Négy évtized, egész pontosan 1978 után történt trónfosztás a legnagyobb légköri szennyezõk tengerentúli toplistáján 2016-ban: az elsõ hellyel járó kétes dicsõség így már nem az energiatermelõ ágazatot, vagyis az erõmûveket,
Vagy vizsga után okosba megtuningolják, kikapják belőle a részecskeszűrőt és a katalizátort, hogy tankonként fél kanállal kevesebbet fogyasszon. Az ilyen autósnak a végbelébe kéne nyomni a kipufogót...
Ettől függetlenül nem hiszem, hogy annyira vad ötlet legalább a hibrid pickup, az amcsik szeretik az ilyesmit.
Hát igen, így kell egy hírt fordítva értelmezni. "A változás oka nem az, hogy az autók, kamionok, repülőgépek, vonatok és
hajók emissziója emelkedett volna az Egyesült Államokban. Sőt, az
ezredforduló óta a közlekedés-szállítási ágazat üvegházgáz-kibocsátása
jelentősen csökkent is az ország energiainformációs hivatalának (EIA)
adatai szerint. ... ... az áramtermelő és -továbbító rendszer
emissziója a 2000-es évek közepének közel 2,5 milliárd tonnás éves
rekord kibocsátási szintjéről alig több mint tíz év alatt alig messze 2
milliárd tonna alá süllyedt. A jelenség fő oka a szén háttérbe
szorulása, a földgáz ezzel párhuzamos térnyerése, továbbá a tiszta
megújuló energiaforrások, a nap- és szélenergia előretörése." . Magyarán, az autózás tovább tisztult arrafelé. csak az erőműipar meg még gyorsabban. . Jó lenne, ha mi is így haladnánk. Irigylem hogy alig van dízel arrafelé, a kamionok java is benzines, sokkal jobb is a levegő kb. bárhol (nem szólva arról, hogy ott nem engednék ki az olyan autót, mint nálunk minden néhányadik, hogy ocsmány füstöt okád, mert okosba' volt a műszaki vizsga.
Az autók letaszították a trónról az erõmûveket Amerikában
Ugrás a cikkhez