A 2013-as utolsó Critical Mass-t követően nagyon sokan mondtátok, hogy hiányzik egy nagy tavaszi biciklis felvonulás. Úgy döntöttünk, hogy megszervezzük.
A Critical Mass elérte azt a célját, hogy népszerű legyen a nagyvárosi bringás közlekedés. Most – a Critical Mass szervezőivel összefogva - azt szeretnénk, hogy Budapest neve és a bicikli fogalma végleg összeforrjon.
Az I Bike Budapest demonstráció helyett inkább egy bringás örömünnep lesz, ami mindenkié, aki Budapesten bringázik, és amit minden tavasszal meg szeretnénk rendezni.
Dátum - 2015. április 25. szombat
Gyülekező – 15:30, Bakáts tér, start 16:00-kor
Bringaemelés – kb. 18:30, Margit-sziget, Nagyrét
Útvonal (ekkora még nem volt!):
Bakáts tér – Közraktár utca – Pesti alsó rakpart – Dráva utca – Dózsa György út – Hősök tere – Damjanich utca – Rottenbiller utca – Rákóczi út – Erzsébet híd – Attila út – Alagút – Lánchíd – Akadémia utca - Garibaldi utca - Báthori utca - Honvéd utca - Markó utca - Széchényi rakpart – Margit híd – Margitsziget Nagyrét
Térkép: link
Videón: link
A felvonulás lezárt útvonalon, rendőrségi biztosítás mellett halad.
Eleg az allando elegedetlesegbol,befordultsagbol, kotekedesbol. Autosokra is van rossz pelda. Nem ad jobb kezet, piroson atmegy, zarovonalon atmegy, gyalogosatkelo helyen atmegy rajtam, egyiranyu utcaba behajt, allandian tullepi a megengedett sebesseget. Felparkol a zold gyepre, jardan parkol, felveri a sarat a jardan kozlekedo gyalogosra, idegbeteg, anyazik, turelmetlen... En is vezetek, bringazok, motorozok... Van tapasztalatom. Nem kell itt a bringast szidni, nem errol szol a topik. Erezze jol magat az ember. Eleg az allando puffogo trollokbol!
Az hogy ki-kire veszélyes egyszerű Newtoni fizika.Az hogy rossz tapasztalataid vannak a budapesti kerékpárosokról még nen alapozza meg azt, hogy basztathasd a kerékpáros társadalmat.Egyébként itt az elveszett bejegyzésed, tűzd be még egyszer és megkérjük Hatort, hogy ne törölje ki, hátha valaki akar veled erről csacsogni... én nem "Hajrá bringások. Már csak a KRESZ-t kellene kötelezővé tenni hozzá. Meg az azonosíthatóságot + kötelező biztosítást. Meg kizavarni őket a buszsávból rohadt nagy büntetésekkel - ahol alapból nincs ugye engedve, csak tábla+felfestés - illetve kötelezni őket a bicikliút használatára és büntetni az úton való haladást, ha a bicikliút - ugye, amiért sír a biciklis, aztán nem használja, mert ő miért is - ott van párhuzamosan. A legellenszenvesebb és legagresszívabb a melldöngetős "sportember" kerékpáros társadalom - aki akkora sportember, hogy azért nem akar fékezni sehol, mert lendületet veszt és akkor elindulásnál több energiát kell befektetni, megaLOL "sportember" rizsa - aki sem autós/más gépjárműves, sem a gyalogos társadalommal nem képes konfliktus nélkül létezni, valami elképesztő szuperjellem-magaslatokba pozicionálva magát az "én környezetvédő meg sportoló" ember vagyok ego-tól hajtva.... Szóval ideje lenne őket kicsit már rendszabályozni, meg nevelni őket, mert valahol törvényen kívüliek a közlekedésben. Remélem jó pár bírságot kiosztanak majd rendőreink a felvonulásnál, például a szabálytalan lámpa nélküli kerékpárokkal, 30 ezer, bumm.... És köszönöm nem, nem érdekelnek az ideológiagyártások, tessék a közösséggel együttműködni, ahogy azt kell, ahogy az szabályozva van amiatt, hogy a közösség működjön anarchia nélkül."
úgy sejtem, akkor te is kicsit másképp közlekedsz autóval.. :) szerencsémre van egy viszonylag nagy külföldi (alpesi) tapasztalatom biciklis közlekedésben (autós közlekedésben is, de az kinek nincs..). Ami a legnagyobb teljesítményem volt 2012-ben egy 2206km-es túra (2 hét). Dunántúli lakóhelyemtől indulva hosszában keresztül Ausztrián - Lichtenstein - Svájcban délre fordulva Lugano-i tó - majd vissza olasz és szlovén Alpokon keresztül (napi átlag ~150Km). Hát fogytam pár kilót abban a 2 hétben :) Osztrák és német autósokkal itthon is találkozunk. Nem mondok újat.. Magyar bringás szemmel szinte idegesítő, zavaró, hogy nem megy el mellettem, amíg szemből is van forgalom, pedig széles a sáv, elférne, de megy mögöttem 30-cal, amíg szabaddá válik a másik sáv, ahol kikerül.. Észak-Olaszország: hát igen.. ott szeretnek dudálni :) Csak hát teljesen más a jelentése annak a dudálásnak. Úgy néznek a bringásra, mint egy hősre, amiért nekivágott a hegynek.. nem óvatoskodik annyit, mint az osztrák, elmegy mellettem, dudál, rázza az öklét, integet, majd kiesik az ablakon úgy bíztat, kiabál: "vai, vai vai!!" :) Egy kicsit az volt az érzésem, ezek minden pillanatban, mikor meglátnak egy bringást az úton, kicsit a Giro d'Italia-n érzik magukat. Itthon ugye a dudálás jelentése általában: "Takarodj előlem az útról, köcsög!" Még egy dolog: az egész út alatt egyetlen egy kerékpáros közlekedést tiltó táblát láttam külföldön. (Ausztriában, ahol az országút egyszer csak át lett minősítve autóúttá. Persze le is ágazott belőle egy alacsonyabb rendű út, ahol mehettem tovább). Letenyénél rögtön az első tábla letiltja a bringást a 7-esről (persze semmi biciklis út, vagy alacsonyabb rendű alternatív út)... Csak eszembe jutott, mert én is vidéki városban élek, szintén 2x2 sávos út vezet a munkahelyemig, azon közlekedNÉK (mert 2.5km kedvéért nem indítom be a dízelt), de hát valaki jónak látta kitenni a tiltó táblát (marad a járda a gyalogosok közt)
engem eddig egyszer ütöttek el, amikor bringával közlekedtem. az elsőbbséget nem adták meg. a hátsó kerék ment a kukába, szerencsére én nem sérültem meg. rendőr itt se lett kihívva, mert a káromat az illető megtérítette. többször csak azért nem ért baj, mert éberen figyelek általában, és ezért ezen egy esettől eltekintve sikerült megelőzni a balesetet, többször satufékkel, vagy a kormányt félrerántva... egy vidéki városban élek. van hogy a település főutcáján a 2x2 sávos úton szabályosan közlekedek a külső sávban, amikor rám dudál a gyökér az autóból, miközben kerékpárút nuku. meg amikor az út szélén kátyúk vannak, ezért beljebb közlekedek (a KRESZ szerint ugye a sávom felééig bemehetek), és megint duda és kiabál kifelé... mellesleg a múltkor gyalogosan a zebrán keltem át 2x2 sávos úton, a belső sávban oldalra néztem, egy nagy sebességgel haladó kocsi elöl úgy kellett elugranom. a seggfej lassítás nélkül ment tovább... ui.: jogsim is, autóm is van, még mielőtt...
"de hogy a kerékpárosok veszélyesek... önmagukra és esetleg a gyalogosokra." Hát ja, a gyalogos meg már nem is számít? Megalol. Közvetett veszélyeztetésről meg nem is hallottunk, igaz? Be kellene fejezni az ideológiagyártást. Sikerül? Nem hiszem, mert én hozom a száraz, tényszerű adatokat és ti csak maszatoltok, zéró korrektség. "azé nem teszek lámpát a kerékpárra, mert nem ég a kocsin sem az izzó". Újfent: hajrá, ügyik vagytok, komoly felnőtt jellemet takar ez a viselkedés. Én azt hiszem, csak szalmabábokat ütögetek, folyamatos gyermeki jellemmel szemben képtelenség itt komolyan megbeszélni valamit, szerintem legyen úgy, hogy nyilvánítsuk ez egy biciklis-safe space-nek és töröljetek minden olyat, aki nem dicshimnuszokat zeng a témával kapcsolatban. Mert így szép ez a világ.
illetve hány olyan nincs benne, amikor szerencsére nincs komoly sérülés és a vétkes gépjárművezető "okosba" lerendezi a bringással, hogy ne hívjon rendőrt.. (nekem is volt pár ilyen bringával, sőt motorral is)
A tehergépjármű-vezetők a balesetek 9
százalékáért (1573) felelősek, biciklis:. Az 1648 baleset. A motorkerékpárosoknak (599) és a
segédmotor-kerékpárosoknak (573 baleset) egyaránt 4-4 százalék alatti a
részarányuk. Ez összesen 1172. A biciklis 1648 baleset. Gratulálok. Mindjárt megnézem kíváncsiságból a járműpark arányokat személy és kerékpárnál, vajon sikerül-e ott is hozni a szintet.
Minden tizedik közlekedési balesetet kerékpáros okozta az előző évben 2018. 03. 08. 08:00 .... "Abban nincs változás, hogy az összes baleset 64 százalékát (10 625)
személygépkocsi-vezetők okozták, ami érthető, hiszen ők a közlekedés
meghatározó számú résztvevői. A tehergépjármű-vezetők a balesetek 9
százalékáért (1573) felelősek, míg az autóbusz-vezetők minden
századikért tehetők felelőssé. A motorkerékpárosoknak (599) és a
segédmotor-kerékpárosoknak (573 baleset) egyaránt 4-4 százalék alatti a
részarányuk.
A kerékpárosok ennél sokkal veszélyesebbek, minden tizedik sérüléssel
járó baleset írható a számlájukra. Az 1648 baleset azonban 1
százalékkal kevesebb az előző évinél. A gyalogosok pedig a közúti
balesetek 6 százalékát (961) okozták." https://www.zaol.hu/loero/minden-tizediket-kozlekedesi-balesetet-kerekparos-okozta-az-elozo-evben-2294593/
én mást mondok.. mégpedig azért, mert mind a 4 általad említett szegmensben közlekedek.. az hazudik, aki azt állítja, hogy autós/motoros viszonylatban nincs szintén sok probléma de megértem, ha csak autózol, miért nem érted pl. egy outis bringás miért megy mondjuk a sáv közepén, vagy esetleg még a sávelválasztóhoz közelebb.. mivel sosem közlekedtél vele, fingod nincs a műfajról.. inkább ledudálod, az egyszerűbb :) (még akkor is, ha szemből egyébként nem jön semmi, tehát bőven elférnél mellette)
A bringások is ugyan azon a - deviáns - kisebbségi jellemzőket mutatják mint bármilyen kisebbség bármilyen kérdésben, miszerint nem alkalmazkodunk és a viselkedésünkkel megmutatjuk a többségnek, hogy tenni akarunk azért, hogy partnerek legyünk és partnerek akarunk lenni, nem, mi csak a jogainkat követeljük ököl rázva, de szinte zéró jogkövetés - lásd, például a járműpark 80-90% nem felel meg a KRESZ-ben előírtaknak - az van, ideológiagyártással megfűszerezve. De mit csodálkozunk ezen, ez az emberi faj, sajnos....
"ha nem vetted észre, minden közlekedési szegmens köpköd a másikra," Ha nem vetted volna észre, az autós/motoros/gyalogosnak együttesen nincs annyi problémájuk egymással, mint ezekből külön akármelyiküknek egyedüliként a bringásokkal. Aki mást mond, az vagy hazudik, vagy nem ezen a bolygón él.
ha nem vetted észre, minden közlekedési szegmens köpköd a másikra, kivéve, aki több szegmensben is szokott közlekedni. Ebben a kisebbségben tudott kialakulni a megértés, előzékenység és a képesség, hogy a másikra tekintettel legyen.
Na, látom sikerült cenzort játszani, gratulálok, hozod a szintet. Ez vagy te, ezek vagytok ti, mint korrekt közlekedési partnerek. Az alja, a legalja jellemben. Nem véletlen köpköd tárok a többi összes más jellegű közlekedésben résztvevő szegmens. A magatok kis egyéni önző világában teljesen alkalmatlanok vagytok többségében a közúton, a közlekedésben való részvételre.
Holnap ezt mind láthatjuk élőben + 1-2 továbbfejleszett változatot.
Szabálytalankodni egyébként úgy kell, hogy ne zavarjon senkit. Ha ez
valakit zavar és rámegy a nyakadra, azt el kell fogadni még ha túléled
is.
Nekem szerdan volt 52km. Bp-Szentendre-Bp Gyere a bringas felvonulasra is, ha pesti vagyy. Ha nem, akkor plane. Szep utvonalon megy. Rakpartok, hidak, Margitsziget, Andrassy ut, Liget.
Bringások!
Én ott leszek a családommal!
--------------------------------------
Újra nagy tavaszi biciklis felvonulás Budapesten!
A 2013-as utolsó Critical Mass-t követően nagyon sokan mondtátok, hogy hiányzik egy nagy tavaszi biciklis felvonulás. Úgy döntöttünk, hogy megszervezzük.
A Critical Mass elérte azt a célját, hogy népszerű legyen a nagyvárosi bringás közlekedés. Most – a Critical Mass szervezőivel összefogva - azt szeretnénk, hogy Budapest neve és a bicikli fogalma végleg összeforrjon.
Az I Bike Budapest demonstráció helyett inkább egy bringás örömünnep lesz, ami mindenkié, aki Budapesten bringázik, és amit minden tavasszal meg szeretnénk rendezni.
Dátum - 2015. április 25. szombat
Gyülekező – 15:30, Bakáts tér, start 16:00-kor
Bringaemelés – kb. 18:30, Margit-sziget, Nagyrét
Útvonal (ekkora még nem volt!):
Bakáts tér – Közraktár utca – Pesti alsó rakpart – Dráva utca – Dózsa György út – Hősök tere – Damjanich utca – Rottenbiller utca – Rákóczi út – Erzsébet híd – Attila út – Alagút – Lánchíd – Akadémia utca - Garibaldi utca - Báthori utca - Honvéd utca - Markó utca - Széchényi rakpart – Margit híd – Margitsziget Nagyrét
Térkép: link
Videón: link
A felvonulás lezárt útvonalon, rendőrségi biztosítás mellett halad.
Minden fontos infó itt: link