Soha nem volt még akkora összejátszás német nagyvállalatok között, mint amire most titkos dokumentumok alapján bukkant a Spiegel. A kartellt öt német autógyártó, a Volkswagen, a Porsche, az Audi, a Daimler és a BMW hozta létre, 1990
A szabad versenyt próbálják imitálni, de nyilván nem lehetséges, hiszen sosem volt. Emlékszem gyermekkoromban a különböző japán magnó márkákat favorizáltuk és mindenki a sajátjára esküszött. Aztán kiderült, hogy ugyanaz a tulaj. :)
Hiába bünteted meg őket, mindegyik kulcsfontosságú piaci szereplő, azaz TOO BIG TO FAIL kategória, ami azt jelenti, hogy végső soron az adófizetők fogják állni a számlát. Ugyanez van a bankoknál is világszerte, mindent megtehetnek, ha botrány van, akkor tisztára mossák őket, ha bajba kerülnének, akkor adófizetőkre hárítják a károkat. A crony kapitalizmus virágkorát éljük, amelynek egyik következménye, hogy egyes gazdasági szereplők olyan előnyöket élveznek, ami mások számára nem elérhető. Ezek a szereplők egyre nagyobb profitra tesznek szert és ezzel párhuzamosan méretük, befolyásuk is egyre növekszik, ennek következtében oligopolisztikus piacszerkezet alakul ki, amely tálcán kínálja az összejátszás színes fomáit. Az autóipart világszerte néhány nagyobb szereplő uralja (hiába van sok autómárka, néhány nagyobb konszern kezében vannak ezek), hogy a fenébe ne lenne összejátszás?
Szó se róla a kisebb "kartellezés" már fel sem tűnik! Csak az ilyen óriások kartellezését vették észre! Na ezek meg két mondattal elintézik az ilyen "valótlan, kitalált gyanúsítgatást"! Ebbe kormányoknak kellett volna "belebuknia" például Magyarországon! Mondá az ellenzék!
A hazai oknyomozóknak és kartell rajongóknak ez nem lehet téma!
Ez nem európai megoldás, de mégis létezik!?
Gigabotrány Németországban - Soha nem volt még ekkora kartellezés
Ugrás a cikkhez