Biztosan sok... nekem is van nürnbergi és luxemburgi jegyem, email jött hogy majd fizetnek X hét múlva... az Eurowings és a Lufi már fizetett, míg a Wizzair esetében jobban jártam a 120%-os voucher megoldással...
Nemigazán, inkább csak hullámokat próbálok most megcsípni mint a Allianz, Munich re, Sixt, Rheinmetall, Thyssen, Wirecard... a Tui és a Lufi egyelőre félretéve... továbbá kiemelten érdekel és persze tőkét is bővítgetek, noha 2020-ra már nem terveztem, de az összeomlás miatt most vannak lehetőségek...
Törölt felhasználó2020. 05. 18. 16:42
#6597
"utasonként 6 százalékkal nagyobb, 57 eurós árbevételre tettek szert a Ryanair"... Úgy nem nehéz, ha 3 (!!!) hónapja nem utalják vissza a 320 eurós repjegyem árát... Mennyi ilyen utas lehet még? így egész jó mérleget lehet készíteni...
Ket kulonbozo dologrol beszelunk..nyilvan csak az idiotok hagyjak magukra a beteg szuloket. Az mar mas kerdes hogy sokan azert mennek kulfoldre, mert onerobol szeretnenek elni es nem a szuloket lehuzni.
Milyen kocsid van, ha nem titok? ;) Az utazasrol meg az jut eszembe, hogy sokan evekig keresik tavoli orszagokban onmagukat, aztan egyszer rajonnek, hogy az a valami mindig is ott volt bennuk, csak az otthoni elvarasok, vagy a tarsadalom miatt nem voltak kepesek felszinre hozni. Most johet a mosogato bolcsesz stb duma, de az en szemembe egy kulfoldon alja munkat vegzo, diplomas ezerszer tobbet er, mint egy mamahotelban lako eletkeptelen 316i bmw-s jancsihuszar
kerülöm az autópályákat és a véda kapukat, :D nem unatkozom, utazgatok , de az elszaporodott futóvadak miatt már csak észak olaszig megyek, sportolok, ja és jó borokat iszom, :DDD
Es mivel toltod a napjaidat? Nekem egy ev utan mar hianyzott, hogy nem oszthatom az eszt es visszamentem dolgozni ;) Eltem es vezettem is eleg sokat nagyvarosokban...ha nem utca versenyt tolsz, akkor abban semmi elmeny nincs pl hogy vegigmesz a koruton, vagy a bevezetokon :/
Errol az alap bolcsesseg jut eszembe, hogy ha vezeto vagy, akkor meg kell tudnod hozni olyan donteseket, ami tobbseg/vallalat erdekeit szolgalja es hozza kell szoknod, hogy nem leszel nepszeru - mert a valtozas bizony nehez dolog-. Tobb nagyvarosban is van dugodij, illetve horribilis parkolasi dij a belvarosban, hogy tavoltartsa az autosokat..nyilvan egyreszrol ez kenyelmetlen, masreszrol nem doglesz meg a szmogban ha leviszed a gyereked a jatszoterre, vagy ha kinyitod az ablakod ottani lakokent
a vezetés élményét, soha nem fogom átadni egy önvezető autónak, még automatát is csak egyszer vettem 1 hónap után megváltam tőle, egyébként 42 évesen nyugdíjaztam magam, én már dolgoztam eleget,.............. :DDD
A masik alapveto gond,hogy itt a kozlekedesi "kultura" is mas :-) nagyreszt idegbeteg mindenki.A tarsadalmi okait pedig tudjuk,hogy miert.Kezdemenyezes meg jo is lehetne de a megvalositashoz ido kell.
Lsd lentebb..a Teslaval mar figyelned sem kell a vezetesre, intezheted az ugyeid...az en felfogasom szerint pont ez elitnek/ tehetosebb retegnek kellene peldat/ utat mutatnia, de sajnos a hirtelen -tobbnyire- erdemtelen meggazdagodassal nem lehet pozitiv tulajdonsagokat/gondolatokat venni..magyarul aki a trabantban proli volt, most a pufidzsekiben is proli marad, hiaba szeretne szintet lepni
Azt hiszem Rousseau irta, hogy az egyenloseg mar ott megdolt, amikor az elso ember elkeritett maganak egy folddarabot...Amugy azt is o mondta, hogy " nem az a szabadsag, hogy barmit megtehetsz, hanem az
így van egy cégvezetőnek az autója is az irodája, már melóba járás közben folyamatosan bonyolítja telefonon az ügyeit, legalább is nálam így volt 3 kft, majd 200 emberrel, szóval volt gond...... :DDD
Kétségtelenül van ez a biciklis irányzat törekvés és az átalakított utakkal lehetne fejleszteni, másrészt mindig az újabb és újabb generációktól függő a jövő alakítása, meglátjuk meddig jutnak el... nálunk is van 1-2 kolléga aki biciklivel nyomul, de alapvetően autóval jár mindenki és az irodaház garázsában parkoltatja... sőt legtöbben garázsból garázsba gurulnak... világnézetük masszívan más...
Akkor ez egy 22es csapdaja? Nem lehet kerekparozni, mert nem biztonsagos a keves vedett ut miatt, de ne epitsunk tobb kerekparutat mert ugy sem hasznalna senki a tobb vedett utat. Szerintem a zoldites mindenki javara vallna hosszutavon, politikai nezettol fuggetlenul. Amugy nem hiszem, hogy manapsag mar csak a prolik igenyelnek a kerekparutakat, mar a tehetosebb reteg is inkabb azzal jarna dolgozni, ha biztonsago lenne, az egeszseges eletmod remenyeben, sok vezeto ezzel tekeri le/ tekerne le a benti streszt..lsd critical mass-t, sok kerekpar ara egy auto araval vetekszik
Vidéken más, kevesebb zsúfoltság, rövidebb távok... itt Pesten nem biztonságos a forgalmas utakon kerekezni, míg beérsz a melóba elmegy melletted 100 autó, furgon, busz és csak 1 lökjön ki az út szélére, min. 70% hogy kórházba kerülsz, rohadtul veszélyes, ráadásul a zömük szabálytalanul imbolyogva teker... ezt spékeld meg kisgyerekkel a kosártatóban vagy ne adj isten vmi postai teknőben/utánfutóval szállított 2-3 kicsivel... na az a csúcs ! Szmog... hát van aki ülve, kis mértékkel, van aki zihálva szívja be... értem én, hogy Gerike a hollandokat majmolja és ezzel egyszerű puritánságot sugall a választóinak(!) (de persze ettől még közel sem puritán a kis mimóza.. :D), de azok kulturálisan teljesen mások, jó 50 éves biciklis történetük van és az utak is teljesen specifikáltabbak mint a mieink... és persze az átlag magyar komoly autóbuzi, "2 számmal nagyobb" kocsit vesz, mint amit anyagi és életviteli helyzete megengedne... szóval ütközik itt egy szegényebb anyagi helyzetű biciklis életforma és a polgári középosztály tagjainak autóval(!) is mért életformája...
Hozzatennem, hogy azt se bannam, ha az osszes fejes luxusterepjaro/kocsi helyett inkabb elektromos/hibrid autokat szerezne be es azzal furikazna a - mi penzunkbol -.
Az biztos :)..nekem az is furcsa volt, hogy 1 megallot nem kepes senki sem gyalogolni, inkabb varnak 10-15percet a kov jarmure..raadasul nagyon tre az egyes jaratok kihasznaltsaga is, amit tobbszori forgalomszamlalassal, jaratmodositasokkal es osszehangolassal lehetne elhetobbe es optimalissa tenni, bar ugy nehez ha valaki meg a kadari idokbol jott es ugy is probalja iranyitani egy 21.szazadi fovarost...remelem Geri lesz annyira agilis, hogy veghez tudja vinni a regota elhuzodo modernizaciot a bpstiek erdekeben..a stadionokkal senki nem er elobb/biztonsagosabban be munkaba vagy haza a csaladjahoz.
Ez így van, beleértve az EU régió 3. világbeli nincstelenekkel való elárasztásával...szerencsére én még nagyjából úgy élem le az életemet, hogy csak az utazásaim során zavaró a sok kevert szenny, de az alfa generációnak már több mint valószínű, hogy ezek fogják megmondani az EU-ban, hogy mit tehetnek meg, ez egyszerűen a túlszaporodás eredménye lesz, mindegy, hogy tudomást vesznek-e róla a mai migri simik vagy sem... valami olyasmi készül, hogy Kína, Usa, Ázsia és csak ezután jöhet a "színes" EU, ha egyáltalán fog még létezni a mai formájában...
Van, aki már megint/még mindig nem érti a “nagy összefüggéseket”... El kell dönteni, hogy a világkereskedelem, a gazdasági nagyhatalmak és bármelyik ország gazdasága vajon Kína (= kínai tőke, kínai világhatalmi törekvések, kínai kommunista állampárt) marionett bábúi lesznek-e a következő 50-100 évre? Ízlése, szocializációja és racionális gondolkodása alapján mindenki megadhatja a “neki kedves” helyes választ! Tart a “harmadik világháború”, egyelőre kereskedelmi háborúval, agresszív geopolitikai/gazdasági terjeszkedéssel és világjárvány szabadjára engedésével. Ez nem összeesküvés-elmélet, hanem az ezredforduló óta épülő valóság...
... ezzel ugye egyrészt elrohasztja a tömegközlekedést, hiszen ez a réteg kivonja magát a költségviselésből, azaz a meglévő lefogyatkozó utazók viselik ugyanazt a költséghányadot, másrészt a pályák megépítésének, karbantartásának költségeibe bevonják a nagy többséget is, akiknek semmi köze ehhez, mert nem használja, harmadrészt ahol nincs pálya, ott bizony a körutakon tekernek összevissza balesetveszélyt generálva... Geri meg hát olyan amilyen, tudtuk, hogy nem komoly ésszel megáldott nehézsúlyú forma... a "zászlós" művelet óta semmi komolyat nem csinált, csak tekerget egy holland kerékpárral, szűk nadrágocskában...
Üdv, sajnos csak német cuccokkat követek, de ahogy látom egy hajós témát választottál, amiről köztudott, hogy több ezres csoportosulási kategória, inkább a fizetőképes, min. középkorú generációkat célozza meg, tehát a vírus tekintetében egy kockázatosabb szegmens, az öregebbeket nem is említve... óriási fix költségek, amik ketyegnek akár megy, akár áll a hajó, akár van üzlet akár nincs, a kajálás meg extra veszélyes a zárt terek miatt, stb... ha abból indulunk ki, hogy vakcina után abszolút visszatér a régi világ, akkor valszeg jó árakon forognak a hajós papírok mostanában, ha kialakul vmi biztonsági standard, hogy max. a hajó 3/4-e lehet megtöltve, stb... akkor a profitkilátások sem lesznek meredeken felívelőek, stb... sztem senki sem tudja igazából, hogy a turizmuson belül ez a szegmens miként fog kinézni a jövőben, akárcsak a sport és koncertvilágban... a repcsik, buszok, vonatok simán visszaállhatnak idővel...
"Újranyitnak" a gazdaságok... persze mind abszolút "felkészült", tele mindenféle szakértői tanácsokkal, de valójában fogalmuk sincs mi lesz... viszont a tömeg követelőző, jól behatárolható politikai nézetű rétegéből kiengedik a gőzt, és egyben jó kísérlet is, hogy mi történik a következő időszakban... ha fertőzés akkor egy kicsit magukba szállhatnak, ha netán kampó a sztori vége, akkor annyival kevesebb rinyáló lesz őszre, ha pedig tényleg minden ok, akkor a szóban forgó 2. hullámig pipálva a következő időszak - ők "lám megmondták, hogy nincs itt semmi", az óvatosabbak pedig megbizonyosodtak a kísérleti nyulakon végzett teszt sikerességén... :D
Szia! Én folyamatosan követem, múltkor volt benne egy szép köröm, azóta figyeltem és tegnap belevettem megint 11 fölött. Most 13..!! Megviseli ez a válság, de a legnagyobb hajós cég, rohadt nagyot zakózott, kockázat van benne, a szaudi alap is belevett stb....ezeket mérlegelem! Én személy szerint úgy gondolom, hogy ha elindulhatnak a hajók és lassan-lassan kezdene helyreállni akkor jó lehet hosszú távon! De én egyelőre spekázok, azért van kockázat a hajós és repcsis cégeknél.... Lehetett vele szépen keresni, többször is!!
Törölt felhasználó2020. 05. 15. 13:30
#6561
Trumply egy ilyen időszakban kereskedelmi háborút szít újra Kínával?? Nooormális? Ha ezt újra megválasztják, hát nem tudom...
Kedves Metal! Azt szeretném kérdezni hogy a Carnival Corporation mi a véleményed? Elég sokat esett, hol lenne érdemes venni nagyobb állományt, longra mondjuk 2-3 évre? Újra mehet 10 dollár alá? Köszönöm válaszod.
... aztkurvaélet mekkora indítás Bobby és Wags között... "előbb a falut, aztán a várost... induljon a sereg a Vártorony ellen... és a ha Vártorony, akkor igen az egész Világ... pokolian sok fejet kell lecsapnunk !!! :D:D:D
DE30: "jöhet majd a lélektani 10K tesztelése...." A rés betöltése megkezdődött, alatta 10K, egy lélektani szint, alatta van még egy rés, amit idővel be "kell" tölteni, de nem biztos, hogy pont a mostani körben (sztem még ebben a körben lesz), ezt majd a fiúk eldöntik a 10K tesztelése során... https://kepkuldes.com/image/K4DOuq
XD...mert itt sincs semmi,ott sincs semmi.Lassan nyitnak mindenhol...csak otthon mi lesz? Senki se megy tönkre?Happy lett egyszerre minden.Bejelentenek mindenkit? :)
Azért nem érdemes ott hagyni a német piacot csak egy kicsit lentebb kell körülnézni.(MDAX)A Varta Continental,Siltronic Wacker chemie quattro 1-2 éves távon jó lehet.Au Usában a Honeywell a favorit erős cég, több lábon áll az űrkutatástól az egészségügyi maszkig mindennel foglalkozik de a repülés és az épitőipari technologiák a főprofil.
09:55 Történelmi fordulat a magyar kivándorlásban, többen jöttek haza tavaly, mint ahányan elmentek
Hatalmas tapasztalatú Dish wash system managereink és Night windowdresser lányaink hazatérése örömteli esemény minden igaz hazafinak... sírok az örömtől...
Tőkémhez viszonyítva egy nagyobb összegem fog bejönni, gondoltam keresek Neki valami jó helyet.. De őszintén fogalmam sincs mibe kéne rakni....lehet marad kp vagy máp+ nem tudom. Tanácstalan vagyok, bizonytalan az egész tőzsde Nekem most, pozijaim beragadva.. Ötletek?
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat! Hát valahogy mostanában nem megy Nekem sem, német papírból CB és TUI van..mindegyik bement 3 alá.... Magyar piacon is tanácstalan vagyok, mellé nyúlok folyamat..... Emellett az amcsi piacon lehetett keresni, száguldott ész nélkül. Tanácstalan vagyok én is most mi lenne a legjobb megoldás.... Jön még egy zuhi nem jön ki tudja......?
Szia! Én szinte már csak USA piacon kereskedek, igaz tőkeáttéttel, daytrade/swing, utóbbi ha besülne. Van vola', ha rossz irányt kapsz el ott az SL, vagy napokon belül a fordulat esélye nagyobb.A német tőzsdéről hasonlóan vélekedek, új piacokat is figyelek, beszállókat keresve. Megjósólni sem tudnám,h a magyar és német papírjaimból mikor tudok kiugrani, és milyen veszteséggel.Szvsz jó irányban gondolkozol,ha nem csak veszíteni szeretnél.Hajrá!
Pár éve csak német papírokkal kereskedem és nem nagyon megy. Én is épp a hétvégén jöttem rá, hogy nem annyira jó most a német tőzsde, mert lám amcsi indexek szinte új csúcson, minden esést megvettek az utóbbi években. Nehéziparral teli a DAX, ami jó-jó, de nem ez a húzóágazat jelenleg, vagyis évtizedes időtávon. BMW, Daimler, Volkswagen: szenvednek az elektromos hajtásra átállással, sokba kerül nekik, hogy megfeleljenek az egyre szigorúbb környezetvédelmi szabályzásoknak. CommerzBank, DeutscheBank: 0-s körüli kamat hosszú ideig velünk marad, nem jó a bankoknak. Ami most 'szexi' azok a tech papírok, netes cuccok, Netflix, Facebook, Google, stb. Szóval kezdek kiszeretni a DAX-ból. Váltsam át az eurómat dollárba és menjek át amcsi piacra? Mit gondoltok? Jó lenne, ha többen is írnátok véleményt.
Nem hozzám szólt a kérdés, de én is néztem és egész nap bogarásztam a híreket, így szívesen megosztom az általam olvasottakat. Jövő héten érkezik a bejelentés, hogyan képzelik el a jövőt. A negyedéves gyorsjelentés - mint mostanság szinte az összeg cégnél - katasztrófális és még milyen lesz a következő?! Felvonó üzletág eladásából befolyó 17,2 milliárd dollár jól fog mutatni az éves mérlegben. Adósságállomány kb. 7,5 miliárd dollár. Szóval még maradhat is belőle az átalakításra. Ahogy olvastam esély van rá, hogy kína jobban igénybe veheti majd az európai acélgyártásban rejlő lehetőséget. Az nem derült ki, hogy miként (megrendelés, ?felvásárlás, mint fikció?!!). Ha jól látom mostani értéke a cégnek kb. 2,5 milliárd euró... Pluszban Marine Systems leányvállalattal kapcsolatban is lesznek hírek, akár már jövő héten. Én nem hinném, hogy irány az 1 euro! Mert akkor bárki fel tudná vásárolni, bár nem hagyná a német állam. 4 euro környékén már jó vételnek ítélem, de ez a tőzsde, nem látjuk mi sül ki belőle. :)
BLUE topic