Bár sokan bosszankodnak a hazai magas lakásárak miatt, nálunk egyáltalán nem drámai a lakásvásárlók helyzete. Nem így a világ számos városában, ahol egy élet munkája is kevés a saját otthon megszerzéséhez. A kínai Shenzenben egy családnak több mint...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=242721
önjáró autók, autómegosztó rendszerek esetén az airbnb lufi is veszélybe kerülhet elvégre ezen a ponton már nem kell a turistáknak a központi várost választaniuk a szállásfoglalás során
nyugodtan megszállhatnak akár 50-100 km-re is Budapesttől
a kisebb regionális repülőterek is szép karrier elé nézhetnek ezzel
Other automakers and ride sharing companies have been focusing on these technology trends for a while. Uber has a fleet of self-driving cars in Pittsburgh while Tesla's (tsla) Elon Musk laid out his vision of shared autonomous electric vehicles earlier this summer.
The Bloomberg New Energy report found that the combined impact of these trends could be really powerful. For example, sharing cars could make electric cars more cost effective, because the cost of ownership is less when cars are used more intensively by multiple people.
Vagy a mostaninál hatékonyabb építési módok jelennek meg, amelyek egyben olcsók is lesznek. Persze, minden lehetséges. Csak most épp nem abba az iranyba tart a világ, mint amiről beszélsz. Ha a távmunka forradalma lenne, akkor pont most kellene elkezdenie hanyatlania a centralizációnak, holott épp erősödik.
Ahol engedik a vegyes rendszert, ott általában is csak idővel engedik, előbb bizonyítanod kell, hogy megbízható munkaerő vagy.
Másrészt szintén sahát tapasztalatom, hogy hosszútávon több hátulütője van az otthoni munkának, mint előnye... És ismerek nem egy embert, aki be is kattant tőle...
Ja, csak ha az amúgy minden más szempontból ideális munkahely Budapesttől a másik irányban van. És persze, oda költözhetnél, de a feleségedé meg épp azon az oldalon, amerre alapból laktok.
Pontosan azért nem alakult ki egy csomó szakmából működő munkaerőpiac a vidéki megyeszékhelyeken, mert tűl kicsik azok a városok, így nincs valaszték sem munkaltatóból, sem munkavállalóból. Van amilyen szakma esetén Budapest is kicsi. Ha csak Budapest egyik harmadából valogathatnál, az erősen csökkentené a lehetőségeket.
A másik, hogy az M0 is idővel túlterhelődne. Nyilván ha egy gyors, jól működő vasútvonal futna arra párhuzamosan, már más lenne.
How Much Do Driverless Cars Cost?
The price of self-driving technology was astronomically high just a few years ago, but it's falling quickly as Tesla, Honda, Alphabet and others develop their technology.
"Driverless cars are likely to bring about some of the most significant changes in real estate and land use within the past 100 years, as architects, developers and city planners need to recalibrate their perspective on transportation. While it is hard to predict exactly what the changes will be or what they will look like, it is a foregone conclusion that our world is about to dramatically change right before our eyes. "
Suburban Impact: On the suburban side, autonomous driving could eliminate the biggest burden of living outside the city: commuting. Usually considered “lost” time, the commute could be used for working, sleeping, eating or recreation. For suburban office buildings, shopping malls and apartments, almost all of which, generally, have a sprawling footprint, the same facility could be built on a site half the size of today’s standards. This could potentially lead to a development boom due to the general existence of supply constraints in cities. Additionally, the trade-off of bigger yards for a bigger commute could become much less of a factor and cause a shift back out to the suburbs.
Ha mindenki távolról járna be Budapest központjába autóval, akkor hiába önjáró az autó, mert az úthalózat nem bírná. A bejárósdi csak akkor fenntartható, ha van hozzá megfelelő kötött pályás tömegközlekedés.
Én 2 évvel ezelőttig 3 éven át otthonról dolgoztam, szóval ebben saját tapasztalatom van. Az én munkám kimondottan könnyen végezhető tavolról, a technikai háttere 15 éve adott, mégis azt látom, hogy nem halad a távmunka elterjedése, néha megindul valami, aztán el is hal. Jelenleg Budapesten a cégek harcolnak a bérbeadó irodákért, úgy hogy még mindig olcsónak számít a város világviszonylatban. Indiában meg ugyanúgy a nagyvárosok irodaházaiban dolgoznak az emberek, a budapestinél némileg alacsonyabb, de a magyar vidékinél magasabb fizetésekért. Lehet, hogy Mumbai és London között csökkenni fognak a bérkülönbségek, de nem Mumbai és az indiai kisvárosok között.
És ha az IT szektorban nem terjed, akkor máshol még kevésbé fog.
Egy élet munkája is kevés lehet a saját lakáshoz
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=242721