Az arányt nehéz meghatározni. Aki longol, nem fog folyamatosan beírni, hogy fel, ha amúgy is felmegy az ár. Néhány kivételtől eltekintve. A shortból a fordulat longba meg elég gyors, hogy csak pár beírás legyen belőle. Fordítva, mivel a long trend lassan áll meg, több a shortos beírás azoknál is, akik mindkét irányt nézik. Egyébként miért civakodtok?
Folyamatosan vezetni kell könyvelést róla, a törvény előírja. Nyilván jobb elektronikusan, hogy a végén könnyű legyen összeadni. Kinyomtatod, és az adobevalláshoz csatolod, amit 5 évig megőrzöl. Ha jön egy ellenőrzés, adják össze a papírról. Nem fogják. :)
Életemben először tőzsdézek, és csak villamosmérnök vagyok, pénzügy eddig csak fősulin volt, amin azért átmentem! :)
Komolyra fordítva én csak longolni akartam, hogy nem kell a lóvé, akkor veszek (január 3300), aztán ha fél év akkor fél év, ha egy év, akkor egy év múlva adom el. ezért nem számított!
Csak aztán elkapott a gépszíj! :) Egyre több háttereet olvasok, meg fogalomnak nézek utánna! :) Aztán "irigy" (jó értelemben) lettem, hogy Ti egy-egy időszakot hogy meg tudtok lovagolni! :)
Inkább a mai napot nézd nagy tudású!
Egyébként meg, ha visszanézem, Te mindig is pesszimista voltál..
Mondjuk nem vagy olyan régen itt, de pont elég azt visszanézni, arány kb 80-20%...
Jaja, világos, ezért is nem tudok ilyen jó kis napi dolgokkal "foglakozni", mint Ti!
De akkor nektek is minden egyes eladás után jön az igazolás, ami majd adózáshoz kell, és akkor köv évben egy rahedli stóc papírt (vagy csak elektronikus?) adtok össze-vontok ki, hogy mennyi a nyereség?
A broki díj tényleg magas. Oda-vissza 0,02-0,02%. A számlavezetési díjat nem néztem, de szerintem (írhattam volna szvsz-t is, de az egy baromság) nincs. Van viszont utalási díj, ami 500 Ft/utalás.
Mit javasolsz helyette?