Topiknyitó: Portfolio 2019. 01. 28. 13:52

Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban  

Ugrás a cikkhez
Megbénította az Audi ingolstadti üzemében a gyártást a vállalat gyõri motorgyárában napok óta tartó sztrájk. Megbénult az ingolstadti gyártás Hétfõn és kedden teljesen leállnak a szalagok - mondta el a vállalat
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
________
________ 2019. 01. 29. 20:27
Előzmény: #57  gambadoro
#60
Ezek után semmit. A régi projektek kifutnak, az újak meg mennek máshova. Az aranykornak Győrben vége. Jövőre már létszámleépítésről beszélünk majd, nem 18%-ról. Túl messzire mentek, túl nagy kárt okoztak. Kiszámíthatalanná váltak.
gambadoro 2019. 01. 29. 19:18
Előzmény: törölt hozzászólás
#59
20 ezer felett vannak már az ukránok
hatosa 2019. 01. 29. 19:12
Törölt hozzászólás
#58
gambadoro 2019. 01. 29. 18:58
Előzmény: #55  ________
#57
azt kell nagyon figyelni, hogy az elektromos autó gyártásban milyen szerepet kap győr
ez a mercedesre is igaz
bmw-re
ha csak a karosszéria összeszerelést, az édeskevés
gambadoro 2019. 01. 29. 18:57
Előzmény: #54  signal2
#56
jelen voltam, amikor az ottani szakszervezet kilátásba helyezte a sztrájkot mert az ukránok többet kerestek a magyaroknál
azt mondták nekik ha nem tetszik még több ukránt hoznak
ennyi történt
________
________ 2019. 01. 29. 18:52
Előzmény: #53  gambadoro
#55
Audi Győr az Audi motorja és egyben Magyarország motorja. Lehet nem kéne leállìtani...
signal2
signal2 2019. 01. 29. 18:47
Előzmény: #53  gambadoro
#54
Az nem lehet, mert mi nem vagyunk, s nem leszünk bevándorlóország!!!
gambadoro 2019. 01. 29. 18:46
Előzmény: #51  ________
#53
egy halom pénzt kapnak h idejönnek
embert meg már most is ukrajnában, szerbiában toboroznak
dolgoztam egy autóipari beszállító multinak 
évekkel ezelőtt elkezdte hozni az ukránokat
de vannak PAKISZTÁNI munkásai is nem vicc
mármint magyarországon
gambadoro 2019. 01. 29. 18:44
Előzmény: #50  Nanobot
#52
A javaslat értelmében a multinacionális vállalatok többet nem mozgathatnák a profitjukat aszerint, hogy hol kedvezőbb számukra a társasági adó mértéke. A tervezet nemcsak a techcégeket, hanem minden multit érintene. A tervezettől azt várnák, hogy a multinacionális cégek bevételei nem adóparadicsomokban és néhány exportálóországban csapódnának le adó formájában, hanem ott, ahol sok fogyasztó él. Az OECD javaslatát kedden 127 ország támogatta, de akadtak európai országok melyek csak a digitális cégekre akarnak hasonló reformot kivetni. Ugyanakkor az OECD szerint a javaslat szoros összhangban van azokkal a javaslatokkal, melyeket az Európai Bizottság közölt tavaly. Kedden a bejelentést méltatta a francia gazdasági miniszter, Bruno Le Maire is. A jelenlegi tervek szerint a javaslatról 2020 végére születhetne megállapodás. Egy ilyen formálódó adóreform érinthetné Magyarországot is: a G7 épp nemrég írt egy kutatás alapján arról, hogy hazánk tényleg lassan tényleg adóparadicsom lesz: nálunk csak 7,5 százaléknyi adót fizettek a multik, ami az egész EU-ban a legalacsonyabb érték. 
________
________ 2019. 01. 29. 17:53
Előzmény: #49  gambadoro
#51
A fiúk lehet korán ittak a Bmw bőrére. Ha az Audi sztrájk így halad, a bajorok lehet, hogy újratervezést indítanak...
Nanobot 2019. 01. 29. 16:08
Előzmény: #49  gambadoro
#50
Sejtem mlyen a kreativ könyvelés. De erre hivatkozni pofátlanság ! Azért ellenőriztetném szakértővel a nem nyilvános általuk közölt számokat .
gambadoro 2019. 01. 29. 15:28
Előzmény: #45  Nanobot
#49
működtem együtt olyan magyarországon is jelen lévő multival, ami konkrétan sehol sem adózott
néha sok tízmilliárd megjelent a magyar számlán pár napra
aztán elutalták
és így utazott a pénz
gambadoro 2019. 01. 29. 15:27
Előzmény: #46  Jon_Arbuckle
#48
nem azt írtam, hogy mások nem gondolkodnak, hanem, hogy mire nem szoktak gondolni
Idea 2019. 01. 29. 15:24
Előzmény: #44  gambadoro
#47
Manipulatívak. Az sem igaz amit kérdeznek, de ha magadnak dolgozol, sőt ha tőzsdézel akkor ezt kb tudod. A világ söpredékével van dolgunk, ha pénzügyi téren nézzük ezeket a nagyvállalatokat. (Nem az Audi egyedül, hanem en bloc) Az a fontos, hogy a menedzsment és a nem állami nagytulajok jól legyenek lakatva. Ha ez megvan, az sem baj ha évente néhányan megdöglenek a cég termékei miatt, csak ne legyen bizonyítható ill ha mégis, kevesebb legyen a kártérítés mint a profit, de ha mégis több lenne, akkor ne tudják azt érvényesíteni. Tehát egy profitérdekelt multi szavára, szerződésére, stb nem érdemes túl sokat adni, arra támaszkodni.
.
Ugyanakkor a másik oldal (munka) mára kb ugyanilyen hozzáállást alakított ki, csak - egyelőre még - hülye és erőtlen hozzá, hogy az eltúlzott érdekeinek érvényt szerezzen.
.
Láthattuk milyen az, ha a munka irányít, most látjuk milyen, ha a tőke. Én azt mondom, nyírják egymást.
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2019. 01. 29. 15:20
Előzmény: #43  gambadoro
#46

persze, nyilván csak te tudsz gondolkodni itt, más nem :)
azzal egyébként mindig egyetértettem, hogy kellettek volna magyar cégek, csak az h mi "kellett volna", a jelenben már nem túl releváns
Nanobot 2019. 01. 29. 15:19
Előzmény: #42  Idea
#45
Úgy látszik az AUDI lemegy kutyába ! Akkor egy normális országban az ilyen számok alapján kaphatna egy kis adóellenőrzést . Egy nemzetközi konszern ide-oda tologatja a költséget nyereséget .
gambadoro 2019. 01. 29. 15:14
Előzmény: #42  Idea
#44
még az is lehet, hogy mégis az audinak van igaza?
nincs is akkora hozzáadott érték?
gambadoro 2019. 01. 29. 15:11
Előzmény: #41  Jon_Arbuckle
#43
az igaz
ti arra nem gondoltok, hogy a tőkének nemcsak profitot kell hoznia, hanem vissza is kell termelnie magát
ha nem teszi, akkor érdektelenné válik
beruháztak egy vagon pénzt
nem azért, hogy majd 45 év múlva visszakapják
ezért kellettek volna magyar cégek, amik itt termelnek, itt költik el a profitot
akkor nő a gdp és lehet emelni a jövedelemszintet
Idea 2019. 01. 29. 15:10
#42
"Az Audi anyagában végezetül összefoglalóan megjegyzi, hogy a szakszervezet által közzétett számok alkalmatlanok konszern-telephelyek bárminemű összehasonlítására. Ahhoz, hogy "almát almával" hasonlítsunk össze, az egyes elemeket közös nevezőre kell hozni, ami csak a vállalatok szakértőinek bevonásával lehetséges."
.
Azaz: kuss legyen, majd mi a nagytőkés multi megmondjuk mennyi az annyi,  majd mi ítéletet mondunk saját magunkról.
.
(Egyébként meg a dolgozó általában hülye mint a segg, kevés kivétellel, rálátása a dolgokra közel a nullához, kockázattűrő képessége szintén nulla, ha elront valamit ami csökkenti vagy lenullázza az előállított értéket, neki akkor is jár a bér, másodpercre pontosan. Remélem a válság helyreteszi majd ezt is, sok mással együtt.)
.
Meg is érdemli a két oldal egymást, remélem a végletekig megy a harc.
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2019. 01. 29. 15:07
Előzmény: #39  gambadoro
#41

nyilván ha eléri ugyan azt a szintet, sőt magasabbat, akkor megérheti már visszatelepülni, azt senki nem vitatta..
szerintem azon vitázunk, hogy mi lehet a jelenlegi szint (illetve amit követelnek) a némethez képest. Te azt mondod, hogy már a német szinten vagyunk, ezért nem megengedhető gazdaságilag az emelés, más meg (én is)úgy látja, hogy még jócskán alatta vagyunk..
eldönteni ezt itt nem fogjuk, mert nem látunk bele a controllingjukba
gambadoro 2019. 01. 29. 15:06
Előzmény: #37  nemIesszapport
#40
németbe az mi?
tehát társasági adó van egyedül?
az jó, mert akkor pl az audi nem fizet itt semmit
gambadoro 2019. 01. 29. 15:00
Előzmény: #38  Jon_Arbuckle
#39
akkor szépen elmegy
kifuttatják ezt a fázist de nem fejlesztenek
ennyi
nem is értelek
ha te vagy az audi és német vagy, minek mennél máshova ha ugyanannyiba kerül?
a magyar mind hazafi a német meg nem?
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2019. 01. 29. 14:57
Előzmény: #31  gambadoro
#38

ez a fejlettségi szint, meg alacsony termelékenység dolog igaz is makro szinten. Az Audi szintjén viszont nem hinném. Miért telepítene ide egy cég fejletlenebb gazdasági egységet, mint máshová? Inkább arról van szó, hogy megteheti, hogy lejjebb megy a bérekkel, mivel a többi fejletlen cég leviszi neki a helyi átlagot.
Annyi hogy most találkoztak egy olyan nyomással, ami nem a helyi átlagfejlettséghez igazítaná a béreket, hanem a globál Audishoz...
nemIesszapport 2019. 01. 29. 14:54
Előzmény: #36  gambadoro
#37

Jah.... Magyarországon 9% németbe 30%, tényleg sokkal magasabb adó van a cégeken...
jah...
nem...
gambadoro 2019. 01. 29. 14:35
Előzmény: #33  nemIesszapport
#36
sokkal magasabb a magyar adó
nemIesszapport 2019. 01. 29. 14:34
Előzmény: #34  nemIesszapport
#35
Hát még ilyen hulladék fórumot sem láttam...
nemIesszapport 2019. 01. 29. 14:34
Előzmény: #33  nemIesszapport
#34
nemIesszapport 2019. 01. 29. 14:33
Előzmény: #32  gambadoro
#33

Pontosan. Amint a rabszolga költsége
Mondjuk nem csak a munkaerő olcsóbb Magyarországon, de a cégekre rakodó adó is kisebb mint németbe, illetve jóval megengedőbb a kormány, itt "okosba" meg lehet oldani a dolgokat.
.
Én nem itt várnám először a jövő csodáinak kiterjedését, inkább nyugaton. Ott éri meg jobban robotizálni a még meglévő humán munkaerőt.
gambadoro 2019. 01. 29. 14:20
Előzmény: #29  Gaguse
#32
a vw már megmondta ,hogy az elektromos gyártás visszaviszi németországba
ahogy egyre több lesz a robot, úgy lesz értelmetlen keleten tartani a termelést
értem, hogy ezt nehéz elfogadni, de így van
és nem 50 év múlva
inkább 5-10 max
gambadoro 2019. 01. 29. 14:19
Előzmény: #28  Nanobot
#31
Eközben gyakran hallhatjuk, hogy a magyar gazdaságban a bérek összhangban vannak a fejlettségi szintünkkel. És valóban, ha a fejlettségi mutatókat, a bérköltségszinteket, a nemzetgazdasági bérhányadot nézzük, nehéz ezzel vitatkozni. Olyannyira, hogy már maga az MNB is felhívja a figyelmet: a jövőben fontos lenne a béremelkedés ütemének a munkatermelékenység javulási tempójához igazodnia.
gambadoro 2019. 01. 29. 14:17
Előzmény: #29  Gaguse
#30
a gdp-t nézem
ajánlom figyelmedbe
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 29. 14:04
Előzmény: #27  gambadoro
#29
Ez a te velemenyed amit elfogadok, az en velemenyem pedig az hogy a gazdasagi teljesitmenyhez kepest meg alulfizetes van
Nanobot 2019. 01. 29. 13:56
#28
Itt egy cikk Mo. a termelékenység kb 170% belgiumban kb 110% , és háromszoros bért keresnek. https://www.portfolio.hu/gazdasag/autoipar/az-audi-orszag-es-a-magyar-modell.4.311965.html
gambadoro 2019. 01. 29. 13:41
Előzmény: #26  Gaguse
#27
nem
én annyit állítok, hogy a gazdasági teljesítményhez képest reális a jövedelem
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 29. 13:33
Előzmény: #24  gambadoro
#26
igen, a realitás az lenne ha megkapnák a béremelést az Audisok ;) de ki ne találd már hogy mindenki kurva jól keres MO-n mert lehidalok mindjárt :D
hatosa 2019. 01. 29. 13:32
Törölt hozzászólás
#25
gambadoro 2019. 01. 29. 13:32
Előzmény: #23  Gaguse
#24
nem alkalmazok senkit
magamnak dolgozom
a realitásokat tartom fontosnak
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 29. 13:30
Előzmény: #22  gambadoro
#23
akkor innen ez a hozzá állás, te sem akarsz fizetni azoknak akik a pénzt keresik neked ;)
gambadoro 2019. 01. 29. 13:29
Előzmény: #19  Gaguse
#22
nem vagyok alkalmazott sose voltam nem is leszek
gambadoro 2019. 01. 29. 13:28
Előzmény: #20  Gaguse
#21
A Volkswagen bejelentette csökkenti dolgozóinak létszámát és bizonyos modellek esetében a műszakok számát szlovákiai gyárában. Pozsonyban rég került sor leépítésre, a járművek iránti csökkenő kereslet, valamint a cégcsoport azon törekvése, hogy hatékonyabbá tegye a helyi gyártást, viszont rákényszeríti a németeket erre a lépésre. 
na a szlovák emelést máris kompenzálták
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 29. 13:28
Előzmény: #18  gambadoro
#20
én ezt tudom, de mint melós nem érdekel se a teljes bérköltség se semmi. 1 dolog érdekel, mennyit viszek haza nettóban a családnak ;)
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 29. 13:25
Előzmény: #17  gambadoro
#19
:D lol, jólvan, akkor ne kérj fizuemelést te sem ;) 
gambadoro 2019. 01. 29. 13:24
Előzmény: #15  Gaguse
#18
ja és még annyit, hogy igen
ehhez a gazdasági teljesítményhez indokolatlan
az, hogy a kormány szándékosan inflál és így akar béremelést mutatni (ami csak nominális) SOKAK szemét elhomályosítja 
tolhatják a béreket, örülhetsz, ha közben nem ér többet a pénzed
márpedig most ez történik
gambadoro 2019. 01. 29. 13:22
Előzmény: #15  Gaguse
#17
hogyne
egyrészt a teljes bérköltséget kell nézni
ez kb ugyanannyi mint lengyelországban
a cseh magasabb de ott a gdp 35 százalékkal több, ez jelenik meg a bérekben
ezek érthetőek?
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 29. 13:15
Előzmény: #13  gambadoro
#15
hogy mi, indokolatlan béremelés? ne haragudj, de nagyon durván alul vagyunk fizetve a régióhoz képest (V4) mi "lesz két hónap múlva? majd kitalálják, hogy még több pénz kéne?" - egy béremelési szakasz általában 12 hónapra szól, jelen esetben pedig 15 hónapról tárgyalnak! ezért tartunk itt mert ilyen sok ember hozzá állása! tudod, ők termelnek, nem a faxukat lógatják egész nap ;) fizessék is meg őket!!
El_Kebir
El_Kebir 2019. 01. 29. 13:12
Előzmény: #8  pampa
#14
Ez a kamu rész, mikor a prémiumot beleszámítják a fizetésbe... azon éves szinten akár 3-4%-nyi bruttó bért faraghatnak majd. Ugyanis az csak ADHATÓ, nem jár. Ha fele annyit adnak , mint a tavalyi összeg akkor se szólhat senki semmit...  ilyenkor meg villognak  vele, a bérbe építve, miközben az senkinek sem fix pénz, indoklás nélkül elhagyható, ráadásul, ha adják az is egyénenként nagyon változó összeg.A példában szereplő kezdő  munkatársnál kifejezetten csak az alapfizetés az  ami lényeges, kezdőknek alacsony a mozgóbérük és a prémiumszorzójuk. Az átlag törtrészét kapják. 
gambadoro 2019. 01. 29. 13:11
Előzmény: #12  Nanobot
#13
érdekes dolog ez a sztrájk
ha te vagy az audi engedsz?
mi lesz két hónap múlva?
majd kitalálják, hogy még több pénz kéne?
ha nem tetszik a munkabér lehet menni máshova nem?
állítólag munkaerőhiány van
nyilvánvaló, hogy óriási krach lesz hamarosan az indokolatlan béremelésekből 
ahogy írtam, akinek lesz munkája jól jár, de nagyon sokan nagyon rosszul jönnek majd ki ebből
Nanobot 2019. 01. 29. 13:08
#12
Az AUDI a" korrekt tárgyalást"  megalapozza a figecc féle agymosodával ?
https://hvg.hu/kkv/20190129_Sztrajk_idejere_nem_kapsz_bert__ilyen_uzenetekkel_varjak_az_Audidolgozokat#rss
csendben 2019. 01. 29. 12:57
Előzmény: #8  pampa
#11
Ennyiért itthagynád a PF.-t? :-)
csendben 2019. 01. 29. 12:56
Előzmény: #3  elemes
#10
Azt is tudod,hogy miért?
pampa 2019. 01. 29. 12:55
Előzmény: #7  gambadoro
#9
mehet az ország keleti részébe.
pampa 2019. 01. 29. 12:54
Előzmény: #5  gambadoro
#8
egy 24 éves szakmunkatárs, aki 2018 novemberében bruttó 333 ezer forintos kezdő fizetéssel lépett be, 2020 januárjában már bruttó 489 ezer forintot keresne automatikus alapbéremeléssel, prémiummal és 13. havi fizetéssel együtt,"
.
Azért ez nem annyira rossz fizetés lenne......
gambadoro 2019. 01. 29. 12:54
Előzmény: #6  Stiv
#7
simán az fog történni h adnak valami emelést aztán szépen kivágják egy részüket
még több robotot hoznak
mondjuk az amúgy is megtörténik
aki marad jól jár a többi elmegy a tesco-ba
ja, oda már nem
Stiv
Stiv 2019. 01. 29. 12:52
Előzmény: #4  Stiv
#6
Az Audi a dolgozók havi legalább egy teljes szabad hétvégére vonatkozó követelését is kész volt teljesíteni, a cafeteriakeret emelésére viszont nem tett ajánlatot, ez évi bruttó 620 ezer forint maradna a dolgozók 787 ezer forintos követelésével szemben.
.
Szép követelések nem mondom.
gambadoro 2019. 01. 29. 12:51
Előzmény: #4  Stiv
#5
és ez nem elég nekik?
vicces
Stiv
Stiv 2019. 01. 29. 12:46
#4
A két konkrét ajánlat, amire az audisok nemet mondtak
.
Részben adná meg az Audi a sztrájkoló dolgozók követeléseit: egy kezdő munkavállaló akár 50%-os béremelésre is számíthatna két év alatt, igaz, ebben a már bevezetett emelések és pluszjuttatások is benne vannak - írta ma a HVG
A cég állítása szerint 
  • egy 24 éves szakmunkatárs, aki 2018 novemberében bruttó 333 ezer forintos kezdő fizetéssel lépett be, 2020 januárjában már bruttó 489 ezer forintot keresne automatikus alapbéremeléssel, prémiummal és 13. havi fizetéssel együtt,
  • egy 48 éves, 2013 óta a cégnél dolgozó autófényező teljes bére a 2018 végi bruttó 448 ezer forintról 2020 elejére 532 ezer forintra emelkedne,
  • egy 35 éves, 2007 óta az Audinál dolgozó karbantartó mérnök teljes bére 815 ezer forintról 975 ezer forintra emelkedne.
elemes
elemes 2019. 01. 28. 13:59
Előzmény: #2  deszcsakafi
#3
a mercedes gyárban nincsen sztrájk
deszcsakafi
deszcsakafi 2019. 01. 28. 13:52
Előzmény: #1  portfolio
#2
Szépen oda próbálnak verni a BMW-nek hogy gondolja át még1x ide akarja-e hozni a termelését. Persze az AUDI nyilván a saját pozícióját félti, azért megy ez a játék. Szerintem.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek