Topiknyitó: Portfolio 2017. 02. 08. 09:15

Simán verik a Teslát, csak néhány perc lesz az autótöltés  

Ugrás a cikkhez
A német E.ON partnerségi megállapodást kötött a dán Cleverrel annak érdekében, hogy villámtöltő-hálózatot fejlesszenek elektromos autók számára Európában. A mostani bejelentés két dolog miatt izgalmas igazán, a töltők tervezett teljesítményének...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=243717
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2017. 02. 09. 12:15
Előzmény: #16  _Bekre_Pal_
#17
Szarkazmus volt.

Épp most könnyítik a (környezetszennyező, balesetveszélyes) kínai gyárakból származó technológiai termékek Európába történő behozatalát.

Egy partnercégünk mondta, hogy ő is tudna kínai árszinten dolgozni, ha nem kéne KV-t fizetnie meg leszarhatná az emissziós normákat.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 02. 09. 12:09
Előzmény: #15  elemes
#16
off megjegyzés

szerintem bhopallal nem viccelünk, kína meg már nem olyan szegény

a kolléga a szóbanforgó technológia veszélyeit kívánta illusztrálni, ha jól értelmeztem
elemes
elemes 2017. 02. 09. 11:51
Előzmény: #14  Törölt felhasználó
#15
Na ezért jó Kínába meg más szegény ázsiai országokba szervezni ezeknek a hitech cuccoknak a gyártását, az összes környezetszennyezés, egészségkárosodás, balesetveszély ottmarad.

Az UCAR már régen tudta ezt (Bhopal)
Törölt felhasználó 2017. 02. 09. 11:24
Előzmény: #12  elemes
#14
Nem is időzíthették volna jobban:

A hibás aksik miatt kigyulladt a Samsung gyára
2017.02.09. 10:23

link

Kigyulladt a Samsung SDI észak-kínai, Tianjin városban található üzeme, tudósítottak helyi lapok.

A tűz azon a részlegen ütött ki, ahol az elektronikai hulladékokat tárolták, köztük a hibás akkumulátorokat is. Összesen 110 tűzoltó oltotta a lángokat, személyi sérülés és komolyabb kár nem történt.

A tűzoltók szóvivője szerint a tüzet a lítiumon-akkumulátorok okozták: a bennük lévő anyagok reakcióba léptek.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 02. 09. 11:22
Előzmény: #10  elemes
#13
egy repülőben nincsenek ennyire szarrá feszített dolgok

vannak kényes technológiával kialakított turbinalapátok, meg a sárkány megépítése is körültekintést igényel, de nem ilyen túltolt valami. ráadásul a kritikus rendszerek mögött több backup van.

ez jelen pillanatban egy agyrém, olyan, mint amikor verne úgy képzelte a holdutazást, hogy egy cseszett ágyúcsőből lőporral felbasszák az asztronautát a picsába. majd lesz életképesebb megoldás, ezen meg majd mulatnak a 22. századi fiatalok
elemes
elemes 2017. 02. 09. 11:16
Előzmény: #11  Hmmz
#12
"jah, mint a benzin nem?
felrobbanhat.. ugyanmár"

Nem PONTOSAN úgy, mert a lítiumos cellában együtt van a kémiai reakcióhoz szükséges minden komponens, csak egy hajszálvékony membrán választja el őket egymástól.

Ez a membrán megsérülhet mechanikai hatástól (samsung galaxy tab botrány), vagy túlmelegedéstől, és onnantól nem nagyon lehet leállítani a folyamatot, nem lehet egyszerűen "eloltani", nem segít, ha a levegőtől elzárod. Kb. úgy ég, mint a gyufafej.

Mérnökök számára szép kihívást jelent a feladat:
- meg kell védeni a lítiumcellákat a mechanikai sérülés lehetőségétől
- de meg kell oldani a töltés közbeni hűtést
- úgy kell mechanikai védelmet adni, hogy ha MÉGIS kigyullad, ne legyen hermetikusan lezárva, mert akkor tényleg robbanni fog
- tehát legyen olyan irány, amelyik felé tud távozni a felforrósodó cellák túlnyomása
- de ez ne veszélyeztesse az utasok menekülését
- és ne tegye sérülékennyé a cellákat, lásd első pont.

Szép kihívás.
Hmmz
Hmmz 2017. 02. 09. 11:07
Előzmény: #5  totoro
#11
jah, mint a benzin nem?
felrobbanhat.. ugyanmár, majd megoldják hasonló veszélyfokra azt is ;)
elemes
elemes 2017. 02. 09. 10:56
Előzmény: #7  Phylaxa
#10
Én nem akartam pánikot kelteni :) egy repülőgép ennél sokkal bonyolultabb, csak a rémisztő dolgokat a szép formatervezett műanyag panelek eltakarják.

Különös, hogy a legtöbb sajtómunkásnak van telefonja, és tudja, hogy mennyire felmelegszik már akkor is, ha -- a telefonok között gyorsnak számító -- "kétórás" töltést használja. De ugyanez a sajtómunkás simán leírja, hogy az autókat majd pár perc alatt fel lehet tölteni.

Persze: 1500V/200A elektromos csatlakozókat meg nagynyomású hűtőfolyadék-csatlakozókat fog az átlag autós a kocsijához rakni úgy, hogy százmillióból százmilliószor hibátlan legyen.

És minden töltő mellett lesz egy jókora transzformátorállomás is, mert ugye egyetlen "kútfej" 300kW, szóval egy közepes töltőállomás teljesítményigénye már az aquincumi lakótelepéhez hasonlítható.
BudFox
BudFox 2017. 02. 09. 10:42
Előzmény: #6  _Bekre_Pal_
#9
Majd elképzelem mikor kezdenek a levegőbe röpülni a kocsik....a tulaj meg benntről figyelheti a benzinkútnál amikor a kasszánál fizet :D
elemes
elemes 2017. 02. 09. 10:27
Előzmény: #5  totoro
#8
Gondolom a töltőállomások kötelező biztosításában benne lesz, hogy fizetik az új autó árát, ha valami gebasz van.

Egyébként pedig már most sem szabad gyorstöltés közben utasnak az autóban maradnia.
Phylaxa 2017. 02. 09. 10:24
Előzmény: #4  elemes
#7
"az akkumulátortelep kialakítása pedig olyan lesz, hogy minden cellát körbevesz az áramló hűtőközeg, így el lehet vezetni a 300 kW teljesítményű gyorstöltés közben keletkező 50-70 kW hőveszteséget még az autó felrobbanása előtt."

Ezt a mondatodat felolvastam a feleségemnek és az azonnali nyugodt reakciója a következő volt: "Nem lesz elektromos autónk." :)
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 02. 09. 10:24
Előzmény: #5  totoro
#6
hasonlóan látom én is, talán úgy árnyalnám, hogy én kibebaszottul veszélyes üzemnek érzem
totoro
totoro 2017. 02. 09. 10:02
Előzmény: #4  elemes
#5
Ez eléggé veszélyes üzemnek tűnik, nem lennék nyugodt amikor töltök.
elemes
elemes 2017. 02. 09. 09:49
Előzmény: #3  parkinson
#4
azt találták ki, hogy a töltőfeszültséget növelik 800 vagy 1500 voltra, és akkor nem sokkal olyan vastagabb lesz a töltőkábel kell, mint a mostani benzinkutak csöve. azért is hasonlítani fog, mert a kábelben fog áramlani a hűtőfolyadék.

az akkumulátortelep kialakítása pedig olyan lesz, hogy minden cellát körbevesz az áramló hűtőközeg, így el lehet vezetni a 300 kW teljesítményű gyorstöltés közben keletkező 50-70 kW hőveszteséget még az autó felrobbanása előtt.
parkinson 2017. 02. 09. 09:22
Előzmény: #2  elemes
#3
akkut???
előbb a comb vastagságú töltőkábelt, mert ennyi Amperhez az való
elemes
elemes 2017. 02. 08. 13:05
Előzmény: #1  portfolio
#2
Ehhez fel kell találni azt az akkumulátort, amelyik elviseli (sőt, szereti) a gyorstöltést.

A Tesla akkumulátorainak gyorsabb töltését sem a töltőtornyok kapacitása, hanem az akkuk felforrósodása korlátozza.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek