Topiknyitó: Portfolio 2018. 05. 15. 18:30

Élhetetlenné válhatnak azok a magyar városok, amelyek nem lépnek idõben  

Ugrás a cikkhez
A következõ évtizedekben jelentõsen bõvülni fog a városban lakó népesség aránya, amire a városoknak egyértelmûen készülni kell. A növekvõ lakosság nagyobb terhet jelent az infrastruktúra számára is, például jóval nagyobb
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
-pny
-pny 2018. 05. 15. 19:03
Előzmény: #2  Rumata
#3
Nem vagyok biciklis, de elég nagy szamárságot írtál. Te kizárólag a szállított fő/közlekedési eszköz arányt nézed, nem veszed figyelembe se a károsanyag kibocsátást, se az utak fizikai terhelését (autó vs. bicikli), de még a méretbeli különbségeket se (ami az úthálózat építési és fenntartási ktg-ein túl parkolási szempontból sem mindegy).
Rumata
Rumata 2018. 05. 15. 18:30
Előzmény: #1  portfolio
#2
A városi közlekedésben a tömegközlekedés fejlesztése és a nulla emissziójú személygépkocsik elterjesztése tényleg fontos szempont, de a városi kerékpárközlekedést ostobaság erőltetni. A kerékpárközlekedés a legszélsőségesebben egyéni közlekedés, még a személygépkocsinál is sokkal egyéni. Ha tehát a tömegközlekedésnek előnyt adunk a személyautóval szemben, akkor a kerékpárt még inkább háttérbe klell sorolnunk: egészen pontosan az utolsó, legkevésbé fontos helyre. Sajnos, a legtöbb "zöld" koncepció átgondolatlanul a kerékpárközlekedés városi elterjesztését erőlteti, ami nemcsak durván igazságtalan a többi közlekedési móddal szemben, hanem ésszerűtlen is, mivel a kerékpár minden más közlekedési eszköznél rosszabb útkihasználással működik (utas.kilométer/ négyzetméter.óra dimenzióban mérve). A kerékpárközlekedésnek csak a külvárosban és a vidéken van értelme, ahol a hely ekég tágas ahhoz, hogy a kerékpárutak ne korlátozzák a fontosabb közlekedési módok  forgalmát.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek