíthetik továbbá a 2016-2020-as időszak uniós finanszírozási forrásainak hatékony elosztását. E kereteken belül lehetőség nyílik a tőzsde gazdasági szerepének erősítésére is felhasználni az EU-s forrásokat, így 2020-ra reális esély van egy hatékonyan működő, fejlett magyar tőkepiac felépítésére.A stratégiai célok elérése a korábbinál szorosabb együttműködést feltételez a kormányzattal, állami intézményekkel és a piaci szereplőkkel annak érdekében, hogy olyan üzleti és szabályozói környezet jöjjön létre, amely a tőkepiac és a BÉT fejlődésén keresztül aktívan támogatja a magyar gazdaság kiegyensúlyozott növekedését. Így biztosítható, hogy előtérbe kerüljön a BÉT katalizátor szerepe, megforduljon a tőzsdei forgalom évek óta tapasztalható csökkenő trendje, emelkedjen a tőzsdén jegyzett cégek kapitalizációja és a tőzsdei kibocsátások száma, valamint már középtávon javuljon a BÉT jövedelmezősége.A stratégia végrehajtását segítő fontos körülmény, hogy 2015 decemberében újra nemzeti tulajdonba került a BÉT, amely így a Magyar Nemzeti Bank (MNB) mint a tőkepiac fejlesztése iránt elkötelezett tulajdonos támogatását is élvezi. Ez erősíti a gazdaság szereplőinek elkötelezettségét a BÉT iránt, mivel pozitív jövőképet közvetít a tőkepiacot illetően és növeli a magyar tőzsdével szembeni általános bizalmat.A globális pénzügyi válságot követően a magyar részvénypiac nem tudott új erőre kapni, régiós szinten a legnagyobb mértékben, közel 70%-kal esett vissza a forgalom, emellett a magyar lakosság és a hazai intézményi befektetők eszközportfóliójában nagyon alacsony a BÉT-re bevezetett részvények aránya.Jelenleg a legsürgetőbb feladat a sikeres részvénybevezetések elősegítése olyan vállalatok tőzsdére lépésével, melyek megfelelnek a befektetői bizalom erősítését célzó magas minőségi követelményeknek, stabil teljesítményt nyújtanak, jelentős növekedési potenciált biztosító üzleti stratégiával rendelkeznek és ezáltal komoly befektetői érdeklődésre tarthatnak számot. Fontos továbbá, hogy a tőzsdei bevezetések olyan árazással valósuljanak meg, amely lehetőséget teremt az árfolyamok jövőbeni emelkedésére.A tőzsdére lépések időzítése a vállalatok és a befektetők szemszögéből egyaránt ideális lehet 2016-tól kezdődően. A magyar gazdaságban tapasztalható pozitív folyamatoknak köszönhetően a hazai részvénypiac teljesítményét leképező BUX index 2015-ben 43,8%-ot emelkedett, jelentősen felülteljesítve a régiós és fejlett piacokat. Ennek következtében egy új kibocsátás magasabb árazással valósulhat meg a korábbi évekhez képest, ami elsősorban a tőzsdére lépő vállalatok tulajdonosainak kedvez, ugyanakkor a rekord alacsony forint hozamkörnyezetben a befektetőknek még ezen az értékeltségi szinten is megéri vásárolni a friss részvénykibocsátásokból, mivel a kötvényekhez és egyéb pénzpiaci befektetésekhez képest jelentős hozamfelárra számíthatnak.A tőzsdeérett vállalatok azonosítása, kiválasztása és felkészítése a bevezetési folyamatra kulcsfontosságú, ezért a kibocsátóknak nyújtott tanácsadási szolgáltatások bővítéseés mélyítése, valamint egy hatékony szűrési metodika (scoring) kialakítása szükséges. Ennek egyik eszköze az ún. tőzsdei „Előszoba” létrehozása, amely erre a célra szerződtetett kiemelt piaci szereplők – IPO Partnerek – aktív közreműködésével gyűjti, értékeli, szelektálja és felkészíti a tőkepiaci forrásbevonás iránt érdeklődő cégeket, hogy alkalmassá tegye őket a szabályozott vagy a KKV piacon való megjelenésre. Az IPO Partner program lényege, hogy összefogja a tőzsdei stakeholderek szélesebb rétegét. A tanácsadók, kereskedelmi bankok, befektetési szolgáltatók és egyéb, a vállalatok piacra lépésében érdekelt, prudens működést elősegítő szereplők (pl. üzleti angyalok, magán- és kockázati tőkebefektetők) a BÉT-tel karöltve aktívan hozzájárulnak az Előszobába lépett cégek felkészítési folyamatához, a kibocsátás sikerességéhez.A kibocsátói kör bővítésének egyik fontosabb célcsoportját az állami vállalatok jelentik, melyek tőzsdei bevezetésének lehetőségét és a tőkepiaci jelenlét hatását a kormányzat megvizsgálja. A jó befektetési alternatívát jelentő nagy magánvállalatok és KKV-k azonosítása és tőzsdei megmérettetése is elengedhetetlen a diverzifikált kibocsátói szerkezet kiépítése, valamint a tőzsdei forgalom további fokozása érdekében. A kibocsátó számára azonnali, folyamatos és hosszú távú tőkebevonási lehetőséget jelent, ezáltal növeli a versenyképességet, valamint a menedzsment és a munkavállalók ösztönzését is elősegíti.A KKV-k esetében különösen fontos a minőségbiztosítás, amit a kibocsátó vállalat IPO Partnerek általi átvilágítása biztosíthat. Tekintettel arra, hogy a KKV-k számára a relatíve magas piacra lépési költségek az eddigi tapasztalatok szerint komoly akadályt jelentenek e vállalati kör tőkepiaci forrásbevonásában, a tanácsadói, felkészülési költségek állami vagy EU-s forrásból megvalósuló támogatása is kulcsfontosságú.A KKV-k nagyszámú tőkepiaci megjelenéséhez és forráshoz jutásához e vállalati kör speciális igényeit kiszolgáló új KKV piac kialakítása szükséges, amely az alábbi elemeket tartalmazza:Egy nyilvános kereskedési platform (MTF) olyan cégek számára, melyek már vállalják a nyilvános működést, de a szabályozott piaci megjelenéssel járó követelményrendszer a jelen fejlettségi fázisukban még nem teljesíthető.Egy zártkörű finanszírozási platform (PPP) azon vállalatok számára, melyek nyilvános működést egyelőre nem kívánnak vállalni, de olyan tőkebefektetőket keresnek, akikkel egyedi tranzakciókat köthetnek, és később akár a nyilvános piacok irányába terelhetők.A stratégia időtávjának későbbi fázisában indítható crowdfunding platform a BÉT többi piacától elkülönült márkanév alatt, melynek célja a kezdeti stádiumban lévő (start-up) vállalkozások, projektek finanszírozására, nagyobb számú befektető bevonásával, alacsonyabb összegű befektetésekkel.Az új vállalatok tőzsdére lépését EU-s és állami források felhasználásával is célszerű támogatni, ami különösen a KKV-k tőkeszerkezetének javítása érdekében lehet meghatározó jelentőségű. Cél a magyar piacra koncentráló, európai uniós finanszírozási források becsatornázását elősegítő speciális tőkealapok létrehozása, melyek – azon kívül, hogy befektetőként extra keresletet generálnak – kockázatmegosztási eszközt biztosítanak a magánbefektetők számára, valamint értékesítési (exit) lehetőséget kínálnak a vállalat indulásakor befektető tulajdonosoknak.A gazdasági szereplők számára fontos üzenet, hogy az állami intézmények kiemelten foglalkoznak a hazai tőkepiac fejlesztésével a hosszú távon fenntartható gazdasági növekedés és innováció érdekében. Az állam számos formában tud hozzájárulni a tőzsde fejlesztéséhez, különösen fontos a piacbarát szabályozói környezet kialakítása, valamint az EU-s források tőzsdefejlesztési felhasználása terén.A BÉT egyeztetéseket folytat az illetékes Nemzetgazdasági Minisztériummal egy a tőkepiac fejlesztését segítő szabályozói csomag kidolgozásáról, amely a tőzsdére lépő vállalatok és az őket finanszírozó befektetőkszámára fontos kérdéseket érint, így ösztönzi a piacra lépést, növeli a szabályozott piacra bevezetett termékek iránti keresletet. A csomag BÉT által javasolt legfontosabb elemei az alábbiak:A tőzsdei bevezetési, kibocsátási folyamatok finomhangolása, biztonságának növelése, a tőzsdei jelenléthez kapcsolódó kedvezmények nyújtása.A magyar befektetők portfóliójában a tőzsdei részvényhányad növelésének ösztönzése a részvénykitettséghez köthető adminisztrációs és egyéb terhek enyhítésén keresztül.Piaci likviditás ösztönzése, befektetési szolgáltatók árjegyzői és elemzői tevékenységének támogatása.A magyar tőkepiac működésének jogi kereteit a nemzetközi szabályozói környezet is egyre erősebben behatárolja, különös tekintettel az új uniós tőkepiaci direktívára, a MiFID II-re, valamint a kapcsolódó MiFIR rendeletre, melyeknek várhatóan 2018-tól kell megfelelni. Az egész közösségi tőkepiacot érintő új szabályozás számottevő hatással van a BÉT működésére is: egyes pontjai közvetlenül az alaptevékenységen keresztül, míg mások áttételesen, a befektetési szolgáltatókon keresztül fejtik ki hatásukat.Cél, hogy a BÉT szerepe a vállalatok finanszírozásban, valamint a pénzügyi kultúra fejlesztésében tovább erősödjön. Ennek érdekében a BÉT széles körű oktatási programokat dolgoz ki, intézményi roadshow-kat, nemzetközi és hazai tőkepiaci konferenciákat szervez, aktív kapcsolatot tart a hazai és nemzetközi befektetőkkel, valamint intenzív médiajelenléttel igyekszik hatást gyakorolni mind a vállalatvezetők, mind a befektetők széles körére. A BÉT arculatváltása és megújuló brand struktúrája hozzájárul a tőkepiac imázsának erősítéséhez, továbbá megerősíti a köztudatban a tőzsdével kapcsolatban elérni kívánt üzeneteket, melyek közül a legfontosabbak az alábbiak:Kibocsátók számára: a tőzsdei részvény- és kötvénykibocsátás reális finanszírozási alternatíva.Befektetők számára: a BÉT-en a hazai vállalatok elitjébe és az ezt kiegészítő széles befektetési termékpalettába tudnak befektetni, így magasabb hozamot érhetnek el magasabb kockázat vállalása révén. Megerősített befektető-védelmi szabályok és felügyelet garantálja a tőkepiaci befektetések biztonságát.Befektetési szolgáltatók számára: a tőzsde új stratégiája támogatja a hozzáadott értéket képviselő szolgáltatásokat (árjegyzés, elemzés).Kormányzat számára: a tőzsde a sikeres gazdasági növekedés egyik alappillére, amit állami támogatással érdemes közösen fejleszteni.Bár az oktatási és a marketingkommunikációs tevékenység áttételesen hozzájárul a tőkepiac intézményei – mint amilyen maga a tőzsde is – iránti bizalom építéséhez, a BÉT ilyen irányú közvetlen lépéseket is tervez. Ezek a tőzsdére bevezetett kibocsátók reputációjának javítására, a BÉT monitoring- és szankciórendszerének szigorítására, a kisebbségi részvényesek védelmére, valamint – az MNB-vel együttműködve – a potenciális piacbefolyásolási esetek hatékonyabb szűrésére helyezik a fő hangsúlyt, és részben kiegészítik a szabályalkotók által már életbe lépett befektető-védelmi intézkedéseket annak érdekében, hogy növekedjen a kisbefektetők részvények iránti kereslete.A stratégia elsősorban a hazai részvénypiac fellendítésére koncentrál, ugyanakkor az egyéb részpiacok fejlesztése és a részvénykereskedéshez nem kapcsolódó bevételek növelése is kiemelt cél. A BÉT vizsgálja a derivatív-, áru- és hitelpapír-szekcióban, valamint a tőzsdei adatértékesítés területén a lehetséges kitörési pontokat.A kitűzött célok eléréséhez az új kibocsátók és partnerek megnyerése mellett nagyon fontos a tőzsdén már jelen lévő vállalatok és kereskedő cégek ösztönzése és magas színvonalú kiszolgálása, ezért a stratégia megvalósítása során a BÉT kitüntetett figyelmet fordít arra, hogy a tervezett intézkedések a jelenlegi stakeholdereknek is kedvezőek legyen, különös tekintettel a legnagyobb kibocsátóinkra, valamint a forgalom túlnyomó részét generáló külföldi intézményi befektetőkre.A tulajdonosváltást követően a BÉT hangsúlyt helyez arra is, hogy közvetlen taggá váljon nemzetközi tőzsdeszervezetekben, ahol lehetőség nyílik a kapcsolattartásra más országok – legyen az régiós, vagy akár távol-keleti – tőzsdéivel és együttműködik minden olyan nemzetközi szervezettel, amelyek segítséget nyújthatnak vagy hozzájárulhatnak a magyar tőkepiac sikereihez.Az üzleti stratégiát a BÉT IT menedzsmentje és HR politikája aktívan támogatja. Míg előbbi terület a stabil operatív működés biztosításán túl a piac- és termékfejlesztést kiszolgáló, a piaci szereplők számára is optimális szoftver- és hardverkörnyezet kialakítására koncentrál, addig utóbbi a konzultatív sales tevékenységet támogató, minőségi szakembergárda megszerzését és megtartását helyezi előtérbe."
Ez mind igaz amit leírtál,de amíg nincs egy normális felügyelet,ügyészség stb,ami az első gyanús jelre felfüggeszt és büntet,ez sajna ilyen lesz.Ilyen Norbi féle cégeket megbüntetni,a tulajokat meg keményen sittre vágni.Lásd Csabika is odhaza hesszel.
Megszámoltam a lehetőségeimet! Kis átcsoportosítással a BUX1712-ből ráhajtok én is a Nordra!Úgy 50kval.Kösz az edigi elvi segítséget! A 45K-hoz passzoló f eketecimkés JD málnaszörpre azért hagytam néhány kontrit,nem szeretnék lemaradni róla.Dec 13-án együtt elkortyolhatjuk.
A magyar világ sajnos nem változik a tőzsdei hozzáállást illetően.A mennyi cash van a párnacihákba,annak fele kellene hogy itt forogjon.Amíg a forgalom itt tököl 5-15 milliárd között és ebből csak az OTP visz 60-70%-ot. nincs szemléletfordulás.Az ifjúságot sem erre tanítják,hanem lebutítják,mert nem a kreatív fiatalság amit látni akarnak,mert az igen veszélyes.Ha tőzsdét említek,az ma is ellenszenvet vált ki a beszélgetőpartnerből.Ja és a lényeg",Soros is egy mocskos spekuláns"!
"Emellett forrást biztosít a vállalkozásoknak, illetve kilépési lehetőséget a jelenlegi tulajdonosok számára. Akár 330 magyar kkv is megjelenhetne rövid felkészülési időszak után a Budapesti Értéktőzsdén, "
"A kkv-kat segíti a BÉT 2017. áprilisban elindított ELITE Programja, de a várhatóan 2017 második felében induló Nemzeti tőzsdefejlesztési alap is, melynek 20 milliárd forintos tőkéje évente 5-6 társaság tőzsdére lépését tudja lehetővé tenni. A tőkealap befektetőként extra keresletet tud generálni, másrészt kockázat megosztási eszközt biztosít a magánbefektetők számára. Emellett forrást biztosít a vállalkozásoknak, illetve kilépési lehetőséget a jelenlegi tulajdonosok számára.Akár 330 magyar kkv is megjelenhetne rövid felkészülési időszak után a Budapesti Értéktőzsdén, ami sokat segíthetne a magyar gazdaság helyzetén is. Amennyiben a kitűzött célokat sikerülne elérni, az jelentősen erősíthetné a gazdasági növekedést, mivel a tőzsdei cégek az átlagnál jobban járulnak hozzá a gazdaság növekedéséhez, többet költenek kutatás-fejlesztésre és több munkahelyet hoznak létre. További fontos feladat lenne az is, hogy a kisbefektetőknek is vonzóbbá tegyék a tőzsdét."
Kis papírok FEL!!
Én most semmiféle ajánlást nem teszek, nem mondok egy kis papírtsem most. Tőletek szeretném, ha összeszednétek kis papírokat a BÉTről, amik érdekesek lehetnek a jövőt tekintve. Igaz, hogy kockázatos eszközök ezen papírok, de extra nagy hozam lehetőség is van benne,mindazonáltal, hogy nagy veszteségetis elérhet az ember. JUó lenne megtalálni azon kis papírokat, amik a jövőben felfele mehetnek, rövid, vagy hosszútávon. Biztosan lesz több cég is ami túl van reorganizációs folyamatokon, új vezetőség jött, új tervek vannak. Gyüjtsük össze a lehetőségeket, ha mást is érdekel. Ha nem, akkor megy a topik a mélybe. Én remélem nem.