"Adja Isten, hogy vége legyen ennek a cirkusznak és megegyezzenek végre"
az a helyzet, hogy ennek a cirkusznak nem mostanában lesz vége és még a felszámolást se zárjuk ki..
a jövő szerdán tárgyalandó javaslat elfogadhatatlan ebben a formájában
Igen, lassan felmászik limitre....csak már maradna is ott..Mikor lesz a csődegy. tárgyalás? 4-én? Adja Isten, hogy vége legyen ennek a cirkusznak és megegyezzenek végre
ESCO adóhalasztást kért amit nem kapott meg még,
simán bedőlhet
lengyel dettó a sok hitelébe és az egyenletlen bevételeibe
hamarosan nem kell fútenie, bevétele aliog lesz
a sok rv amit pedig osztanának akkor mit fog érni???
igazából ezek az ügyletek, hogy a lengyel leány kap hitelt és kifizeti a magyar leány keszkenőjét, ezzel nem lenne baj. Az is igaz hogy a részletek nélkül nehéz megítélni.
Viszont a Vindicatum csődbűntettének helyrehozása a 2,45mrd kötvénnyel még várat magára... pedig kaptak felhívást az egyezségin hogy önként tegyék meg...
Mi van veled E-Star?
Péter János|2013. 02. 25., 14:49|Utolsó módosítás:2013. 02. 25., 15:08|
Címkék:csodeljárás, E-Star
"A másik meglepő és érthetetlen az E-Star részvények elmúlt néhány napi árfolyammozgása. Csütörtökön limittel ugrott az árfolyam, és fent is ragadt a "plafonon". Ezek után megjelent a hír a cég újabb reorganizációs terveiről, ez azt tartalmazta - ami egyébként korábban a kötvényesek elképzelése volt -, hogy jelentős, 50 millió darabos részvénykibocsátást javasol a menedzsment. Ez olyan mértékű részvényhígulást jelent, hogy a jelenlegi tulajdonosok tulajdonhányada minimálisra esik vissza, hiszen ugyanazt a tortát sokkal több szeletre kell vágni, így az egy részvényre jutó cégérték brutálisan csökken. Elemzők szerint ez részvényenként mindenképpen kétszámjegyű (valahol 20 és 70 forint közötti) fair értéket jelent részvényenként. És itt a kérdés: miért nem zuhant vissza jelentősen még csütörtökön az ár? Az már csak hab a tortán, hogy pénteken tovább bírt emelkedni.
Van, hogy valamit nem értek, de el tudom magyarázni. Ezt megmagyarázni sem tudom.
Egy szó, mint száz, a nyitott kérdések a következők :
A Raiffeisenes csomag ügyében mi a hiányzó láncszem ?
Mi lesz a követeléskezelőnél lévő kötvényekkel ?
Miért nem esik a részvény ára?
A legjobb megoldást beküldők sorsoláson vesznek részt!"
MTI
2013. február 25., hétfő 20:16 |
Műanyagból nyert üzemanyaggal tervez elrepülni Ausztráliából Nagy-Britanniába egy brit férfi. Öt tonna hulladékból különleges eljárással 4500 liter repülőgépekhez alkalmas üzemanyagot állítanak elő Cessna 172 kisrepülője számára.
A 41 éves férfi júliusra tervezett útjával fel akarja hívni a figyelmet olyan új technológiákra, amelyek környezetkímélők, egyúttal csökkenteni akarja valamelyest a világ műanyagszemetét. Üzemanyagának alapanyaga nemzetközi szemétadakozásból jön össze: azok az országok szolgálnak vele, ahol a férfi leszáll majd pihenni és feltankolni repülőjét.
Az összegyűjtött műanyagszemét Dublinba kerül, ahol a Cynar nevű cég feldolgozza repülő-üzemanyag minőségével vetekedő dízelolajjá. Az eljárás egyfajta desztillálás, amely a cég szerint nem szennyezi a levegőt. A vállalat azt állítja, hogy üzemanyaga tisztább, mint a legtöbb repülő által használt, ráadásul olcsóbb az előállítása. Autókban már kipróbálták, de repülő még sosem szállt vele. A légi útnak a tervek szerint 16 állomása lesz, a starthely Sydney, a végállomás London. Az útvonal Ausztráliától Ázsián át vezet Európába.
új it Tag javaslat OTP Bef.alap képviselője , Allianz Befektető Alapképviselője , semleges kötvényes pl. a szakma egyik legnagyobb felszámoló biztosa , okleveles KPMG szakértő van választás.
Mellesleg kisrészvényes klub kéthavonkénti infkkal(nem flash-report ), minden év végére IFRS kötelezett auditált mérleg.
Ikarosz
2013. február 20. szerda, 09:13 /Citadella
Kevesen ismerik William C. Durant történetét, pedig nagyon tanulságos, ráadásul a XX. század elsõ két évtizedének egyik legismertebb üzletemberérõl, befektetõjérõl van szó.
Az eredetileg szekérgyártással foglalkozó, 1862-ben született Durant nem szerette az autókat, de amikor egy David Buick által gyártottat vezethetett, rájött, hogy ez a jövõ. Elhatározta, hogy autóbirodalmat épít ki. 1904-ben megvette a Buickot, majd újabb márkákat akvirált (Oldsmobil, Cadillac, Pontiac), félelmetes adósságot halmozva fel, és elképesztõ sales-tevékenységgel futtatva fel az eladásokat. Az autótípusokat General Motors nevû cégében egyesítette - errõl a társaságról valószínûleg mindenki hallott már. Azonban amikor újabb hitelek felvételével egy egészen más területre, az elektromos izzó gyártásába merészkedett (Heany Corporation megvásárlása), s a General Electric elperelte tõle a szabadalmi jogot (amit a Heany csalással szerzett meg), akkor a Heany-be ölt pénz elúszott, s ez magával rántotta az egész GM-et. Durant nem volt félõs: mindig a lehetõ legnagyobb hitelállománnyal üzemelt, a lehetõ legnagyobb tõkeáttétellel fektetett be. Ez alkalommal (1910-ben) azonban a nagy hitelállomány visszaütött, a bankárok fel akarták számolni a GM-et, de végül megegyeztek a céggel: egyfajta bankári irányítású csõdgondnokságba került, s végül sikerrel fizette vissza hatalmas hiteleit. Ám feltételül szabták, hogy Durant távozzon a cégtõl. Így vesztette el birodalmát a fékezhetetlen autómágnás.
Durant ekkor ismerkedett meg Louis Chevrolet-vel (mindketten autóversenyzõk is voltak), és közösen vállalkozást alapítottak, a Chevrolet céget. Késõbb összevesztek, és Durant irányította 1913-tól a céget. A Chevrolet hatalmas siker lett, nagy profitot generált, s a pénzt Durant arra használta, hogy szép lassan felvásárolja a GM részvényeit, amely a nagy adósságterhek miatt még mindig igen alacsony árfolyamon forgott. A céget vezetõ Walter Chrysler (újabb ismerõs név) és Charles Nash, Durant korábbi barátai sikerrel kormányozták ki a GM-et a csõdközeli állapotból, ám mire a GM ismét komolyan profitábilis lett, Durant már kontrolláló részesedést szerzett (természetesen hitelbõl). Ennek segítségével átvette az irányítást, összeolvasztotta a Chevrolet és GM cégeket, és az autógyártás királyává vált - ismét. Durant folytatta, ahol korábban abbahagyta: hitelbõl, kötvénykibocsátásokból grandiózus akvizíciók: újabb márkák, beszállítók, gyárak kerültek a GM fennhatósága alá. Chrysler otthagyta a céget, és új társaságot alapított, a ma is létezõ Chrysler ekkor született.
A háború utáni 1920-21-es igen mély recesszió azonban megviselte a pénzügyileg eladósodott és meggyengült céget, és elkezdett esni mind a GM részvények, mind a kötvények árfolyama. Durant saját vagyona terhére, tõkeáttétellel, befektetési hitelbõl akarta fenntartani az árfolyamot, hogy ne veszítse el a finanszírozók bizalmát. A medvepiac azonban erõsebb volt nála, és a részvényárfolyam egyre esett, egészen addig, amíg a hitelbõl vett részvényei mögött nem volt fedezet, és kényszerlikvidálni kellett pozícióját, amely a GM részvényállományának jelentõs százaléka volt. Durant-t likvidálták, egy befektetõi csoport (du Pont vezetésével) 9,5 dolláron vette át részvényeit. Durant teljes vagyonát elveszítette: 100 millió dollárt. Ez még ma is hatalmas összeg, akkor pedig egészen elképesztõ volt. A pénteken lezajlott üzletkötés után hétfõn a GM részvényei - mivel a befektetõk úgy látták, hogy elhárult a csõd veszélye - 16,5 dolláron nyitottak. 1920 végén tehát ismét elbukta Durant a GM-et.
Két hónappal késõbb, a recesszió mélypontján kölcsönökbõl megalapította a Durant Motort, és egyetlen kocsi legyártása nélkül 30 000 darabra szóló rendelést szedett össze. Durant visszatért! A cég nyereségessé vált, de õ többre vágyott, le akarta gyõzni a GM-et. Hitelbõl újabb márkák megvásárlása, a termelés elképesztõ felfuttatása következett. Emellett a 20-as évek vágtázó bikapiacán is elkezdett spekulálni - természetesen hitelbõl - és 1927-re 50 millió dolláros magánvagyonra tett szert. Kiválóan értett a sales-hez, imádta a tõzsdét, nagyszerû részvénymanipulátor volt, hatalmas álmai voltak. Igazi birodalomépítõként viselkedett a 20-as években is, és ez 1929-ig tökéletesen mûködött. A crash azonban lenullázta pénzügyi vagyonát, részvénypozícióit likvidálták, és 1933-ra a Durant Motors is csõdbe ment. Ebbõl a csapásból már nem tudott felállni. Idõsebb korában egy bowling pályát épített és vezetett, de leginkább a GM vezetõjétõl ajándékként kapott csekély nyugdíjából élt.
Mit lehet ebbõl következtetésként levonni? Azt, hogy bár a tõkeáttétel, a hitel mind a reálgazdaságban, mind a tõkepiacokon hihetetlen gyors, látványos, és hatalmas felfutást tud hozni, tisztában kell lennünk azzal, hogy mik a veszélyei. Tudnunk kell, hogy a gazdaságban vannak napos, és felhõs szakaszok, és vagy a hitelállomány (tõkeáttétel) ügyes menedzselésével, vagy alacsonyan tartásával próbálhatjuk elérni, hogy ne kerüljünk bajba. Ám ez nem biztos, hogy sikerülni fog, a hitel gyorsan ölõ méreggé tud válni pillanatok alatt. Nem Durant volt az elsõ vállalkozó és spekuláns akit a tõkeáttétel repített gyorsan a csúcsra és taszított hirtelen a mélybe. Ikarosz története ez valójában. Aki túl közel repül a naphoz, elveszítheti a szárnyait. Azt hiszem ez az amit, minden gazdasági szereplõnek eszébe kell vésnie - különösen a siker pillanataiban... link
2013.02.22 javaslatot tettem a lemondott George Pataky helyére új IT tag megválasztására.
T. Részvényesek írásban , mail-be támogassátok E-STAR"csa" vezetésénél valakiuj IT tag megválasztását , aki bírja a részvényesek és kötvényesek bízalmát.
Különben elképzelhető kötvényesek bedöntik a E-STAR "csa" céget , mert nem fogadják el Soós cs féle vagyonkezezelő Holdingot és részvényetek értéke o - 12k között konvergálhat.
Részvényesek döntő többsége kisrészvényes , valamint kisrészvényesek SCs + Utilico, Magyar Állam Nyugdíjreform Alap.
03.14-én már döntöttek a kötvényesek így ismert lesz egy csomó dolog. Pillanatnyilag 50 millió új részvénykibocsátás mellett fair ár 50-112 Ft között van, de a névérték sem kizárható.
2013.03.14 -én a George Pataky oldalán fogok szavazni , mint IT tag !!!!!!!!!
Kutya legyek , ha valaki kiismeri magát adós-csődgondnok-csődgondnokot felügyelő Bír (K.B)- kötvényen alapuló hitelezők-ÁAK -NAV(trió)- valamint -Fidesz frakció -volt MSZP alpénztárnok ügyei kavarásában.
Mellékesként Lengyel gyémánt (EETEK) Cypruson off-shore arab tstroman , mögött magyar tulajdonos román leányvállalatokkal spékelt -RÁBA-AUDI is belekerült a játszmába.
Pécs RESZ-e a maga 1 milliárd forintjával már senkit sem érdekel, Hódmezővásárhely még lehet alku tárgya.
Remélem kőzérhető voltam , mert ezek papírokkal alátámasztott dolgok.
Reggel nyitóba már csak 12k volt felső limiten, igaz aztán jött még vétel, de nem bánom, hogy nyitóba eladtam, pedig utána majdnem kiakadt még, de úgylátszik alábbhagyott a tülekedés. Közben rés betöltve, de már újra 240.
Bátor és tökös, aki tudott ezzel a papírral duplázni, triplázni.
Akik ezt nem értékelik, valószínűleg kevesebb beleszólást adnának a vakszerencsének a kereskedéseik terén.Azért ez is érthető.
Igazából nem értem, hogy minek a mai örömködés (+4-5%). A legjobb ami történhet, hogy belemennek az ötven milliós hígitásba, és elértéktelenedik a részvény. Ja, hogy nem ma, hanem pár hét múlva? ..
Az 50 milliós igény a nagykötvényesek részéről még akkor volt, amikor az árfolyam 470 körül járt és a cégben több érték volt. A jelenlegi helyzetben szerintem már 100 milliós higítást fognak kérni, ahogyan ezt már Soós is megpendítette egy hónapja.
Pedig a egybehangzó szakmai számítások szerint is 50 milliós higításnál is már csak max 100 ft-ot fog érni egy részvény.
Törölt felhasználó2013. 02. 22. 10:41
Előzmény:
törölt hozzászólás
#30542
Nem kell félni. "Blogos" igényeimet már maradéktalanul kielégítettem... még 2000 környékén... a tőzsdehír.hu fórumain. Jó kis csapat volt... :)
Rosszul mondod.
Itt sajnos mindenkit csak a többi érdekli, arról beszél 24órában, és Őket az nem érdekli, hogy harmadszor dupláz az árfolyam 100%ot lassan.
Ebből volt már egy 110%, egy 160%, meg most egy 85%kb.
A komplett adósság eltűnése kellemes momentum a cég szempontjából, ám a kicsi működési méret és a részvények nagy száma miatt a papírok méltányos árfolyama jóval 100 forint alatt lenne ebben az esetben. Ebből fakadóan várhatóan új részvények kibocsátására és a névérték egy részének kifizetésére is sor kerül majd a végleges megállapodásban.
A társaság tegnap közzétett második csődegyezségi javaslata szerint 50 millió részvényre váltanák a jelenleg mintegy 18,3 milliárd forintot kitevő követeléseket. Ez 367 forintos kibocsátási árfolyamot jelent egy részvényesetében (emellett nagyjából 99,7%-os kifizetés a kötvények névértékére). A fenti konverzió várhatóan 180 napon belül zajlana le.
A komplett adósság eltűnése kellemes momentum a cég szempontjából, ám a kicsi működési méret és a részvények nagy száma miatt a papírok méltányos árfolyama jóval 100 forint alatt lenne ebben az esetben. Ebből fakadóan várhatóan új részvények kibocsátására és a névérték egy részének kifizetésére is sor kerül majd a végleges megállapodásban.
Az E-Star a csődeljárás kapcsán 120 napos hosszabbítást is kér, amit ha nem kap meg és nincs egyezség, akkor indul a felszámolási eljárás. Soós Csaba a Napi Gazdaságnak adott mai interjújában jelezte, hogy fontos lépés volt a biztosított követelés megszerzése, ám ez még mindig nem jelent automatikus egyezséget a következő, március 6-án esedékes második csődegyezségi tárgyaláson.
Március 14-én az E-Star újabb rendkívüli közgyűlés tart, ekkor jóvá is hagyhatják a megállapodást.
A társasággal kapcsolatos információk nyomon követhetők a BÉT és a társaság weboldalán; az Equilor emellett az erre kialakított weboldalon is folyamatosan tájékoztatja ügyfeleit: link .
Moratóriummal szinte teljes tőkekövetelést elfogad az E-Star
MTI, Gazdasági Rádió, 2013. február 22. 07:08
Közzétette fizetőképességének helyreállítását célzó programját és módosított egyezségi javaslatát az E-Star Alternatív Energiaszolgáltató Nyrt.
A tavaly december óta csődeljárás alatt álló társaság korábbi, a február 4-i csődegyezségi tárgyalásra készített javaslatát nem hagyták jóvá a hitelezők, ezért a cég vállalta annak átdolgozását. Az új javaslat szerint a biztosított és a nem biztosított hitelezői kategóriában is vállalná az E-Star a tőkekövetelések csaknem teljes - körülbelül 99,7 százalékos - megtérítését. Az előző ajánlatban az szerepelt, hogy a biztosított hitelezői kategóriában a tartozásokat teljes egészében visszafizetné a cég, a nem biztosított kategóriában viszont a 45,8 százalékát. A dokumentum kiemeli, hogy a jelenlegi információk alapján a biztosított, nem vitatott hitelezői követelés összege csaknem 492 millió forint, a nem biztosított, nem vitatott hitelezői követelés összege pedig csaknem 17,9 milliárd forint. A társaság ebben az egyezségi javaslatban is kéri hitelezőitől a követeléseik kamat- és egyéb járulékainak teljes elengedését.
A cég a követeléseket hitel/követelés-tőke konverzió útján teljesítené, mert az első csődtárgyaláson a hitelezők többsége ilyen javaslatot fogalmazott meg igényként - derül ki a tájékoztatásból. A csődeljárásban nyilvántartásba vett tőkeköveteléseket 50 millió darab, 10 forint névértékű törzsrészvénnyé konvertálnák. A konverziós árfolyamot a javaslat szerint úgy határoznák meg, hogy az összes nyilvántartásba vett tőkekövetelést 50 millióval osztanák, ennek alapján valamennyi hitelezőt minden 367 forint tőkekövetelés után egy darab újonnan, a tőkeemelés keretében kibocsátandó törzsrészvény illetné meg.
Az E-Star az új javaslatban is kéri a fizetési moratórium 120 nappal történő meghosszabbítását. Az indoklás szerint azért, hogy az egyezségi javaslat elvi támogatása esetén a részletek kidolgozásához, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletével és esetlegesen a hitelezők jogi képviselőivel való egyeztetéséhez, valamint a végrehajtható javaslat megfogalmazásához elég ideje legyen a társaságnak. A dokumentum szerint ha a hitelezők a javaslatot elvi szinten sem fogadnák el, akkor folytatják a sikeres egyezséghez szükséges tárgyalásokat, vállalják az egyezségi javaslat újbóli átdolgozását, illetve a törvényes határidőn belül új egyezségi tárgyalás összehívását. Ebben az esetben is szükséges azonban a moratórium 120 nappal történő meghosszabbítása, ugyanis a törvényes határidőn belül már nem lehetséges új egyezségi tárgyalás megtartása - hívja fel a figyelmet az E-Star. Az ismételt csődegyezségi tárgyalást március 6-án tartják Budapesten.
ja
csak épp maguknak is ugyanúgy akar osztogatni mintha nem kapcsolt követelés lenne
és a tőkeelbukás miatti pótlást is ugyanolyan mértékben verné a kv-esekre
a mérlegfőösszeget meg megemelték 10mrd-ra, hogy abból kijöjjön 200HUF
a 167 pedig kell a negatív tőke korrigálására.....
ami persze a kv-esek dolga és nemcsaK a kapcsoltaké....
úgy gondolják hogy nem komolyan
ezért tártak egy másik dec 31-es mérleget és új számokat elő
még kevesebb tőkével, nagyobb mérlegfőösszeggel, idénre dupla személyi költségekkel
a lányokat meg kv vétel címszóval megszabadítják a kp állománytól
érdekes módon az eredmény várakozás kb annyi mint az előző verzióban, holott törlesztés nincs
1mrd követelés hál istennek elpárolgott már de hogy kerülhetett a listára eredetileg???
E-STAR