Ezek sajnos mind feltételezések.Majd ha ki hírdetik,hogy megnyerte a telkó,akkor bele veszek,vagy természetesen 370-en.majd ki derül ,hogy miként döntenek.
És ne feledd, hogy akár már idén is születhet döntés a telekomadó ügyében, amit eddig minden eu-s vizsgálat jogellenesnek nyilvánított. Ha úgy dönt a bíróság, ahogy azt jelenleg a többség valószínűsíti és ez a döntés még idén megszületik, akkor az 200 milliárd! Kell a nagy tartalék, azt nem lehet presztizsből elégetni.
A jövő évi tartalékot nem lehet ilyen könnyen elégetni. Mindenki beláthatja, ha csak egy kicsit józanul belegondol, hogy az e-útdíj mekkora bomba "üzlet" az államnak. Egy olyan "befektetés", ami a Getronics áraival számolva 3 hónap alatt teljesen megtérül és a következő 3 hónapban már 100%-os hasznot hoz és ezután folyamatosan! Ez kb olyan, mintha egy arany tojást tojó tyúknál azon vitáznánk, hogy egy aranytojásnak a fele-, vagy háromnegyed árát vagyok hajlandó kifizetni a tyúkért, ami folyamatosan tojja a tojást. :))
A buta ember a példánál maradva nem tud megalkudni, így sem tyúkja sem tojásai nem lesznek. Igaz, megmarad a félpénze.
A Getronicsot már le kellene venni a napirendről, mert a jogbiztonság a legfontosabb, a költségvetésben pedig van tartalék és még a közműadót is könnyen lehet emelni.
Igazság szerint már csak a T-Systemmel folyhatnának tárgyalásokat. Ha tartják az ajánlatot a határidővel, árral stb. akkor talán belehet futtatni őket egy gyors meghívásos tenderen.
Egyébként meg, félév csúszással lehet új tender.
A Népszabadság szerint a Minisztérium a Volán társaságok elektronikus jegyrendszerének 30 milliárd Ft-os projektjével igyekezhet kárpótolni a T-csoportot, az útdíj tenderért. Egyelőre még nem tiszta a kép, de kis negatív hatásra számítanak az Equilor elemzői a Magyar Telekom árfolyamában.
... milyen negatív hatásról ír ez a köcsög, mert a vesztes tender után minden hír csak pozitívan hathat a rv árfolyamára !!!
Szerintem csak egyetlen megoldás létezik ebben az ügyben. Aláírni valakivel! Vagy a Getroniccsal, vagy mással. A más viszont jelen körülmények között csak a telekom lehet. (én nem tartom realitásnak, hogy az állam saját maga hoz létre egy állami projektcéget és saját maga próbálja meg akár alvállalkozókkal is -éppen a nagyon drágán kifejlesztett technológia hiányzik ehhez- megvalósítani)
Szerintem ha más utat választanak, akkor nagyon gyorsan újabb 75 milliárdos terhet kell kitalálni, különben ugorhat a túlzott deficit eljárás megszüntetésének a lehetősége, ami már kihathat a jövő évi választásokra is.
Jelenleg az egyik legfontosabb hajtóerő:
The time is money!
Na el is búcsúztam jó időre ettől a papírtól, vettem helyette mást. Majd igyekszek letakarni a szemem, hogy ne lássam a szédületes rallyt, ami most indul meg, hogy kiszálltam.
Mtelekom