Topiknyitó: Lorne_Malvo 2020. 05. 25. 21:13

Wizz Air részvényesek topikja  

Üdv!
Azért nyitottam ezt a témát, hogy a Wizz Air részvényesekkel meg tudjuk beszélni az aktualitásokat a vállalattal kapcsolatban.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
betesharcos 2025. 10. 27. 11:02
Előzmény: #1979  Joleszminden
#1980
a jelentés sokat eldönt, de szerintem annyira nem biztos, hogy szörnyű lesz, hogy minden nap esni kéne rá ennyi ideig, előre.
Ilyen reménytelen papírt alig látni, azért kérdeztem hogy mi az átlagotok, de ezek szerint mindenkinek lejjebb van, mert annyira senkit se zavar hogy szakadatlan csorog le/esik 
Joleszminden 2025. 10. 27. 10:48
Előzmény: #1978  betesharcos
#1979
Ennel a papirnal nehez megmondani, shortosok nyomjak le jelenleg es nyilvan az is eldobalja mar aki csalodott, stb..
Az biztos h nagyot fog menni, de megjosolhatatlan h jonnan...
1000 lenne a kovi szintje ha nagyon chartot akarunk nezni, de sztem ennel a papirnal ez nem szamit sokat.
Jon a Q2, az eleg lutri...
Alulertekelt, az viszont egyertelmu...
betesharcos 2025. 10. 27. 10:41
#1978
10,99
Mennyire tartjátok reálisnak a 12 elérését idén?
Lényegében nincs pluszos nap.
Garajc 2025. 10. 25. 16:26
Előzmény: #1976  TheSnake2020
#1977
S a légitársaság neve Wizz air-ről Wizz NER-re változik... :)))
TheSnake2020 2025. 10. 25. 16:07
Előzmény: #1975  Garajc
#1976
Látod a pontot. 2 Mrd cash. A többi nem érdekes.  Van mit ellopni. Ráadásul elég hozza 51%. Kicsit feszített a timing,  de lehet, hogy még belefer a fijjuknak. Ráadásul sajnos jól lehet vele hergelni, ha esetleg választási bukta van es utana mondjuk Malév esemény. Persze ez konteo. Csak az a baj , hogy tényleg elég szar a helyzet egy ATHn.
Garajc 2025. 10. 25. 15:59
Előzmény: #1974  TheSnake2020
#1975
Hát, jelen magyar állami büdzsé mellett nem tudom, hogy honnan lenne rá pénz. (Jó tudom, föl lehet rá venni rá nemzetközi hitelt is a magyar államadóság terhére, de talán ez sem épp a legjobb időzítés lenne a választási osztogatás és a hitelminősítők szorítása közepette.) Ráadásul választások előtt azzal hergelni a választókat, hogy légitársaságot vesz az állam miközben meg a MÁV lerohad, hát ez sem tűnik túl bölcs ötletnek.
Persze érteni vélem, hogy mire gondolhatsz. Ha volt zsozsó reptérre (3,1 Mrd euró + 1,44 Mrd hitelátvállalás = összesen kb 4,5 Mrd euró), akkor már bágátel a Wizz jelenlegi tőzsdei kapitalizációja is (1,14 Mrd GBP = 1,305 Mrd euró). És esetleg ha még tovább nyomják le az árfolyamot, akkor pedig végképp tűnhet úgy, hogy piszlicsáré összegért meg lehet szerezni. (Azért megjegyzem, hogy van 4,7 Mrd euró visszafizetendő hitel is és persze van emellett kb 2 Mrd cash is a főkönyvben. Ja, és még persze konszolidálni is kéne a céget!).
Na és persze értem azt is, hogy a NER-es fiúk-lányok szeretnek repkedni. (Bár talán kevésbé fapadoson!) S mi lehet menőbb a magánrepülőnél??? Hát a magán légitársaság!!
TheSnake2020 2025. 10. 25. 13:36
Előzmény: #1972  Garajc
#1974
Nem is arra gondoltam, hogy piaci áron jut hozzá....a NER ritkán vesz valamit piaci áron 
..egy biztos, a WIZZ helyzete egy tőzsde boom alatt változott nehézzé.  (Tudom nincs egyedül az iparágban) Bele sem merek  gondolni,  mi lesz egy esetleges maci esetén.  Aztán jön az állami mentő csomag, majd NER atjatszas. Ha marad rá idő. Előre menekülés volt, ami nem jött be. Nehéz a helyzet. 
Garajc 2025. 10. 25. 00:08
#1973
Új célárak:
» Citi: 1220 GBp-ről 770 GBp-re csökkentette
» TR: 1452 GBp-ről 1192 GBp-re csökkentette
Garajc 2025. 10. 24. 13:57
Előzmény: #1971  TheSnake2020
#1972
S mire köllene nekik??? Politikailag nincs gyakorlatilag semmi hasznuk belőle, üzletileg meg nagyon ingatag business a légitársaságok üzemeltetése...
Én túl sok értelmet ebben az üzletben a politika számára nem vélek felfedezni. Vannak ennél sokkal jobban megfejhető üzletágak és politikai tiki-takákhoz is vannak stratégiailag kecsegtetőbb történetek.
Ami ebben lehetne maximum az az, hogy Ferihegy (értsd az állam, mint tulajdonos) ingyen biztosítja a reptéri szolgálatatásokat, az állam nem szed adókat, illetve a MOL piszok olcsón adja a kerozint. De akkor minden más légitársaságnak járna ez, szóval ez a gyakorlatban lényegében kivitelezhetetlen. Az eu-s versenyjogszabályok az esetek jó részében keresztbe tesznek.
Nem azt mondom, hogy kábé 10-30% tulajdonrész erejéig (mint magántőkealapok, s nem mint magyar állam) esetleg nem rossz benne lenni, de azon túl én nem látok benne túl sok fantáziát.
Értem, hogy van olyan, hogy politikailag motivált útvonalak (elsősorban a Balkán, Izrael, Közép-Ázsia és Kaukázus országai), illletve hogy Magyarországra még több turistát hozzanak, de előbbiek esetében gazdaságilag egy légitársaságnak ez üzletileg veszteséges, míg utóbbi esetében meg a piac diktál, azaz ha Magyarországra van turisztikai kereslet, akkor a többi légitársaság is repülni fogja az útvonalakat és az árverseny dönt majd.
Ott látok egyedül fantáziát, hogy minél nagyobb Ferihegy forgalma, annál több pénzt tud Ferihegy beszedni a Ferihegyen lévő szolgáltatóktól (s ma már a világ összes repterén a bevételek nagy részét ez adja: a Dutyfreeshopok, a kávézók, a taxis cégek, az autókölcsönzők, a parkolási szolgáltatók, a reptéri reklámfelület bevételek, stb.). De ehhez nem kell a Wizz többségi tulajdonát megszerezni. Nekem nem logikus a magyar állam, mint tulajdonos. Mint magántőkealap úgy esetleg igen! De ott is csak kábé mint kisebbségi csendestárs...
TheSnake2020 2025. 10. 23. 19:59
Előzmény: #1949  asasdia
#1971
Reptér mellé kell az a nemzeti légitársaság is. Ha arra volt pénz....egy biztos a jelenlegi árazáson nem sokan vannak pluszban. 
Joleszminden 2025. 10. 23. 13:42
Előzmény: #1969  asasdia
#1970
Ez regi sztori, portfolio imad ujdonsagkent kozolni korabbi hireket
asasdia 2025. 10. 23. 11:47
#1969
Garajc 2025. 10. 22. 19:07
Előzmény: #1967  OSZLOPOS
#1968
Egy-két kiegészítés még:
.
» A kerozin árának csökkenésén túl a dollár is kb 7%-ot esett az elmúlt egy évben az euróval szemben (év elejétől kb. 15%-ot), illetve kb. 10%-ot a közép-európai devizákhoz képest egy év alatt. Azaz ez így együtt kb. bő 20%-os csökkenés is lehet az üzemanyagok költségében. Tehát mivel az összköltség kb. 30%-a az üzemanyag költségeiből adódik, ezért az összköltség kb. 6%-kal csökkenhetett. (megj.: nyílván nem tudhatjuk mi innen a karosszékből, hogy milyen áron és árfolyamon kötöttek szerződéseket az üzemanyagra!)
» A dollár árfolyamának csökkenése a lízingdíjak euróban való költségét is csökkenti. Ugyanígy számos reptéri költség esetén is elmondható ez.
» Load factor is kb. 1%-kal javult, azaz onnan is jöhet valamennyi eredményjavulás.
» Minden újonnan átvett repülőgépen rövidtávon anyagilag nyertek. Megvették az Airbustól X összegért, ezt eladják egy lízingcégnek X+Y áron (ahol Y nem elhanyagolható összeg), majd hosszútávon visszalízingelik. Épp ezen a héten jött 3 újabb gép (persze az már nem biztos, hogy a Q2-ben került elszámolásra, de a fene tudja mikor papírozták le...) 
» Ide tartozik még, hogy ha több új költséghatékony gép van a flottában, akkor az üzemeltetési költségek is csökkennek.
» Ha csekély mértékben is, de fogy a földön lévő gépek száma is. Ez is csökkenti a költségeket.
» Talán az elmúlt egy évben a sztrájkok és légiírányítási problémákból fakadó járattörlések száma is csökkent, viszont drónok illetve összeomló infornatikai rendszerek okozta káoszok száma nött, míg talán az időjárásból fakadó nyavalyák is csökkentek (itt arra gondolok, hogy nem az veszélyes időjárási alkalmak száma csökkent, hanem a légiírányítás joobban kezelte ezeket, mint egy éve) 
» Remélhetőleg a több utas egyben több nyereséget is jelent és nem nagyobb veszteséget.
» Sajnos viszont a bezárások és az átszervezések (egyszeri) költségekkel járnak. Kérdés, hogy ezeket mikor számolják el? Mindent belenyomnak a Q2-es és Q3-as negyedévekbe, vagy jobban szétterítik hosszabbtávra???
» Most nemolyanrég olvastam, hogy a P&W a hajtóműveket kb. 30%-kal drágábban javítja, mint egy éve és a javítási idő is 2-3 hét helyett kb 1 évre növekedett.
» A reptéri és légiírányítási költségek (főleg Olaszo., Franciao., Spanyolo., Benelux államok) is nőttek.
» A visszalízingelt gépek számának növekedésével a költségoldal (pláne a hosszútávú) is növekszik.
.
Szóval nem egyszerű kimatekozni nekünk innen a karosszékből...
OSZLOPOS 2025. 10. 22. 14:38
Előzmény: #1958  betesharcos
#1967
hát nem lesz béketárgyalás. Hír hiányában ilyen apróságokon múlik. Amúgy jelenleg 13%kal alacsonyabb a kerozin ár, mint egy éve. Ez az egyik legnagyobb tétel költség oldalon. Ha ennek pár százaléka zsebben tud maradni, az nagyon komoly margin növekedést hozhat. Ha az előző és a jelenlegi negyedévben, tisztítva, csak a működésben nem hoz kiugró jövedelmezőséget, akkor el kell ásni.
Garajc 2025. 10. 20. 18:56
#1966
Nini, mintha lenne itten egy új trendcsatorna...
https://www.tradingview.com/x/wqfE7nzX/
https://www.tradingview.com/x/sdfHyD5N/
.
Megj.: Csak egy tipp a részemről!! Egyelőre működik!! Persze ki tudja meddig???
Joleszminden 2025. 10. 20. 18:14
#1965
Eros forgalom -4,5%
Joleszminden 2025. 10. 20. 14:46
#1964
Es sajnos 1000 a szintje is....
Joleszminden 2025. 10. 20. 14:15
#1963
Nincs forgalom, kis tetelekkel lokheto lefele az arfolyam, talan a shortos barataink kezelgetik es a szokasos "nem ment 10%-ot ket nap alatt ugyhogy inkabb eladom" tipusu rettego "spekosok". Semmi hir nincs.
Nem is lesz az utasforgalomig es a Q2-ig nov.12-en asszem.
betesharcos 2025. 10. 20. 13:54
#1962
11,18 nem baj??
betesharcos 2025. 10. 20. 13:26
#1961
11,33

Topik gazda

Lorne_Malvo
Lorne_Malvo
4 1 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek