A városi közlekedésben a tömegközlekedés fejlesztése és a nulla emissziójú személygépkocsik elterjesztése tényleg fontos szempont, de a városi kerékpárközlekedést ostobaság erőltetni. A kerékpárközlekedés a legszélsőségesebben egyéni közlekedés, még a személygépkocsinál is sokkal egyéni. Ha tehát a tömegközlekedésnek előnyt adunk a személyautóval szemben, akkor a kerékpárt még inkább háttérbe klell sorolnunk: egészen pontosan az utolsó, legkevésbé fontos helyre. Sajnos, a legtöbb "zöld" koncepció átgondolatlanul a kerékpárközlekedés városi elterjesztését erőlteti, ami nemcsak durván igazságtalan a többi közlekedési móddal szemben, hanem ésszerűtlen is, mivel a kerékpár minden más közlekedési eszköznél rosszabb útkihasználással működik (utas.kilométer/ négyzetméter.óra dimenzióban mérve). A kerékpárközlekedésnek csak a külvárosban és a vidéken van értelme, ahol a hely ekég tágas ahhoz, hogy a kerékpárutak ne korlátozzák a fontosabb közlekedési módok forgalmát.
Élhetetlenné válhatnak azok a magyar városok, amelyek nem lépnek idõben
Ugrás a cikkhez