Megbénította az Audi ingolstadti üzemében a gyártást a vállalat gyõri motorgyárában napok óta tartó sztrájk. Megbénult az ingolstadti gyártás Hétfõn és kedden teljesen leállnak a szalagok - mondta el a vállalat
Elolvastam ezt a hosszú írást, rövidre lefordítva: érthető, ha egy vállalkozás teljes rendelkezésreállású és potenciálú munkavállalókkal akar elsősorban dolgozni, de nem szabad neki így cselekednie.
Ez szó szerint nem igaz. Nemcsak magamból kiindulva, de volt már nem egy olyan 30 körüli kollégám, aki a munkaidő letelte után 1 perccel már nem volt hajlandó felvenni a céges mobilját. És volt olyan főnököm, aki 55 körül lehetett, és este 10 körül még felhívta a műszakvezetőt, nem egyszer. Általánosítani mindig hülyeség, bármiről legyen is szó.
Tényleg van ilyen. 1/3-a de csak a minimálbér duplájának a 60%-a a max táppénz és annak is az 1/3-a. Nem egy nagy összeg. Szerintem ezért nem fog senki sem nem felvenni valakit főleg magasabb keresetűek között. Lehet az alkőművessegéd pozícióban ez fontos mérlegelési tényező :)
Szórakozik hétvégén, de látom, hogy a fiatalok sokkal jobban tolják mint én 40 évesen és hogy én is sokkal jobban toltam. Nyilván szakmunkás alsegédként más a helyzet nálatok mert ott a fő cél a szórakozás azaz délután négyre meglegyen a tüske aztán mehetünk haza :) :)
hogyne mindent a cégért azért fiatal! majd szórakozik 89 évesen persze lehet, hogy a kis szemüveges tornából felmentett informatikus körökben tényleg ez lehet a helyzet :)))))
Az ifjú titánok akarnak dolgozni és hajlandóak áldozatot is hozni sokszor a cégért. Egy 40-es munkavállaló inkább hazahúz a gyerekeihez, leszarja a határidős munkát.
Miért rettegne? 3 hetet fizet és utána semmi költsége nincs (15 munkanap a betegszabadság). Onnan a TB aki finanszírozza. Az ő költsége egyedül annyi, hogy kell keresni egy másik embert.
Nem hiszem, hogy olyan sok lenne, ami indokolná ezt a megkülönböztetést. Az viszonyt tény, hogy az ifjú titánoknak óriási az arcuk és még ha képzettek is (ez sem biztos, mert egy egyetem ma már nem jelent annyit, mint régen), semmi élettapasztalatuk nincs.
De ezen egyébként kénytelenek lesznek változtatni, mert egyre kevesebb a fiatal. Meg egyébként síkhülyék is. Főnöknek 40 alatt nem is lenne szabad megtenni senkit.
ehhez képest a németek 75 éves nyugdíj korhatárt akarnak:) egyébként való igaz 50 éves embert már csak ótvar munkába hajlandóak felvenni, elég vicces és sose értettem bár amilyen beteges a magyar...
A cégek is csak vásárlók ebben a relációban. Hagyni kell nekik hogy szabadon válasszanak. Lehet hogy a kebab a tuti és a sajtburger szar, de te se akarnál elítéléssel szembesülni, mert sajtburgert vettél. Főleg nem szeretnéd ha előírnák, melyiket egyed.
Ámde a cégek sajnos olyan hülyék, hogy nyugdíj előtt 15-20 évvel már leírják a munkavállalókat. Ami egyébként nevetséges, hacsak nem árokásásról van szó. Bár Orbánnak is egész jól megy, 50 év körül. :) Szóval azért ezt sem szabad hagyni.
Hát pont erről beszélek. Nem szabadna kvótát előírni, hogy hány milyen munkavállalót kell egy cégnek foglalkoztatni. Az a piac halála. Nem vagyok a vadkapitalizmus híve, de ez a ló túlsó oldala. Az egyik harap, a másik büdös.
Nem értem, hogy mit akarsz ezzel mondani. Törvény van arra vonatkozóan, hogy életkor, nem stb... alapján nem szabad megkülönböztetni a munkavállalókat. Ezért például egy álláshirdetésben sem szerepelhet semmi ilyesmi. Namármost, ha valaki elmegy körülnézni a hatvani gyárba, akkor azt látja, hogy alig van ott 35 év fölötti. Ez egy olyan helyzet, ami önmagáért beszél.
Hatvanban is elég gyengék a fizetések. Direkt huszonéves pályakezdő mérnökökkel töltik fel a gyárat, mert ők olcsók. Mondjuk, körül is nézhetne ott az Egyenlő Bánásmód Hatóság.
Az a Mazda benzines volt. Egy dízel Mazda se ússza meg minimum évente öt komoly szerviz nélkül a 10-20 évvel ezelőtti időkből. Mert konstrukciósan voltak totál elkúrva.
van olyan ikarus ami 5 millió kilométert ment szibériában sőt a régi 2-es villamos ennél is többet, de még szét se szedték soha akkor ki az erősebb? most eszembe jutott a váltó is az milyen mókás, amikor a dsg elszáll 800 ezerért nem? vagy a multritronic 1 millió de még jobb a szuper bmw automata mert az 2 körül van és elszáll ehhez képest az elektromos autóban milyen váltó van?
mindenki tud kivételekről beszélni ezerből egy nekem is volt mazdám 12 év alatt semmi sem romlott el rajta de azért addig volt kétszer vezérlés csere, ugye rendes ember feszítőgörgőt is cserél meg vízpumpát ha már szétszedte izzítógyertyákat kb 4X az összeset, hogy rendesen induljon szűrőket olaj 10 ezrenként stb. 1 liter olaj ezer km az szép dolog, gondolom szét van kopva a motor, ha sport ha nem a mostani hibrid sem romlott el, viszont a karbantartása sokkal kisebb, holott ugye van benne benzinmotor nem akarok vitatkozni, szerinted nem töredéke az alkatrész szerintem igen, szerinted a 2000 vs 20 forgóalkatész nem számít, szerintem igen az idő fogja eldönteni mindenesetre az autógyárak jóval kevesebb munkásra, jóval kevesebb alkatrészgyártásra rendezkednek be biztos buták
Nekem van egy Honda Integra Type-R-em (98-as). Ez az autó ami 9e-ig forog. 340e km van benne. Ott áll a garázsban. 3-4 évvel ezelőttig szinte semmi baja nem volt. Pár hónapja cseréltem le, de a motorja még megy. Tény, hogy benyel egy liter olajat ezren de sport motorról beszélünk 340e km után ami még verseny pályázott is régebben elég sokat. Amik viszont tönkre mentek benne az szinte egyik sem a robbanó motorhoz tartozó dolog. Kormánymű folyik az olaj, szervó szivattyú baszakodik (néhányszori olaj hiány miatt is), nem megy az ablakmosó, a bal ablaknál elkopott a gumi és szorul, nyikorog fel le mozgatásnál, néhány futómű alkatrész kopog, az ülés hátra hajtókája letört, néha úgy dönt nem indul el, ez valami elektromos probléma. Rohad a hátulja amit 4 éves korában valaki megnyomott picit. Motorhoz tartozó bajok. Múltkor elpukkant az egyik hűtő cső és emiatt csak nagy nehezen tudtam hazamenni. Termosztátot párszor beszart most épp rossz.
Én nem lovagolok rajta csak sokan (láthatóan te is) annyit képzelnek, hogy egy EV áll két alkatrészből motor meg akksi és kész is. Egy fenét. Egyszerűbb és kevesebb karbantartást igénylő szerkezet de nem annyival mint a legtöbben hiszik.
szóval arra voltam kíváncsi, melyik az a modell a mindegyik közül:) a 90-es évek végéről alig van pár modell, ami tartósnak számít ezért érdekel szerinted melyik?
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban
Ugrás a cikkhez