Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték - értesült az MTI egy utastól hétfőn. A repülőgépére váró utas elmondta: hét óráig azt a tájékoztatást kapták a várakozó emberek, hogy késnek a...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384
A Malév dolgozók számára ez szomorú hír, a leendő elbocsátottakat sajnálom. Az elmúlt húsz évben azonban iszonyatosan sok pénzt tett be mindegyik kormány, mai árfolyamon legalább 2-300 Mrd-ot (tekintve, hogy csak 2007-11 között küzel 100 Mrd volt a summa). Ezt a pénzt másra is lehetett volna költeni.
Egyébként Reszegi László, a közgáz Vállalatgazdaságtan tanszékének egy professzora már évekkel ezelőtt a Figyelőben azt nyilatkozta, hogy a belgák is túlélték a Sabena csődjét, sőt a svájciak is a Swissairt.
A Sabena éppen tíz éve ment csődbe, helyette Brussels Airlines van, ami azért úgy, ahogy elműködik és nem termel veszteséget.
Úgyhogy lehet, hogy nekünk is egy Budapest Airlines kellene, de lehetőleg nem állami pénzből.
en napok ota azt kerdezem a hirado elott, hogy ki az a balfasz aki meg jegyet vesz malev jaratra. valamiert rengetegen, ok most szopnak, se utazas se penz. (amugy is ki az a balfasz aki malev gepre vesz jegyet, a tobbi sokkal olcsobb, es a malev szolgaltatas(kesesek) a beka segge alatt volt
Törölt felhasználó2012. 02. 03. 10:14
#14
Ezért szerintem kár okolni Orbánt és a Fideszt, ezt vagy már 10 éve meg kellett volna lépni. Rengeteg lóvé ment bele a cégbe, már réges-régen meg kellett volna lépni és elfelejteni, hogy Mo-nak légitársaság kell, ami teljesen felesleges.
Valamelyik portál megemlítette, hogy Ferihegy üzemelési szerződésében benne van, hogy garantálják a Malév működését, mert ha csődbe megy akkor 1,5-2 Milliárt Eur kártésítést kell fizetni az államnak az üzemeltető felé (Hochtief jelenleg, tán) erről hallott valaki valamit?
Ahogy látom, ennek az egész sztorinak két fő eleme van:
1. A szocik anno szépen kijátszották a céget a ruszkiknak, mégpedig úgy, hogy rengeteg pénzt ki lehessen szedni a dologból, de felelősség senkit ne terheljen, csak a MALÉV-ot (lásd a Portfólió cikkét).
2. Az EU szuperdemokratikus és jóságosan bölcs vezetői meglátták a lehetőséget, hogy most kicsinálhatják a MALÉV-ot, további piacot teremtve ezzel a saját nemzeti légitársaságaiknak. Ezért kitalálták, hogy megtiltják a magyar államnak, hogy kisegítse a céget, most pedig széles vigyorral ülnek otthon, hiszen sikerült mégegy jókorát rúgni a mostanság nagyon elkanászodó gyarmatukba. Nincs MALÉV? Sebaj, majd az Air France meg a Lufthansa örömmel elfuvarozza az utazni vágyó magyar polgárokat.
És akkor jönnek ezek a rózsaszínpóni-félék, hogy a zorbántönkretetteeztis. Na igen. Ők azok, akik majd boldogan bonzsúroznak meg gutentágoznak, és gyermeki örömmel tapsikolnak, hogy megint megszűnt valami, ami ízig-vérig magyar volt.
"A Demokratikus Koalíció (DK) szerint kizárólag Orbán Viktor miniszterelnök a hibás azért, hogy csődbe ment a nemzeti légitársaság és ki kell vizsgálni, kik a felelősök a kialakult helyzetért.
"A Fidesznek a józan ész ellen vívott szabadságharca elkergette az országtól a befektetőket, a piacok döbbenten nézik a bukásba vezető, Orbán-Matolcsy-Fellegi-trió által képviselt gazdaságpolitikát. Még mielőtt a Fidesz elkezd nyolcévezni, jelezzük: 2002 és 2010 között, így Gyurcsány Ferenc kormányzása idején a Malév gépei még le- és felszálltak" - közölte az MTI-vel a Gyurcsány Ferenc vezette párt a Malév leállásának hírére pénteken.
Lehet szidni az EU-t, Orbánt, stb de ezt már rég meg kellett volna lépni és az elmúlt évek alatt belenyomott pénzét sokkal értelmesebb dolgokra kellett volna fordítani mint egy saját légitársaság.
Nem a Malév működése szerepel a szerződésben, hanem ha a repülőtér utasforgalma valamelyi szint alá kerül, akkor valami van...Oda valszeg nem jut el a dolog, a Wizz és a többiek ugranak majd az árván maradt utasokra.
"A Demokratikus Koalíció (DK) szerint kizárólag Orbán Viktor miniszterelnök a hibás azért, hogy csődbe ment a nemzeti légitársaság és ki kell vizsgálni, kik a felelősök a kialakult helyzetért."
Hát Fletókám, például azok, akik 2007 és 2010 között az EU versenyjogával ütköző módon belenyomták a pénzt a Malévba, és most az EU döntött, hogy vissza kell fizetni ezt az összeget, amit nem tud.
Meg azok, akik 2006-ban fasza módon eladták a ruszkiknak a céget, 2010-ben visszaállamosították ógy, hogy egy 5%-os kics pöcs részesedéssel a Vnyesekonombank még mindig megkerülhetetlen tényező, és azzal fenyegetőzik, hogyha csődbe megy a Malév és ők is bebukják a hiteleiket, az a magyar-orosz kapcsolatok egyéb területeire is káros hatással lesz.
Ja és Fletókám még valamit: Azok, akik 2005. végén balf@sz módra úgy privatizálták a Budapest Airportot, hogy a szerződésbe bekerült egy kitétel, miszerint egy drasztikus méretű reptéri forgalomkiesés miatt (pl. a Malév felszámolása) a Budapest Airport tulajdonosa (régebben a BAA, most a Hochtief) kártérítésre tarthatnak igényt.
királyság gyerekek!....mi a f@sznak nekünk egy ilyen működésképtelen cég?....vannak nálunk ügyesebbek és nagyobbak akik értik a repülést....majd ők megoldják....a sok hülye pilóta meg most sztrájkoljon....mehetnek taxizni....ez van öcsém:))
ellenzékecském,
mind a két nagy párt kitartott a Malév megőrzése mellett. A mostani csapat nem mutogathat hátra, mert nekik sem volt már koncepciójuk.
Most nem is a Malév bukása a téma, hanem hogy a kedvenc csapatot még egy csődött sem képes lemenedszelni...
"Magyar sportolókkal is kiszúrt a Malév
A férfi kardozók nem utaztak el a plovdivi Grand Prix-re, a női ökölvívók késve jönnek Kínából.
"
Egyre indulatosabb levelek érkeznek szerkesztőségünkbe a Malév pórul járt utasaitól. A legtöbben az utastájékoztatást kifogásolják, ami hagy maga után kívánnivalót. Például a Malév hivatalos weboldala reggel óta elérhetetlen, illetve az odalátogatókat egy kizárólag magyarul olvasható közleményben tájékoztatják arról, hogy péntek reggel hatkor leállt a légitársaság "üzemszerű működése".
Az utolsó nagy kvalifikációs verseny, a párizsi Grand Slam előtt három magyar cselgáncsozó sem tudott útra kelni a fél hétkor induló Malév-járattal.
„Aki kicsit is benne van ebben a sportágban, tudja, mit jelent a fogyasztás, milyen stresszt okoz, erre jött még rá, hogy fél ötkor természetesen mindhárom versenyző megjelent a reptéren, majd hat előtt jött a hír, nem mennek sehová a Malévval. Csütörtökön kaptunk egy emailt, ne izguljanak, minden rendben lesz, az Estében is nyugtató szavak hangoztak el, ezek után talán még most is görcsben van a gyomrom. Gyorsan lépnünk kellett, és sikerült a francia légitársaság járatára feltenni Ungvári Miklóst, Csernoviczki Évát valamint Karakas Hedviget és edzőiket. Most jöttem el a reptérről, mindannyian becsekkoltak. Akik holnap indulnak, valamelyest már egyszerűbb a helyzetük, őket is sikerül majd feltenni valamelyik járatra” – mondta az Indexnek Nagy András a hazai szövetség szakmai igazgatója.
Mutyi, hozzá nem értés, szakszervezetek: ez most megy a levesbe.
Remélem jövő héten a BKV majd a MÁV is becsődöl és a romjaikon alakulnak életképes szállitási válalatok.
Na,egy vállalattal kevesebb amiben milliárdokat lehetett eltüntetni nyomtalanul! Köszönjük OV,Gyurcsány és a sok fosztogató g@ciláda hogy az egyetlen magyar légitársaaágot is csődbevittétek! Hogy rohadnátok el börtönben!
Mindegyik politikai kurzus csak kivett a Malévből. Beültették protezsáltakat, privatizációkkal a gazdaságilag értékes dolgokat kivették.
Volt egy vezetője ( Váradi jelenlegi Wizz -Air tulaj ), aki kicsit szakmailag is jól vezette. Neki köszönhetjük a brüsszeli döntést - ő jelentette fel az illegális állami dotációt , vizsgálja ki az Eu.
A Bp.-i repülőtérre majd jönnek a fapadosak és valszeg a Wizz-Air lesz a legerősebb.
Pampa, érdekes reakció ez töled. Amikor 2008-2009-ben a Fidesz szerint a válság is Gyurcsányék miatt volt, akkor nem ezt írtad, hanem ellenkezőleg: te is hőbörögtél, hogy mondjanak le.
Természetesen ezzel nem azt mondom, hogy Orbánéknak van köze a Malév csődhöz. Nincs hozzá közük. De a szocik ezt az ügyet politikailag kihasználják. Ahogy a Fidesz is mindent. Ennyi.
Csak te egyoldalúan mindent Fideszen keresztük látsz.
bámulatos micsoda patetikus érzések törnek elő egyesekből, ha egy szardarabot átkötünk nemzetiszín pántlikával!
Ennek a cégnek nem volt nyereséges éve az elmúlt 20 évben (szerintem előtte sem). nálunk csak a fapados él meg, a hegyományos légitársaságok nem tudják az önköltséget sem realizálni bevételben.
Én inkább azokat a cégeket sajnálom akik nyereségesek voltak, de bagóért eladták, v. nyereségesek lehetnének, de nem foglalkoznak velük! Most a MALÉV-en mit sajnáljak, a piros-fehér-zöldet?
"Természetesen ezzel nem azt mondom, hogy Orbánéknak van köze a Malév csődhöz. Nincs hozzá közük."
Annyit azért elárulhatnál,hogy miért nem tárgyalt Viktor azzal a vevővel,aki 2010-ben itt toporgott az ajtó előtt???
Vagy,hogy: miért is tesz úgy Varga Csontváz Misi,mintha nem tudott volna a Malévről folytatott tárgyalásokról (2010-ben!),amikor a tárgyalások nagy részén személyesen is részt vett,vagy az írásos anyagokat elkérte???
Nem sajnálom a Malévet:Sok cég és ember befizetett adóját vitte....
ebben a formában igen...csak míg fapados majd lesz BP-en, addig BKV helyett nem fog üzemelni semmi.
Egyébként a BKV-t is nullázni kellene (metro, troli, villamos vonalak és infrastruktúra érték, arra vigyázni...a többi mehet a lecsóba) aztán újat csinálni, persze nem vitézy szintű emberekkel.
Ezzel a szöveggel 1 komoly baj van, az hogy nem kellett volna visszaállamosítaniuk a Malévot. Felesleges volt sok hónapon keresztül húzni halogatni, meg pénzt adni neki hogy 2010-ig elhúzójon a dolog, hanem az első adandó alkalommal meg kellett volna lépniük amiről most olyan szépen értekezik...
Jól belejött, igazi politikusként hátrafelé mutogat és hárítja magáról a felelősséget.
Persze a fő ok nyilvánvalóan az volt hogy nem lehetett kiszúrni az oroszokkal, mert akkor összességében vmikor állami szinten visszadaták volna és sokkal rosszabbul jártunk volna (nyilván a Mol visszavéleben is ez volt a fő mozgatórugó)
De pont emiatt a kvázi kényszerhelyzet miatt most szépen kussolnia kéne és nem az észt osztania...
-
Ráadásul az tényleg megérne egy vizsgálatot, hogy a Gyurcsány - Veres páros olyan barom módon privatizált, hogy a vevőnek gyakorlatilag BIZTOS MEGTÉRÜLÉST GARANTÁLT.
Normálisak ezek ?
450 mrd-ért eladják a repteret, de ha rosszul megy a vevőnek, akkor a vevő kértérítésként visszakapja a 450 mrd-t. normálisak ezek??
"A dokumentum szerint a légitársaság a Budapest Airport Zrt. egyik legjelentősebb partnere ( a Malév), amely a légikikötő forgalmának 40 százalékát biztosítja.
Ha az évente a szolgáltatásokért fizetett 15 milliárd forint kiesik a repülőtér üzemeltetőjének költségvetéséből, akkor - a privatizációs szerződés szerint - akár a Budapest Airport ellehetetlenüléséhez is vezethet. Ebben az esetben az államnak másfél milliárd eurót kell fizetnie a Budapest Airport tulajdonosának."
Na ez tényleg és nyíltan az állami vagyonnal történő hűtlen kezelés/visszaélés.
Nincs a szöveggel semmi baj. Oszkóék a Malév esetén is korrekten készítették elő a terepet Orbánéknak. Az hogy Orbánék, focikultusz ide vagy oda, még egy üres kaput sem képesek eltalálni, már más tészta...
Malév-csőd: "hónapokkal ezelőtt tervezni kellett volna az új légitársaságot"
Sajnálatos, hogy a Malév leállása előtt nem született meg egy új nemzeti légitársaság létrehozásának koncepciója, ezt már három, vagy hat hónappal ezelőtt meg kellett volna tenni - mondta el Déri Tamás, a Tensi Csoport egyik tulajdonosa, idegenforgalmi és légiközlekedési szakértő.
20 éve készítették elő a terepet. Most végre lezárul egy ökörség. Azok az emberek akik valóban ebből éltek, most a piac által fognak megélni belőle. Az adófizetők pénze pedig "talán" oda fog kerülni ahol valóban szükség van rá. Már régen ezt kellett volna tenni.
Nem mondod? Oszkó 20 éven keresztül volt pénzügy miniszter?
Az ökörség még nem zárult le. Malév bezárását szervezetten is le lehetett volna bonyolítani. Most bízzak hogy abba, hogy ez a minden eddigi bandánál inkompetensebb társasság képes lesz egy új céget megszervezni?
20 év alatt állandóan csak előkészítették. Senkinek sem kellett soha. Az adófizetők tartották fenn. Minden egyes üzlet a céggel kapcsolatban csak egy óriási extra kiadás volt. Nevetséges.
Új céget? Még nem volt elég? Felejtsék már el a közpénzt! Ha te ebben bízol akkor nagy baj van.Szerveznek egy újat ami megint csak az adófizetőkből él?
Miért nem csinálnak a saját pénzükből egy céget amit majd a piac eltart? Ja, hogy az nem üzlet? :)
Hogyan is lehetne tartani a versenyt a fapadosokkal.
Amikor politikusok rokonai ülnek a felügyelő és igazgatósági tagságokban.
Amikor egy gemkapcsot nem tudnak beszerezni a piaci ár kétszerese alatt, nem is beszélve a minden másról.
Amikor szuperprofi külföldi nyereségorientált befeketetők ülnek a külfödi társaságok vezetésében, a magyar " azt lopjuk el amit lehet, és majd az állam kisegít 2 év múlva megint 100 milliárdal" szembeni vezetőkkel.
Viktor mondja: ha találunk befektetőt aki a saját pénzét az állam mellé berakja és talán(!) lesz egy NEM veszteséges magyar nemzeti légi társaságunk.
Viktor, könyörgöm, aki befektetett az nem egy nullszaldós céget akar, hogy jópofizon neked, hanem nyereséget, nem is keveset.
Ha te összeállsz egy befektetővel annak megint szanálás lesz a vége. Hagyd a picsába már ezt, mert az állam nem tud légitársaságot nyerereségesen müködteteni, a szuperprofik között.
Szívszorító a látvány a flightradar24-en, ahogy 8 (volt) Malév-gép van a levegőben, mind útban Shannon felé.
Akárhogy is volt, köszönjük, Malév! Veled nőttünk fel, sok helyet láthattunk Veled! Nyugodj békében, és majd egyszer szüless újjá nekünk!
Nem vágyakat és álmokat fogalmazok meg, hanem a valósággal vagyok kénytelen foglalkozni :). KT szerint most vége van valaminek, erre mondom hogy nincs vége, a kormány megpróbálja új céget alapítani (itt hangsúlyozom, nem én, a kormány :) ) és lesz még cirkusz bőven és ára is lesz a cirkusznak mint mindig...
Szóval közösen döntött az MSZP (koalició)és a FIDESZ a repülőtér privatizációról, a 2006-s 200 milkás nagy eladásáról a MALÉV-nak, két pénzügyminiszter szignálta és a Gyurcsány mellett Orbán is kézjegyével látta el a szerződést, közös kormányhatározattal fizettek 2007-2010 között a MALÉV-nak.
Ez neked miért jó? Mit kinlódsz azon, hogy összemosd őket, mindegyik feleljen a saját saráért.
Feladta a Malév, ma már nem repül
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384