Az önvezetõ autók forradalma közelebb van, mint hinnénk, az új "robotok" jogi szabályozása illetve az önvezetõ autók beillesztése a mindennapi közlekedésbe egy sor fontos kérdést vet fel. Zara Orsolya, a téma szakértõje osztja meg
miért nem maradsz vidéken? felesleges bejönnöd a nagyvárosba ha meg bejössz, van tömegközlekedés bp határába kellene tenni a sorompókat budapest a budapestieké ez a szlogenem vidékiek 5 évlakhatás után kapjanak állandó bejelentkezési jogot, ingatlant 10 év után vehessenek mindjárt megtisztulna a város
Bpesten a hegyen van lakásom, jó meredek a fillér mellett nem emlékszem hogy egyszer is előfordult volna annyi hó, ami miatt ne lehetett volna közlekedni lefagyás az volt de akkor semmi sem megy egy másik országban pedig olyan helyen, ahol október végén leesik a hó március végéig nem olvad el nem látom a problémát
és persze ebben a "szép új" világban bármikor átvehetik a magántulajdonod feletti kontrollt erre feljogosított külső szereplők az un. "közjó" nevében:) https://youtu.be/mJ7X70znuZE?t=448
Ja, nagyjából. Én sofőrként próbáltam megy 1x, katasztrofális. Kb egy sör áráért tegyek érte 2x50km kitérőt (vagy épp menjek be egy útbaeső nagyváros közepébe a dugóban), és ilyenből jelentkezik 5. Amikor már életszerűbb feltételeket szabtam (a saját kiindulási pontom és célom melletti 1-1 nagyváros), normális üzemanyagktg, akkor már nuku jelentkező - úgyh hagytam a francba az egészet.
pedig lehet, mivel a társadalom fölötti kontroll kiterjesztésének a lehetősége mindig is vonzó gondolat volt az un. "elit" számára, a "smart " technológiák pedig példátlan lehetőséget kínálnak erre és tulajdonképpen nem is nehéz őket "eladni" a közúti közlekedés tekintetében, hiszen ki ne értene egyet azzal hogy milyen jó ha mondjuk 99%-al csökken a közúti balesetek száma vagy hatékonyabbá válik a közlekedés? önmagában ez nagyon jól hangzik egészen addig amíg bele nem gondolsz abba a félelmetes hatalmi koncentrációban ami egy ilyen rendszerhez kapcsolódik,. illetve a többi "smart" technológiához... a technológiai háttér különben már készen van, csak a közvéleményt kell arról meggyőzni, hogy ez jó és elkerülhetetlen és persze arról is, hogy a rendszert működtetők nem fognak visszaélni a hatalmukkal és csak az un. "közjó" fogja őket mozgatni
Jelenleg naponta kb 80km-t megyek, arra mennyibe is fáj a taxi? Tartok tőle, ha 50-ed részébe kerülne, akkor se mennék ilyen közösségi járgánnyal, meg elég érdekes lenne reggel a főnöknek magyarázni, hogy nem jött kocsi...
egyszerűbben összefoglalva: az állítólagos "tulajdonosok" végképp elvesztik a állítólagos magántulajdonuk feletti kontrollnak még az illúzióját is... döbbenet, hogy mennyire kevés szó esik erről az aspektusról a "szép új világ" felvázolása közepette...
az un. "driverless future" a "smart city" koncepcióval együtt jó sansszal kb. a központi ellenőrzés és koordináció példátlan kiterjesztéséről fog szólni...
kb. ezt a reakciót váltottad volna ki a lópostás futárból, ha 1830-ban megpróbálod neki elmagyarázni a távírót... most az van, hogy ezzel elpocsékoltál egy rakás időt.
"Ha utaznék Párizsba akkor 6x át kell szállni majd másik autóba?" ------------------------------------------------------------------------------------------------------ dehogy... várjá', gyorsan kiszámolom:
Indulsz Párizsba Zuglóból reggel 6:00-kor.... mert éjfélig oda akarsz érni... másnap reggel már fontos programod van, amit nem szeretnél lekésni... ezt ígéri az önvezető rendszer is, amire befizettél) :)) (eddig ugye simán beültél a saját autódba és kiértél mongyuk 14 óra alatt... ha elfáradtál közben akkor vagy aludtál az autóban vagy megszálltál útközben) :)
a szép új világban a kocsi pontosan érkezik a házad elé, bepakolsz, elindultok... a szélvédőn közben megnézed a reggeli híreket... :))
Budaörsön felvesz a kocsi melléd egy idegent, aki csak Bécsig akar menni, de mivel úgyis arra tartasz hát elviszi a rendszer (40 perc kitérő, de belefér a kényelemért h. nem kell vezetned) :)
kiszáll az ürge Bécsben... haladtok tovább, élvezed a tájat meg a filmeket a szélvédőn...:))
időközben a diszpécser jelzi, hogy St. Pöltenben beszállnának ketten Münchenig... sebaj, te úgyis arrafelé tartasz, persze h. felveszitek őket... bácsi és néniről van szó, elég sok a csomagjuk, de kis átrendezéssel megoldottátok... az az 1 órácska plusz nem oszt nem szoroz ilyen hosszú úton :))
néninek inkontinenciája van, ezért Münchenig 5-ször meg kellett állnotok a pihenőhelyeken, de ez természetes... mindent a kényelemért... emberek vagyunk. (plusz másfél óra) :)
bácsi és néni kiszálltak Münchenben... ott egy picit sajnos tölteni kellett az akksikat h. tuti elég legyen Párizsig... azon a röpke plusz 2 órán nem múlhat az utazási élmény. :))
közben este 6 lett... ez kicsit meglep téged, mert legkésőbb 2-re ígérte a rendszer Münchent... :))
a németeknél senki sem szállt be, ezért egészen Strasbourg-ig megállás nélkül tudtok haladni... este 11 lett közben, elvileg már Párizs előtt kellene járnotok... nem baj, majd reklamálsz, ha hazaértél. :))
Strasbourg után az autópályán a francia fizetős kapunál 4km-es dugóban állnak az elektromos önvezető autók, mert rendszerkarbantartás van.... a szélvédődőn olvasod is h. hajnal 2-re kb. végeznek vele. :))
így is történik... tartják amit ígértek, hajnal 2 körül átjutsz a kapun, máris suhantok tovább Párizs felé. :))
Hajnal 4 körül teljesen kimerülve, félálomban még hallod, hogy Nancy-ben szeretnének néhányan beszállni a kocsiba... persze, ez természetes, a rendszer elfogadja a felkérést, hisz ezért van a modern közösségi közlekedés. :))
Nancy egyik kivilágítatlan külvárosába érkeztek (mindent a fizető utasok kényelméért!), ahol egy vidám család száll be az autóba 2 üvöltő kisbabával (szegények, mégis csak hajnal 4 van, ki az a szülő, aki ilyenkor kel útra velük? - gondolod szomorúan.)
Bekászálódott a nagycsalád... a gyerekek cumisüvegét sajnos a lakásban felejtették, anyuka visszaszalad, 20 perc múlva már vissza is ér.) :))
Végre irány Párizs!
1 óra múlva kisebb bonyodalom adódik...
...
...
reggel 9-re máris Párizsban vagytok... programodat lekésted, teljesen felesleges így Párizsban maradnod... délután 1-re van szabad kocsi visszafelé Budapestre...
Hatalmas változás küszöbén állunk - Mindent elárasztanak az önvezetõ autók
Ugrás a cikkhez