Ha nem is tűpontos, de ha egyszer mi vagyunk a kettőből az
egyik nyomorult ország, aki képtelen pótolni a nyersolajat, akkor nekünk kéne
elsőnek lobogtatni olyan, xy ország által már aláírt kötelezettségvállalási
nyilatkozatot, hogy abban az esetben, ha a vezetéken nem jön a nyersolaj, akkor
az aláírók között szerepelő xy ország exportál nekünk határidőre ennyi millió
liter üzemanyagot. Nem nyersolajat, hanem üzemanyagot, mint szövetséges előre
fixált áron, hogy ne legyen üzemanyaghiány. Ettől az arcom leszakad, hogy hát
nekünk nincs tengerünk, akkor mi nem tudjuk pótolni a nyersolajat más útvonalon
és akkor nincs is semmi dolgunk. Elzárják a csövet, aztán a miniszterelnök meg,
mint valami MÁV kalauz érted, hogy hát „állunk, várunk, aztán majd lesz
valahogy” és akkor már csak mi maradunk meg a szlovákok. Az orosz leválásról a
járulékos veszteség, hát qrvajó. Évek óta lőnek. Hány ukrán katona kezel ebben
a pillanatban ilyen nagy hatótávolságú vackokat? És ha az egyik minden
családtagját elveszíti és magánakcióban, idegállapotban kilövi a barátság vezetéket?
Akkor mi van? Akár véletlenül is megsérülhet és most kezdenek stratégiáról halandzsázni?
NAGYstratégia b+, az van. Ja, várjál kiderül, hogy az sincs. Most kezdik el
kidolgozni. Ehh? Arcod leszakad. Háhht ezt a dumát.?! Hagyjuk is, mert csak
felcukkolom magam.
Hogy legyen valami pozitívum is, ma végre nem lefele kötötték záróban. Szvsz a fordulathoz ez a forgalom nagyon kevés, további oldalazást várok ha nem jön újabb rossz hír.
Sajnos az is látszik az elmúlt 4 évből, hogy messze a MOL van a legjobban kitéve a politikának. Alapítvány-buli, reptér-para, extraprofit adók, ársapka, vezeték-para, hogy mást ne említsek az elmúlt időszakból. Az összes többi nagyvállalaton enyhítették a nyomást, csak a MOL-on nem. Szóval a kockázatok eloszlása nemhogy kiegyenlítődött, hanem erősen a MOL felé tolódott.
Majd esik a többi! Azért van annak egyféle bája, hogy itt sokan felsorolják az országkockázatokat, mintha az csak a MOL-t érintené! :) Meglehetősen torz, egyenlőtlen most ezeknek a kockázatoknak az eloszlása a magyar blue-k között.
Az a baj, hogy az elmúlt egy évben, soha nem a MOL vitte a show-t. Vitte mindenki rajta kívül. Habár a Te alternatív valóságodban nem így volt. Majdnem minden részvény ment fel, kivéve ezt, és valaki írta, ha jön a zutty, akkor nem lesz honnan esni.
Azt azonban hozzá kell tenni, hogy nem a 200/50 napos kereszt miatt esett akkor sem. Az csak következmény volt, ahogy idén is. Mikor a kereszt megjelent, már emelkedő volt a trend, amit megpróbáltak megtörni. Ahogy idén is.
Tavaly is ment a riogatás. Akkor annyit sikerült az osztalékkal együtt elérnie azoknak, akiknek az árfolyam leverése volt a céljuk. Idén eddig nem túl sikeresek. de voltak itt beírások a vágyakról, bőven. 2300-ig
Én úgy látom, hogy Orbán profi hatalomtechnikusként az első
pillanatban felmérte, hogy számára csak akkor létezik politikai túlélés, ha
Putyin nyer. Ahhoz, hogy ne nyerjen nem kell veszítenie, elég ha nem ér véget a
háború. Putyinpárti lett tehát úgy, hogy közben nem kell tudnunk Putyin mit ígér,
mert mindegy is, hiszen ha nem nyer Orbánt úgy is átveri és úgy sem tartja be
ígéreteit. Az ukrán katona fogy. Ha nem ér véget a háború és a NATO katonákkal
is beszáll, akkor abban a pillanatban, ahogy az EU tagországok rendkívüli
jogrendet vezetnek és nemzetállami érdekeik mentén rendeleteket hoznak éjjelente
az EU szerepe teljesen formálissá redukálódik és vele a magyar tagság súlytalanná.
Ekkor veri át Putyin Orbánt és válik nyilvánvalóvá, hogy egyik ígéretét sem
tartja majd be és ekkor lesz orosz érdek az EU kendőzetlen meggyengítése is,
aminek egyik eszköze Közép-Európa gazdasági válsága lehet, aminek motorja
például Magyarország és Szlovákia üzemanyaghiánya. Ekkor kell majd Magyarországnak
vezetést váltania elüldözve a Putyinpárti diktátor Orbánt és egy szövetségesek
által támogatott és orosz befolyással nem vádolható vezetőt találni magának,
hiszen Magyarország nem egyenlő Orbánnal, mint tudjuk. Nem mellesleg az üzemanyaghiány
indukálta gazdasági válságot Orbán politikailag úgy sem éli túl. Tehát
bevezették rögtön a legelején a rendkívüli jogrendet Magyarországon. Orbánt felépítve
egy autoriter Putyinpárti vezetőnek és elkezdték tolni a narratívát külföldön,
hogy Magyarország nem egyenlő Orbánnal. Közben Orbán itthon olyan adórendszert
vezetett be, hogy milliók vegetáljanak és fizessék a legmagasabb adókat, élükön
a 27% áfával, havi 600EUR alatti munkabérből ~250k HUF, amiből élni már itthon
sem lehet, csak vegetálni. Elérték hogy tömegek, tényleg milliók várják tűkön
ülve, hogy Orbán végre takarodjon és „másodperc” alatt lehessen néppártot
szervezni bárki mögé, aki ennek ígéretével kecsegtet. Ezt a Magyar Péter nevű
szonda mára igazolta is, hogy mára már remekül sikerült. A saját népéből
remekül tudott nyomorba kényszeríteni milliókat és mára tényleg tömegek várják,
hogy végre takarodjon. De, hogy részükről ez legyen a „felkészülés” a
lehetőségekre, hogy ha Putyin nem nyer, akkor a politikai elit személyi
kérdéseit és eddig szerzett vagyonukat kézben tartva teljesen véletlenszerűen
hagyják az egész országot belesodródni egy gazdasági és szociális összeomlásba
az valami egészen elkeserítő. Tulajdonképpen évek óta annyi a válaszuk a
kérdésre, hogy mi lesz az üzemanyaghiánnyal, ha a csőben nem jön nyersolaj,
hogy hát majd lesz, ahogy lesz. Majd „valahonnan” importálunk üzemanyagot. Kész.
Az, hogy a MOL részvényesek mekkorát buknak az már csak azért mindegy is, mert
hát, ami HUF-ban van, annak úgy is annyi, mert hát az egész magyar gazdaságnak
annyi az üzemanyaghiányban. Amit politikailag nem tud túlélni arra csak a
vállrándítás tudod. Legyen az Ő környezete nevére van írva minden, az összes
szálloda, meg ingatlan aztán, hát a háború az ilyen, hogy az egységnyi embernek
elviszi mindenét és, hát majd lesz valahogy. Nullát léptünk az oroszokról való
leválásért. Semmit nem csinál, csak mindent a saját környezete nevére írat és
közben világrendszerváltásról halandzsázik. Meg sem próbálja, mert ő a
Putyinpárti, aki szerint Putyin nem veszíthet és ennyi. Ezzel kipipálja a
szerepét.
“Egyszerűen a vezetéken kívüli bármilyen keresztmetszeten a gazdasági törvényszerűségek miatt nem nyersolajat fogunk importálni, hanem üzemanyagot. A kész terméket, amihez nem kell finomító.”
A gazdasági törvényszerűséget felülírja, hogy a régió finomítói kapacitása nem annyira rugalmas, hogy kimozogja a Dunai-és Pozsonyi finomítók összesített kb 300 ezer hordó/nap feldolgozói kapacitását.
Nem lehet úgy pótolni a kieső mennyiséget, hogy az ne okozzon hiányt máshol és ne helyezze nyomás alá a logisztikai láncot.
Nem igazán látok a nyugati országok számára jó megoldást egy olyan helyzetben amikor Ukrajna ténylegesen blokkolja a vezetéket.
-Vagy magára hagyják a Magyar gazdaságot az üzemanyaghiányban, tönkretéve ezzel a saját iparukat is (ha leállnak a beszállítói lánc Magyar szereplői, gyárai).
-Ezzel a saját piacukon is üzemanyaghiányt és elszálló árakat generálnak. Ez nem feltétlenül az ő döntésük, így működnek a piaci folyamatok.
-Vagy megpróbálnak közvetíteni a felek között és valamilyen kompromisszumra jutni amihez szembe kell helyezkedni az Ukrán állásponttal.
Egyelőre azonban még nem áll fenn ez a helyzet és remélhetőleg sikerül elkerülni. A kormány részéről sajnos nem látok erre akaratot, inkább a helyzet eszkalálásában és az áldozati szerep fenntartásában érdekeltek.
Tavaly az osztalékfizetés után 2 hónappal ugyancsak kialakult ehhez nagyon hasonló technikai kép, mégsem szakadt össze a MOL árfolyama. Kicsit erőltetett, szerintem. Az osztalék miatti árfolyam csökkenés miatt lehetett rá számítani. Igyekeztek is erre rájátszani, ahogy tavaly is.
Sajnos finomított olajterméket dízelt, amit szállítunk ukrajna részére, csak kőolajból lehet előállítani. A villamos energiát pedig el lehet adni máshol is a piacon, esetleg jobb áron, ami fedezi a drábább kóolajbehozatal költségét. Pusztán matek alapon, semmi politika.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.