Topiknyitó: Portfolio 2012. 02. 03. 07:20

Feladta a Malév, ma már nem repül  

Ugrás a cikkhez
Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték - értesült az MTI egy utastól hétfőn. A repülőgépére váró utas elmondta: hét óráig azt a tájékoztatást kapták a várakozó emberek, hogy késnek a...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 16:52
Előzmény: #119  szivacs
#120
háború esetén mire lenne jó egy polgári Boeing 737-es? max célpontnak:)))
Élelmiszerhiány: na most akkor európa éléskamrája vagyunk vagy nem? a szélsőjobb mindig azzal jön, hogy elviszi a vizünket meg a kaját a sok mocskos...akkor most mi van? még sem jó a mezőgazdaság?
Gyógyszerhiány: ugyan már:)))
természeti katasztrófa: majd biztos ott tombol a tornádó, remeg a föld, ahol egy B 737-es is le tud szállni:))))
blokád: átrepülünk a tiltakozó traktorok felett, vagy mi?:)))
elektromos...: hajtóművel fogunk áramot termelni?:))))
Tömeges evakuálás: ültél már repülőn? hány személyes?:)))meg kell ám egy jó hosszú futópálya is neki, földúton nagyon ráz:))
mentőcsapatok..: na ne má...
Értékek kimentése: mi van?:)))

De legalább jó a fantáziád:)))
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 16:42
Előzmény: #117  Törölt felhasználó
#119
Nem kezded túl jól: "Szerintem a légiközlekedés nem stratégiai érdek" Ajjajj :-(((
Szerinted nem, valójában minden országban az. Sőt a légiközlekedés nem csak stratégiai, hanem nemzetbiztonsági ágazat is.

Helyzetek? Ha nincs fantáziád:
- háború,
- élelmiszerhiány,
- gyógyszerhiány,
- természeti katasztrófa,
- környezetvédelmi katasztrófa,
- polgári védelem,
- blokád,
- elektromos energiaellátás összeomlása,
Mire?
- emberek tömeges evakuálása,
- mentőcsapatok behozatala,
- anyagok, eszközök beszállítása,
- értékek kimentése,
A katonai légieszközeink kapacitása elenyésző, a polgáriak bevonása nélkül tömegek szállítása kivihetetlen.
Külföldi tulajdonú légieszközökre, személyzetre nem lehet alapozni.
Saját eszközpark és gyakorlott, naprakész, gyorsan bevethető, szakembergárda is kell.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 16:19
Előzmény: #112  szivacs
#118
Én csak azt nem értem, hogy hogyan lehet egy elemző cég ilyen féloldalas és felületes. Ugyanics CSAK a Malév bevételi oldalát vette figyelembe. A kiadásit nem. Ez így nagyon hibás.

Persze, azon nem lepődök meg, hogy szivacsnak ez fel sem tűnt...
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 16:07
Előzmény: #115  szivacs
#117
Hát akkor kezdjük innen!

Szerintem a légiközlekedés nem stratégiai érdek (nem vagyunk óceániai szigetország ugyanis)

Egyébként szerinted miben rejlik a stratégiai fontossága? Milyen helyzetekben lenne rá szükségünk, és azokban a helyzetekben hogyan lehetne azokat kihasználni?

westy 2012. 02. 06. 16:04
#116
Akkor sokkal inkább, azért is -- MALÉV !!
Én utaztam mát WIZZair-rel -- soha többet !!!
Inkorrekt, szavahihetetlen társaság.
És még egy érv - A vezérigazgatója az aki a MALÉV-nál is volt vezér és sokat tett a cég tönkretételében akkor is, meg most is , a feljelentésével.
WIZZair helyett inkább gyalog megyek !!
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 15:54
Előzmény: #114  Törölt felhasználó
#115
Az egzakt egyenleg nem lehet a tiéd - de TÖREKEDJ RÁ!

Nem szakmai összehasonlítás volt a lista, hanem görbe tükör az egycélú szemellenzős gondolkodásnak, melynek újra és újra áldozatául esnek a szak(barár)emberek.

Gondolom te sem tagadod a stratégiai ágazatok létét és azok - esetleges szűken értelmezett gazdaságtalanságának ellenére való meglétének szükségességét.
Nehezen tudná minden kétséget kizáróan bizonyítani bárki, hogy a légiközlekedés nem tartozik közéjük...
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 15:41
Előzmény: #112  szivacs
#114
Attól tartok kevés lesz az információ és a tudás ahhoz, h. mi most itt mindent figyelembevegyünk és közöljünk egy egzakt egyenleget.
Mindenesetre nagyot léptél volna a szakmaiság felé, ha nem hozol fel egy rakat közjavat (h. lám a hadsereg is viszi a pénzt, akkor a malévot miért?!) összehasonlítás céljából.

Kicsi volt a cég (nem is lett volna értelme a naygok közé hízlalni, mert alapvetően ágazati problémák vannak) nem voltak méretgazdaságossági előnyök, de legfőképpen BP/Mo. nemzetközileg jelentéktelen uticél (üzleti és turisztikai értelemben egyaránt) itt a hagyományos, igazi minőséget szolgáltató légitársaság nem él meg. Jöhetnek a fapadosok...innentől kezdve hajrá Wizz!
Knight Tyris 2012. 02. 06. 15:10
Előzmény: #90  csendben
#113

Akkor viszont eggyel korábbra is visszamehetnénk pl:

nem kellett volna visszaállamosítani, ha már egyszer eladták...

ugyan is már gyakorlatilag csődben volt mikor visszavették

----
más

viszont a lenti belinkkelt index cikket nem értem .

Amikor orosz kézben volt, gondolom akkor sem idehaza számolták a forgalmát.
Akkor semmi ilyesmit nem emlegettek.
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 15:06
Előzmény: #110  Törölt felhasználó
#112
Nem, én úgy gondoltam, hogy egy gazdasági fórumon a véleményük alapján magukat hozzáértőnek beállítók gondolkodása nem áll meg a "veszteséges, tehát vesszen!"-nél, hanem esetleg számbaveszik az összes gazdasági hatást, mielőtt a leghasznosabb megoldásról ítéletet alkotnának.
Belátom e tekintetben ismét túlzottan optimista voltam :-(

A pf legalább már kezdi észrevenni ezt, ha még a fórumozók nem is.
link
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 14:43
Előzmény: #110  Törölt felhasználó
#111
A 'gondoltad' túlságosan megengedő... na de a 'szeniális' az tökéletes leírás

a nagy magyar zsenilitásból mára szenilitás lett unortodox módra

ostobaság rulez
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 14:32
Előzmény: #94  szivacs
#110
Figyelemreméltó gondolat! Vegyük be a légi közlekedést a közjavak körébe, a szolgáltatás nyújtja: Malév!

Ezzel a szeniális unortodox huszárvágással máris megmentettük a Malévot...kicsit drága, de az nem érdekes! Így gondoltad?
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 13:58
Előzmény: #106  szivacs
#109
"Jelenleg 3726 utasuk van külföldön, itthon pedig 3470-en várnak az elutazásra. A kormány két milliárd forintot különített el arra, hogy ők a következő három napban el- és vissza tudjanak indulni. A külföldön ragadóknak kint most venniük kell egy jegyet, amit később a Malévvel kell kiegyenlíttetni. Aki pedig a következő hónapokban utaznának, azok nyújtanak be igényüket.

A Malévnek jelenleg 900 aktív dolgozója és száz jogi állású foglalkoztatottja van (ők gyesen lévők), és 77-en dolgoznak külföldön. A cég egy csoportos létszám leépítést fog bejelenteni, és csak annyi dolgozót tartanak meg, ami az operatív működéshez szükséges."

Akkor a károkhoz hozzáadhatjuk az utasok hazahozatalának, kártérítésének és a csoportos létszámleépítésnek, a tartósan munka nélkül maradóknak valamint a felszámolónak a bizonyára tetemes költségeit is. :-(
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 13:47
Előzmény: #106  szivacs
#108
direkt vitték csődbe a malévot, hogy ezt a pénzt is lenyúlhassák, nem véletlenül irták be a szerzödésbe, majd figyeljétek meg, pár hónap és fizetni fog az állam. gengszterbanda a politikai elit, tudatosan lopják szét a maradék vagyont, de ti meg sem mozdultok. utcára emberek, ébresztő!
csendben 2012. 02. 06. 13:41
Előzmény: #106  szivacs
#107
Agyadra ment a hó (vagy a hideg!) ?

szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 13:34
Előzmény: #103  totoro
#106
"A Budapest Airport privatizációs szerződése szerint ezzel akár ellehetetlenülhet a reptérüzemeltető cég, ami viszont már a magyar állam számára is súlyos következményekkel járna, "az állam számára így kb. 450 milliárd forint azonnali egyösszegű fizetési kötelezettséget keletkeztetne, ami a költségvetési hiánycél tartása szempontjából kritikus következményekkel járna"
-1,5% a GDP-ből!

"Nemcsak a Budapest Airporton keresztül érheti csapás a magyar államot, hanem a HungaroControlon keresztül is. "A Malév biztosította a cég éves teljes árbevételének 10%-át, amely 2010-ben kb. 2,5 milliárd forint volt. Ha a Malév kikerülne a HungaroControl partnerei közül, akkor 100%-os tulajdonosként vagy a Magyar Államnak kellene pótolnia a kieső eredményt, vagy jelentősen megdrágulnának a cég szolgáltatásai"

Bonus: "nem számszerűsíthető veszteségek: a nemzeti légitársaság hiánya komoly versenyhátrányt jelentene Magyarországnak, az elmaradó turisták, külföldi beruházók miatt."

Tehát ez a bonus is megér legalább 108 milliárdot, 0,3-0,5% bukót GDP-ben.

Akkor eddig tartunk 450+2,5+108=560mrd járulékos buktánál.
A GDP szintjén kb. -1,5% és -0,5%-kal számolva eddig -2% többlethiány, amivel pedig elúszik az idei hiánycél ezért megvonják az eu szavazati jogunkat és a támogatásokat is.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 13:33
Előzmény: #102  szivacs
#105
A gyengébbek kedvéért: sok állami cég van, ami piaci feladatot lát el, és sok van, ami nem. Más megközelítésben - sok állami cég feladatát képes ellátni egy piaci cég és sok feladatot nem.

Ezenkívül van még sok terület, ami pedig átmenet a kettő között.

A gyengébbek nem tudnak különbséget tenni.

Az meg hogy más mikor mekkora hülyeséget ír azt nem tudom követni mert a világ ideje nem elég a hülyeségek nyomon követésére - a te általad írt hülyeségen fennakadtam. Bocs.

Amúgy tovább nyomod ezt a süketséget, tehát felesleges másra kenned - ha irónia lett volna, ennyi is több mint elég lett volna.

Egyébként az, hogy te végletekben látod a világot nem pusztán a mai hülyeségedből látszik nem ma botlottam meg benne először - nyilvánvaló ez bárhogy próbálod kenegetni csak a hülyeséget szívtad magadba mint egy szivacs
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 13:18
Előzmény: #101  bigyula
#104
Ja, Freddy Mercury is megvette volna a Parlamentet...

Az mnb is veszteséges, el kell adni!
Ha a 37 milliárdos devizatartalékot meg az aranykészletet is adjuk hozzá, tuti lenne rá vevő 1-2 milliárd euróért!
A házból meg lehetne 6*-os hotel vagy eu+imf nagykövetség...
totoro
totoro 2012. 02. 06. 12:58
#103
Az elmúlt tíz évből kiindulva arra számíthatunk, hogy átlagosan 80 milliárdért nem magyar céggel repülnek majd a külföldiek, a magyarok pedig 28 milliárdért utaznak majd külföldi légitársaságokkal. Az idegenforgalmi nettó bevétel negyedével eshet.

A Malév csődjének a magyar gazdaság fizetési mérlegére gyakorolt hatását vizsgálta gyorselemzésében a Kopint-Tárki. Azzal a feltételezéssel élve, hogy a Malév helyét nagyon gyorsan átveszik a külföldi légitársaságok, a két típusú hatással számoltak. Egyrészt az exportkieséssel, azaz hogy a korábban Malévvel utazó külföldiek már nem náluk vesznek jegyet. Illetve az itt élők külföldi társaságokkal fognak repülni, ami viszont az import oldalon jelenik majd meg.

Címlap
Belföld
Külföld
Bulvár
Gazdaság
Pénz beszél|
Adó és költségvetés|
IMF|
Bank és biztosítás|
Euróválság|
Állás|
Autópálya|
Ingatlan|
Kkv|
Utazás|
Igaz ami igaz
Tech
Tudomány
Kult
Sport
Vélemény
Videó

RSS
Magyar
Malév: buktunk 108 milliárdot

Index

2012. február 6., hétfő 11:58

|



Az elmúlt tíz évből kiindulva arra számíthatunk, hogy átlagosan 80 milliárdért nem magyar céggel repülnek majd a külföldiek, a magyarok pedig 28 milliárdért utaznak majd külföldi légitársaságokkal. Az idegenforgalmi nettó bevétel negyedével eshet.

A Malév csődjének a magyar gazdaság fizetési mérlegére gyakorolt hatását vizsgálta gyorselemzésében a Kopint-Tárki. Azzal a feltételezéssel élve, hogy a Malév helyét nagyon gyorsan átveszik a külföldi légitársaságok, a két típusú hatással számoltak. Egyrészt az exportkieséssel, azaz hogy a korábban Malévvel utazó külföldiek már nem náluk vesznek jegyet. Illetve az itt élők külföldi társaságokkal fognak repülni, ami viszont az import oldalon jelenik majd meg.
h i r d e t é s

A kétszeresen negatív hatást összesen éves átlagban mínusz 108 milliárd forintra becsli a kutatóintézet. A kieső exportbevétel az elmúlt tíz év átlagán számolva hozzávetőleg 80 milliárd forint, ez a teljes idegenforgalmi bevétel 8,4 százaléka. A belföldi utasok jegyvásárlása pedig 28 milliárdra tehető, ami 7 százalékkal dobja meg az idegenforgalmi importot.

Ez így azt jelenti, hogy Malév nélkül az idegenforgalmi nettó bevétel átlagosan 25 százalékkal lett volna alacsonyabb az elmúlt években. Arra számíthatunk tehát, hogy az idegenforgalmi mérleg a negyedével azonnal csökkenni fog. A GDP-re gyakorolt negatív hatást 0,3-0,5 százalékpontra teszi az intézet.
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 12:54
Előzmény: #95  Törölt felhasználó
#102
petimaci/gazdagodo, még mindíg nem tanultál meg köszönni?

Ez azoknak szólt, akikről ezt írtad "Te csak végletekben látod a világot?"
Ha olvastad az előző beírásokat, sokak alapállása volt ez a végletes, egyszempontú megítélés: ha veszteséges, felszámolni!
Éppen ez a szűklátókörű gondolkodásmód, ami sok állami cég esetében leegyszerüsítő és nem vesz figyelembe más szempontokat, melyek sok esetben akár fontosabbak is lehetnek az önmagában vett gazdaságosságnál.
Ennek a nyilvánvalóságát a felsorolás révén érzékelted még te is csak éppen a magad szintjén szélsőségesen reagáltál rá - gondolkodás helyett hülyézéssel.
bigyula 2012. 02. 06. 12:35
Előzmény: #94  szivacs
#101
Szivacs!

Kifelejettél néhányat:

- pártok
- kormány
- országgyűlési képviselők

Na, ezek tuti nem hoznak nyereséget, csak viszik a lovét...
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 12:22
Előzmény: #97  Törölt felhasználó
#100
Ez nem is lehet kérdés, természetesen az egyetlen normális pártra: a KétfarkúKutyákra!
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:17
Előzmény: #97  Törölt felhasználó
#99
Jobbikra szavazott.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:17
Előzmény: #94  szivacs
#98
Szivacs, ennyire buta nem lehetsz. Ne keverd már a rendőrséget egy vállalkozással. Repülőtársaságot alapítani a piac is tud, ehhez nem kell az állam. A rendvédelem tipikusan állami feladat, nem egy nyereséget termelő üzleti lehetőség.

Aki ilyen szinten ostoba, az nem vitaképes egy gazdasági fórumon.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:16
Előzmény: #94  szivacs
#97
Ennyi ésszel vajh te kire szavazhattál...
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:15
Előzmény: #94  szivacs
#96
+1 kérdés:

Én a Malévről el tudom képzelni hogy tud nyereségesen működni - kiadáscsökkentés, hatékonyság, szakértelem és egyéb európai, ballib, szocialista, kommunista rohadt dolgok.

röviden és összeszedetten - bár ez a kettő ami neked nehezen megy - mutasd nekem hogyaf lehet nyereséges a mukanélküli ellátás

mit tegyen egy munkanélküli segélyezés szolgáltatást végző magánvállalat hogy nyereséges legyen???
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:09
Előzmény: #94  szivacs
#95
Te nagyon hülye vagy...

Mi köze a Malévnak a kórházakhoz, igazságszolgáltatáshoz?

Ha nincs a Malév, lesz légitársaság amelyikkel repülhetsz ahová akarsz?

Túléljük Malév nélkül? Túléljük kórház nélkül?

A logikai kiterjesztésed eleve marhaság, de így meg aztán két marhát is kiteszel egymagad.

Az állami OTP-t privatizálták.
Akkor privatizáljanak minden mást is?

Te csak végletekben látod a világot? 1 van a számodra meg 100? Nincs közte semmi az egész számok halmazán?

Pff... pihenjél egy kicsit inkább és vedd be a lázcsillapítót.
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 11:38
Előzmény: #92  Törölt felhasználó
#94
Veszteséges??? Felszámolni!!!
Az összeset!
MALÉV
BKV, DKV, MKV SZKV, az öszzes KV
MÁV
Volánok
Posta
Hulladékkezelés
Környezetvédelem
Közvilágítás
Rendelők
Kórházak
Iskolák
Óvodák
Bölcsödék
Hadsereg
Rendőrség
Polgári védelem
Tűzoltóság
Igazságszolgáltatás
Büntetésvégrehajtás
Sport
Kultúra
Egyházak
Szociális ellátás
Munkanélküli ellátás
Nyugdíjak
Segélyezés
Nemzeti Bank
Állam

Ezek mind csak viszik a pénzt, tehát ha nem tudnak nyereségesen működni, meg kell szüntetni őket mielőtt még több közpénzt pazarolnánk rájuk!
Csak nyereséges magánvállaltok maradhatnak, amit pedig nem tudnak nyereségesen csinálni, azt fel kell számolni ugye!
bigyula 2012. 02. 06. 11:17
#93
MALÉV I: Baljós árnyak (Oszkó)

link
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 10:41
#92
Most a MALÉV, holnap talán a BKV, majd a MÁV???

Érdekes irányba haladunk...
csendben 2012. 02. 06. 10:37
#91
Ha van ellenérved,írd le!
Ha nincs,akkor elismerésnek veszem a mínuszokat!

Nyomhatod!

:-)))
csendben 2012. 02. 06. 10:36
Előzmény: #89  szivacs
#90
"Vajon hány ilyen időzített piszkos bomba van még elhelyezve?"

Nem kellett volna csődbe vinni....
El kellett volna adni!!!

szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 10:18
Előzmény: #62  szivacs
#89
"A Malév megszűnése azonnali (?!), mintegy 450 milliárd forintos kiadást jelenthet az államnak a Budapest Airport felé a nemzeti fejlesztési minisztérium egy decemberi dokumentuma szerint. Mindez az idei költségvetési terv 1,5 százalékát teheti ki, ami plusz kiadásként akár el is lehetetlenítené a 2,5 százalékos hiánycél teljesülését."
Bravó!
Vajon hány ilyen időzített piszkos bomba van még elhelyezve?

csendben 2012. 02. 06. 09:14
Előzmény: #87  cree1
#88
Oszkó vevője csak Neked lehet kérdéses,kérdezd Varga Csintváz Misit....
A jegyárak: maga a feljelentő nyilatkozoztt a TV-nek....
Péntek esti Malév interjú:Moszkvába egy jegy a Malévvel 53K,ue. orosz léginél 80K...
A bírságolás a tisztességtelen piaci magatartás miatt volt,ami 2010-2011-ben történt!

Ettől függetlenül soha nem volt nyereséges a Malév (de ezt nem is állítottam!)....

"De ez gondolom új neked." :-)))

cree1 2012. 02. 06. 09:00
Előzmény: #85  csendben
#87
Ki volt a vevő? Semmi hasonlóról nem hallottam, és nem is olvastam. linkeld ide kérlek, akkor talán tudok válaszolni.
Azt honnan gondolod, hogy a jegyárakba építette bele?
Nem ez vezetett sem a bírsághoz, sem a feljelentéshez. A piaci szereplő elvárás alapján történt a bírságolás.
Szerinted az elmúlt 20 évben mikor volt nyereséges a Malév?
De ez gondolom új neked.
cree1 2012. 02. 06. 08:56
Előzmény: #84  Törölt felhasználó
#86
A Malév nemzetgazdasági szinten pozitív volt (adók, beszállítók stb.), csak az EU nem engedi, hogy ilyen okokból egyetlenegy céget is támogassanak...
Ezért lehetett mögötte az a gondolat, hogy amíg a határozat meg nem jön, addig repüljön. A kínai visszalépés szerintem meglepte a kormányt, és kellett idő, amíg megnézték van-e más lehetőség... rövidtávon úgy tűnik, hogy nem atláltak.
csendben 2012. 02. 06. 08:31
Előzmény: #83  cree1
#85
Arra tudsz valami éppeszű magyarázatot,hogy az Oszkóék vevője -akivel folytatott tárgyalásokba be volt vonva Varga Csontváz Misike IS!-,miért nem volt jó Viktornak?

Vagy,hogy miért a jegyárakba építette bele az új menedzsmen az állam pénzét?
(ugyanis ez vezetett a feljelentéshez és a bírsághoz,ill. a csődhöz!)

Gondolom,új dolgokat mondok... (Neked!)
Törölt felhasználó 2012. 02. 05. 21:09
Előzmény: #82  cree1
#84
Igen, igazad van!

Csak az húzott fel hirtelen, hogy novemberben úgy kapott 4,2 milliárd forintot, hogy mindenki tudta, hogy max a következő közgyűlésig húzhatja ki ebből az összegből, aztán meg kiderült, hogy még addig sem, decemberben még betoltak az adófizetők 5 milliárdot.

Csendben kérem az államot, hogy az én cégemben is szerezzen egy 1% os tulajdonrészt és havonta támogasson 4-5 milliárddal
Ígérem, hogy a minimálbér 3* fizetem munkabérként legalább 15-20 általuk megjelölt alkalmazottnak
cree1 2012. 02. 05. 16:25
Előzmény: #81  watson
#83
1.) Ez nem válasz, hogy nőhetett ekkorára cég adótartozása.
2-) Arra sem, hogy a 95%-os tulajdonhoz miért nem csatlakoztak 95%-os jogok (VEB vétó jog, IG tagség stb.)

3.) milyen átstrukturálásra gondol???
Vagy csak arról van szó, hogy visszavettek egy hatalmas adósságokkal kűzdő céget, kvázi állami garanciát tettek a veb felé semmilyen tervvel, koncepcióval nem rendelkeztek a feljavításra. Mutasson Oszkó egyetlenegy dokumentumot, tanulmányt, előszerződést stb! tehát mi megveszünk egy csődtömeget, és Ti vagytok a hülyék, hogy ezt nem tettétek csaodás vállalattá.

4.) Oszkó úr ismét csúsztat.
Persze, hogy az átstrukturálás kivétel, de akkor olyan feltételeknek kell megfelelni, amiket már leírta. (Watson örülnék, ha egy sikeres EU-s modellt miutatnál erre a légitársaság átstrukturálásra...)

5-) Igen az Orbán kormány finanszírozta a céget, az Eu elnökség alatt, lecserélte managementjét, és a féléves munka eredményeképpen op pozitívvá tette. Sajnálom, hogy a kínai vevő visszalépett, és ezen meghiusúlt az üzlet.

6.) A vége igaz, csak a lehetőség megvan, a név megvan, de tudjuk, hogy az nem sok.
Kellene nem állami nemzeti tőke is hozzá, ami nem szívesen száll ma bele egy világszerte döglődő üzletágba...
cree1 2012. 02. 05. 16:14
Előzmény: #79  Törölt felhasználó
#82
Azon nem vitatkozunk, hogy a Malév jelenlegi állapotában nem volt továbbfinanszírozható.

De gondolom az elkerülte a figyelmedet, hogy a határozat január elején került kézbesítésre, azt megelőzően a támogatás nem volt szankcionálható.
watson
watson 2012. 02. 05. 09:01
Előzmény: #78  cree1
#81
Oszkó: link

"a visszaállamosításkor a Malév lényegében úgy kapott tőkeemelést, hogy abból rögtön a fennálló adótartozásait fizette meg. Ennek fejében szerzett az állam 95 százalékos tulajdoni részesedést a társaságban."

"olyan követeléseket használt fel az állam, amelyek megtérülésére egyébként semmi esély nem lett volna, így lényegében valós értékkel nem bíró követelésekért szerzett 95 százalékot."

"amennyiben a visszaállamosítás után a Malév érdemi átstrukturálása is megtörténik, és nem fog további támogatásra szorulni, az ekkor végrehajtott tőkeemelés olyan restrukturálási támogatásnak tekinthető, amely kivételt képez a tiltott állami támogatások alól."

"az Orbán-kormány olyan feltétel nélküli támogatásokkal tartotta életben a társaságot, amelyekkel kapcsolatban az uniós határozat már valóban megállapította, hogy tiltott állami finanszírozásnak minősülnek"

"korábban és most is volt lehetőség, hogy az állam mindenféle korábbi vállalásokra való tekintet nélkül elindítson egy új légitársaságot Malév név alatt, mert ezeket a jogokat az állam mindig is megtartotta magának"
gaben500 2012. 02. 04. 19:43
Előzmény: #79  Törölt felhasználó
#80
Ezer éve be kellett volna zárni a Malévot
ecoline.hu
Twitter

ecoline.hu

2012.02.04., 19:15 Frissítve: ma, 19:34
Törölt felhasználó 2012. 02. 04. 17:02
Előzmény: #78  cree1
#79
"...de eléjg sok megirta, hogy az eu meg a 2009-2010 vizsgalata alapjan allapitotta meg 100yardos fisszafizetesi kotelezettseget."

"Igy minden tuvábbi állami pénz kifizetése az ország elleni szankciókat vonhatott volna maga után"

Ejnye-ejnye, és mégis 2011 novemberben 4,2 milliárdos, 2011 decemberben 5 milliárdos állami pénzt kapott.

Most még kellett volna kapnia 30 millió eurós (kb 8,7 milliárd HUF)támogatást, hogy kifizesse a IATA biztosítékot?
Két hét múlva meg ki tudja hány milliárdot, csak, hogy működjön?

cree1 2012. 02. 04. 16:27
Előzmény: #61  Törölt felhasználó
#78
Kedves t monk,
Nem tudom, olvasol-e ujsagot, de eléjg sok megirta, hogy az eu meg a 2009-2010 vizsgalata alapjan allapitotta meg 100yardos fisszafizetesi kotelezettseget. A bejelento szemelyesen Varadi ur wizzair volt, a bizottsag elnoke Almunia ur volt. (csak zarojelben, az Oszko féle visszavásárlást a. Mai napig nem hagyták jóvá...)
Igy minden tuvábbi állami pénz kifizetése az ország elleni szankciókat vonhatott volna maga után.
A probléma alapja az volt, ogy a veres fele eladaskor a kivasarlas azert vol csak 200 millio, mert a felhalmozott veszteseget, tartozast a vevo valoban atvallalta. De az ig engedelyeu nelkul Leonov elvtars azonnal visszatette a malevra garancia formajaban. Igy amikor Oszko elvtars visszaallamositotta, akkor nemcsak az orosz éra tobb éves dúlása, adossagai, felhalmozott adotartozása, hanem az eladáskori veszteség is a nyakában volt a cégnek.
A malev az utolso fel eveben nagyszerű eredményeket produkált a magyar management alatt, operativ plusszba fordult, de a finanszirozasi terheket nem birta.
Nem mellesleg az Oszko fele kivalo visszavetellel sikerult egy orosz vetojoggal, terhelt donteshozatalt, es a VEB felé egy allamositott magánadóságot itthagyni fél évvel a magyar elnökség előtt.
Oszkó maga is tudja, hogy hazudik, hiszen az eu tiltja az azonos alapokon ujjáépítést. Azaz sem a management, sem a méret, sem államitöbbségi rrészvétellel nem leheteet volna az uj céget megalakítani. És nekem ne adjon tanácsot a három hónapos megalakításról egy olyan pü miniszter, aki hagyta, hogy 20 yard fölé menjen az adótartozása. No az biztosan nem 3 honap alatt történt...
Arról remélem megkérdezik, hogy milyen elokeszuleteket tettek annak erdekeben, hogy uj malev letrejojjon azon kivul, hogy legarantaltak az oroszokat, ,es kimentettek puch ur ceget az airbridget...
A szörnyű a, hogy a szocik kétszer játszották ezt ell, először az alitalia veszteseget vás árolták vissza, most az oroszokét.
Törölt felhasználó 2012. 02. 04. 15:34
Előzmény: #76  ts3
#77
Akkor kozalkalmazott parokat kell kirakni es akkor csak 3000 csalad bukott:D hallod vitya, sporoltam neked 3000 csaladot
ts3 2012. 02. 04. 13:45
Előzmény: #75  gaben500
#76
Nem csak előzetes számítások szerint 6000 főt építenek le a közszférában, az is 6000 családot érint.
gaben500 2012. 02. 04. 13:27
Előzmény: #74  ts3
#75
Előzetes számitások szerint 10000 család került veszélybe a Malév csődjével a külsős beszálitókkal együtt!!!
ts3 2012. 02. 04. 13:02
Előzmény: #72  Törölt felhasználó
#74
Akkor most már érthető, hogy miért akarnak zöldmezős beruházásként egy új céget létrehoznia a Malév helyett.
gaben500 2012. 02. 04. 11:05
Előzmény: #72  Törölt felhasználó
#73
A körbetartozás nem ismer határokat!Ha már egy állami cég tartozik,nem várjunk csodát !Ha egy vállalkozo nem fizet be adót feketére büntetik,kifosszák,elveszik a házát,verőembereket küldenek stb....!Mikor lesz itt rend???
Törölt felhasználó 2012. 02. 04. 10:01
Előzmény: #71  Törölt felhasználó
#72
A pilóták fizetését hagyjuk, össze lehet azt is hasonlítani más légitársaságokéval

Zsiday írásából idézhetek ismét:
"A jóindulatú válasz a pazarlás, a rosszindulatút inkább hagyjuk."
Törölt felhasználó 2012. 02. 04. 09:51
Előzmény: #70  Törölt felhasználó
#71
szerinted a bérköltség hova ment el? a csomagpakolókra, a biztonsági őrőkre, esetleg a drága pilótákra?

netalán, mutyi?
Törölt felhasználó 2012. 02. 04. 09:30
Előzmény: #69  pampa
#70
"nem akarták kiszolgálni, csak tetemes összeg fejében"

..és akkor megérkeztünk a legfontosabb kérdéshez, ez pedig a bizalomvesztés... minden szinten

Most az teljesen mindegy, hogy EU által elkaszált szubvenció, vagy valami más, de ha bizalom nincs, akkor semmi nincs!

Amúgy ezeken a számokon is el lehetett volna gondolkodni:
Malév 2010-ben 88 milliárd árbevétel, WizzAir 135 milliárd.

Malév bérköltsége 13,5 milliárd forint a WizzAir bérköltsége kevesebb, mint 3 milliárd!
link
pampa 2012. 02. 04. 09:04
Előzmény: #68  pampa
#69
"Az igazgatóság elnöke hajnalban kapta a vészjelzést arról, hogy a Tel Aviv-i járat már nem tudott visszaindulni, ekkor hívták össze az igazgatósági ülést és döntöttek a leállásról. Ez azonban nem vonatkozik a leánycégekre, azok tovább üzemelnek - mondta a péntek reggeli sajtótájékoztatón Limburger Lóránt, a Malév vezérigazgatója.
Hozzátette, hogy a gépek egy kivételével Budapesten vannak. Berényi János az igazgatóság elnöke pedig arról számolt be, hogy a Tel Aviv-i gépet nem akarták kiszolgálni, csak tetemes összeg fejében. Ha ezt a cég kifizeti precedenst teremtett volna, erre pedig a cégnek nincs megfelelő likviditása - tette hozzá. "
pampa 2012. 02. 04. 09:03
Előzmény: törölt hozzászólás
#68
"A társaság Tel-Avivban lévő járatát már nem is engedték felszállni, nyilvánvalóan azért, mert a helyi légi hatóságok tartottak attól, hogy a cég nem fizet az igénybe vett szolgáltatásokért.

Ilyen körülmények között nem lehet biztosítani a működést, ezért határoztak a leállás mellett. "
Törölt felhasználó 2012. 02. 04. 08:39
Törölt hozzászólás
#67
Knight Tyris 2012. 02. 04. 00:22
Előzmény: #57  Törölt felhasználó
#66
Szevasz Gepida, hát Téged aztán jó régen láttalak. :o)

Hogy tetszik a jelenlegi piac?
Knight Tyris 2012. 02. 04. 00:19
Előzmény: #56  Törölt felhasználó
#65
Hogy őszinte legyek 2008, 2009 óta egyre kevésbé voltam/vagyok hajlandó politikai dolgokra figyelmet és időt fordítani. Ennek a ráfordítsnak az értéke elég hamar szinte egyenő lett a nullával (még bőven a Bajnaiék ideje alatt).
Tök felesleges ilyenekkel idegesítenie magát az embernek, úgy általában meg a fórumon is.

Bőven elégnek találom a gazdasági témákat, aztán azokon kívül úgyis belefut pár "őrületbe" az ember akaratlanul is.

A jelek szerint a politikusok nem nagyon veszik észre magukat se külföldön, se itthon...
Diana9024 2012. 02. 04. 00:06
Előzmény: #8  opposition2002
#64

opposition2002, Te jegyeznél-e részvényeket az Általad javasolt Budapest Airlines Nyrt. nyilvános alapításakor?

mennyi pénzt szánnál az új nemzeti légitársaság létrehozására??, már úgy nagyságrendileg persze, kb.

Knight Tyris 2012. 02. 04. 00:04
Előzmény: #51  Törölt felhasználó
#63
Nézd az hogy előkészítetlen volt a csőd az tény és jogos kritika.

a visszamutogatást, felelősséghárítást arra értettem, hogy amit ők sem léptek meg (új társaság alapítása) azt most máson kéri számon.
Beleöltek a semmire sok tízmilliárd forintot a jelenlegi működésképtelen cégbe, ahelyett mint ahogy mondja létrehoztak volna egy újat, hitelektől menteset.
Azóta ráment a Malévra cirka 100 mrd Ft na ezen a pénzen pikk pakk kis társaágot lehetett volna alapítani "külsős" nélkül is, ehelyett ki lett dobva az ablakon, mert új helyett visszaállamosították a régit.

Szóval mi szükség volt a visszaállamosításra?
(persze még mindig a lenti gondolatomat, "sejtésemet" tartom az oknak, de arra írtam, hogy akkor meg maradjon csendben)

--

Nagyon sajnálom az ott dolgozókat, hisz nagyon nehéz helyzetbe kerültek, de nem gondolom, hogy az eddigi tapasztalatok alapján a légi piacon állami vállalatnak kellene működnie.
Sem újnak sem réginek

lehet hogy most vannak olyan nyilatkozatok, hogy kéne egy új, de erre se pénz nincs és már piac sincs, hisz a versenytásrak kitöltötték az űrt. ennyi.

Nem látom hol, miben ad előnyt egy állami légit. ha vannak mások akik működnek helyette.
Elmondod miben ad akkora pluszt, ami megér évi sok 10 mrd ráfordítást?

Szerintem pénzkidobás nem kell.
Ez a véleményem.

ui:
pedig pártolom, hogy legyenek állami vállalatok (is), de csak olyanok, amik hasznot termelnek .
ennyi
szivacs
szivacs 2012. 02. 03. 23:20
#62
"A Budapest Airport privatizációs szerződése szerint ezzel akár ellehetetlenülhet a reptérüzemeltető cég, ami viszont már a magyar állam számára is súlyos következményekkel járna, "az állam számára így kb. 450 milliárd forint azonnali egyösszegű fizetési kötelezettséget keletkeztetne, ami a költségvetési hiánycél tartása szempontjából kritikus következményekkel járna"

"Nemcsak a Budapest Airporton keresztül érheti csapás a magyar államot, hanem a HungaroControlon keresztül is. "A Malév biztosította a cég éves teljes árbevételének 10%-át, amely 2010-ben kb. 2,5 milliárd forint volt. Ha a Malév kikerülne a HungaroControl partnerei közül, akkor 100%-os tulajdonosként vagy a Magyar Államnak kellene pótolnia a kieső eredményt, vagy jelentősen megdrágulnának a cég szolgáltatásai"

Bonus: "nem számszerűsíthető veszteségek: a nemzeti légitársaság hiánya komoly versenyhátrányt jelentene Magyarországnak, az elmaradó turisták, külföldi beruházók miatt."
link
Törölt felhasználó 2012. 02. 03. 23:17
Előzmény: #60  apocca
#61
A Fidesz mikor javasolta Malév bezárását? Ha az előző kormány a felszámolás mellett döntött volna, a Fidesz nem nemzethalálozna?
Ahogy mondod, mindegyik a saját saráért, csak minden sarat meg is kell nézni...

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek