Topiknyitó: Törölt felhasználó 2016. 07. 05. 14:18

Ez is Magyarország...  

A lónak a bizonyos alkatrészét a fidesz szájába (már ha ez nem volna képzavar) !
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
_pampa 2016. 12. 16. 07:51
Előzmény: #797  Törölt felhasználó
#800
látom nem volt időd rákeresni a vonalakra, így besegítek.

"3. ábraKeskeny nyomközű vasúti pályák Magyarországon - forrás: Mindszenty Anett (2013)
A menetrend szerinti személyszállítást végző kisvasutak a következők:
- Almamelléki Állami Erdei Vasút Almamellék – Sasrét (600 mm)
- Balatonfenyvesi Gazdasági Vasút Balatonfenyves – Somogyszentpál
- Börzsöny Kisvasút, Szob – Márianosztra
- Csömödéri Állami Erdei Vasút Csömödér – Kistolmács
- Debreceni Vidámparki Kisvasút
- Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút
- Gemenci Állami Erdei Vasút Pörböly – Bárányfok
- Hortobágyi Kisvasút Hortobágyi Halastó
- Kaszói Állami Erdei Vasút Kaszó – Szenta
- Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence – Feketevölgy (600 mm)
- Királyréti Erdei Vasút Királyrét – Kismaros
- Lillafüredi Állami Erdei Vasút Miskolc, Dorottya utca – Garadna
- Mátravasút Gyöngyös – Mátrafüred, Gyöngyös – Szalajka-ház
- Mecseki Kisvasút (Pécsi Gyermekvasút) Állatkert – Vidámpark
- Mesztegnyői Állami Erdei Vasút Mesztegnyő – Felsőkak
- Nagybörzsönyi Erdei Vasút Nagybörzsöny – Nagyirtás
- Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút Fertőboz – Kastély
- Őszeszéki Gyermekvasút (Szatymaz) [1]
- Pálházi Állami Erdei Vasút Pálháza – Rostalló
- Széchenyi-hegyi Gyermekvasút Hűvösvölgy – Széchenyi-hegy
- Szilvásváradi Erdei Vasút (Szilvásvárad) Szalajka-völgy-Lovaspálya – Szalajka Fátyolvízesés
- Zsuzsi Erdei Vasút Debrecen, Fatelep – Hármashegyalja

"Mátravasút napja
2009. október 10.

Az Egererdő Zrt. által üzemeltetett gyöngyösi székhelyű Mátravasút idei kisvasúti napja kiemelkedett talán minden eddigi közül. E napon adták át a Lajosháza–Szalajkaház közti régi-új három és fél kilométer hosszú vonalszakaszt. A mai világban, a vasútrombolás korában, a vasútépítés ugyanis sajnos igen egyedülálló esemény...

Impozáns, négykocsis, kétmozdonyos különvonatunk Gyöngyössolymos határához közelít

A lajosházi (ill. mától fogva szalajkaházi!) szárnyvonal felújítása után ennyi maradt az egykori „Fűtőház” állomásból
Szerencsére a kocsik megúszták!

Úton a Mátrába
Ősszel még nem nagyon jártam itt, de a táj lenyűgöző...

Vonatunk, érkezés után Lajosházán, a most már csak „egykori” végállomáson

Köszöntők, az újjáépítés alkalmából
Benedek Fülöp MNV Zrt; Magda Sándor országgyűlési képviselő, Pallagi László, Egererdő Zrt; Gáspár János, MKKA"

"A Mátravasút két vonala a turisztikailag erősebb Gyöngyös-Mátrafüred, és a kevésbé erős, de szubjektív meglátásunk szerint szebb Gyöngyös-Szalajkaház. Lajosháza és Szalajkaház között 2009. október 10-én adták át az új vasúti pályát, de nem volt hosszú az öröm, a csapadékos időjárás erősen megrongálta a pályát. A forgalom újrafelvétele 2012-ben történt meg, miután a vízelvezetést megoldották, és az elmosott pályát helyreállították."

"PETTKÓ ANDRÁS (MDF): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! A kisvasutak tarthatatlan helyzete késztetett arra, hogy interpellációt intézzek. A keskeny nyomtávú vasutak működtetésének, fejlesztésének kérdése több minisztérium hatáskörébe is beletartozhat, de talán pont ezért, a sok bába között elvész a gyermek mondás alapján, nincs igazi gazdája.

A kisvasutak zöme a MÁV, illetve az erdészeti vállalatok kezelésében van, fenntartásuk azonban veszteségeket termel, amit az állami támogatás csekély mértékben tud kompenzálni. Idegenforgalmi, turisztikai jelentőségük óriási, hiszen évente közel egymillióan utaznak a vonalakon, és a felújításokkal ez a szám növelhető lenne. Környezetvédelmi szempontból a kisvasutak igénybevételével mérsékelhető a védett területeket gépjárművel felkeresők száma, illetve segítségével várható a természetvédelmi területek megismerésére irányuló természetvédelmi turizmus fellendülése. Oktatási-nevelési szempontból a tanulmányi kirándulások eszményi helyszíne lehet, hozzájárulva a természet megszerettetéséhez, a védelme iránti igény kialakításához.

Sokoldalú értékei és érdemei ellenére a kisvasutak helyzete kilátástalan. Több fórumon hangot adtak már aggodalmuknak a kisvasutak érdeke iránt elkötelezettek, erkölcsi támogatást kaptak is, pénz nélkül azonban nem lehet vasúti pályákat fenntartani, gondozni, felújítani.

Legutóbb az idegenforgalmi bizottság vitatta meg a Magyarországon működő keskeny nyomtávú vasutak működését, idegenforgalmi hasznosításának lehetőségeit. Állásfoglalásában a bizottság javaslatot fogalmazott meg egy tárcaközi egyeztető fórum létrehozására, ahol a koordináló szerepet az akkor még a Miniszterelnöki Hivatalhoz tartozó turisztikai államtitkárságnak szánta.

Tisztelt Államtitkár Úr! Történtek-e már lépések a koordinációs bizottság létrehozására? A 2004. évi költségvetésben terveznek-e forrást biztosítani az érdemtelenül elhanyagolt kisvasúthálózat működtetésére, felújítására, netán a bővítésére? Lehet, hogy a kisvasutak végleg vakvágányra kerülnek?

Várom megtisztelő válaszát."

Törölt felhasználó 2016. 12. 15. 20:27
Törölt hozzászólás
#799
_pampa 2016. 12. 15. 11:43
Előzmény: #797  Törölt felhasználó
#798
maci

érdekelne a véleményed arról, hogy a többi Magyarországon üzemelő keskeny nyomtávú vasútnak mennyi a kihasználtsága, van e értelme üzemeltetni?

van erről adatod?
Törölt felhasználó 2016. 12. 15. 11:31
Előzmény: törölt hozzászólás
#797
Októberben hat olyan nap volt, mikor NULLA utassal robogott a felcsúti kisvasút

Jávor Benedek osztotta meg Facebook-oldalán, hogy mennyien is használták a felcsúti kisvasutat szeptemberben és októberben. Nem sokan.
Októberben például hat olyan nap is volt, mikor senki sem vett jegyet a 600 millióból épült vicinálisra.

A Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány adatai szerint
a napi átlagos utasszám 15 fő körül alakul, a vonatonkénti átlag nem éri el a 8 főt.
Mészáros Lőrinc a szerda esti közmeghallgatáson Felcsút egyik nagy sikerének nevezte a kisvasutat, amit szerinte mindenképpen bővíteni kell Bicske felé.
loliense 2016. 12. 14. 22:33
Előzmény: törölt hozzászólás
#796
nem ment ki,úgy hívják közmunka
egyébként meg neked,biztosan margarinból van az a lágy szíved!?
Törölt felhasználó 2016. 12. 14. 22:22
Törölt hozzászólás
#795
loliense 2016. 12. 14. 22:14
Előzmény: törölt hozzászólás
#794
azért,-mert halálbüntetés ellenes vagyok,de meginogtam naaa
Törölt felhasználó 2016. 12. 14. 22:06
Törölt hozzászólás
#793
Törölt felhasználó 2016. 12. 14. 22:03
Törölt hozzászólás
#792
loliense 2016. 12. 14. 21:39
#791
a szép és választékos beszéd fontos része egy sikeres embernek
tehát itt a kötelező tananyag,milyen is ma egy magyar gazdag az orbáni elitből

link
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2016. 12. 14. 21:35
Előzmény: #787  Törölt felhasználó
#790
Nebaszki, a fidesznyikek ott kábsziznak? Micsoda értesüléseid vannak.
loliense 2016. 12. 14. 21:28
Előzmény: törölt hozzászólás
#789
teljesen igaza van palkovicselvtársnak tanári pálya kecsegtető és szabadon gyakorolható

megjegyzem:ő a legszimpatikusabb vezető politikuselvtárs,esetleg még:rogán, némethszilárd,vagy matolcsi,lázár,áá inkább tállai és fazekas,mégsem:semjén, szijjártó,nem mégis csak:kövér,orbán és az összes többi geccci

Törölt felhasználó 2016. 12. 14. 20:43
Törölt hozzászólás
#788
Törölt felhasználó 2016. 12. 14. 12:14
Előzmény: #786  Törölt felhasználó
#787
Ideje volt hogy ne csak a kutyák piszkítsák össze és drogozzanak ott bolsevikék
Törölt felhasználó 2016. 12. 14. 11:45
Előzmény: #784  Törölt felhasználó
#786
Városliget: kis parasztvakítás után szabadrablás keretében viszik Habonyék

Egyébként amíg Ön ezt a bejegyzést olvassa, éppen eltakarítják a fákat az építkezések útjából. link
_pampa 2016. 12. 14. 11:38
Előzmény: #784  Törölt felhasználó
#785
Csúsztatsz keményen maci!

Nem a rossz bicikliért kell börtönbe menniük,hanem azért mert megszegik az érvényes közlekedési szabályokat! A kiszabott szabálysértési bírságot pedig nem fizetik ki!

Maci, gyalog nem lehet közlekedni, ha nincsen olyan állapotú kerékpárod amivel azt szabályosan megteheted?

érdekelne a véleményed, ha már idehoztad ezt a cikket. biztosan beszélgetni szeretnél róla.

Törölt felhasználó 2016. 12. 14. 11:24
Előzmény: #781  Törölt felhasználó
#784
Ezresével küldik börtönbe a szegényeket egy rossz bicikliért

Utcán éneklésért vagy egy repedt személyi igazolványáért is tízezrekre büntethet a rendőr, és, ha valakinek nincs pénze kifizetni, seperc alatt a börtönben találhatja magát. A büntetést le lehet ugyan dolgozni, ez azonban sokaknak nem egyértelmű, és körülményes is elintézni. Így marad a börtön, ahol százával ülnek a tíz-húszezer forintra büntetett szabálysértők, sokan mindössze egy napot vannak bent. Mindezért pedig az állam fizet.

Tavaly márciusban a Magyar Helsinki Bizottság munkatársai látogatást tettek a barcsakai börtönben, ahol éppen 26 ember töltötte a szabálysértési elzárását. Volt olyan, aki egy rúd szalámit lopott, másnak a biciklijéről hiányzott a prizma vagy épp a lámpa, és ezért összesen nyolcvan napot kell a börtönben töltenie. Egy másik börtönben 2015 júliusában 15-en ültek közúti szabálysértés, 13-an koldulás, 7-en jogosítvány nélküli vezetés miatt.

link
Törölt felhasználó 2016. 12. 14. 10:48
Előzmény: #781  Törölt felhasználó
#783
Kevesebbet kellene piálni.
_pampa 2016. 12. 14. 10:43
Előzmény: #781  Törölt felhasználó
#782
Az áldozatok nagyrészt idős, magányos, talajt és reményt vesztett emberek, akik mentális krízisen mentek át, amivel együtt jár az alkoholizmus és a szociális kirekesztettség."

erről ki tehet?

szerinted a többségi társadalom?

érdekelne a véleményed, ha már idehoztad ezt a cikket.

Törölt felhasználó 2016. 12. 14. 10:33
Előzmény: #779  Törölt felhasználó
#781
Idén szeptember vége és december 10. közt már 45 ember életét követelte a hideg Magyarországon – írja a Magyar Nemzet a Magyar Szociális Fórum (MSZF) adatai alapján.

A legfiatalabb áldozat 35 éves volt, a legidősebb pedig 88. Az elhunytak közül 25-en férfiak voltak, 20-an pedig nők. A szabad ég alatt 18-an fagytak meg, fűtetlen lakásukban 15-en, kórházba szállításuk közben, illetve a kórházban 12-en.
Bár a legtöbben a hajléktalanság és a kilátástalan szegénység miatt jutnak ilyen sorsra, a tragédiákért nem minden esetben csak ez felelős. Az áldozatok nagyrészt idős, magányos, talajt és reményt vesztett emberek, akik mentális krízisen mentek át, amivel együtt jár az alkoholizmus és a szociális kirekesztettség.

Topik gazda

zugnezeg
1 1 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek