Topiknyitó: Portfolio 2019. 01. 28. 13:52

Elérte Németországot az Audi-sztrájk - Megbénult a termelés Ingolstadtban  

Ugrás a cikkhez
Megbénította az Audi ingolstadti üzemében a gyártást a vállalat gyõri motorgyárában napok óta tartó sztrájk. Megbénult az ingolstadti gyártás Hétfõn és kedden teljesen leállnak a szalagok - mondta el a vállalat
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 31. 09:03
Előzmény: #167  Törölt felhasználó
#169
Elolvastam ezt a hosszú írást, rövidre lefordítva: érthető, ha egy vállalkozás teljes rendelkezésreállású és potenciálú munkavállalókkal akar elsősorban dolgozni, de nem szabad neki így cselekednie.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 31. 08:58
Előzmény: #166  Törölt felhasználó
#168
ne aggódj, ez átmeneti :)
Törölt felhasználó 2019. 01. 31. 08:37
#167
Törölt felhasználó 2019. 01. 31. 06:40
Előzmény: #160  kardkovacsi
#166
Még valami. Én 37-38 éves lehettem, amikor észrevettem, hogy sokkal kisebb lett az alvásigényem. Azóta sokkal jobban bírom a túlórát, mint előtte.
Törölt felhasználó 2019. 01. 31. 06:38
Előzmény: #156  kardkovacsi
#165
Ez szó szerint nem igaz. Nemcsak magamból kiindulva, de volt már nem egy olyan 30 körüli kollégám, aki a munkaidő letelte után 1 perccel már nem volt hajlandó felvenni a céges mobilját. És volt olyan főnököm, aki 55 körül lehetett, és este 10 körül még felhívta a műszakvezetőt, nem egyszer. Általánosítani mindig hülyeség, bármiről legyen is szó.
gambadoro 2019. 01. 31. 01:52
Előzmény: #163  kardkovacsi
#164
ennyit a tudatlanságról
kardkovacsi 2019. 01. 31. 01:26
Előzmény: #162  gambadoro
#163
Tényleg van ilyen. 1/3-a de csak a minimálbér duplájának a 60%-a a max táppénz és annak is az 1/3-a. Nem egy nagy összeg. Szerintem ezért nem fog senki sem nem felvenni valakit főleg magasabb keresetűek között. Lehet az alkőművessegéd pozícióban ez fontos mérlegelési tényező :)
gambadoro 2019. 01. 31. 00:43
Előzmény: #161  kardkovacsi
#162
akkor olvasgasd rád fér
a táppénz harmadát a munkáltató fizeti betegség esetén szerintem
na mit szólsz?
szerinted nem?
kardkovacsi 2019. 01. 31. 00:38
Előzmény: #157  gambadoro
#161
Bakker, ez nem olyan bonyolult. Elolvasod a törvényt és kész. Az, hogy tudatlan vagy és hülyeségeket beszélsz nem az én hibám.
kardkovacsi 2019. 01. 31. 00:36
Előzmény: #159  gambadoro
#160

Szórakozik hétvégén, de látom, hogy a fiatalok sokkal jobban tolják mint én 40 évesen és hogy én is sokkal jobban toltam.
Nyilván szakmunkás alsegédként más a helyzet nálatok mert ott a fő cél a szórakozás azaz délután négyre meglegyen a tüske aztán mehetünk haza :) :)
gambadoro 2019. 01. 31. 00:18
Előzmény: #156  kardkovacsi
#159
hogyne
mindent a cégért
azért fiatal!
majd szórakozik 89 évesen
persze lehet, hogy a kis szemüveges tornából felmentett informatikus körökben tényleg ez lehet a helyzet :)))))
gambadoro 2019. 01. 31. 00:17
Előzmény: #157  gambadoro
#158
azt is rosszul persze
de a lényeg a fellépés
a 2000 vs 20 mozgóalketrész vagy az a harmadnyi munkáltatói fizetendő a táppénzben 
megy ilyenek
gambadoro 2019. 01. 31. 00:13
Előzmény: #155  kardkovacsi
#157
te tényleg mindent jobban tudsz
miért itt pocsékolod az idődet?
kardkovacsi 2019. 01. 30. 23:49
Előzmény: #153  Törölt felhasználó
#156
Az ifjú titánok akarnak dolgozni és hajlandóak áldozatot is hozni sokszor a cégért. Egy 40-es munkavállaló inkább hazahúz a gyerekeihez, leszarja a határidős munkát.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 23:48
Előzmény: #154  gambadoro
#155
Miért rettegne? 3 hetet fizet és utána semmi költsége nincs (15 munkanap a betegszabadság). Onnan a TB aki finanszírozza. Az ő költsége egyedül annyi, hogy kell keresni egy másik embert.
gambadoro 2019. 01. 30. 22:15
Előzmény: #153  Törölt felhasználó
#154
én csak a kockázatokra utaltam
a legtöbb cég retteg attól, hogy az 50es munkavállaló elmegy 2 évre betegállományba
Törölt felhasználó 2019. 01. 30. 21:57
Előzmény: #152  gambadoro
#153
Nem hiszem, hogy olyan sok lenne, ami indokolná ezt a megkülönböztetést. Az viszonyt tény, hogy az ifjú titánoknak óriási az arcuk és még ha képzettek is (ez sem biztos, mert egy egyetem ma már nem jelent annyit, mint régen), semmi élettapasztalatuk nincs.
gambadoro 2019. 01. 30. 21:48
Előzmény: #151  Törölt felhasználó
#152
persze én is azt mondom
ugyanakkor nézd meg mennyi a beteg 50es :(
Törölt felhasználó 2019. 01. 30. 21:27
Előzmény: #149  gambadoro
#151
De ezen egyébként kénytelenek lesznek változtatni, mert egyre kevesebb a fiatal.
Meg egyébként síkhülyék is. Főnöknek 40 alatt nem is lenne szabad megtenni senkit.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 21:17
Előzmény: #148  PusztaPutyin
#150
Ezt úgy mondom, hogy az életkor finnyázás miatt is estem ki az alkalmazotti piacról  és lettem végül vállalkozó.
gambadoro 2019. 01. 30. 21:16
Előzmény: #145  Törölt felhasználó
#149
ehhez képest a németek 75 éves nyugdíj korhatárt akarnak:)
egyébként való igaz
50 éves embert már csak ótvar munkába hajlandóak felvenni, elég vicces és sose értettem
bár amilyen beteges a magyar...
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 21:15
Előzmény: #145  Törölt felhasználó
#148
A cégek is csak vásárlók ebben a relációban. Hagyni kell nekik hogy szabadon válasszanak. Lehet hogy a kebab a tuti és a sajtburger szar, de te se akarnál elítéléssel szembesülni, mert sajtburgert vettél. Főleg nem szeretnéd ha előírnák, melyiket egyed.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 21:11
Előzmény: #143  gambadoro
#147
Arról lemaradtam. Nekem tdgti volt, hú de mekkora fos, minden szervizes a haverom lett pár év alatt.
hatosa 2019. 01. 30. 21:10
Törölt hozzászólás
#146
Törölt felhasználó 2019. 01. 30. 21:02
Előzmény: #142  PusztaPutyin
#145
Ámde a cégek sajnos olyan hülyék, hogy nyugdíj előtt 15-20 évvel már leírják a munkavállalókat. Ami egyébként nevetséges, hacsak nem árokásásról van szó. Bár Orbánnak is egész jól megy, 50 év körül. :)
Szóval azért ezt sem szabad hagyni.
gambadoro 2019. 01. 30. 21:01
Előzmény: törölt hozzászólás
#144
még az új mazdák is rohadnak
nincs rajtuk egyrészt alvázvédelem másrészt híresen vékony a festék :)
gambadoro 2019. 01. 30. 21:00
Előzmény: #136  PusztaPutyin
#143
tévedsz
sima szívó dízel 2 literes
soha semmi baja nem volt
72 lóerős utolsó jubileumi 2000-es évjárat
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 20:57
Előzmény: #140  Törölt felhasználó
#142
Hát pont erről beszélek. Nem szabadna kvótát előírni, hogy hány milyen munkavállalót kell egy cégnek foglalkoztatni. Az a piac halála. Nem vagyok a vadkapitalizmus híve, de ez a ló túlsó oldala. Az egyik harap, a másik büdös.
hatosa 2019. 01. 30. 20:55
Törölt hozzászólás
#141
Törölt felhasználó 2019. 01. 30. 20:52
Előzmény: #139  PusztaPutyin
#140
Nem értem, hogy mit akarsz ezzel mondani. Törvény van arra vonatkozóan, hogy életkor, nem stb... alapján nem szabad megkülönböztetni a munkavállalókat. Ezért például egy álláshirdetésben sem szerepelhet semmi ilyesmi. Namármost, ha valaki elmegy körülnézni a hatvani gyárba, akkor azt látja, hogy alig van ott 35 év fölötti. Ez egy olyan helyzet, ami önmagáért beszél.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 20:48
Előzmény: #137  Törölt felhasználó
#139
"Direkt huszonéves pályakezdő mérnökökkel töltik fel a gyárat, mert ők olcsók. Mondjuk, körül is nézhetne ott az Egyenlő Bánásmód Hatóság."
 
Elképzeltem, hogy körülnéz a hatóság minden háztartásban, ahol párizsit vették serrano sonka helyett.
hatosa 2019. 01. 30. 20:45
Törölt hozzászólás
#138
Törölt felhasználó 2019. 01. 30. 20:40
Előzmény: #129  offshort
#137
Hatvanban is elég gyengék a fizetések. Direkt huszonéves pályakezdő mérnökökkel töltik fel a gyárat, mert ők olcsók. Mondjuk, körül is nézhetne ott az Egyenlő Bánásmód Hatóság.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 20:26
Előzmény: #134  gambadoro
#136
Az a Mazda benzines volt. Egy dízel Mazda se ússza meg minimum évente öt komoly szerviz nélkül a 10-20 évvel ezelőtti időkből. Mert konstrukciósan voltak totál elkúrva.
gambadoro 2019. 01. 30. 19:59
Előzmény: #131  kardkovacsi
#135
van olyan ikarus ami 5 millió kilométert ment szibériában
sőt a régi 2-es villamos ennél is többet, de még szét se szedték soha
akkor ki az erősebb? 
most eszembe jutott a váltó is
az milyen mókás, amikor a dsg elszáll 800 ezerért nem?
vagy a multritronic 1 millió
de még jobb a szuper bmw automata mert az 2 körül van
és elszáll
ehhez képest az elektromos autóban milyen váltó van?
gambadoro 2019. 01. 30. 19:55
Előzmény: #132  kardkovacsi
#134
mindenki tud kivételekről beszélni
ezerből egy
nekem is volt mazdám 12 év alatt semmi sem romlott el rajta 
de azért addig volt kétszer vezérlés csere, ugye rendes ember feszítőgörgőt is cserél meg vízpumpát ha már szétszedte
izzítógyertyákat kb 4X az összeset, hogy rendesen induljon
szűrőket
olaj 10 ezrenként
stb.
1 liter olaj ezer km az szép dolog, gondolom szét van kopva a motor, ha sport ha nem
a mostani hibrid sem romlott el, viszont a karbantartása sokkal kisebb, holott ugye van benne benzinmotor
nem akarok vitatkozni, szerinted nem töredéke az alkatrész szerintem igen, szerinted a 2000 vs 20 forgóalkatész nem számít, szerintem igen
az idő fogja eldönteni
mindenesetre az autógyárak jóval kevesebb munkásra, jóval kevesebb alkatrészgyártásra rendezkednek be
biztos buták
kardkovacsi 2019. 01. 30. 18:22
Előzmény: #125  ujonc
#133
A másik szimpatikusabb volt :)
kardkovacsi 2019. 01. 30. 18:19
Előzmény: #120  gambadoro
#132

Nekem van egy Honda Integra Type-R-em (98-as). Ez az autó ami 9e-ig forog. 340e km van benne. Ott áll a garázsban.
3-4 évvel ezelőttig szinte semmi baja nem volt. Pár hónapja cseréltem le, de a motorja még megy. Tény, hogy benyel egy liter olajat ezren de sport motorról beszélünk 340e km után ami még verseny pályázott is régebben elég sokat. Amik viszont tönkre mentek benne az szinte egyik sem a robbanó motorhoz tartozó dolog. Kormánymű folyik az olaj, szervó szivattyú baszakodik (néhányszori olaj hiány miatt is), nem megy az ablakmosó, a bal ablaknál elkopott a gumi és szorul, nyikorog fel le mozgatásnál, néhány futómű alkatrész kopog, az ülés hátra hajtókája letört, néha úgy dönt nem indul el, ez valami elektromos probléma. Rohad a hátulja amit 4 éves korában valaki megnyomott picit.
Motorhoz tartozó bajok. Múltkor elpukkant az egyik hűtő cső és emiatt csak nagy nehezen tudtam hazamenni. Termosztátot párszor beszart most épp rossz.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 18:09
Előzmény: #118  gambadoro
#131
Én nem lovagolok rajta csak sokan (láthatóan te is) annyit képzelnek, hogy egy EV áll két alkatrészből motor meg akksi és kész is. Egy fenét. Egyszerűbb és kevesebb karbantartást igénylő szerkezet de nem annyival mint a legtöbben hiszik.
offshort
offshort 2019. 01. 30. 18:05
Előzmény: #129  offshort
#130
alatta a kommentek! 
meg itt is!
omg!
offshort
offshort 2019. 01. 30. 18:03
Előzmény: #76  PusztaPutyin
#128
de de volt, 
elötte meg hamletnek is, 
meg omlettnek' is volt angol változata!, 
úgy patópálosan' megint megfogtad a lényeget!
:)) 
gambadoro 2019. 01. 30. 17:59
Előzmény: #126  vagfoldi
#127
ezek 20 évesen szétrohadnak :) amúgy technikailag jó autók, még az almera is elmegy altima nem tudom mi 
vagfoldi
vagfoldi 2019. 01. 30. 17:53
Előzmény: #124  gambadoro
#126
Corolla Accord Altima Almera Lancer Camry és a mi autónk stb stb
ujonc 2019. 01. 30. 16:56
Előzmény: #99  kardkovacsi
#125
VBK- Választható Béren Kívüli juttatás
gambadoro 2019. 01. 30. 13:26
Előzmény: #122  vagfoldi
#124
szóval arra voltam kíváncsi, melyik az a modell a mindegyik közül:)
a 90-es évek végéről alig van pár modell, ami tartósnak számít
ezért érdekel szerinted melyik?
gambadoro 2019. 01. 30. 13:17
Előzmény: #122  vagfoldi
#123

vagfoldi
vagfoldi 2019. 01. 30. 13:04
Előzmény: #120  gambadoro
#122
Mindegyik
vagfoldi
vagfoldi 2019. 01. 30. 13:03
Előzmény: #116  kardkovacsi
#121
Perfekt válasz!
gambadoro 2019. 01. 30. 13:02
Előzmény: #119  vagfoldi
#120
melyik bizonyított?
vagfoldi
vagfoldi 2019. 01. 30. 12:56
Előzmény: #117  gambadoro
#119
Azt hogy a 20 éves autók már bizonyítottak de 20 év múlva kiderül majd a hibridek és E- autók tartóssága is.
gambadoro 2019. 01. 30. 12:53
Előzmény: #116  kardkovacsi
#118
miért lovagolsz az akkun amit fillérekért lehet javítani? cellánként pár ezerért? 
kiemeled az invertert hát remek, találtál egy gyenge pontot meg a követ, ami lehet hogy 20 év alatt sem ver be sehova
behalnak a porlasztócsúcsok, az adagoló, az injektor, katalizátor , elmegy a vezérlés, a pillangószelepek, elszakad a lánc:)
beszéljünk ezekről
nem tudom milyen az első szériás leaf de nem autópályára tervezték azzal a hatótávval
tesla-hoz volt szerencsém számtalanszor, ilyesmi fel sem merül, amiket írsz
olyan érzésem van, mint ami annak idején a keréknél lehetett: hülyeség, úgyis eltörik
hát nem
az, hogy az elektronika, vagy futómű tönkremegy nem változtat azon, hogy az elektromos autóban mennyivel kevesebb az alkatrész
bemásoltam
de ti jobban tudjátok, az nem baj, akkor nem kell ilyet venni és máris jól jártatok :)
gambadoro 2019. 01. 30. 12:47
Előzmény: #114  vagfoldi
#117
biztos ez a tony seba sem ért hozzá, azért tart előadásokat a témában nem tudom
mit szeretnél mondani a 20 éves autókkal?
azok mondjuk 1998-asok
mi lenne ebben az évjáratban a tartós modell?
akkor már régen nem 20 évre gyártottak
a hibridről nem írtam, hogy töredéke az alkatrész
de ha neked a 2000 vs 20 mozgóalkatrész nem töredék, akkor tényleg elmegyek az audiba segédmunkásnak és megnézek egy új autót belülről
kardkovacsi 2019. 01. 30. 10:17
Előzmény: #113  gambadoro
#116

Olvassgas picit EV témában és rájössz. Például pont a múltkor volt az egyik 330e tulajnak (nekem is ilyen van) valahogy nagyon szerencsétlenül bevert egy kő az akkumulátor hűtőjébe és ettől kifeküdt az egész rendszert mert megfőtt az elektronika.
Az akkumulátor töltésnél meg áramfelvételnél is hőt termel. 40-50 kWh akksinál bizony azt el kell vezetni. -20-ban meg fűteni kell, mert akkor lényegesen romlik az akksit élettartama. A Leafnél például pont a hűtést hagyták ki ezért ha nyáron tolod neki autópályán akkor ha megállsz nem tudsz egy jó ideig gyors tölteni mert nem engedi a töltőelektronika rá a teljes áramot.
Az alkatrész darabszámról meg kb 6-7e vs 15e az arány. De nézz szét, hogy mi is megy tönkre egy átlag robbanó motoros autóban. Hát nem a robbanó motor. Előbb baszódnak el a futómű alkatrészek, megy szét a kormánymű, mennek tönkre az elektromos biszbaszok, pl. nem megy az ablakemelő vagy nem most az ablakmosó.
elemes
elemes 2019. 01. 30. 09:39
Előzmény: #113  gambadoro
#115
az akkupackot tényleg temperálni kell. gyorstöltéskor nem is kicsit - tesla olyankor 5-10kW körüli teljesítményt disszipál el.
vagfoldi
vagfoldi 2019. 01. 30. 09:28
Előzmény: #113  gambadoro
#114
Olvasni sok mindent jelent de ha nem az autóiparban dolgozol akkor felesleges google-val érvelni.
Látnod kéne egy autót hogyan áll össze a gyártás folyamán.
pl hibridbe 2 fajta motor is van ez sem csökkenti az alkatrész számot.
Az elektromos autóban kevesebb alkatrész van mint egy robbanó motorosban, váltó, motor hajtásláncban és ehhez tartozó segéd alkatrészeiben.
Helyzet az hogy régen minőségre mentek az autó gyártók most mennyiségre.
Ezért van az hogy 20 évesen is van rengeteg jó állapotú autó ez gazda függő mert roncs is van bőven.
A beszállítok árban versenyeznek nem mindig a minőségi nyer.
Lásd Takata légzsák olcsóbb volt de hiába érveltek hogy nem biztonságos mégis bekerült elég sokba került a Toyotának például.Az utóbbi 5-10 évbe rengeteg vissza hívás volt hibás alkatrészek miatt főleg minőség miatt.
gambadoro 2019. 01. 30. 02:44
Előzmény: #107  kardkovacsi
#113

nekem hibrid van
arról tudok nyilatkozni
meg ezeket olvastam:
Az elektromos autó lényegesen egyszerűbb szerkezet, mint egy belső égésű motorral felszerelt jármű. Az előbbi alkatrészigénye 6-7 ezer darab, míg az utóbbihoz 30-35 ezer alkatrész szükséges.az mondjuk a hatoda, szerintem töredék, de vitatkozhatunk a szavak jelentésén :)
Seba said the “marginal cost” of owning an EV was essentially zero because maintenance costs were so low, noting that while ICE cars had more than 2,000 moving parts, EVs had about 20, making for few breakdowns.
ugye a mozgóalkatrész azért érdekes mert azokat szokták cserélni - alkatrészgyártás miegymás
nekem mégiscsak úgy tűnik, hogy a 20 éves szarokkal járóknak lesz igazuk
az akkut meg te sem gondoltad komolyan szerintem
láttál már szétszedve?
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 01:25
Előzmény: #111  kardkovacsi
#112
Na, akkor tisztáztuk, nyugodtan megyek aludni  :) yo8
kardkovacsi 2019. 01. 30. 01:20
Előzmény: #110  PusztaPutyin
#111
Persze, hogy az Audi gyárra gondoltam. Nyilván itthon a sok kutyaütő magyar cég nem áldozott eddig erre mert volt olcsón munkaerő. Csak már nincs.
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 00:54
Előzmény: #106  kardkovacsi
#110
Szerintem kizárt. De a kérdés úgy hangzott, hogy "Szerinted itthon nincs maxra robotizálva gyár ahol lehet?", erre válaszoltam. Én a magyar gyárakra értettem, de lehet, hogy Győrre gondoltál, némi elütéssel ezek szerint.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:51
Előzmény: #108  kardkovacsi
#109
* "Igen, de ez egy eladó aki alig keres többet mint itt egy mérnök." - alig keres kevesebbet.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:49
Előzmény: #104  gambadoro
#108

Igen, de ez egy eladó aki alig keres többet mint itt egy mérnök.
Úgy érzésre ha autógyárat akarsz építeni akkor bizony az északi részre viszed ott meg tuti magasabbak az átlagnál a bérek. Ezért gondolom, hogy nem tudja elköltöztetni a céget mert nincs hová. Honnan akasztasz le hirtelen 13e dolgozót. Az egy kisebb város.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:42
Előzmény: #105  gambadoro
#107

Csak ebben egy szám sincs ami arra utalna, hogy töredéke az elektromos autó alkatrész darabszáma egy robbanó motoroshoz képest. Igen kevesebb ember kell de nem töredéke mint ahogy írod. Mint mondtam egy sokan (főleg akik régi 20 éves szarokkal járnak) azt hiszik, hogy akkor a villany autóba aztán töredék alkatrész kell mert az csak egy motor. Egyrészt nem mert ott a villany motor, ott az akkumulátor, az akkut meg a hajtást vezérlő nagyfeszültségű elektronika, az akkumulátorokat hűteni, fűteni kell. A fűtés se olyan egyszerű mint egy robbanó motornál, hogy csak beengeded a 90 fokos vizet a motorból hanem ha nem akarsz 30% extrém esetben 40% hatótáv csökkenést akkor egy komplett hőszivattyút kell betenned a szalon fűtésére. Aztán ott vannak a fedélzeti töltők, egyből kettő is kell mert egy DC gyorstöltő meg egy AC töltő otthonra amiben kb. hasonló inverter van mint ami a napelemeknél van csak a másik irányba.
A többi meg ugyanaz mint a sima autóknál ami amúgy se kevés főleg amióta tele vannak csapva az autók mindenféle elektronikai cuccokkal.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:34
Előzmény: #103  PusztaPutyin
#106
Még egyszer. Szerinted retekben keresik az Audi gyárban az anyát?
gambadoro 2019. 01. 30. 00:29
Előzmény: #102  kardkovacsi
#105
A Volkswagen nemrégiben hozta nyilvánosságra, hogy nem csak a zwickaui, hanem a hannoveri és az emdeni üzemeit is elektromos autók gyártására állítja át, ahol a konszern vezetése és üzemi tanácsa között 2016-ban megkötött "Zukunftspakt" megállapodás 2028-ig biztosítja a foglalkoztatást. A paktum ugyanakkor a konszern szintjén 30 ezres létszámcsökkentést is engedélyez, ebből 23 ezret Németországban. A létszámcsökkentéssel párhuzamosan ugyanakkor a szoftverfejlesztési és akkumulátor üzletágban 9 ezres létszámnövelést is előirányoz a megállapodás.A Volkswagen elektromos autói gyártását egyértelműen Németországban kívánja összpontosítani, amitől egyúttal termelékenységének 20-25 százalékos növekedését is várja - mondta el a személyzeti igazgató, hozzátéve, hogy "arról azonban korai lenne még elmélkedni, hogy ez mennyi alkalmazottat jelentene úgy egy évtized múlva".A Volkswagen motorokat és más részegységeket gyártó üzemeire még az elektromos autók növekvő részaránya mellett is hosszú ideig szükség lesz - hangsúlyozta Gunnar Kilian, mivel "még hosszú évekig az új autók nagy része hagyományos hajtással készül majd".A gyári munka jövőjéről szólva a Volkswagen személyzeti igazgatója rámutatott, hogy "a technológiai átállás természetesen a munka világát is átalakítja". Valószínűleg gyári munkásokra akkora számban nem lesz már szükség, mint korábban, de "azon vagyunk, hogy alkalmazottainkat felkészítsük a jövő munkahelyeire".Elmondta, hogy Zwickauban már megkezdődött az alkalmazottak átképzése az elektromos mobilitás szakmai követelményeinek megfelelően. A járműipari digitalizációra való tekintettel pedig Volkswagen hamarosan megkezdi a szoftverfejlesztők képzését is. A jövő év elején indul az első kétéves kurzus Wolfsburgban 100 résztvevővel. "A száz helyre kiírt felvételi hirdetményre egyébként 1500-an jelentkeztek" - jegyezte meg Gunnar Kilian.
gambadoro 2019. 01. 30. 00:26
Előzmény: #99  kardkovacsi
#104
én egészen pontosan tudom mik a viszonyok olaszországban
asszem 1100-at írtam az eladóra nem?
hozzátéve, hogy baromi nehéz munkát taláálni
20 százalékos munkanélküliség van 30 év alattiak között
PusztaPutyin
PusztaPutyin 2019. 01. 30. 00:23
Előzmény: #101  kardkovacsi
#103

Röviden: nincs.
 
Hosszabban:
 
Elég sokféle termeléssel találkoztam már, vannak haladóbb példák, de elég elterjedt a hanyagul kezelt jóvanazúgy megoldás is. És nem kell hozzá atomtudomány, néha elég ha az eszközök kézreeső helyen vannak, neadjisten egyáltalán rendelkezésre állnak, és a termelés lépései logikus utat járnak be mondjuk a telephelyen belül aztán hipphopp, máris jobban megy minden és még nem is automatizáltunk. Közben nem kell messzire menni, mindenki látott már mondjuk autószerelő műhelyt, ahol a szerelők a retekben keresik az elgurult anyát meg a szétdobált szarok közt a szétnyílt végű villáskulcsot, mert nem találják hogy hová rakták. A főnök meg leszarja, mert ha nem jön ki a matek akkor átbasz meg túlszámláz, gond egy szál se. Nna, ez tényleg hosszabb kifejtés lett és ez is egy véglet, a mai magyar valós cégek a kettő között random eloszlásban helyezkednek el.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:13
Előzmény: #97  gambadoro
#102
A töredéke butaság. Olyan 60%-a. A motoron kívül az összes alkatrész ugyanúgy kell és az elektromos autó sem csak akkumulátor meg egy villanymotor.
kardkovacsi 2019. 01. 30. 00:10
Előzmény: #96  PusztaPutyin
#101
Szerinted itthon nincs maxra robotizálva gyár ahol lehet?

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók