Topiknyitó: Portfolio 2019. 01. 28. 13:52

Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban  

Ugrás a cikkhez
Megbénította az Audi ingolstadti üzemében a gyártást a vállalat gyõri motorgyárában napok óta tartó sztrájk. Megbénult az ingolstadti gyártás Hétfõn és kedden teljesen leállnak a szalagok - mondta el a vállalat
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 31. 09:03
Előzmény: #167  Törölt felhasználó
#169
Elolvastam ezt a hosszú írást, rövidre lefordítva: érthető, ha egy vállalkozás teljes rendelkezésreállású és potenciálú munkavállalókkal akar elsősorban dolgozni, de nem szabad neki így cselekednie.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 31. 08:58
Előzmény: #166  Törölt felhasználó
#168
ne aggódj, ez átmeneti :)
Törölt felhasználó 2019. 01. 31. 08:37
#167
Törölt felhasználó 2019. 01. 31. 06:40
Előzmény: #160  kardkovacsi
#166
Még valami. Én 37-38 éves lehettem, amikor észrevettem, hogy sokkal kisebb lett az alvásigényem. Azóta sokkal jobban bírom a túlórát, mint előtte.
Törölt felhasználó 2019. 01. 31. 06:38
Előzmény: #156  kardkovacsi
#165
Ez szó szerint nem igaz. Nemcsak magamból kiindulva, de volt már nem egy olyan 30 körüli kollégám, aki a munkaidő letelte után 1 perccel már nem volt hajlandó felvenni a céges mobilját. És volt olyan főnököm, aki 55 körül lehetett, és este 10 körül még felhívta a műszakvezetőt, nem egyszer. Általánosítani mindig hülyeség, bármiről legyen is szó.
gambadoro 2019. 01. 31. 01:52
Előzmény: #163  kardkovacsi
#164
ennyit a tudatlanságról
kardkovacsi 2019. 01. 31. 01:26
Előzmény: #162  gambadoro
#163
Tényleg van ilyen. 1/3-a de csak a minimálbér duplájának a 60%-a a max táppénz és annak is az 1/3-a. Nem egy nagy összeg. Szerintem ezért nem fog senki sem nem felvenni valakit főleg magasabb keresetűek között. Lehet az alkőművessegéd pozícióban ez fontos mérlegelési tényező :)
gambadoro 2019. 01. 31. 00:43
Előzmény: #161  kardkovacsi
#162
akkor olvasgasd rád fér
a táppénz harmadát a munkáltató fizeti betegség esetén szerintem
na mit szólsz?
szerinted nem?
kardkovacsi 2019. 01. 31. 00:38
Előzmény: #157  gambadoro
#161
Bakker, ez nem olyan bonyolult. Elolvasod a törvényt és kész. Az, hogy tudatlan vagy és hülyeségeket beszélsz nem az én hibám.
kardkovacsi 2019. 01. 31. 00:36
Előzmény: #159  gambadoro
#160

Szórakozik hétvégén, de látom, hogy a fiatalok sokkal jobban tolják mint én 40 évesen és hogy én is sokkal jobban toltam.
Nyilván szakmunkás alsegédként más a helyzet nálatok mert ott a fő cél a szórakozás azaz délután négyre meglegyen a tüske aztán mehetünk haza :) :)
gambadoro 2019. 01. 31. 00:18
Előzmény: #156  kardkovacsi
#159
hogyne
mindent a cégért
azért fiatal!
majd szórakozik 89 évesen
persze lehet, hogy a kis szemüveges tornából felmentett informatikus körökben tényleg ez lehet a helyzet :)))))
gambadoro 2019. 01. 31. 00:17
Előzmény: #157  gambadoro
#158
azt is rosszul persze
de a lényeg a fellépés
a 2000 vs 20 mozgóalketrész vagy az a harmadnyi munkáltatói fizetendő a táppénzben 
megy ilyenek
gambadoro 2019. 01. 31. 00:13
Előzmény: #155  kardkovacsi
#157
te tényleg mindent jobban tudsz
miért itt pocsékolod az idődet?
kardkovacsi 2019. 01. 30. 23:49
Előzmény: #153  Törölt felhasználó
#156
Az ifjú titánok akarnak dolgozni és hajlandóak áldozatot is hozni sokszor a cégért. Egy 40-es munkavállaló inkább hazahúz a gyerekeihez, leszarja a határidős munkát.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 23:48
Előzmény: #154  gambadoro
#155
Miért rettegne? 3 hetet fizet és utána semmi költsége nincs (15 munkanap a betegszabadság). Onnan a TB aki finanszírozza. Az ő költsége egyedül annyi, hogy kell keresni egy másik embert.
gambadoro 2019. 01. 30. 22:15
Előzmény: #153  Törölt felhasználó
#154
én csak a kockázatokra utaltam
a legtöbb cég retteg attól, hogy az 50es munkavállaló elmegy 2 évre betegállományba
Törölt felhasználó 2019. 01. 30. 21:57
Előzmény: #152  gambadoro
#153
Nem hiszem, hogy olyan sok lenne, ami indokolná ezt a megkülönböztetést. Az viszonyt tény, hogy az ifjú titánoknak óriási az arcuk és még ha képzettek is (ez sem biztos, mert egy egyetem ma már nem jelent annyit, mint régen), semmi élettapasztalatuk nincs.
gambadoro 2019. 01. 30. 21:48
Előzmény: #151  Törölt felhasználó
#152
persze én is azt mondom
ugyanakkor nézd meg mennyi a beteg 50es :(
Törölt felhasználó 2019. 01. 30. 21:27
Előzmény: #149  gambadoro
#151
De ezen egyébként kénytelenek lesznek változtatni, mert egyre kevesebb a fiatal.
Meg egyébként síkhülyék is. Főnöknek 40 alatt nem is lenne szabad megtenni senkit.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 21:17
Előzmény: #148  PusztaPutyin
#150
Ezt úgy mondom, hogy az életkor finnyázás miatt is estem ki az alkalmazotti piacról  és lettem végül vállalkozó.
gambadoro 2019. 01. 30. 21:16
Előzmény: #145  Törölt felhasználó
#149
ehhez képest a németek 75 éves nyugdíj korhatárt akarnak:)
egyébként való igaz
50 éves embert már csak ótvar munkába hajlandóak felvenni, elég vicces és sose értettem
bár amilyen beteges a magyar...
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 21:15
Előzmény: #145  Törölt felhasználó
#148
A cégek is csak vásárlók ebben a relációban. Hagyni kell nekik hogy szabadon válasszanak. Lehet hogy a kebab a tuti és a sajtburger szar, de te se akarnál elítéléssel szembesülni, mert sajtburgert vettél. Főleg nem szeretnéd ha előírnák, melyiket egyed.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 21:11
Előzmény: #143  gambadoro
#147
Arról lemaradtam. Nekem tdgti volt, hú de mekkora fos, minden szervizes a haverom lett pár év alatt.
hatosa 2019. 01. 30. 21:10
Törölt hozzászólás
#146
Törölt felhasználó 2019. 01. 30. 21:02
Előzmény: #142  PusztaPutyin
#145
Ámde a cégek sajnos olyan hülyék, hogy nyugdíj előtt 15-20 évvel már leírják a munkavállalókat. Ami egyébként nevetséges, hacsak nem árokásásról van szó. Bár Orbánnak is egész jól megy, 50 év körül. :)
Szóval azért ezt sem szabad hagyni.
gambadoro 2019. 01. 30. 21:01
Előzmény: törölt hozzászólás
#144
még az új mazdák is rohadnak
nincs rajtuk egyrészt alvázvédelem másrészt híresen vékony a festék :)
gambadoro 2019. 01. 30. 21:00
Előzmény: #136  PusztaPutyin
#143
tévedsz
sima szívó dízel 2 literes
soha semmi baja nem volt
72 lóerős utolsó jubileumi 2000-es évjárat
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 20:57
Előzmény: #140  Törölt felhasználó
#142
Hát pont erről beszélek. Nem szabadna kvótát előírni, hogy hány milyen munkavállalót kell egy cégnek foglalkoztatni. Az a piac halála. Nem vagyok a vadkapitalizmus híve, de ez a ló túlsó oldala. Az egyik harap, a másik büdös.
hatosa 2019. 01. 30. 20:55
Törölt hozzászólás
#141
Törölt felhasználó 2019. 01. 30. 20:52
Előzmény: #139  PusztaPutyin
#140
Nem értem, hogy mit akarsz ezzel mondani. Törvény van arra vonatkozóan, hogy életkor, nem stb... alapján nem szabad megkülönböztetni a munkavállalókat. Ezért például egy álláshirdetésben sem szerepelhet semmi ilyesmi. Namármost, ha valaki elmegy körülnézni a hatvani gyárba, akkor azt látja, hogy alig van ott 35 év fölötti. Ez egy olyan helyzet, ami önmagáért beszél.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 20:48
Előzmény: #137  Törölt felhasználó
#139
"Direkt huszonéves pályakezdő mérnökökkel töltik fel a gyárat, mert ők olcsók. Mondjuk, körül is nézhetne ott az Egyenlő Bánásmód Hatóság."
 
Elképzeltem, hogy körülnéz a hatóság minden háztartásban, ahol párizsit vették serrano sonka helyett.
hatosa 2019. 01. 30. 20:45
Törölt hozzászólás
#138
Törölt felhasználó 2019. 01. 30. 20:40
Előzmény: #129  offshort
#137
Hatvanban is elég gyengék a fizetések. Direkt huszonéves pályakezdő mérnökökkel töltik fel a gyárat, mert ők olcsók. Mondjuk, körül is nézhetne ott az Egyenlő Bánásmód Hatóság.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 20:26
Előzmény: #134  gambadoro
#136
Az a Mazda benzines volt. Egy dízel Mazda se ússza meg minimum évente öt komoly szerviz nélkül a 10-20 évvel ezelőtti időkből. Mert konstrukciósan voltak totál elkúrva.
gambadoro 2019. 01. 30. 19:59
Előzmény: #131  kardkovacsi
#135
van olyan ikarus ami 5 millió kilométert ment szibériában
sőt a régi 2-es villamos ennél is többet, de még szét se szedték soha
akkor ki az erősebb? 
most eszembe jutott a váltó is
az milyen mókás, amikor a dsg elszáll 800 ezerért nem?
vagy a multritronic 1 millió
de még jobb a szuper bmw automata mert az 2 körül van
és elszáll
ehhez képest az elektromos autóban milyen váltó van?
gambadoro 2019. 01. 30. 19:55
Előzmény: #132  kardkovacsi
#134
mindenki tud kivételekről beszélni
ezerből egy
nekem is volt mazdám 12 év alatt semmi sem romlott el rajta 
de azért addig volt kétszer vezérlés csere, ugye rendes ember feszítőgörgőt is cserél meg vízpumpát ha már szétszedte
izzítógyertyákat kb 4X az összeset, hogy rendesen induljon
szűrőket
olaj 10 ezrenként
stb.
1 liter olaj ezer km az szép dolog, gondolom szét van kopva a motor, ha sport ha nem
a mostani hibrid sem romlott el, viszont a karbantartása sokkal kisebb, holott ugye van benne benzinmotor
nem akarok vitatkozni, szerinted nem töredéke az alkatrész szerintem igen, szerinted a 2000 vs 20 forgóalkatész nem számít, szerintem igen
az idő fogja eldönteni
mindenesetre az autógyárak jóval kevesebb munkásra, jóval kevesebb alkatrészgyártásra rendezkednek be
biztos buták
kardkovacsi 2019. 01. 30. 18:22
Előzmény: #125  ujonc
#133
A másik szimpatikusabb volt :)
kardkovacsi 2019. 01. 30. 18:19
Előzmény: #120  gambadoro
#132

Nekem van egy Honda Integra Type-R-em (98-as). Ez az autó ami 9e-ig forog. 340e km van benne. Ott áll a garázsban.
3-4 évvel ezelőttig szinte semmi baja nem volt. Pár hónapja cseréltem le, de a motorja még megy. Tény, hogy benyel egy liter olajat ezren de sport motorról beszélünk 340e km után ami még verseny pályázott is régebben elég sokat. Amik viszont tönkre mentek benne az szinte egyik sem a robbanó motorhoz tartozó dolog. Kormánymű folyik az olaj, szervó szivattyú baszakodik (néhányszori olaj hiány miatt is), nem megy az ablakmosó, a bal ablaknál elkopott a gumi és szorul, nyikorog fel le mozgatásnál, néhány futómű alkatrész kopog, az ülés hátra hajtókája letört, néha úgy dönt nem indul el, ez valami elektromos probléma. Rohad a hátulja amit 4 éves korában valaki megnyomott picit.
Motorhoz tartozó bajok. Múltkor elpukkant az egyik hűtő cső és emiatt csak nagy nehezen tudtam hazamenni. Termosztátot párszor beszart most épp rossz.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 18:09
Előzmény: #118  gambadoro
#131
Én nem lovagolok rajta csak sokan (láthatóan te is) annyit képzelnek, hogy egy EV áll két alkatrészből motor meg akksi és kész is. Egy fenét. Egyszerűbb és kevesebb karbantartást igénylő szerkezet de nem annyival mint a legtöbben hiszik.
offshort
offshort 2019. 01. 30. 18:05
Előzmény: #129  offshort
#130
alatta a kommentek! 
meg itt is!
omg!
offshort
offshort 2019. 01. 30. 18:03
Előzmény: #76  PusztaPutyin
#128
de de volt, 
elötte meg hamletnek is, 
meg omlettnek' is volt angol változata!, 
úgy patópálosan' megint megfogtad a lényeget!
:)) 
gambadoro 2019. 01. 30. 17:59
Előzmény: #126  vagfoldi
#127
ezek 20 évesen szétrohadnak :) amúgy technikailag jó autók, még az almera is elmegy altima nem tudom mi 
vagfoldi
vagfoldi 2019. 01. 30. 17:53
Előzmény: #124  gambadoro
#126
Corolla Accord Altima Almera Lancer Camry és a mi autónk stb stb
ujonc 2019. 01. 30. 16:56
Előzmény: #99  kardkovacsi
#125
VBK- Választható Béren Kívüli juttatás
gambadoro 2019. 01. 30. 13:26
Előzmény: #122  vagfoldi
#124
szóval arra voltam kíváncsi, melyik az a modell a mindegyik közül:)
a 90-es évek végéről alig van pár modell, ami tartósnak számít
ezért érdekel szerinted melyik?
gambadoro 2019. 01. 30. 13:17
Előzmény: #122  vagfoldi
#123

vagfoldi
vagfoldi 2019. 01. 30. 13:04
Előzmény: #120  gambadoro
#122
Mindegyik
vagfoldi
vagfoldi 2019. 01. 30. 13:03
Előzmény: #116  kardkovacsi
#121
Perfekt válasz!

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek