A forint gyengül, mert a kormány ezt akarja, akárhányszor próbált talpra állni, jött egy Sorosozás,. Brüsszel beszólás, vagy éppen most egy üzemanyagár sapka.
Azokat a célárakat el lehet felejteni, nemsokára jönnek a módosítások kőkeményen lefelé. Sajnos ez a realitás és akkor még azt mondom, hogy baromira kell örülni ha a 3000 körüli célárakat nem 2400-ra cserélik “csak” 2600-2700-ra. Illetve ha nem eladásra ajánlják majd.
Roviden ez a második számla Zsótinak a szabad levegőért az alapítványi hókuszpókusz után. mostanában volt erről itt polémia mekkora tehertétel ez e velejéig korrupt és kiszolgáltatott CEO… hát nagyon….pedig szépen alakult a Mikulás rally, de ennek most reszeltek sajnos. Mondjuk meg időben csökkentettek a pozícioimat 2700 körül a felmenetben. Sajnos bejött.
Szerintem az elemzők ezt talán bele sem kalkulálták. A politikai kockázatok alatt nem azt érthették, hogy hatóságilag megkötöm a benzin és gázolaj kiskereskedelmi árát egy mostaninál lényegesen alacsonyabb szinten, hanem hogy lesz-e reptér, korlátozások a járvány erősödése miatt stb. Az alapítványi történetet sem felejtette el mindenki. Épp kezdett újra felépülni valamiféle bizalom (ezzel együtt is még mindig erős diszkonton forogtak a MOL részvényei a szektortársakhoz képest), ezt tették most teljesen tönkre ezzel a piacgazdasággal teljesen ellentétes hatósági ár bevezetésével. Elvégre ez nem Észak-Korea (vagy már ki tudja)... Sok befektető inkább elad, sem mint bármit is kockáztatna, hogy vajon hova lehet árazva a bizalomvesztés, és mekkora a tényleges hatása ennek a cég működésére stb. Az üzenete a legrosszabb. Bármilyen jó eredménye is legyen a MOL-nak, majd a kormány feláldozza, ellopja stb. egy rögtönzött gyors döntéssel? Megfejni volt eszük a MOL-t, megkárosítani is sajnos, ahelyett, hogy az adó(ka)t csökkentették volna. Arra másik irányú lett volna a reakció. A reptér is még kockázati tényező. Ilyen dolgok miatt egyszerűen pesszimistává és érthetően csalódottá váltak sokan. Nem érett egy ilyen esés, nem is volt benne a képben szerintem az eddigiek alapján. A benzin és gázolajár meg amúgy is etikátlan volt: évtizedek óta az adó adózott benne. A jövedéki adóval emelt összeg az áfás ár alapja. Ezt persze eszükben sem volt felszámolni. Bármelyik adót csökkenthették volna, ha akarják (jövedéki adó, ÁFA, vagy legalább ne az adó adózzon a benzinárban), jelentősen olcsóbb a benzin és a piac nem sérül. Azzal is enyhülhetett volna az inflációs nyomás. Ezekkel segíthettek volna valóban. Ezek helyett a legrosszabb döntést hozták meg pár nap alatt. Lehet persze Brüsszelre meg akármire hivatkozni, de kilóg a lóláb, ahogy mondani szokták...
A gazdák az áfát és a jövedéki adót is visszaigénylik. (S valamiért véletlenül sincs benzines saját járművük sem). Ha túltermelés van besegít az állam, ha természeti kár van, biztosítás nincs, besegít az állam. Nem sok kockázatot kell vállalniuk, de igények vannak, viszont tudják hova kell szavazni...
Ebben igazad van, a támogatások teljes mértékben az eladókhoz kerültek, egyébként is csak 3 gyerek vállalása és új építésűek esetén lenne érdemleges mértékű, viszont a használtak árába is beépült a maximális értékben. Dilettánsnak tűnhet, de ez is csak a saját érdekeltséget hízlalta. Minden nagyon ki van találva.
Milyen őszi munkák vannak még vissza? Milyen földek maradnak megműveletlenül? Jövő nyárra, őszre milyen élelmiszerellátási problémák jelentkezhetnek a jelen üzemanyagárak vonatkozásában? Ne viccelj már!
A szakértők leírták, hogy a MOL bevételeit tekintve a befagyasztás nem lesz számottevő negatív eredménnyel. Az elemzői célárfolyamok átlaga már 3000 Ft körül - 6 vétel 8 tartás - eladási javaslat nincs. Mégis adják és még sincs, aki venné. Nagyon aggasztó, mert akkor ez nem csak a rossz hírre történő pánikeladás volt, hanem amúgy is érett egy ilyen/hasonló mértékű esés. De hát miért?
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.