Topiknyitó: Portfolio 2015. 08. 17. 06:10

A zöld rendszám csak a kezdet - Bemutatjuk a Jedlik Ányos Tervet  

Ugrás a cikkhez
Bemutatjuk a Jedlik Ányos Tervet, ami a magyar elektromos autózás jövőjét jelenti. Legalábbis első olvasatra ezt gondolja az ember, pedig többről van szó. A segítségével egyszerre felelhetünk meg közösségi irányelveknek, vághatunk zsebre uniós...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=218329
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
plumoza 2015. 08. 18. 20:55
Előzmény: #16  upgrayeddAKS
#17
Köszi a "pluszt".
Sok apró részleten lehetne ebben a témában vitatkozni,ehhez ez a fórum kicsi nem tudnánk megfelelően érvelni.
Te legalább érted mit szerettem volna mondani.
És hogy maradjunk a tőzsdénél is ha már itt vagyunk. Ha majd megjelenik a tőzsdén az első pár olyan cég aki a H2 meghajtású autóknak a fejlesztésével akár gyártásával foglalkozik majd (gondolok itt olyanokra mint az elektromosba a Tesla) jó befektetés lesz. Óriási növekedési potenciál lesz benne. Mivel a fejlesztésekhez pénz kell,igy biztosan meg fognak jelenni a tőzsdén ezek a cégek,nem is olyan soká.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2015. 08. 18. 20:22
Előzmény: #7  plumoza
#16
Adtam egy pluszt, de:
1. azért "erőltetik", mert ez most már egy ideje elérhető alternatíva, a H2 meg az lesz valamikor, ha teljesül néhány feltétel.
2. egyik sem tökéletes megoldás, mert mindkettőbe (sőt, a naftás megoldásnál is) sok energiát kell befektetni, mármint abba, hogy az "üzemanyag" belekerüljön a "tartályba" (egyelőre ez a naftánál térül meg a leginkább és a H2-nél a legkevésbé, mivel le kell hűteni a H2-t és alacsony hőmérsékleten is kell tartani)
3. a japcsi cikkben közölt árakból is látszik, hogy messze van még, amikor ez gazdaságos lesz
4. ergo simán lehet, hogy mondjuk 20-30 év múlva reális alternatíva lesz a H2 meghajtás, de az még messze van... addig meg közlekedni is kell valamivel, ami nem okoz szmogot, stb.
plumoza 2015. 08. 18. 11:44
Előzmény: #13  Törölt felhasználó
#15
Nem kell komolyan venni,és nem is jósoltam.Csak illusztráltam hogy egy későbbi pontból ,ha majd visszatekintenek az autóipar fejlődésére, az unokáink nagy valószínűséggel ezt fogják megállapítani.Mi a jelenből ezt teljesen máshogy látjuk. Nem kell 100 évet várni arra hogy láthatóvá váljon az az út ami a hidrogén hajtás jövőjét vetíti előre.
plumoza 2015. 08. 18. 11:40
Előzmény: #8  rigusz
#14
" Ma már ha van pénzed, simán elmászkálhatsz elektromos autóval,"
Annyira azért nem simán te is tudod pontosan. Csak egy példa: Mivel én szeretem az Olaszokat, szeretnék szétnézni Olaszorszagba. Nem tudnák egy kéthetes kocsikázást ugy megszervezni hogy ne lennének problémáim az elektromos meghajtású autómmal való közlekedés miatt.
"ez egyelőre még nem áll a hidrogénre."
Ebben igazad van a hidrogénre még az sem áll ami az elektromosra. de én azt mondtam hogy a hidrogén meghajtásé a jövő,és nem a jelen.És azt is mondtam hogy az elektromos az mellékvágány,nem pedig lehetetlen küldetés. Lesznek elektromos meghajtású autók a jövőben is ,fejlettebbek mint a mostaniak. De a jelenlegi meghajtást a hidrogén meghajtás fogja leváltani és a nem túl távoli jövőben uralni is fogja.
Törölt felhasználó 2015. 08. 18. 11:33
Előzmény: #11  plumoza
#13
Te megjósolod, hogy 100 év után mit fognak mondani unokáink.
Lehet ezt komolyan venni akkor, amikor naponta tudnak olyan technológiai újításokat, újdonságokat bemutatni ebben a szegmensben is, ami fejlődést hoz?
plumoza 2015. 08. 18. 11:30
#12
link

Mikor pár éve megemlítettem itt a fórumon ,hogy a tőzsdei játékosok 95%-a veszteséggel fejezi be tőzsdei pályafutását,akkor is nekem estek hogy ez hülyeség. Pedig ez nem hülyeség ez tény. Csak hát a vesztesek soha nem jönnek ezt elmondani.
plumoza 2015. 08. 18. 11:22
Előzmény: #9  Törölt felhasználó
#11
Nem szeretnék senkivel vitatkozni,főleg olyannal aki a kommentemre csak lenéző gúnyolódó hangvitelbe tud válaszolni. Nem kell hogy 5 év teljen el és teljesen máshogy fogtok vélekedni az elektromos autók jövőjéről. Továbbra is állítom az elektromos autók (bármennyi pénzt is nyom a Tesla a fejlesztésekbe,az autóipari fejlődés mellékvágánya)
Azt szokták mondani "ha valaki 5percel előbb tud valamit mint a többi,azt 5 percel előbb hülyének is nézik.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 08. 18. 09:17
Előzmény: #7  plumoza
#10
azért a hidrogénnel még jócskán vannak nehézségek amennyire tudom, pl. alapból engedni kell kifelé hogy ne durrantsa szét a tartályt, így egy családnak perpill nem megoldás, csak állandó használatra mint közlekedési vállalat, fuvarcég stb.
Törölt felhasználó 2015. 08. 18. 09:13
Előzmény: #7  plumoza
#9
"100 év múlva ha majd visszatekintenek unokáink az autóipar fejlődésére,óriási tévedésnek fogják nevezni az elektromos meghajtású autókat."

Nekem nem kell 100évre, elég ha csak a hétvégi lottószámokat mondod meg, ó nagy jövőbelátó testvérünk!

"Az elektromos autózás ( autók) nem alternatívája a foszilis energiával hajtott autóknak"

A föld meg lapos és ha nem vigyázunk, a szélére érve leesünk.
rigusz 2015. 08. 18. 09:04
Előzmény: #7  plumoza
#8
Azért ezzel vitába szállnék. Ma már ha van pénzed, simán elmászkálhatsz elektromos autóval, ez egyelőre még nem áll a hidrogénre. Az akksik is fejlődnek, pl itt egy mai cikk az indexről: link
Tesláék is most építenek dollármilliárdokért akksigyárat, gondolom nem véletlenül. Szerintem a napelem+elektromos autó kombónak van és lesz létjogosultsága. Az már más kérdés, hogy mikor lesz az egyszeri magyar számára is ésszerű a váltás. Azért arra még várni kell egy kicsit.
plumoza 2015. 08. 17. 22:45
Előzmény: #1  portfolio
#7
Nem tudom miért erőltetik az elektromos autókat. Az elektromos autózás ( autók) nem alternatívája a foszilis energiával hajtott autóknak. Az elektromos ,meghajtású autók csak mellékvágánya az autóipari fejlődésnek. Igazi jövője a hidrogén meghajtású autóknak van,azt kellene behozni a köztudatba és fejleszteni elérhető áron kínálni. 100 év múlva ha majd visszatekintenek unokáink az autóipar fejlődésére,óriási tévedésnek fogják nevezni az elektromos meghajtású autókat.
Mikieger85 2015. 08. 17. 14:33
Előzmény: #5  Törölt felhasználó
#6
Nekik marad a jó nagy szívás. A német nagyvállalatok pörögni fognak, az EU az adórendszeren keresztül szépen megfinanszírozza nekik a fejlesztési ktg-eket, aztán ha végre kitermelték gazdaságosan a konnektorba dugható ferrarit, akkor mehet exportra "versenyképes" áron. Közben viszont a kínaiak szépen koppintják a technológiát és megoldják feléből.

Nem mellesleg mindenki irigyli a grafikon élén álló norvégokat: náluk a hasonló sötétzöld b#romságok miatt a csillagászati fizetésekből alig marad valami adófizetés és havi bevásárlás után. Hiába ülnek gigantikus olajkészleteken, 2-3x annyiba fáj náluk az autófenntartás/vásárlás, mint kishazánkban.
Törölt felhasználó 2015. 08. 17. 14:19
Előzmény: #1  Portfolio
#5
Ki fizeti a révészt?
Ha ez EU ilyen költséges magánberuházásokat támogat, mi jut az EU országainak?
Mikieger85 2015. 08. 17. 13:45
Előzmény: #1  portfolio
#4
Kérdés1: eljut egy töltéssel egy Szolnoki-Miskolci-Szegedi család a Balatonra?

Kérdés2: mennyi az előállítási költsége egy ilyen csodának? OK, hogy jönnek az EU-s milliárdok, de megint csak azt látom, hogy az EU-pénzeket játszótérépítés-színvonalú ökörségekbe ölik, amik csak rontják a teljes EU versenyképességét. (megnézném, mikor áll át Kína-USA-India elektroautókra...)

Kérdés3, ha már zöldek vagyunk: mekkora környezetterhelést jelent a high-tech akkuk előállítása és tönkremenet utáni megsemmisítése?
Törölt felhasználó 2015. 08. 17. 12:39
Előzmény: #1  portfolio
#3
A Szlovákiában üzembe helyezett elektromos autók nagyrésze is magayarországra kerül \"szlovákendszámosan\". Így javítjuk akaratlanul is más országok statisztikai mutatóit!
Törölt felhasználó 2015. 08. 17. 12:39
Előzmény: #1  portfolio
#2
A Szlovákiában üzembe helyezett elektromos autók nagyrésze is magayarországra kerül \"szlovákendszámosan\". Így javítjuk akaratlanul is más országok statisztikai mutatóit!

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek