Klikk, nem biztos, hogy igazad van... A legtöbb cég a tőzsdén nem a remény miatt emelkedik. A legtöbb cég nem a nullába tart, hanem részvénytársaságból, vagyonelem lesz.....
ÉÉÉ, bulin vagyok, de a 40k 21 es phylimből záróban már 7853db -ot vittek 22-n, így én vagyok első 22-n, a többi remélem elmegy aztán megyek másba, köszönöm phyli.
"Az Apple olyan technológiát szabadalmaztatott, ami napelemes iPodot tesz lehetővé."
Azért el kell ismerni, hogy az AAPL nagyon érti a csíziót, mostantól már "solar play" is lesz a részvény. :-)
Viccen kivül, mivel a részvények árát mindig a remény viszi föl, lefelé meg a valóság hideg tényeivel való szembesülés, egy részvény árának emeléséhez kellenek az állandó jövőbeli nagy potenciális sztorik, amiben hinni lehet, amivel el lehet adni a majdani nagy növekedési sztorit, mindig kell fényezni a jövőt, mert a jelen unalmas tény, a jövő nagy lehetőség. Azzal nem lehet eladni egy részvényt, hogy 5-10% "növekedés", de olcsó... Ki a fenét érdekel? És ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy ez egy jó, pl. környezetkímélő termék lesz-e, ha egyáltalán valaha létrejön, vagy sem, tényleg elmegy-e napenergiával, vagy sem (kétlem, csak azért nem megyek ki napozni, hogy szóljon a iPod), nem ez a lényeg, ez semmit nem számít. A lényeg az, hogy a fogyasztó rákattanjon, hogy menő legyen a napelemes iPodot birtokolni, környezettudatos, trendi dolog, fasza csávóknak kötelező, na és persze az elemzők is szeressenek bele. Ha ezt sikerül elérni, akkor jó termék, ha azt hiszik róla, hogy jó, az éppen elég. Így működik a dolog. Minden részvény nullába tart hosszú távon, hiszen egy cég sem él örökké, ezért a köztes utat érdemes színes történetekkel szórakoztatóvá tenni. :-)
(Más kérdés, hogy a "solar play" egy kicsit megkésett ötletnek látszik most éppen. )
Erősödő Phylaxia