kardkovacsi

Regisztráció: 2010-06-16 11:09:55

Hozzászólások száma: 1 449

Utolsó hozzászólás: 2019-05-31 10:48


Tapasztalat: 4
Aktivitás: 1
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Kiderült, miért robog így a magyar gazdaság 2019. 05. 31. 10:48
#2
Mondjuk az építőiparban nem nehéz a +46%-ot összehozni mivel az építőipari árak 30-40%-al növekedtek egy év alatt miközben a hivatalos infláció csak 3% körül van. Így csak az áremelkedésből összejön egy bazi nagy GDP növekedés.
Ezekben a városokban a legdrágább a tömegközlekedés 2019. 05. 22. 18:20
#2
"A tömegközlekedési árak kialakításához a hálózat fenntartási költségein túl a fizetőképes keresletet is figyelembe kell venni, így nem véletlen, hogy azon városok kerültek az élre, ahol egy kiterjedtebb hálózat mellé magas életszínvonal és magas jövedelmek társulnak. " - aha :) Érdemes lenne ránézni Dublin tömegközlekedésére. Nincs metró, van két villamosvonal ami csak pár éve metszi egymást a többi meg busz.
Ennyi volt, kipukkadt a lakáslufi? - 2015-ös szintre zuhant vissza a piac 2019. 05. 17. 15:20
#7

Már miért ne lenne olcsóbb? Az egészet az hajtja, hogy az emberek elhitték, hogy ha nem építkeznek ma akkor holnap már csak jóval drágábban tudnak. Ezért rohan mindenki és ígér a másik fölé is akár. Ez pedig már szépen beépült az egész láncba, mert a kivitelezők is úgy állnak hozzá, hogy akkor eltelik fél év és 15%-al többet mond mert addigra mire jön a kivitelezés a szakági munkák árai úgyis felmennek.
Viszont ha egyszer megszakad ez a dolog akkor hirtelen mindenütt leadnák ám a nagy (és sokszor tényleg kényszerű) marzsoktól. A másik pedig már az egész ellátási láncba beépült ez. Azért elég fura állapot az, hogy egy burkoló 5-6e forintért burkol per m2 amiből simán lenyom két ember 30-40 m2-őt egy nap alatt (burkoló+segéd). Kiváltanak egy KATÁt és mindjárt többet keresnek egy felső vezetőnél.
Ennyi volt, kipukkadt a lakáslufi? - 2015-ös szintre zuhant vissza a piac 2019. 05. 17. 12:25
#5
Mesélj, miért is most jön még csal a lufi.
Ennyi volt, kipukkadt a lakáslufi? - 2015-ös szintre zuhant vissza a piac 2019. 05. 17. 12:23
#4
Itt főleg az építések és azoknak az árai gondolnak. Bár ez a 62%-al csökkent a megkezdett építések száma és ebből azt vonni le következtetésként, hogy az árak emelkedni fognak...kicsit ellentmondás.
FOTEX topik. 2019. 05. 05. 13:36

A telekom egyedül, de azt mindenki tudja, hogy fos. Viszont egy csomó másik nagy papír (ami likvid) meg duplázott, triplázot még a MOL is nyomott egy duplát. A hasonló kis papírok meg sokszoroztak. Nyomda, Graphi, Danubius.https://stooq.com/q/?s=mol.hu&c=10y&t=c&a=lg&b=1
vagy itt a nyomda osztalékkal korrigált árfolyama:
https://stooq.com/q/?s=any.hu
4x
és ezekben a papírokban nem kell attól félni, hogy majd kipattan az árjegyző várszegi és összeomlik az árfolyam.
FOTEX topik. 2019. 05. 05. 13:29
Akkor is mondtam neked (5 éve) még te magyaráztad, hogy miért adja el bárki is a Fotexét amikor majd 2-3e forintot fog érni rövidesen.
FOTEX topik. 2019. 05. 03. 20:25
Igen és ha nem ragaszkodsz a bukóhoz akkor már eladtad volna réges-rég. 300 forinton eladva bármelyik részvénybe rakva a lóvét sokkal jobban jártál volna.
Jön az új budapesti autós rémálom 2019. 02. 05. 19:23
#2
Úgy tűnik a cikkírónak az nincs meg, hogy ez a szakasz nem az a sok sávos rész amire gondolt, mert azt római utáni Y elágazástól már nem Szentendrei útnak hívják. Nem lesz itt semmilyen káosz.
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban 2019. 01. 31. 01:26
Tényleg van ilyen. 1/3-a de csak a minimálbér duplájának a 60%-a a max táppénz és annak is az 1/3-a. Nem egy nagy összeg. Szerintem ezért nem fog senki sem nem felvenni valakit főleg magasabb keresetűek között. Lehet az alkőművessegéd pozícióban ez fontos mérlegelési tényező :)
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban 2019. 01. 31. 00:38
Bakker, ez nem olyan bonyolult. Elolvasod a törvényt és kész. Az, hogy tudatlan vagy és hülyeségeket beszélsz nem az én hibám.
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban 2019. 01. 31. 00:36

Szórakozik hétvégén, de látom, hogy a fiatalok sokkal jobban tolják mint én 40 évesen és hogy én is sokkal jobban toltam.
Nyilván szakmunkás alsegédként más a helyzet nálatok mert ott a fő cél a szórakozás azaz délután négyre meglegyen a tüske aztán mehetünk haza :) :)
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban 2019. 01. 30. 23:49
Az ifjú titánok akarnak dolgozni és hajlandóak áldozatot is hozni sokszor a cégért. Egy 40-es munkavállaló inkább hazahúz a gyerekeihez, leszarja a határidős munkát.
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban 2019. 01. 30. 23:48
Miért rettegne? 3 hetet fizet és utána semmi költsége nincs (15 munkanap a betegszabadság). Onnan a TB aki finanszírozza. Az ő költsége egyedül annyi, hogy kell keresni egy másik embert.
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban 2019. 01. 30. 18:22
A másik szimpatikusabb volt :)
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban 2019. 01. 30. 18:19

Nekem van egy Honda Integra Type-R-em (98-as). Ez az autó ami 9e-ig forog. 340e km van benne. Ott áll a garázsban.
3-4 évvel ezelőttig szinte semmi baja nem volt. Pár hónapja cseréltem le, de a motorja még megy. Tény, hogy benyel egy liter olajat ezren de sport motorról beszélünk 340e km után ami még verseny pályázott is régebben elég sokat. Amik viszont tönkre mentek benne az szinte egyik sem a robbanó motorhoz tartozó dolog. Kormánymű folyik az olaj, szervó szivattyú baszakodik (néhányszori olaj hiány miatt is), nem megy az ablakmosó, a bal ablaknál elkopott a gumi és szorul, nyikorog fel le mozgatásnál, néhány futómű alkatrész kopog, az ülés hátra hajtókája letört, néha úgy dönt nem indul el, ez valami elektromos probléma. Rohad a hátulja amit 4 éves korában valaki megnyomott picit.
Motorhoz tartozó bajok. Múltkor elpukkant az egyik hűtő cső és emiatt csak nagy nehezen tudtam hazamenni. Termosztátot párszor beszart most épp rossz.
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban 2019. 01. 30. 18:09
Én nem lovagolok rajta csak sokan (láthatóan te is) annyit képzelnek, hogy egy EV áll két alkatrészből motor meg akksi és kész is. Egy fenét. Egyszerűbb és kevesebb karbantartást igénylő szerkezet de nem annyival mint a legtöbben hiszik.
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban 2019. 01. 30. 10:17

Olvassgas picit EV témában és rájössz. Például pont a múltkor volt az egyik 330e tulajnak (nekem is ilyen van) valahogy nagyon szerencsétlenül bevert egy kő az akkumulátor hűtőjébe és ettől kifeküdt az egész rendszert mert megfőtt az elektronika.
Az akkumulátor töltésnél meg áramfelvételnél is hőt termel. 40-50 kWh akksinál bizony azt el kell vezetni. -20-ban meg fűteni kell, mert akkor lényegesen romlik az akksit élettartama. A Leafnél például pont a hűtést hagyták ki ezért ha nyáron tolod neki autópályán akkor ha megállsz nem tudsz egy jó ideig gyors tölteni mert nem engedi a töltőelektronika rá a teljes áramot.
Az alkatrész darabszámról meg kb 6-7e vs 15e az arány. De nézz szét, hogy mi is megy tönkre egy átlag robbanó motoros autóban. Hát nem a robbanó motor. Előbb baszódnak el a futómű alkatrészek, megy szét a kormánymű, mennek tönkre az elektromos biszbaszok, pl. nem megy az ablakemelő vagy nem most az ablakmosó.
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban 2019. 01. 30. 01:20
Persze, hogy az Audi gyárra gondoltam. Nyilván itthon a sok kutyaütő magyar cég nem áldozott eddig erre mert volt olcsón munkaerő. Csak már nincs.
Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban 2019. 01. 30. 00:51
* "Igen, de ez egy eladó aki alig keres többet mint itt egy mérnök." - alig keres kevesebbet.
  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek