Topiknyitó: Portfolio 2017. 01. 18. 16:40

Egy élet munkája is kevés lehet a saját lakáshoz  

Ugrás a cikkhez
Bár sokan bosszankodnak a hazai magas lakásárak miatt, nálunk egyáltalán nem drámai a lakásvásárlók helyzete. Nem így a világ számos városában, ahol egy élet munkája is kevés a saját otthon megszerzéséhez. A kínai Shenzenben egy családnak több mint...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=242721
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pitcairn2 2017. 01. 20. 14:29
Előzmény: #61  Törölt felhasználó
#68
és ezen a ponton persze az autóbérlés költségei is masszívan eshetnek

pitcairn2 2017. 01. 20. 14:28
Előzmény: #61  Törölt felhasználó
#67
önjáró autók, autómegosztó rendszerek esetén az airbnb lufi is veszélybe kerülhet elvégre ezen a ponton már nem kell a turistáknak a központi várost választaniuk a szállásfoglalás során

nyugodtan megszállhatnak akár 50-100 km-re is Budapesttől

a kisebb regionális repülőterek is szép karrier elé nézhetnek ezzel
pitcairn2 2017. 01. 20. 14:07
Előzmény: #61  Törölt felhasználó
#66
September 14, 2016

Pittsburgh, your Self-Driving Uber is arriving now
link

pitcairn2 2017. 01. 20. 14:06
Előzmény: #61  Törölt felhasználó
#65

DEC. 14, 2016

Uber Expands Self-Driving Car Service to San Francisco. D.M.V. Says It’s Illegal.
link

pitcairn2 2017. 01. 20. 14:02
Előzmény: #61  Törölt felhasználó
#64
Other automakers and ride sharing companies have been focusing on these technology trends for a while. Uber has a fleet of self-driving cars in Pittsburgh while Tesla's (tsla) Elon Musk laid out his vision of shared autonomous electric vehicles earlier this summer.

The Bloomberg New Energy report found that the combined impact of these trends could be really powerful. For example, sharing cars could make electric cars more cost effective, because the cost of ownership is less when cars are used more intensively by multiple people.

link

pitcairn2 2017. 01. 20. 13:59
Előzmény: #61  Törölt felhasználó
#63
ez azonban már jelentősen csökkentheti a forgalmat is:)

Real-time ridesharing
link

pitcairn2 2017. 01. 20. 13:53
Előzmény: #53  Törölt felhasználó
#62
Future Cities Could Run On Shared Fleets of Electric Self-Driving Cars
link

Törölt felhasználó 2017. 01. 20. 13:52
Előzmény: #59  pitcairn2
#61
A carsharing nem változtat semmit, legfeljebb a parkolást egyszerűsíti (nem tárolják utcán a saját autójukat), de a forgalomra nincs hatással.
pitcairn2 2017. 01. 20. 13:52
Előzmény: #57  Törölt felhasználó
#60
inkább jó kis buborékokat fújnak a központi városokban

miközben vadul fejlődnek a decentralizációt és a dezurbanizációt lehetővé tevő technológiák:)
pitcairn2 2017. 01. 20. 13:50
Előzmény: #53  Törölt felhasználó
#59
az önjáró autók mellé a Carsharing rendszereket is be lehet rakni

zipcar.com/
link

Carsharing
link

ezen a ponton már saját autó sem kell:)

Törölt felhasználó 2017. 01. 20. 13:40
Előzmény: #55  Törölt felhasználó
#58
Eltérő munkarendek mellett sincsen. Viszont nagyvárosba amúgy sem való a személyautó, 20 év múlva szerintem már max. külvárosokban lehet használni.
Törölt felhasználó 2017. 01. 20. 13:39
Előzmény: #54  pitcairn2
#57
Vagy a mostaninál hatékonyabb építési módok jelennek meg, amelyek egyben olcsók is lesznek. Persze, minden lehetséges. Csak most épp nem abba az iranyba tart a világ, mint amiről beszélsz. Ha a távmunka forradalma lenne, akkor pont most kellene elkezdenie hanyatlania a centralizációnak, holott épp erősödik.
pitcairn2 2017. 01. 20. 13:37
Előzmény: #53  Törölt felhasználó
#56
azt is kalkuláld be, hogy flexitime munkavégzés mellett nincs reggeli és délutáni csúcsforgalom:)

nem kell "csúcsra járatni" a rendszert
Törölt felhasználó 2017. 01. 20. 13:36
Előzmény: #44  pitcairn2
#55
Ahol engedik a vegyes rendszert, ott általában is csak idővel engedik, előbb bizonyítanod kell, hogy megbízható munkaerő vagy.

Másrészt szintén sahát tapasztalatom, hogy hosszútávon több hátulütője van az otthoni munkának, mint előnye... És ismerek nem egy embert, aki be is kattant tőle...
pitcairn2 2017. 01. 20. 13:35
Előzmény: #53  Törölt felhasználó
#54
a jelen kapcsán nem vitatom az igazadat, a jövő azonban még sokféleképpen alakulhat

pl. az utóbbi 20 évben is radikálisan átalakult minden, az elkövetkező 20 évben is jó sansz van erre

akár még sokkal olcsóbb építési technológiák is polgárjogot nyerhetnek
Törölt felhasználó 2017. 01. 20. 13:31
Előzmény: #43  pitcairn2
#53
Ja, csak ha az amúgy minden más szempontból ideális munkahely Budapesttől a másik irányban van. És persze, oda költözhetnél, de a feleségedé meg épp azon az oldalon, amerre alapból laktok.

Pontosan azért nem alakult ki egy csomó szakmából működő munkaerőpiac a vidéki megyeszékhelyeken, mert tűl kicsik azok a városok, így nincs valaszték sem munkaltatóból, sem munkavállalóból. Van amilyen szakma esetén Budapest is kicsi. Ha csak Budapest egyik harmadából valogathatnál, az erősen csökkentené a lehetőségeket.

A másik, hogy az M0 is idővel túlterhelődne. Nyilván ha egy gyors, jól működő vasútvonal futna arra párhuzamosan, már más lenne.
pitcairn2 2017. 01. 20. 13:22
Előzmény: #51  pitcairn2
#52
a korábbi analógiák alapján eszméletlenül gyorsan összeomolhat ennek a technológiáénak az ára...

semiconductor.jpg
link

computerprices.jpg
link

history-mobile-phones-in-pictures/

link

pitcairn2 2017. 01. 20. 13:14
Előzmény: #50  pitcairn2
#51
How Much Do Driverless Cars Cost?
The price of self-driving technology was astronomically high just a few years ago, but it's falling quickly as Tesla, Honda, Alphabet and others develop their technology.

link

pitcairn2 2017. 01. 20. 12:04
Előzmény: #49  pitcairn2
#50
ez is az

"Driverless cars are likely to bring about some of the most significant changes in real estate and land use within the past 100 years, as architects, developers and city planners need to recalibrate their perspective on transportation. While it is hard to predict exactly what the changes will be or what they will look like, it is a foregone conclusion that our world is about to dramatically change right before our eyes. "

link

pitcairn2 2017. 01. 20. 12:03
Előzmény: #48  pitcairn2
#49
ez is figyelemreméltó gondolat:

"it is clear that the increased flexibility in transportation will allow urban sprawling to remain unchecked."
pitcairn2 2017. 01. 20. 12:01
Előzmény: #47  pitcairn2
#48
innen paste-ltem

link

persze ezek jó hosszú - több évtizedes - trendek lehetnek

pitcairn2 2017. 01. 20. 11:58
Előzmény: #42  Törölt felhasználó
#47
Suburban Impact: On the suburban side, autonomous driving could eliminate the biggest burden of living outside the city: commuting. Usually considered “lost” time, the commute could be used for working, sleeping, eating or recreation. For suburban office buildings, shopping malls and apartments, almost all of which, generally, have a sprawling footprint, the same facility could be built on a site half the size of today’s standards. This could potentially lead to a development boom due to the general existence of supply constraints in cities. Additionally, the trade-off of bigger yards for a bigger commute could become much less of a factor and cause a shift back out to the suburbs.
pitcairn2 2017. 01. 20. 11:57
Előzmény: #42  Törölt felhasználó
#46
Self-Driving Cars: A Game Changer for Commercial Real Estate?
link

pitcairn2 2017. 01. 20. 11:13
Előzmény: #39  elemes
#45
20 évvel ezelőtt meg kockás papíron számoltak és a postán adták fel a levelet

szóval az amit írtál, nem igazán tekinthető valódi ellenérvnek:)
pitcairn2 2017. 01. 20. 11:11
Előzmény: #41  Törölt felhasználó
#44
vegyes rendszerről írtam, nem pedig kizárólagos távmunkáról
pitcairn2 2017. 01. 20. 11:10
Előzmény: #42  Törölt felhasználó
#43
ebben a rendszerben teljesen felesleges lenne a központi lokáció, nyugodtan lehetne az iroda vhol az M0-ás mentén is:)

Törölt felhasználó 2017. 01. 20. 10:16
Előzmény: #37  pitcairn2
#42
Ha mindenki távolról járna be Budapest központjába autóval, akkor hiába önjáró az autó, mert az úthalózat nem bírná. A bejárósdi csak akkor fenntartható, ha van hozzá megfelelő kötött pályás tömegközlekedés.
Törölt felhasználó 2017. 01. 20. 10:15
Előzmény: #22  pitcairn2
#41
Én 2 évvel ezelőttig 3 éven át otthonról dolgoztam, szóval ebben saját tapasztalatom van. Az én munkám kimondottan könnyen végezhető tavolról, a technikai háttere 15 éve adott, mégis azt látom, hogy nem halad a távmunka elterjedése, néha megindul valami, aztán el is hal. Jelenleg Budapesten a cégek harcolnak a bérbeadó irodákért, úgy hogy még mindig olcsónak számít a város világviszonylatban. Indiában meg ugyanúgy a nagyvárosok irodaházaiban dolgoznak az emberek, a budapestinél némileg alacsonyabb, de a magyar vidékinél magasabb fizetésekért. Lehet, hogy Mumbai és London között csökkenni fognak a bérkülönbségek, de nem Mumbai és az indiai kisvárosok között.

És ha az IT szektorban nem terjed, akkor máshol még kevésbé fog.
elemes
elemes 2017. 01. 20. 10:12
Előzmény: #38  pitcairn2
#40
abban a komótos stílusban, ahogy egy stresszlimó közlekedik, nem is :)
elemes
elemes 2017. 01. 20. 10:11
Előzmény: #35  pitcairn2
#39
"már az autóban is dolgozol, telefonokat bonyolítasz, leveleket diktálsz"

Ámdeviszont az alkalmazottak nagyon kevés százaléka dolgozik így. próbálok rávilágítani, miért:

"már a buszon is dolgozol, telefonokat bonyolítasz, leveleket diktálsz"

Vonatok még csak-csak láttam fiatalokat, amint tanulnak, de a többség a telefonját gyukgyálja vagy alszik, néhányan olvasnak. És ez nem Magyarország.
pitcairn2 2017. 01. 20. 10:10
Előzmény: #36  buyandhold
#38
ők se dobják ki a taccsot:)

link

pitcairn2 2017. 01. 20. 10:09
Előzmény: #36  buyandhold
#37
egy luxuslimuzinban már ma is bármit lehet csinálni, akár még partizni is:)

link

persze ehhez ma még sofőr kell, ami drága mulatság

az önjáró autóba azonban nem kell sofőr...
buyandhold 2017. 01. 20. 10:02
Előzmény: #35  pitcairn2
#36
itt jon be a biologiai korlat, hogy az autoban, ha nem elore nezel, akkor kidobod a taccsot...
A Virtualis valosag is ezen uszott el, hogy szep alom volt amig fejlesztettek, de par honap hasznalat utan kidetult, hogy nem alkalmas semmire, mert nem birja a szervezet, ha mast lat a szem, mint amit az egyensulyrendszer erzekel...
pitcairn2 2017. 01. 20. 09:32
Előzmény: #34  Törölt felhasználó
#35
én ezt teljesen máshogy látom

+ olyanokról se feledkezzünk meg mint az önjáró autók megjelenése, ami radikálisan átalakíthatja a munka világát is

pl. már az autóban is dolgozol, telefonokat bonyolítasz, leveleket diktálsz (már most is nagyon jó speech to text programok vannak), olvasol, vagy felolvastatod magadnak a hivatalos anyagokat (text to speech), stb.

ezen a ponton igen érdekes keveréke jöhet létre a hagyományos és a távmunkának vmi flexitime keverékben

a személyes kontaktust igénylő ügyek miatt 3-4 órára bemész a városba, 3-4 órát meg távmunkában dolgozol (akár a kocsiban is)

így lazán lakhatsz jóval távolabb is a munkahelyedtől, max a benzinköltség a megszorítás

Törölt felhasználó 2017. 01. 19. 20:52
Előzmény: #24  pitcairn2
#34
magamról tudom, hogy az irodai (munkahelyi) munka sokkal hatékonyabb

a home office éppen ezért csak akkor működik, ha 8 órás (vagy X órás) és ellenőrzött

különben rövid úton elúszik az egész
ráadásul te is elúszol vele, azt veszed észre, hogy az egész napod munka
elemes
elemes 2017. 01. 19. 19:49
Előzmény: #31  pitcairn2
#33
"szóval az esetek elsöprő többségében bevált..."

Ha a kihelyezésnél eleve számoltak azzal, hogy az indiánok számára a határidő a nirvána, a felelősség a karma, egy magasabb kasztbeli egy alacsonyabb kasztbelitől pedig semmilyen formában nem fogadnak el utasítást (munkát): akkor ez akár egy sikeres projekt is lehet.

De mondjuk a SAPnál, ami egy német cég, a hochdeutsch vezetőség legvadabb fantáziáiban sem merült fel mindez. Azt hitték, hogy az ember olyan, hogy ha megmondják neki hogy csináld ezt, akkor ezt csinálja.

Az indiai fejlesztőkre bízott munkák éveket csúsztak, tele voltak alapvető hibával, a SAP milliárdokat bukott (nem rúpiában, hanem euróban). De a SAP vezetői hiába mentek Merkel asszonyhoz, "Frau Angela, az arabusok nem lesznek jó munkaerő", Frau Angela fülének kedvesebb volt Herr Zetsche szava, aki szerint pár hónap alatt betanítják őket a futószalag mellett dolgozni a Mercedes-gyárban.
elemes
elemes 2017. 01. 19. 19:49
Előzmény: #31  pitcairn2
#32
"szóval az esetek elsöprő többségében bevált..."

Ha a kihelyezésnél eleve számoltak azzal, hogy az indiánok számára a határidő a nirvána, a felelősség a karma, egy magasabb kasztbeli egy alacsonyabb kasztbelitől pedig semmilyen formában nem fogadnak el utasítást (munkát): akkor ez akár egy sikeres projekt is lehet.

De mondjuk a SAPnál, ami egy német cég, a hochdeutsch vezetőség legvadabb fantáziáiban sem merült fel mindez. Azt hitték, hogy az ember olyan, hogy ha megmondják neki hogy csináld ezt, akkor ezt csinálja.

Az indiai fejlesztőkre bízott munkák éveket csúsztak, tele voltak alapvető hibával, a SAP milliárdokat bukott (nem rúpiában, hanem euróban). De a SAP vezetői hiába mentek Merkel asszonyhoz, "Frau Angela, az arabusok nem lesznek jó munkaerő", Frau Angela fülének kedvesebb volt Herr Zetsche szava, aki szerint pár hónap alatt betanítják őket a futószalag mellett dolgozni a Mercedes-gyárban.
pitcairn2 2017. 01. 19. 16:10
Előzmény: #30  elemes
#31
milliószám telepítik efféle periférikus lokációkra a munkahelyeket - szóval az esetek elsöprő többségében bevált...

(pl. a budapesti multi környezet is emiatt jött létre...)

és az abban az esetben ha interneten dolgoznak be az akár több ezer kilométerre lévő kollégák keze alá alá akkor nagyon közel van a távmunka realitásának a lehetősége

elvégre gyakorlatilag minden adott a következő ugráshoz

(pl. az efféle üzleti modell igen fejlett számítástechnikai hátteret kíván meg már ma is)

elemes
elemes 2017. 01. 19. 16:02
Előzmény: #29  pitcairn2
#30
az, hogy komplett szervezeti egységeket raknak olcsó munkaerőt kínáló országokba, 1. nem mai jelenség
2. nem távmunka
3. nem vált be (mindenkinek)

(van cég, amely már a veszteségminimalizálásnál tart és fokozatosan építi lefelé az indiai fejlesztőbázisait -- pár év alatt rá lehet ám jönni, hogy indiában nem véletlenül maradt olcsó a munkaerő)
pitcairn2 2017. 01. 19. 15:59
Előzmény: #26  elemes
#29
"Lehet. De még szoftveres cégeknek sem sikerült komolyabban átállniuk távmunkára. "

oda azonban már mostanság is eljutottak, hogy tömegével telepítik ki a perifériára a munkát

pl. így lett Pozsonyban SwissRe
link

kb. 1300 főnek lökik oda Svájcból az adminisztrációt

de még periférikusabb lokációkra is lehet efféle egységeket telepíteni, pl. a Budapest Bank Békéscsabára rakott ki egy rakás állást (Budapest Bank Békéscsabai Bankműveleti Központ.)

kb. ez a mai szerény kezdet, ami még hatalmas felfutás előtt áll

és erre fog még szuperponálódni a home office és felxitime munkavégzés

ahhoz képest, hogy 20 éve mindössze 45 millió internetfelhasználó volt a világon ezek már így is forradalmi változások

és ez még csak a szerény kezdet

a KÍSÉRLETI FÁZIS...

és ebben a kísérleti fázisban már több TÍZ MILLIÓ munkahelyet teleépítgettek jobbra balra a világban

a budapesti multi szolgáltató központok is így jöttek létre

lazán mehetnek efféle munkahelyek most már a vidéki nagyvárosokba is...

mi több az államigazgatás és szétterülhet az országban, nyugaton már vannak példák erre

pitcairn2 2017. 01. 19. 15:42
Előzmény: törölt hozzászólás
#28
én még emlékszek arra, mikor a 80-as években a commodore 64 volt a sztár és csak néztem nagyokat, hogy mit akarnak ezzel a vacakkal
link

oszt azóta lezajlott egy komplett infokommunikációs forradalom...

20 évvel ezelőtt össz-vissz volt 45 millió internetfelhasználó - jobbára munkahelyen - ma meg jóformán a csövesnek is mobil internetes okos-telefonja van...

a távmunka karrierje még csak most kezdődik...

a lehetőségek adottak hozzá...

és már az a generációi is kezd belenőni a "vezető szerepekbe" amelyik ezen nőtt fel és nem idegenkedik attól, hogy kihasználja a rendszerben rejlő idő- és költségmegtakarítási lehetőségeket...

ncseed 2017. 01. 19. 15:31
Törölt hozzászólás
#27
elemes
elemes 2017. 01. 19. 15:30
Előzmény: #21  pitcairn2
#26
"akár a puszta közepéről vagy az erdőrengeteg mélyéről is dolgozhatsz"

Akár. Valójában meg mégsem :)

"ez a hipercentralizált buborékfújás számomra inkább vmi összeomlás előtti jutalomjátéknak tűnik"

Lehet. De még szoftveres cégeknek sem sikerült komolyabban átállniuk távmunkára. Vannak próbálkozások, de amikor a dolgozó heti egy napnál többet távdolgozik, meredeken esik a hatékonyság.

"egyre több olyan nagy cég van ahol már most is bármennyi home office napot vállalhatsz"

Vannak olyan pozíciók, munkakörök a nagy cégeknél, ahol ez megy. Van néhány speciális iparág, ahol ez megy. De az összesnek mégiscsak egy töredéke.

"Párizsban azért van mert ott szeretne munkát vállalni"

Lám-lám :)))))
pitcairn2 2017. 01. 19. 15:29
Előzmény: törölt hozzászólás
#25
nagyon gyorsan terjed, de a legtöbb helyen "még kísérleti fázisban" van pl. az Allianz Hungáriában havi 1 home office napot adnak, egy másik ismerős vmi svájci gyógyszercég budapesti kirendeltségén dolgozik ott heti 1-et

de miért állna meg ezen a ponton ez a remek gyakorlat?

hisz a munkavállalók többsége imádja, a munkaadóknak meg meg kifejezetten költséghatékony...

és mint ahogy az IBM-es vagy a SwissRe-s példa mutatja mehet akár ez fő profilban is,

sok munkakört akár a görög tengerpartról is elláthatsz:) (vagy bárhonnan máshonnan)

pl. mennyivel jobban jönnél ki egy budapesti fizuból pl. az albán riviérán ?:)

pitcairn2 2017. 01. 19. 15:19
Előzmény: törölt hozzászólás
#24
kb. most nyer polgárjogot a gyakorlat... innen már csak egy ugrás az, hogy berobbanjon a főáramba

a számítástechnikai háttér már jóformán az összes nagyobb cégnél adott

a top vezetők is imádják... (jó részüknek eszük ágában sincsen napi 8-10 órát bent dekkolni az irodában)

ncseed 2017. 01. 19. 15:10
Törölt hozzászólás
#23
pitcairn2 2017. 01. 19. 14:13
Előzmény: #19  Törölt felhasználó
#22
ez kb. a jelenlegi helyzet amit akár tíz év alatt is felülírhat a számítástechnikai rendszerek fejlődése, már a Magyarországon lévő multik esetében is futótűzként terjed a home office gyakorlata

megjegyzem ha fő profilban megy ez akkor a cég is sokat spórolhat ezen, hisz sokkal kisebb irodára van szüksége
pitcairn2 2017. 01. 19. 14:07
Előzmény: #18  elemes
#21
a széles-sávú mobilinternet korában akár a puszta közepéről vagy az erdőrengeteg mélyéről is dolgozhatsz, bankolhatsz, tőzsdézhetsz, kommunikálhatsz, tanulhatsz, filmet nézhetsz, stb.

ez a hipercentralizált buborékfújás számomra inkább vmi összeomlás előtti jutalomjátéknak tűnik...

a távmunka és a flexibilis munkavégzés karrierje még csak most kezdődik...

mostanában válnak teljesen kiérleltté ezek a rendszerek

egyre több olyan nagy cég van ahol már most is bármennyi home office napot vállalhatsz

van olyan ismerősöm, aki így dolgozik a Budapesti IBM-nél jelenleg Párizsból... (de akár a thai tengerpartról is tehetné... Párizsban azért van mert ott szeretne munkát vállalni...)

de pl. a pozsonyi SwissRe is így működik vmi 1300 dolgozóval, ha otthonról akarsz dolgozni, akkor otthonról dolgozol (akár fő profilban is), ha pedig flexibilisen szeretnél dolgozni, akkor úgy töltöd le a napi 8 óra 30 percet hajnali 6 óra és este 10 óra között ahogy akarod, akár több részletben is...

pl. ha vki vidékről jár be akkor hajnali 6 tájt még tök üres utakon tud beszáguldani, délután fél három tájt meg tök üres utakon kiszáguldani a városból...)

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek