Szombaton megjelent cikkünkben a magyar autópályákon tapasztalható jelenségekkel foglalkoztunk, hatalmas indulatokat kiváltva. Rengeteg üzenet érkezett a Facebook-falunkra és nagyon sok olvasói levelet is kaptunk, de szeretnénk
Az a 3 ezer Ft nem sok érte, ahol matricás rendszer van, a szomszédos országokban is hasonló ára van. Akinek van pénze autót fenntartani, nem ez lesz a nagy kiadás. A budaörsi út problémáját pedig csak egy módon lehet megoldani: ha többen használnák a tömegközlekedést. Csúcsidőben ugyanis nincs az az útkapacitás, amit egy ilyen frekventált irányból ne lehetne megtölteni. Ehhez persze a tömegközlekedés fejlesztése és a szemléletváltás is kellene...
Törölt felhasználó2017. 10. 09. 19:36
Előzmény:
törölt hozzászólás
#17
Nekem nincs semmi bajom a kamionsofőrökkel, sok barátom van , de azt is el kell ismerni, hogy nem mindegyik áll a helyzet magaslatán. Csak azért, mert 40 éve ebből él, azért vannak akik csak a szerencséjüknek köszönhetik, hogy élnek, pedig az országút királyának hiszik magukat.
aminek viszont nagyon örülök,hogy az első olyan fórum,ahol mindenkivel egyetértek(privát öröm):DD és teljesen normális hangnemben ,értelmes hozzászólások vannak.Van remény:-)
Hiba, hogy nem volt ilyen válasz, de számos példa mutatja, hogy nem a büntetési tétel szigorítása az igazán visszatartó, hanem a büntetés elkerülhetetlenségének valószínűsége. Ha a gyakorlatban azt tapasztalják a potenciális szabályszegők, hogy átlagosan 60-65%-ra nő a büntetés bekövetkezése, akkor ugrásszerűen megnő a szabálykövetés. Erre kellene helyezni a fő hangsúlyt, hiszen senki sem akar bírságot fizetni, még ha az nem is túl magas, de szinte biztosan bekövetkezik. Az pedig szintén igaz, hogy a szabálysértéseket jobban kellene súlyozni -beleértve a 0Ft-os figyelmeztetést is- aszerint, hogy mennyire súlyosan veszélyeztet másokat, vétleneket. Életszerűbbé téve a szabályokat, az elfogadottságuk is nő és a szabálykövetés is nagyobb fokú lesz még akár bírság nélkül is. Az ámokfutókat pedig ki kell emelni a közlekedésből hosszabb időre vagy akár végleges jogosítvány megvonással is. A Pest és a Fejér megyei autópálya rendőrséget fel kell fejleszteni arra a szintre, hogy ne lehessen úgy végigszáguldani az M7-en 180-al villogva a Balatonig, hogy legkésőbb Lepsénynél ki ne emeljék a forgalomból 10-ből 10-szer az ámokfutót és ott helyben bevonják a jogsiját és lefoglalják az elkövetés eszközét.
Meg az egész M7-es is tiszta gödör, és ezért van képük 2975 forintot elkérni. Nagyon nehéz rájönni,hogy a rengeteg autónak kevés a 2x2 sáv. - Az autópályát meg ne reggeli csúcsforgalomba kaparásszák, még be se érek a fővárosba már km-es dugó van. A Budaörsi út közlekedésével is csinálhatnának valamit, agyrém ami Budapesten is megy.
Abszolút egyetértek, magyar viszonyok között elmebeteg bírságok repkednek (nem érintett vandálként írom, csak jelzem). Kiegészíteném még azzal, hogy mindezt olyan rendőrök szabják ki, akik maguk is telibesz@rj@k a KRESZ-t. Emellett száguldozó street fighter autócsodákat rendszeresen látok, de olyat hogy kiszedtek volna egy ilyet, még nem nagyon. Ezzel szemben átlagautóssal igen bátran intézkednek, ami szintén nagyon szimpatikus számomra. Nem mellesleg egy átlag rendőrautót valami 7 havonta törnek meg. Olyanokról ne is beszéljünk, hogy járatják a motort akkor is, ha órákig dekkolnak egy helyben. Télen fűtenek vele, nyáron meg megy a klíma, sokszor a lámpát sem kapcsolják le mert minek... Mindezt az adófizetők pénzéből persze + környezetvédelem is lesz@rv@ a sztratoszférából. Engem ez is irritál pl. mint a közlekedési morál egyik eleme.
Törölt felhasználó2017. 10. 09. 18:23
Előzmény:
törölt hozzászólás
#11
szégyen nem szégyen learatjuk az amit elvetettünk
Törölt felhasználó2017. 10. 09. 18:14
Előzmény:
törölt hozzászólás
#10
pont erről beszéltem,és sajnos sok ilyen történet van.Életeket tesznek tönkre.
egyetértek az általad leírtakkal,mindenben. Pontosan nem emlékszem már ,hogy mi volt ,de hetekig nem bírtam kiverni a fejemből az egészet.Nagyon sajnáltam a srácot,és az egész annyira szürreális volt. Arra emlékszem ,hogy valamelyik reggeli műsor foglalkozott az esettel(TV2)?.Talán.
Mi volt az a konkrét szabálytalanság? Kamionosoknál engem nem is az idegesít legjobban, hogy néha előznek autópályán, hanem az, amikor közúton faluban, vagy kint 60-as korlátozasnál 80-al mennek, és simán előznek is, hogy aztán külterületen feltartsák azokat az autósokat, akiket megelőztek. Értem én, hogy nekik ez az optimális, de ettől még baromi veszélyes.
Igazából addig semmi értelme arról beszélni, hogy mekkora a büntetési tétel, amíg a szabályok betartását szinte egyáltalán nem ellenőrzik, leszámítva a gyorshajtást, csak arra meg nagyon magas a tolerancia, így leggyakrabban az útfelújítasok utan indokolatlanul kint felejtett sebességkorlátozó tabláknál, vagy a bokrokkal/fákkal benőtt falu tabláknál büntetnek. Ha egyszer egy körforgalomnál megbüntetnék azokat, akik nem indexelnek kifelé, nagyjából 10-böl 3 embert meg kellene büntetniük (ami 10 éve még 10-ből 8 lett volna...), egy zebránál a gyalogos lelépésére a gázba taposóknál hasonló aranyok lennének. (tudom, ezek nem autópályás példák) Amúgy déli országokhoz képest nálunk kiváló közlekedési morál van.
Talán kevesen emlékeznek arra az esetre,amikor a litván kamionost megbüntették kb,2000 eurora. 20-25 éves fiatal srác volt. Felakasztotta magát reggelre a kamionja mellett. Arnold Mihály volt VPOP parancsnok csak annyit tudott mondani,hogy a szabályokat be kell tartani. Ugyanazért egy német rendőr simán elengedte volna a srácot.Nem most történt,de nem sok minden változott. A srácnak kb. 500 euro volt a havi fizetése.
jelenlegi állás szerint,az utolsó kérdésre válaszolok többsége szigorítana a büntetési tételeken. Nekik hívnám fel a figyelmüket arra,miszerint ezek jelenleg az (áfával együtt),a legmagasabbak között vannak,sőt bizonyos esetekben talán verünk mindenkit.Az átlagkeresetekhez képest.Amiért 25-50 eurot kell fizetni pl.német és franciaországba,vagy az osztrákoknál,azt nálunk 100 euronak megfelelő vagy annál jóval magasabb tételekkel büntetik. Hivatásosoknál (busz,kamion) még brutálisabb a különbség.Amit pl a német rendőr simán elnéz,és elenged,mert a szabálysértés nem veszélyeztet senkit,plusz a helyzet életszerű és mindennapos,azokat itthon 4-600,000 huf-al szankcionálják.Aki ismeri a vonatkozó szabályokat,az tudja miről beszélek.Laikusoknak meg mindegy.
Végeláthatatlan dugók? Agresszív sofõrök? - Mond el, mi idegesít a legjobban a magyar autópályákon!
Ugrás a cikkhez