Nekem Nio-m soha nem volt. Amig csak adr cetlijuk van nem is lesz. A hong kongi ipo nem jott nekik ossze, majd talan jovore. Kinaban a pilitikabak kellene mar valamit lepni a beharangozott kinszolidacios temaban....
NIO-t es Xpeng-et is tartom, ev vegeig remelem mindketto eleri az $50-t. Lehet, hogy Lucid $50-$60 kozott meg fog allni, viszont eddig jol hozott. A Saudi akku uzlet jol jonne kesobb valamikor.
Én alapból kínai smart evben látok fantáziát, de most azokat nagyon túl húzták. Kiálltam partvonalra, keresek más szektort valószínűleg hong kongban, ami nincsen ennyire megfeszítve. Novemberi autó eladásra kíváncsi leszek Xpengnél, mert most jöttek rá hogy amit meghatároztak márciusban ahhoz új eladási stratégia kell (nem vagyok benne biztos hogy ez most nagyon be fog jönni, nekem kell hogy tisztuljon a kép): https://cnevpost.com/2021/11/05/xpeng-reportedly-revamps-sales-approach-to-aim-for-higher-volumes/
Igazad van, viszont megis megeri benne lenni. A CEO, Muskot hagyta ott, ezert a cegert. Szoval, Lucid jo kezekben van. Ki tudjak vagni a maguk szeletet a tortabol. Rendeles boven van, most mar csupan gyartani kell es tartani a magas minoseget. Teslat most hanyagolom. EVGO es Chargepoint, mindig legalabb egyet tartok a ketto kozul. Most eppen chargepoint van.
Nem figyelem szorosan ezt a céget. De gyártott már legalább 100 db autót? Mert kb. már most többre van értékelve mint a komplett BMW. De beteg világ ez mostanság......
Nagyon szépen leírtad! Én nem csináltam ilyen összesítést, csak úgy gondolom, hogy Kína nagyban támogatja az elektromos autók gyártását nem véletlenül van több gyártó ott. Nekik is égetően sürgős lenne a károsanyag kibocsátás csökkentése, plusz európai terjeszkedés is megoldható. Ezáltal növekednek az eladások. Az hogy mikor lesz nyereséges másik dolog, de úgy is kapnak állami támogatást, ami nyilván rizikó faktor is egyben.
Akkor az Én vázlatos várakozásom (Xpengre): 2021-ben 100 K eladott kocsi (itt nagyon rezeg a léc, lehet csalódás, 14 K -14 K-t kellene eladni nov. és decemberben, szerintem ez nem lesz meg) 2022-ben 190 K eladott kicsi. 2023-ban 350 K eladott kocsi. 2024-ben 450 K eladott kocsi. 2025-ben több mint 550 K eladott kocsi. . 2023 Q3-ig veszteséges lesz várakozásom szerint a cég, 2023 Q4 környékén lehet minimális nyereség, várakozásom szerint. . Kína új autó eladási piaca 2025-re éves szinten elérheti a 30 milliót. Xi tervében ennek 25%-nak kell EV-nek lenni (évekkel ezelőtti tervében szerepel, a made in china 2025-ös programban). Az éves szinten 7-7,5 millió új eladott EV. Ennek a piacnak a 8%-os lefedettségével számol pl.: JPMorgan. Én kicsit optimistább vagyok ez lehet 10%-os is. Azaz 2025 év végére a piacnak fel kellene tudni venni simán 600-700 K db Xpenget. . Jelenleg nagyon necces minden, túl vannak húzva a piacok, USA nagyon. A hong kongi IPO ár az ADR cetli árához lett viszonyítva, így együtt mozognak, nagyon. Sajnos kicsit sem tér el a mozgásuk. USA-ban fordulni kellene a FED politikának (tapering, majd kamatemelés), mert a negatív reálkamat nem jó (beledöglünk). Azaz az USA piacon egy nagyon komoly és hónapokig (akár évekig) tartó zuttynak kellene jönni. Ezért Én az XPENG hong kongi pozijaimat pár hete zártam. Októberi autó eladás csalódás számomra a fenti számok tükrében.
Feltörekvő EV gyártók