Európa legnagyobb tetõnaperõmű-parkja épül fel Gyõrben az Audi Hungaria és az E.On együttműködésében. Az Audi Hungaria két logisztikai központjának tetején, mintegy 160 ezer négyzetméteren épít az E.On egy 12 megawatt
Ha olcsóbban tudja megvenni az áramot, mint a beruházás + kamatai, akkor nem biztos, hogy jó ötlet. Persze lehet az audi már negatív kamatra kapja a hitelt, így csak el kell költeni. Sok emberke azt gondolja, hogy csak a kamatokat kell fizetni a hitelnél, aztán meglepődik, mikor jön az első befizetés és törleszteni is kell. Így járt az egyik barátom is, aki hitelte építkezett és a tetővel elfogyott a pénz, még be sem tudtak költözni és már fizethette is a törlesztést. Nem gondolta, hogy így felmennek az árak. Régebben olvastam, hogy a spnyolok éjjel reflektorokkal világították meg a napelemeket, mert az azzal megtermelt áramot dupla áron vették át.
Szép napot! Akkor éri meg ha elhasználja az audi és azt adja el amit az árammal előállított, vagy a dolgozói ott tölthetik a kocsijukat, buszaikat a munkahelyi parkolókban.
"Ennek keretében mára a vállalatnál keletkezett hulladék 99,5 százalékát újrahasznosítják," Kamu/fakenews...
Törölt felhasználó2019. 02. 15. 13:43
#3
Ha jól tudom, még mindig a naperőmű a legkevésbé kifizetődő beruházás, csak akkor érdemes belevágni, ha az átvevő garantálja a piaci árnál magasabban megvenni az előállított áramot. Vagy támogatást kell adni, mert nem térül meg. Előnye , hogy nappal van csúcson a teljesítménye, főleg mikor a klímaberendezések zabálják az áramot, sajnos télen sokkal kevesebbet ad le, pedig fűteni is jó lenne vele. Az elektromos autóknál úgy kellene megoldani, hogy akksit lehetne cserélgetni, amíg otthon töltögeti az egyiket, addig a másikat használják. Tudom, épp az akksi a legdrágább egy ilyen autóban, de ez megoldást jelentene a gyors "tankolásra" . Az autópályák mellett is lehetne akkumlátor raktár és lehetne cserélgetni, mint az elemes zseblámpában. Persze egyforma akkumlátorokat kellene használni, így bármely autóba passzolna.
Európa-rekorder naperõművet épít Magyarországon az Audi és az E.On
Ugrás a cikkhez