Igen, az apportokért átadott részvénycsomagok egy felvásárlás esetén komoly árfolyam nyereséget hozhatnak...és ahogy egyre értékesebb a cég (ilyen nevetséges árfolyam mellett) annak az esélye is nő, hogy valaki ajánlatot tesz rá a főtulajoknál.
Csak halkan jegyzem meg, hogy tavaly szinte telibe találtam az EBITDA-t és Atesz becsülte alá... ezzel természetesen nem akarom magam fényezni! Ugyan már:-) De maradhatna ez a trend. Idei évre viszont nem "tippelnék". Ő sem teszi...egyelőre.
Aszongya Vágó Atesz: "Az értékteremtő és növekedésorientált stratégia sikeres végrehajtásával a társaság akár vezető gépjármű-disztribútori cégcsoporttá válhat a balkáni és a kelet-közép-európai autópiacokon, ami hosszabb távon felkeltheti a nagyobb európai versenytársak érdeklődését a regionális piaci konszolidációban élen járó társaság iránt" Na mit mondana erre Marsi? Igan azt! Mármint, hogy 500-ért sem adjuk oda a konkurenciának :-)
Szerző, természetesen Vágó Atesz. Hiányoltam már, hogy eddig nem reagálta le az akvikat és ezek hatásait. 2021-es bevétel várakozásai nem állnak messze az enyémtől sőt, ő még optimistább. 5 milliárdos EBITDA várakozása... legyen az inkább 6 :-)
Az Iniciál Cégcsoport 100%-ban magyar magántulajdonú vállalkozásként működik. Renault, Dacia, Nissan, Toyota, Peugeot, Citroen, Suzuki, Kia és Opel márkák értékesítésével és vevőszolgálatával, illetve márkaszervizével foglalkozik. Tevékenységét Nyugat-Magyarország területét lefedően négy telephelyen Győrben, Mosonmagyaróváron, Sopronban és Szombathelyen végzi. Jelenleg több mint 140 főt foglalkoztató dinamikusan fejlődő cégcsoport
A cég jelenlegi portfóliója, egy átlagos forgalmú 2021-es évet feltételezve kb 153,7 milliárdos árbevételt vetít előre. Pont ennyit :-) Ehhez az árbevételhez, 6 milliárd körüli EBITDA simán elvárható, főleg úgy, hogy néhány akvinak köszönhetően a nagyobb marzzsal működő szerviz szolgáltatás jelentősen fog növekedni. A szép haszonnal dolgozó autókölcsönzési üzletág 2021-es éve viszont nem kicsit bizonytalan. Reménykedjünk, hogy nem tör ki a pestis járvány és/vagy egyéb valós vagy vélt kórság sem rondít bele az évbe oszt akkor akár a 6,5-7 milliárdos EBITDA elérése sem lenne lehetetlen bár véleményem szerint max 6 milliárd lesz. Persze Hofi óta tudjuk, hogy "hát mennyit fialjon(mármint a disznó), mennyi a terv elvtárs? :-) Jelenlegi tudásunk szerint olyan 307 milla részvény van/lesz és 6 milliárdos EBITDA-val számolva az milyen árfolyamot indokolna? + a további terjeszkedés lehetősége jelentős, főleg régiós szinten.
Veres ur felvasarolta a legnagyobb lengyel ingatlan portfolios ceget.Itt is szepen haladunk es remelhetoleg ez a netto profitban is latszodik majd.Epitkeznek tudatosan es okosan:-) az intezmenyi befektetok idovel megjelennek.Most is van a Jennison...ezeknek a reszvenyeknek majd lesz helye.
Igen, gyakorlatilag legalább megkétszerezték.... Bárhogyis nézem előttünk nő ki egy valóságos cégbirodalom, ráadásul politikától meglehetősen függetlenül. A lock up leírás nagyon korrektnek tűnik, ha az apportáló pénzt/ nyereséget akar, akkor bizony az árfolyamnak nagyon nem itt kell majd lennie. Vélhetően tudja, mit akar...Nagyon tudatos, jövő èvi "pukkanásra" építenek, sőt szerintem itt még nincs is vége, jönni fog még valami nagy dolog...persze ez csak megérzés.
Tudtam en,hogy megint 30 napos arfolyam beallitas volt:-) egyszer ugyis elengedik es lesz kapkodas. Ilyen volumenu cegertek novekedes nem sok masik reszvenynel van mint ami itt volt az utobbi honapokban.
Az újonnan, zártkörben kibocsátandó 10 049 568 darab AutoWallis részvény apportálási árfolyama a társaság részvényeseinek korábbi felhatalmazása alapján az elmúlt 30 nap tőzsdei átlagárfolyama, 86,4 forint.
Azt nem tudom:-) Jómagam több különbséget is vélek felfedezni. Ez a cég nem csak a hazai mutyi közbeszerzéseken tud üzletet szerezni (az OPUS semmilyen versenyre és teljesítményre sincs rákényszerítve és ez meg is látszik rajta...).hanem akár még külföldön is. Ilyen magyar cégből kellene sokkal több. Apportnál nem számolják bele az árba a következő 2000 év nyereségét is :-) lásd a már-már legendás OPUS 611 forintos apportokat.... Tavaly év elején azt írtam ide a totyikba, hogy 2024-re minimum 400 millió részvénnyel számolok(Feel nem értett velem egyet és lehet, hogy igaza is lesz :-) oszt az is lehetséges, hogy nem is lesz annyi. Nincs szándékomban fényezni ezt a céget mert ugye....csak az érzéseidre reagáltam :-) Az már a jövő zenéje, hogy ebből a cégből mennyit profitálnak innen majd a kisbüfik...
Igen, valóban. S most éppen 86,4 forinton apportáltak. Hát...széllel szemben nehéz pisilni. Azért a forgatókönyv már szépen látszik, valóban nem lesznek a "zsebek üresek" ( 2021. tavaszától))))
Helyes. Elvégre ott sem érhet meglepetés.. :-) kb olyan dögunalom mint például az AW. Aztán még az is megeshet, hogy az AW - nak annyira jól fog menni, hogy saját csapatot indít a Forma 1-ben :-)) Már csak egy ütős csapatnevet kellene kitalálni... ötletek?
formában vannak megint...hmm - Korábbi, módosított hír(ek)2020. aug. 06. 14:20 Rendkívüli tájékoztatásSzerző: AutoWallis Nyrt.További 20 százalékos üzletrészt szerez az AutoWallis Nyrt. az Iniciál Autóház Kft-ben, ezzel 60 százalékra növeli részesedését a nyugat-magyarországi régióban meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó vállalatban.Csatolt dokumentumok:
"Az apport ellenében
kapott részvényekre vonatkozóan az eladók lock-up (elidegenítési tilalom) vállalást
rögzítettek: 2021. május 31-ig egyáltalán nem értékesíthetnek részvényeket, ezt követően pedig 5
évig korlátozott mennyiségben, ütemezésben és árfolyamértékben is előre meghatározott módon
válhatnak meg részvényeiktől." Az tök jó, hogy ők már tudják hol lesz az árfolyam 1,2,3 és 5 év múlva.... bár feltételezem, hogy nagyjából eddig is tudták:-) Nekem az jön le, hogy jóval feljebb a mostaninál.... egyelőre ugyan nem látom, hogy a Wallis Kerepesi korábbi résztulaja és az Iniciál tulaja hogyan tudja majd eladnia 25+ milla darab részvényét. de mondjuk 250-300 forintról indulva talán majd megoldható lesz :-) l
További 20 százalékos üzletrészt szerez az AutoWallis Nyrt. az Iniciál Autóház Kft-ben, ezzel 60 százalékra növeli részesedését a nyugat-magyarországi régióban meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó vállalatban.Csatolt dokumentumok:
Én vettem a fáradtságot és megnéztem a tavalyi számokat. Az autó eladások mellett az öszbevétel kb. 10 % volt a szolgáltatások árbevétele. Azaz ebben benne van a szervíz, a kölcsönzés stb. Azaz az AW árbevétele és eredményessége szempontjából jelenleg legnagyobb jelentősége az autó eladásoknak van. Az idei apportok, vásárlások is ezt a szegmenst erősítik, szóval az első féléves üzlet jelentés rendkívül biztatónak tűnik, különösen akkor, ha az apportok eredményei nincsenek benne. Jövőre, a teljes évet számítva simán esélyes lehet, akár a 180-200 mrd-os árbevétel is, ami részvényenként 3x - os árbevétel növekedést jelenthethet. Persze, ezzel nem biztos, hogy szignifikánsan nő majd az eredmény illetve nyereség is, a részvény jelenlegi és jövőbeni árfolyama szempontjából azért ez mindenképpen figyelemreméltó lehet. De ez csak egy saját vélemény.
A bázisidőszakhoz képest összességében csupán kb. 1%-kal csökkent az autóeladás, de a bérleti napok száma kb. feleződött és a szervízórák száma is csökkent 5%-kal. . Ez az üzleti jelentés ilyen formában semmitmondó, mivel tényleges pénzügyi adatokat nem tettek a számok mellé. Engem pl. érdekelne, hogy átlagosan egy kieső bérleti nap mekkora bukót jelent Ft-ban. Esetleg kiszámolta már valaki az előző éves pénzügyi adatok alapján?
AutoWallis Nyrt+topic