Azért ennél egy kicsit bonyolultabb....Jó munkanélküliségi és pay roll adatok. Ezek hatására a FED mozgástere megnő(het). Hozamok ugranak is (10y=+5,58%). Minél magasabbak a hozamok (megnő a kamatemelés esélye?), az nem jó az aranynak.
Csakna szokásos. Nem akar megindulni és én most inkább egy hosszabb oldalazásra számítanék 1700-2000 között, igazán bullish nálam akkor lesz, ha átüti a tavaly augusztusi csúcsot...
Szia János!NAT-nál ez a 10%-os osztalék mennyire tartható hosszú távon szerinted?És ha már osztalék.Nem tudnál magas osztalékot fizető cégeket ajánlani?Szeretnék egy osztalékos portfóliót,ami a lehető legnagyobb osztalékot fizeti úgy,hogy lehetőség szerint a legnagyobb biztonságban legyen a kifizetése a jövőben is.Nyilván semmi sem biztos.Pláne nem egy esetleges crach esetén.Gazprom ötleted "megvettem" már,az egynek biztos. MBT-nek is elég szép.Nem tudom mennyire lehet stabil. IEP?Icahn cége. Annaly Capital Management ,vagy más ingatlanos cég esetleg? Phillips 66 Partners és a többi LP közül melyiket látod te leginkább érdekesnek ilyen szempontból? OKE, AT&T,MO(bár ezek már 8 alattiak jelenleg,de érzésem szerint stabilabban is tartható a jövőben) Szerinted össze lehet válogatni 8-10 céget,amik 10 % körül már fizetnek,viszonylagos biztonsággal?Vagy ez már lutri kategória? Előre is köszi,ha időt szánsz erre a témára! Persze másnak is köszönöm,ha megosztja a véleményét,és esetleg van olyan cég a figyelőlistáján,ami beleillene az elképzelésembe! Hátha érdekes lehet másnak is egy ilyesmi portfólió kiépítéséhez pár ötlet! Üdv! T.
NAT tema. Az olajtankeres NAT egyike a legnagyobbaknak a NYSE-en, a 25 suezmax hajojukkal. A maritime tengerszallitas sok eve bear piacban van, tavaly lehetett a melypont. A Covid miatt a globalis kereskedelem volumene osszeomlott, az olaj igeny es a szallitas is, igy tulkapacitas es eszement verseny megtepazta a tankereseket. , 2021ben kisse jobb a helyzet, a world GDP 5-6% novekedesben, vele az olaj kereslet +4%, es a strukturalis atalakulas miatt is kisse novekedett a szallitasi igeny. De az olaj tultermeles miatt a VLCC hajok nagy reszet tarolasra bereltek ki es hasznaltak; de mostanaban azok fokozatosan felszabadulnak, de igy meeg mindig ures tankerekkel megint tobblet szallitas-kapacitas jott a piacra. A vilagon kb. 550 suezmax van, evente kb. 25 uj jon a piacra, es selejteznek 20 evesnel oregebbeket. NAT ennek kb. 1/20 reszet mukodteti. A mufaj nem rugalmas, ha tobblet kapacitas van akkor esnek az arak, ha meg hiany van akkor vadul emelkednek. , Igy van 2 tenyezo is, ami meeg mindig lefele nyomja a tankereseket: meg nem erte el a szallitasi igeny a 2019 evi cssucsat, attol kb. -5% lemaradasban, masreszt a tankerekbol szrazfoldre kiszivattyuzott olaj otthagyott ures ujabb kapacitast. , De 2022re kell kb. 3.3m b/d tobb olaj, annak nagyresze OPEC orszagokbol megy OECD es Kina+India fele, szoval ha OPEC+ nem szurja el, akkor jovore erdemi javulas lesz. A NAT normalis korulmenyek idejen 10-20$ kozotti arfolyamon van, ez a mostani 2.5$ a fenti problemaknak a kovetkezmenye. , A Q1ben a hajok napi charter dija 9400$ volt, az szereny 500$ javulas az elozo negyedevhez kepest. A Q1 25m$ veszteseg 151m reszvenyre -16cent/sh, es az arbevetelnek legalabb ujabb 2500$/nap javulast kell elernie ahhoz, hogy pozitivba forduljon a ceg. , A ceg vagyona kb. 950m$, ebbol a hajok erteke 850m$. Sok kp nincs, a Q2 vegere talan 20m$ maradt. Az adossag 330m$, amit javulo kornyezetben konnyen fizetne a ceg, de most az teher. Nekem is van a NAT pakkom, es azt gondolom, hogy at fogjak veszelni. Jovo ilyenkor sokkal jobb helyzetben is lehetnek mint most.
Egy pár részvényt megtartanèk , ami mínuszos próbálom kihigitani aztán kidobni.. Nagy arányú kp-val akarom várni az őszt, egyre többet hallani lezarasokrol delta variansról stb.....
AngloGold Ashanti ajánlatot nyújtott be a Corvus Gold (KOR) 80,5%-os részvényeinek megvásárlására, amelyek még nincsenek birtokában 4,00 C $/részvény áron; a Corvus kereskedés leáll.
Az AngloGold becslése szerint a készpénzes ajánlat összesen ~ 370 millió USD. AU pre-ben 17,84 USD (-6,99%) Akár egy jó vétel is lehet.
Kedves János, Ha megkérlek, megteszed, hogy megosztod véleményedet a NAT-ról, szerinted miért ennyire beteg? Vagy már a gyógyulás útjára lépett és az első hullámot követő mély 2-esben szenved, mielőtt kinyílik számára (is) a világ? Előre is köszönöm!
EVFM-hez türelem kell, ilyen papíroknál vagy elnézel akár 50-70%-os negatív lebegőt is, vagy szintenként veszed, amikor megindul kicsit fel, akkor stop nullába, kicsi nyerőbe, ha visszafordul, akkor kizárod. Így nincs beragadási kockázatod. Én az utóbbi stratégiát követem.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.