Megbénította az Audi ingolstadti üzemében a gyártást a vállalat gyõri motorgyárában napok óta tartó sztrájk. Megbénult az ingolstadti gyártás Hétfõn és kedden teljesen leállnak a szalagok - mondta el a vállalat
Ezek után semmit. A régi projektek kifutnak, az újak meg mennek máshova. Az aranykornak Győrben vége. Jövőre már létszámleépítésről beszélünk majd, nem 18%-ról. Túl messzire mentek, túl nagy kárt okoztak. Kiszámíthatalanná váltak.
azt kell nagyon figyelni, hogy az elektromos autó gyártásban milyen szerepet kap győr ez a mercedesre is igaz bmw-re ha csak a karosszéria összeszerelést, az édeskevés
jelen voltam, amikor az ottani szakszervezet kilátásba helyezte a sztrájkot mert az ukránok többet kerestek a magyaroknál azt mondták nekik ha nem tetszik még több ukránt hoznak ennyi történt
egy halom pénzt kapnak h idejönnek embert meg már most is ukrajnában, szerbiában toboroznak dolgoztam egy autóipari beszállító multinak évekkel ezelőtt elkezdte hozni az ukránokat de vannak PAKISZTÁNI munkásai is nem vicc mármint magyarországon
A javaslat értelmében a multinacionális vállalatok többet nem mozgathatnák a profitjukat aszerint, hogy hol kedvezőbb számukra a társasági adó mértéke. A tervezet nemcsak a techcégeket, hanem minden multit érintene. A tervezettől azt várnák, hogy a multinacionális cégek bevételei nem adóparadicsomokban és néhány exportálóországban csapódnának le adó formájában, hanem ott, ahol sok fogyasztó él. Az OECD javaslatát kedden 127 ország támogatta, de akadtak európai országok melyek csak a digitális cégekre akarnak hasonló reformot kivetni. Ugyanakkor az OECD szerint a javaslat szoros összhangban van azokkal a javaslatokkal, melyeket az Európai Bizottság közölt tavaly. Kedden a bejelentést méltatta a francia gazdasági miniszter, Bruno Le Maire is. A jelenlegi tervek szerint a javaslatról 2020 végére születhetne megállapodás. Egy ilyen formálódó adóreform érinthetné Magyarországot is: a G7 épp nemrég írt egy kutatás alapján arról, hogy hazánk tényleg lassan tényleg adóparadicsom lesz: nálunk csak 7,5 százaléknyi adót fizettek a multik, ami az egész EU-ban a legalacsonyabb érték.
működtem együtt olyan magyarországon is jelen lévő multival, ami konkrétan sehol sem adózott néha sok tízmilliárd megjelent a magyar számlán pár napra aztán elutalták és így utazott a pénz
Manipulatívak. Az sem igaz amit kérdeznek, de ha magadnak dolgozol, sőt ha tőzsdézel akkor ezt kb tudod. A világ söpredékével van dolgunk, ha pénzügyi téren nézzük ezeket a nagyvállalatokat. (Nem az Audi egyedül, hanem en bloc) Az a fontos, hogy a menedzsment és a nem állami nagytulajok jól legyenek lakatva. Ha ez megvan, az sem baj ha évente néhányan megdöglenek a cég termékei miatt, csak ne legyen bizonyítható ill ha mégis, kevesebb legyen a kártérítés mint a profit, de ha mégis több lenne, akkor ne tudják azt érvényesíteni. Tehát egy profitérdekelt multi szavára, szerződésére, stb nem érdemes túl sokat adni, arra támaszkodni. . Ugyanakkor a másik oldal (munka) mára kb ugyanilyen hozzáállást alakított ki, csak - egyelőre még - hülye és erőtlen hozzá, hogy az eltúlzott érdekeinek érvényt szerezzen. . Láthattuk milyen az, ha a munka irányít, most látjuk milyen, ha a tőke. Én azt mondom, nyírják egymást.
persze, nyilván csak te tudsz gondolkodni itt, más nem :) azzal egyébként mindig egyetértettem, hogy kellettek volna magyar cégek, csak az h mi "kellett volna", a jelenben már nem túl releváns
Úgy látszik az AUDI lemegy kutyába ! Akkor egy normális országban az ilyen számok alapján kaphatna egy kis adóellenőrzést . Egy nemzetközi konszern ide-oda tologatja a költséget nyereséget .
az igaz ti arra nem gondoltok, hogy a tőkének nemcsak profitot kell hoznia, hanem vissza is kell termelnie magát ha nem teszi, akkor érdektelenné válik beruháztak egy vagon pénzt nem azért, hogy majd 45 év múlva visszakapják ezért kellettek volna magyar cégek, amik itt termelnek, itt költik el a profitot akkor nő a gdp és lehet emelni a jövedelemszintet
"Az Audi anyagában végezetül összefoglalóan megjegyzi, hogy a
szakszervezet által közzétett számok alkalmatlanok konszern-telephelyek
bárminemű összehasonlítására. Ahhoz, hogy "almát almával" hasonlítsunk
össze, az egyes elemeket közös nevezőre kell hozni, ami csak a
vállalatok szakértőinek bevonásával lehetséges." . Azaz: kuss legyen, majd mi a nagytőkés multi megmondjuk mennyi az annyi, majd mi ítéletet mondunk saját magunkról. . (Egyébként meg a dolgozó általában hülye mint a segg, kevés kivétellel, rálátása a dolgokra közel a nullához, kockázattűrő képessége szintén nulla, ha elront valamit ami csökkenti vagy lenullázza az előállított értéket, neki akkor is jár a bér, másodpercre pontosan. Remélem a válság helyreteszi majd ezt is, sok mással együtt.) . Meg is érdemli a két oldal egymást, remélem a végletekig megy a harc.
nyilván ha eléri ugyan azt a szintet, sőt magasabbat, akkor megérheti már visszatelepülni, azt senki nem vitatta.. szerintem azon vitázunk, hogy mi lehet a jelenlegi szint (illetve amit követelnek) a némethez képest. Te azt mondod, hogy már a német szinten vagyunk, ezért nem megengedhető gazdaságilag az emelés, más meg (én is)úgy látja, hogy még jócskán alatta vagyunk.. eldönteni ezt itt nem fogjuk, mert nem látunk bele a controllingjukba
akkor szépen elmegy kifuttatják ezt a fázist de nem fejlesztenek ennyi nem is értelek ha te vagy az audi és német vagy, minek mennél máshova ha ugyanannyiba kerül? a magyar mind hazafi a német meg nem?
ez a fejlettségi szint, meg alacsony termelékenység dolog igaz is makro szinten. Az Audi szintjén viszont nem hinném. Miért telepítene ide egy cég fejletlenebb gazdasági egységet, mint máshová? Inkább arról van szó, hogy megteheti, hogy lejjebb megy a bérekkel, mivel a többi fejletlen cég leviszi neki a helyi átlagot. Annyi hogy most találkoztak egy olyan nyomással, ami nem a helyi átlagfejlettséghez igazítaná a béreket, hanem a globál Audishoz...
Pontosan. Amint a rabszolga költsége Mondjuk nem csak a munkaerő olcsóbb Magyarországon, de a cégekre rakodó adó is kisebb mint németbe, illetve jóval megengedőbb a kormány, itt "okosba" meg lehet oldani a dolgokat. . Én nem itt várnám először a jövő csodáinak kiterjedését, inkább nyugaton. Ott éri meg jobban robotizálni a még meglévő humán munkaerőt.
a vw már megmondta ,hogy az elektromos gyártás visszaviszi németországba ahogy egyre több lesz a robot, úgy lesz értelmetlen keleten tartani a termelést értem, hogy ezt nehéz elfogadni, de így van és nem 50 év múlva inkább 5-10 max
Eközben gyakran hallhatjuk, hogy a magyar gazdaságban a bérek összhangban vannak a fejlettségi szintünkkel. És valóban, ha a fejlettségi mutatókat, a bérköltségszinteket, a nemzetgazdasági bérhányadot nézzük, nehéz ezzel vitatkozni. Olyannyira, hogy már maga az MNB is felhívja a figyelmet: a jövőben fontos lenne a béremelkedés ütemének a munkatermelékenység javulási tempójához igazodnia.
A Volkswagen bejelentette csökkenti dolgozóinak létszámát és bizonyos modellek esetében a műszakok számát szlovákiai gyárában. Pozsonyban rég került sor leépítésre, a járművek iránti csökkenő kereslet, valamint a cégcsoport azon törekvése, hogy hatékonyabbá tegye a helyi gyártást, viszont rákényszeríti a németeket erre a lépésre. na a szlovák emelést máris kompenzálták
ja és még annyit, hogy igen ehhez a gazdasági teljesítményhez indokolatlan az, hogy a kormány szándékosan inflál és így akar béremelést mutatni (ami csak nominális) SOKAK szemét elhomályosítja tolhatják a béreket, örülhetsz, ha közben nem ér többet a pénzed márpedig most ez történik
hogyne egyrészt a teljes bérköltséget kell nézni ez kb ugyanannyi mint lengyelországban a cseh magasabb de ott a gdp 35 százalékkal több, ez jelenik meg a bérekben ezek érthetőek?
hogy mi, indokolatlan béremelés? ne haragudj, de nagyon durván alul vagyunk fizetve a régióhoz képest (V4) mi "lesz két hónap múlva? majd kitalálják, hogy még több pénz kéne?" - egy béremelési szakasz általában 12 hónapra szól, jelen esetben pedig 15 hónapról tárgyalnak! ezért tartunk itt mert ilyen sok ember hozzá állása! tudod, ők termelnek, nem a faxukat lógatják egész nap ;) fizessék is meg őket!!
Ez a kamu rész, mikor a prémiumot beleszámítják a fizetésbe... azon éves szinten akár 3-4%-nyi bruttó bért faraghatnak majd. Ugyanis az csak ADHATÓ, nem jár. Ha fele annyit adnak , mint a tavalyi összeg akkor se szólhat senki semmit... ilyenkor meg villognak vele, a bérbe építve, miközben az senkinek sem fix pénz, indoklás nélkül elhagyható, ráadásul, ha adják az is egyénenként nagyon változó összeg.A példában szereplő kezdő munkatársnál kifejezetten csak az alapfizetés az ami lényeges, kezdőknek alacsony a mozgóbérük és a prémiumszorzójuk. Az átlag törtrészét kapják.
érdekes dolog ez a sztrájk ha te vagy az audi engedsz? mi lesz két hónap múlva? majd kitalálják, hogy még több pénz kéne? ha nem tetszik a munkabér lehet menni máshova nem? állítólag munkaerőhiány van nyilvánvaló, hogy óriási krach lesz hamarosan az indokolatlan béremelésekből ahogy írtam, akinek lesz munkája jól jár, de nagyon sokan nagyon rosszul jönnek majd ki ebből
egy 24 éves szakmunkatárs, aki 2018 novemberében bruttó 333 ezer forintos kezdő fizetéssel lépett be, 2020 januárjában már bruttó 489 ezer forintot keresne automatikus alapbéremeléssel, prémiummal és 13. havi fizetéssel együtt," . Azért ez nem annyira rossz fizetés lenne......
simán az fog történni h adnak valami emelést aztán szépen kivágják egy részüket még több robotot hoznak mondjuk az amúgy is megtörténik aki marad jól jár a többi elmegy a tesco-ba ja, oda már nem
Az Audi a dolgozók havi legalább egy teljes szabad hétvégére vonatkozó követelését is kész volt teljesíteni, a cafeteriakeret emelésére viszont nem tett ajánlatot, ez évi bruttó 620 ezer forint maradna a dolgozók 787 ezer forintos követelésével szemben. . Szép követelések nem mondom.
A két konkrét ajánlat, amire az audisok nemet mondtak . Részben adná meg az Audi a sztrájkoló dolgozók követeléseit: egy kezdő munkavállaló akár 50%-os béremelésre is számíthatna két év alatt, igaz, ebben a már bevezetett emelések és pluszjuttatások is benne vannak - írta ma a HVG. A cég állítása szerint
egy 24 éves szakmunkatárs, aki 2018 novemberében bruttó 333 ezer forintos kezdő fizetéssel lépett be, 2020 januárjában már bruttó 489 ezer forintot keresne automatikus alapbéremeléssel, prémiummal és 13. havi fizetéssel együtt,
egy 48 éves, 2013 óta a cégnél dolgozó autófényező teljes bére a 2018 végi bruttó 448 ezer forintról 2020 elejére 532 ezer forintra emelkedne,
egy 35 éves, 2007 óta az Audinál dolgozó karbantartó mérnök teljes bére 815 ezer forintról 975 ezer forintra emelkedne.
Szépen oda próbálnak verni a BMW-nek hogy gondolja át még1x ide akarja-e hozni a termelését. Persze az AUDI nyilván a saját pozícióját félti, azért megy ez a játék. Szerintem.
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban
Ugrás a cikkhez