Topiknyitó: Portfolio 2018. 03. 03. 12:51

Egyre közelebb a dízelautók vége - A modern dízeleket is kitilthatják a német nagyvárosokból  

Ugrás a cikkhez
Eddig úgy tûnt, hogy csak az Euro 5-ös, vagy annál régebbi dízelautókat tiltanák ki a német nagyvárosokból A német kormány arra készül, hogy az Euro 6-os autókat is érinthetik a korlátozások A Spiegel információi szerint a
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
gambadoro 2018. 03. 04. 03:22
Előzmény: #26  Mikieger85
#27
volt nálam cng-s autó simán tankolható, egy B mercedes
lpg-vel tele van szó szerint olaszország - gyárival is (pl. ford, vw, fiatok)
gyári golfhoz volt szerencsém, olcsóbb mint a dízel
egyedül a pótkerék zavart
szóval működik az lpg :)
a dízelben a nyomaték a jó semmi más
Mikieger85 2018. 03. 04. 01:17
Előzmény: #25  gambadoro
#26
Gyári LPG-t én is elfogadnék, sajna ritka, mint a fehér holló, pedig azt kellett volna tolni. A probléma valószínű az átlagembernél magasabb szinten van: az olajipar LPG-termelése nem túl sok, nem tudna tömegeket ellátni. CNG-vel meg az a gond, hogy nagyon nagy nyomásra kell tölteni, azaz a villanyhoz hasonlóan idő a töltés. Mindkettővel gond továbbá az ár: csak az adómentesség miatt olcsóbbak a dízel-benzinnél, márpedig az úthasználatra valahonnan be kell szedni a pénzt.
gambadoro 2018. 03. 04. 00:57
Előzmény: #24  Mikieger85
#25
a pótkerék helyére rakják
eleve a dízelre rávették az embereket, olcsóbb üzemanyag kisebb adó
cng-t megölték, holott az teljesen jó
lpg szerintem megéri, főleg, ha gyári
nekem az ampera megfelel, bár nem venném meg újra
Mikieger85 2018. 03. 04. 00:50
Előzmény: #22  gambadoro
#24
Amúgy ha az állam ráállna valamilyen irány hosszútávú támogatására, persze. Arra viszont nem esek neki 1000+EUR-s átalakítást csináltatni + még egy gáztankkal kitömni a csomagtartót, hogy aztán 3év múlva egy új kormány kitalálja, hogy áá, a gáz se jó, adóztassuk meg. Dízellel is buktam emiatt, mert amikor vettem, még nyoma se volt a "botránynak", és akkoriban a használt kocsiknak is 10%-körül volt a "dízel-felára" - ez most teljesen eltűnt. De a kocsi már megvan, amortizációja nagyrészén már túlesett, úgyhogy a villany véglegesedéséig komoly bukta lenne bármelyik ideiglenes technológiába pénzt ölni.
Mikieger85 2018. 03. 04. 00:46
Előzmény: #22  gambadoro
#23
Ja, csak errefelé (fritzeknél lakom) jó drága a beépítés, sufnit meg nem enged a TÜV. Tölteni se lehet akárhol, 10 kútból jó ha 3-on van autógáz, pedig a németek egy időben nagyon oda voltak érte.
gambadoro 2018. 03. 04. 00:39
Előzmény: #21  Mikieger85
#22
vehetsz gázost is
olcsóbb az üzeme mint a dízelnek
Mikieger85 2018. 03. 04. 00:05
Előzmény: #19  gambadoro
#21
Dízel és dízel között óriási különbségek vannak. Egy üzemmeleg EUR5-ös és a pistabá tehénszőrrel fűtött, Gazsi által megtuningolt verdája között, amiből a hatékonyság miatt kiokosították a részecskeszűrőt+katalízátort (ha egyáltalán volt benne), óriási a különbség szennyezőanyagokat tekintve.
.
Amúgy azzal egyetértek, hogy a sarki tescoba ne hidegindított dízel SUV-vel ugráljon már le a "Frau" vagy a "Signora".
Nekem dízelem van, de ha nem mennék vele heti kb 7-800km-t 95%-ban nagytelepülésen kívül, akkor valami benzines cuccal járnék. Mostmár megvárom a villanyt (=egy 800km futásra képes kombi ne kerüljön 30kEUR-nál többe+legyen normális töltési lehetőség), azt a 8-10évet még kibírja.
gambadoro 2018. 03. 03. 22:58
Előzmény: #18  pitcairn2
#20
bevezetik
róma is bejelentette
ez már megállíthatatlan
és nagyon helyes
egyébként az önvezető autók miatt van leginkább az egész a zöld része kamu
gambadoro 2018. 03. 03. 22:56
Előzmény: #14  dt7
#19
nem fogunk ebben egyetérteni
én a láttam nem egy közegészségügyi felmérést az asztmás, COPD-os gyerekekről, az allergia hihetetlen elterjedéséről, ami a dízelek miatt történik nagyrészt
akkor megvilágosodtam
elég rossz hozzáállás azt mondani, hogy de nem igaz
amikor a te gyereked lesz beteg, másként látod
minden hónapban megyek bécsbe egy hetet
nekem nem fáj az a 2 liter
ha fájna nem mennék autóval
ezért vettem hibridet
nem drágább mint egy dízel skoda
pitcairn2 2018. 03. 03. 21:51
Előzmény: #17  pitcairn2
#18
reméljük csak terv marad az egész...
pitcairn2 2018. 03. 03. 21:50
Előzmény: #11  gambadoro
#17
miért kell ilyen gügye törvényeket hozni?
mennyi suskát fizettek a haszonélvezők ezért?
pitcairn2 2018. 03. 03. 21:49
Előzmény: #4  _Bekre_Pal_
#16
ebből is látszik, hogy jól működik a lobbi fedőnéven futó jogszabály vásárlás:)
dt7
dt7 2018. 03. 03. 21:36
Előzmény: #14  dt7
#15
Én egyébként sokkal jobban aggódom az miatt hogy egy indonéz fiú 2 év alatt 20 tojást tojt:)))
dt7
dt7 2018. 03. 03. 21:30
Előzmény: #13  gambadoro
#14
Gambi te fordulva ülsz a lovon.Én mint hülye városi ember a családi autóm bátorkodom óbuda és bécs között használni.Kemény 4 lityis fogyasztással.Egyébként a korszerű kis köbcentis turbós benzin motorok jobban rákkeltők mint az új dízel autók,nézz utána.Egyébként CR!
gambadoro 2018. 03. 03. 21:08
Előzmény: #12  dt7
#13
és annyi minek?
a jó kis lada elment 70 lóerővel
az első mercim 200D asszem 60 sem volt
nekem már régóta nincs dízelem
értelmes városi ember most már nem is vesz, de eddig sem nagyon
városban a dízel nem fogyaszt kevesebbet a benzinesnél,kivéve, ha 578 le
ha meg nem városban használja akkor nem érinti a szigorítás
már csak ezért sincs ok semmilyen kártérítésre
nem betiltják, kitiltják
el kell adni vidékre
de nyilván lesz valami roncsprémium szerű akármi
a 105 le hogy lehet euro5? crdi?
dt7
dt7 2018. 03. 03. 21:03
Előzmény: #11  gambadoro
#12
Milyen 458le?Egy átlagos csoda octaviat használok 2014 ből kemény 105ló.Környezetvédelmi besorolás 14 ami euró5.Vicces lenne ha kitiltanának és akkor csak max 2-3 éves autók szaladgálnának..Szerintem a németeknél se tudják majd bevezetni ha igen akkor az nálunk +10 év ahogy látom a most hazai autóparkot.Ha mégis akkor igaza van Vadinak és virítsák a lóvét.
gambadoro 2018. 03. 03. 19:49
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#11
miért kellene kártalanítani?
nem volt kötelező 458 lóerős dízeleket venni
inkább évjárathoz kellene kötni, az majdnem uaz mint az EURO norma
gambadoro 2018. 03. 03. 19:47
Előzmény: #4  _Bekre_Pal_
#10
euro 5-re se nagyon lehet átalakítani 6-ra meg szinte lehetetlen
ahhoz a felére kéne kb csökkenteni a teljesítményt
gambadoro 2018. 03. 03. 19:47
#9
mezőtúr tele lesz A6 dízelekkel :)
Mikieger85 2018. 03. 03. 15:33
Előzmény: #6  szarvasvadasz
#8
Ja, amikor a tömegközlekedés kétóránként 1x jön...
Törölt felhasználó 2018. 03. 03. 15:18
#7
kukába a rákos daganattal
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2018. 03. 03. 15:17
Előzmény: #5  ujonc
#6
Ez  a másik véglet. A budapestiek el vannak kényeztetve. Vidéken teljesen általános, hogy akár 40-60 km-t ingázik valaki naponta oda és ennyit vissza helyközi viszonylatban. Bringával ez nyilván nem vállalható, tömegközlekedéssel igen, autóval igen. Kisgyereket nevelő szülőként meg számos kihívás elé nézel, ha csak bringa a családi szekér. Szóval árnyaltabb azért a kép.
ujonc 2018. 03. 03. 13:18
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#5
Amennyire én tudom ez a "korrekt ajánlat" Amerikában működött is.
https://index.hu/gazdasag/2016/04/21/felmillio_amerikainak_fizet_a_vw_a_dizelbotrany_miatt/
 Aztán, hogy az európai autógyártók ezt a kontinensen nem érzik szükségszerűnek? Majd kialakul...
http://www.azauto.hu/2017/10/13/europaban-erosodik-karterites-igeny/
 Nekem a kerékpár az egyes számú közlekedési eszközöm. Nem azért mert nem telik autóra, sokkal inkább a káros környezeti hatások miatt. Így olyan kényelmi helyzetekről mondok le, amit egy autó nyújt (ezzel szemben nem mindig kellemes esőben, hidegben kerékpározni, de megteszem mert még így is az a véleményem vannak fontosabb dolgok, mint a személyes kényelmem). Tehát sem gázolajat sem benzint nem égetek. A levegőt viszont ugyan úgy szívom, amit a személyautók (is) szennyeznek. Ebben a helyzetben vajon mi lenne a "korrekt megoldás"? Mi személyautó nem használók kitől kérjük a kártérítést?
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 03. 12:58
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#4
Nyitott kapukat döngetsz. "A Spiegel információi szerint a német kormány azt tervezi, hogy állami támogatást nyújt a régebbi dízelautók átalakításához, amennyiben azok az átalakítás után megfelelnek a legfrissebb normáknak. "
Mikieger85 2018. 03. 03. 12:55
Előzmény: #2  szarvasvadasz
#3
Bizony, enyhénszólva "vicces", hogy 2000-ben a mostani szennyezettségi értékek többszöröse "nem volt káros". Most meg hirtelen hogy az emberek kiadtak párszázmilliárd EUR-t dízeljárművekre, megszivatják őket.
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2018. 03. 03. 12:51
Előzmény: #1  portfolio
#2
Persze a kedves döntéshozók előbb engedik, hogy zsíros haszonnal jó sok dízelautót eladjanak a gyártók, az állam beszedi az adót, aztán hoznak egy rendeletet, hogy ez a sok fránya dízel szennyezi a levegőt. Lényegében a dízeltulajdonosok így is úgy is "szívnak" - vagy rossz levegőt, vagy a rendelet következményeit.
 
Korrekt ajánlat az lenne, hogy cserébe kártalanítják az érintett autótulajdonosokat, amikor környezetbarátabb új autóra állnak át. Mert nem a vásárló gyártotta az autót, nem a vásárló hozott olyan törvényt, hogy ezek legálisan értékesíthetők, ő csak az adózott pénzből legálisan megvette, amit a piac neki éppen felkínál.
 
Nem korrekt, ha most ezt mind rátolják az autótulajdonosokra.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek