Teljes mértékben így van. És akkor még a sok egyéb, iszonyú sok gyakorlati "kihívásról" (pl. töltőhálózat, oda vezetékekhálózat, stb) ne is beszéljünk. Még egy kérdést felteszek, aztán nem akarok egy vég nélküli, elméleti vitát indítani: 1-ről 2%-ra emelkedett az elektromos autók aránya. Ez alatt - akit érdekel nézzen utána - mennyit emelkedett a lítium és kobalt ára. Mi történhet ha 2-ről 20%-ra emelkedik az EV-k aránya? Mennyi lesz akkor csak ez a 2 fontos akkumulátor alapanyag? (Esetleg még a nikkel?) Na, ennek hatására mennyi lesz egy elektromos autó ára?
Az elektromos autózás napjainkban egyelőre nem több egy kísérletnél. Nagyjából 2.6 százalékát adják a globális gépjármű kereskedelemnek. A hajók, munkagépek, ipari gépek, repülőgépek, szállítmányozás szegmens átváltása elektromosra még a horizonton sincsen. Az akkumulátorokkal - tömegében, ez 5-8 éven belül már jelentős gond lesz - fogalmuk sincs, mihez kezdhetnének. Sehol, abszolút SEHOL a világon nem tudják tömegesen kezelni az elhasznált akkumulátorokat, mindenhol azt olvashatod, hogy "dolgoznak a megoldáson". Megoldás egyelőre nincs. Ebből nagy baj lesz, inkább előbb, mint utóbb. Kísérletek vannak az újrahasznosításra, iszonyat drága, komplikált eljárásokról beszélünk. A villanyautózás napjainkban egy hatalmas politikai és gazdasági háttérrel megtolt, nyakunkon lihegő jövőbeni öngól. Csak a technológia drasztikus fejlődése, vagy csodaszámba menő találmányok sora segíthetne. Korai ezért a MOL-t félteni.
Az infláció kiszámitasánál figyelembe vett tételeket sosem értettem. Pl. ha benne van a csirkemell, akkor azt melyik gyártó által készitettre nézik? Ha a tv is benne van, akkor az még a katódsugárcsöves 55 cm-es mai ára (nyilván nem) vagy az új OLED-es technológiával készültét? Természetesen ezek ára (mint minden hiradástechnikai terméké) esett a múltban, így nem tükrözi az infláció emelkedését. Emléxem az első sikkepernyos tv-k mellé járt ajándékba egy suzuki swift!! Nem vicc!!Most meg? 150 cm-es 4K-s tv 150 ezerért? Az építőanyag áremelkedését azért hoztam példának, mert az befolyással bír szinte mindenre. Ugyanilyen az üzemanyag ára is! Amúgy Mol. Kettős érzésem van még mindig vele kapcsolatban. Egyrészt lemaradó a homokszemnyi méretű kis piacunk igencsak silány mennyiségű választható papírjai között. Másrészt nem látom mi mozdíthatá ki innen. Vagyis azt tudom, hogy mi, de nem látom a külföldi tőkét itt toporogni és egymást taposva molt venni! Szépen jönnek vissza a marzsai, a forgalom az utakon is nő, de az árfolyam.... Hernádi papa nyilatkozik még 1-2x a kíváló srv ajándékozási lehetőségekről és végleg elveszik a bizalom. Inkább maradna csöndben..... Az elektromos autó meglátásoddal, miszerint nem veszélyezteti a mol profitját egy darabig nem értek egyet. Mikor mészáros papa megvette a mátrai szénerőművet, akkor még nem tudhatta (max sejthette) hogy az unio igen hamar hoz torvenyt a szenes erőművek bezárásáról. Szerintem valami ilyen érik a belső égésű motorok háza táján is. Persze sokkal lassabban, hiszen az elektromos autozasban még várat magára a nagy áttörés(akkumulator technologia forradalma), de pl norvégiában már több elektromos uj autot adnak el mint belső égésűt és megtiltanák 2025-től a benzines es dizel autok forgalmazását. Úgy hogy a világ egyik legnagyobb olajtartalékán ülnek. Szóval ha az eu eccercsak kidob egy 2030-as dátumot ugyanerre, akkor azért az olajcégek (akik nem tudnak váltani) mennek a levesbe. És igen a mol ezért kapálózik a "szemétért". De hogy sikerül-e neki a profitot azután is ugyanolyan szinten termelni? Na ez a kérdés! Most is csak abba kapaszkodhat a befektető, hogy a marzs meg az olajár, meg a poliol, meg srv, meg azeri mező.... De ha jön (es jonni fog csak az idopont kérdéses) egy elobb emlitett eu-s rendelet, akkor "ülj le egyes". Természetesen addig lehet akár 4000 Ft is a mol árfolyama, de hosszú távon én nem fogadnék a cégre ha nem tud az olajtól elszakadni. Jó szelet!
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.