Fecske

Regisztráció: 2024-12-10 20:05:06

Hozzászólások száma: 25

Utolsó hozzászólás: 2025-11-21 14:37


Tapasztalat: 3
Aktivitás: 4
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Wizz Air részvényesek topikja 2025. 11. 21. 14:37
Ez teljesen világos, de ha megnézed a google financen, akkor kvázi két párhuzamos trendvonal alakult ki. Az egyik 10.7x , a másik 11.4x környékén . Én úgy gondolom, hogy a google több piacot néz egyszerre és egyszer ezt az árat alapján frissíti máskor azt. De hogy térhet el egymástól ennyire? Vagy teljesen rossz nyomon vagyok?
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 11. 21. 13:30
Mi lehet oka ennek a hatalmas hirtelen sok ugrásnak a grafikonon? OTC ?
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 11. 20. 22:14
Ez a korrupciós botrány odavág most amúgy is zelensky alá rendesen. Trump politikai hatalma kezd megingani, kell neki is nagyon a béke, hogy feltudjon mutatni valamit.
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 11. 19. 12:27
Jet2 hozhatta ezt a kiugrást? Az easy és az IAG is abba az időpontba kezdett el emelkedni.
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 11. 15. 19:17
Be is kell majd azokat zárni egyszer. 
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 11. 07. 15:01
A Cobas Asset Management, SGIIC, S.A. értesítette a Wizz Air Holdings PLC-t a szavazati jogok jelentős megszerzéséről, amely átlépte a jelentős részesedési küszöböt. 2025. november 5-én a mögöttes ügyfelei nevében eljáró spanyol vagyonkezelő a Wizz Air Holdings PLC szavazati jogainak összesen 5,083133%-ával rendelkezik. Ez a részesedés 5 256 843 szavazati jogot képvisel a részvényekhez kapcsolódóan, és a teljes összeghez semmilyen pénzügyi eszköz nem járul hozzá. Ez a nyilvánosságra hozatal a légitársaság iránt fennálló új jelentős intézményi érdeklődésre utal, amelyet a piac pozitív jelzésként érzékelhet.
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 11. 05. 23:18
Nagyon szuper vagy! Köszönjük szépen! 
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 11. 05. 19:57
A london south east forumon WizzUp névvel magyar személy tette közzé véleményét. Többnyire én is egyetértek vele. Rámutat a WizzAirrel kapcsolatosan megjelent elemzői videókra, melyet a portfolió invest és a "nem nap hanem" videóiban hangoztak el. 
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 11. 04. 09:14
Na nézzük: 
2025 októberében a Wizz Air 6,36 millió utast szállított, ami 13,1%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A befogadóképesség körülbelül 13,0%-kal 6,85 millió ülőhelyre nőtt. A férőhely-kihasználtság 92,9% volt, ami változatlan a 2024. októberi értékhez képest.
További pozitívumok.
-A 12 hónapos gördülő utasforgalom 7,8%-kal, 67,39 millióra nőtt
-A gördülő utasforgalom 1,1 ponttal, 91,2%-ra nőtt.
-2 új bázis nyílt Örményországban és Montenegróban, ami várhatóan évi több mint 2,6 millió új utast fog szállítani.
2025 erőteljes fellendülést és hatékonyságnövekedést mutat a 2024-es évhez képest, a gördülő 12 hónapos utasok száma októberre elérte a 67,39 milliót (+7,8% éves szinten). Az olyan kihívásokat, mint a bázisbezárások, ellensúlyozták a közép- és kelet-európai (KKE) főbb piacain végrehajtott bővítések. Ha a trendek folytatódnak, az egész éves utasnövekedés meghaladhatja a 10%-ot, további CO2-intenzitás-csökkenéssel.
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 11. 04. 06:51
Mire gondolsz?
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 11. 03. 09:27
A dublini székhelyű Ryanair közölte, hogy az adózás előtti nyereség a szeptember 30-ával záruló első félévben 40%-kal, 2,89 milliárd euróra nőtt a 2,07 milliárd euróról. A bevétel 13%-kal, 8,69 milliárd euróról 9,82 milliárd euróra nőtt. A nettó nyereség 42%-kal, 1,79 milliárd euróról 2,54 milliárd euróra nőtt.„A viteldíjak javultak, mivel az első negyedévben teljes húsvéti ünnepek voltak (gyenge előző évi eredmények mellett), és teljes mértékben sikerült helyrehoznunk a tavalyi második negyedévben elszenvedett 7%-os viteldíj-csökkenést. A kiegészítő bevételek stabilak voltak” – nyilatkozta Michael O'Leary vezérigazgató.A Ryanair arra számít, hogy az egész éves forgalom több mint 3%-kal, 207 millió utasra fog növekedni, szemben a korábbi 206 milliós előrejelzéssel. Ez a „vártnál korábbi Boeing-szállításoknak és az erős első féléves keresletnek” köszönhető.A cég közölte, hogy a harmadik negyedéves foglalási adatok kissé meghaladják az előző évit, „különösen az októberi félidős és karácsonyi csúcsidőszakokban”. Megjegyezte azonban, hogy a második félévben „kihívást jelentőbb” összehasonlító adatok várhatók.„Ahogy az az évnek ebben az időszakában megszokott, nulla a negyedik negyedéves rálátásunk, és az idei negyedik negyedévben nincs húsvéti juttatás” – tették hozzá.A Ryanair azt nyilatkozta, hogy túl korai lenne szilárd nyereség-előrejelzést adni, de mivel a várakozások szerint az előző évhez képest 7%-os viteldíj-csökkenést teljes mértékben vissza tudják állítani, ez „észszerű nettó nyereségnövekedéshez” vezethet.A 2025-ös pénzügyi évben a nettó nyereség 1,61 milliárd eurót tett ki.
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 10. 17. 19:54
Hogyan kell itt törölni?  Valami miatt nem engedte a csibecsőr egyenlőség (nagyobb egyenlő) jelet elküldeni.  :D 
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 10. 17. 19:52
A bejelentés köteles short állomány (0,5% felett) 6,59% ra emelkedett. Én úgy látom sosem volt még ilyen magas szinten. Ezzel kapcsolatosan mi a véleményetek? 
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 10. 09. 22:18

MOL máshol is gerjeszti a feszültséget. Nemcsak a Váradival balhézik.
A Ryanair azt tervezi, hogy a 2026-os nyári szezonra 1,2 millió ülőhelyet, azaz kapacitásának 10%-át csökkenti Spanyolország regionális járatain, és megszünteti az Asztúriai repülőtérre és onnan induló összes járatot, ami tovább súlyosbítja a repülőtér üzemeltetőjével, az Aena-val folytatott vitáját az úgynevezett „versenyképtelen” díjemelésekkel kapcsolatban. 
Az Aena elutasította a Ryanair állításait, hangsúlyozva, hogy a spanyol repülőtéri díjak továbbra is a legversenyképesebbek közé tartoznak Európában, és hogy más légitársaságok töltik be a Ryanair által kiürített útvonalakat. „A spanyol repülőtéri rendszer nagyon versenyképes... és valójában más társaságok foglalják el azokat az útvonalakat, amelyeket ez a társaság elhagy” – mondja Javier Marín, az Aena ügyvezető alelnöke.Marín hozzáteszi, hogy a Ryanair által említett díjemelés „utasonként körülbelül 0,30 eurót [0,35 dollárt] tesz ki”, elutasítva azt a felvetést, hogy a magasabb díjak okozzák a csökkentéseket. 
A légitársaság 25 spanyol repülőtérről üzemelt, és a szezonban 758 útvonalat szolgált ki. Asztúriában – ahol a Ryanair tervezi járatainak felfüggesztését – 6,3%-os piaci részesedéssel rendelkezett 2025 nyarán, és egyedüli üzemeltetőként repült a düsseldorfi, brüsszeli Charleroi-i és római Fiumicino útvonalakon. A Ryanair bejelentette a kapacitáscsökkentést Tallinnban, Észtországban is, 40%-kal csökkentve a 2025-26-os téli menetrendjét, és megerősítette, hogy Litvániában ugyanezen időszakra vonatkozóan nulla növekedést fog produkálni, mindkettőt a repülőtéri hozzáférési költségek emelkedésével magyarázva.
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 10. 09. 14:28

Ezt én is így gondolom.
50:43 -nálhttps://www.youtube.com/watch?v=nda1fziqBP4
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 10. 08. 07:00
Íme három tiszta, forrásokon alapuló eset, amikor Michael O'Leary konkrét riválisok elleni támadásai rosszul sikerültek (vagy teljesen tévesek voltak).
1. easyJet (2010) Pontosság
A Ryanair újsághirdetésekben azt sugallta, hogy Sir Stelios (az easyJet alapítója) hazudott az easyJet pontosságáról. O'Leary később fenntartások nélküli bocsánatot kért, és 50 000 font kártérítést fizetett. Más szóval: az állítást hamisnak minősítették.
2. Aer Lingus (2009–2015) – „18–24 hónapon belül csődbe megy” / „felszámolják”
O'Leary többször is kijelentette, hogy az Aer Lingus két éven belül kifogy a pénzéből és csődbe megy (2009), később pedig azt, hogy „felszámolják”, függetlenül attól, hogy ki vásárolta meg (2015). Mi történt valójában: Az IAG 2015-ben megvásárolta az Aer Lingust, és kifejezetten megtartotta az Aer Lingus márkát és működést; Az Aer Lingus továbbra is aktív az IAG-n belül, és továbbra is befektetnek. Tehát a csődre/feloszlásra vonatkozó jóslatok nem valósultak meg.
3. Norwegian Air (2018–2019) – „csődbe megy ezen a télen” / „kudarcra ítélt”
Azt mondta, hogy a Norwegian „csődbe megy ezen a télen” (2018. szeptember), majd később „kudarcra ítéltnek” nevezte. A Norwegian nem ment csődbe azon a télen; 2021-ben átszerveződött, kilépett a hosszú távú járatokból, és 2024–2025-ben is folytatta működését, sőt új repülőgép-rendeléseket ad le (és osztalékot fizet). Tehát jóslatának időzítése és eredménye téves volt.
Az IAG-t létrehozó BA–Iberia együttműködésről O'Leary tréfásan megjegyezte, hogy olyan volt, mint „két részeg, akik egymásra támaszkodnak”. Az IAG azóta Európa egyik legerősebb légitársaságává vált, tartósan jövedelmező 
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 09. 10. 08:58

Kicsit csökkentek a short pozíciók, elmúlt három hónapban most a legalacsonyabb: 
Nyitott short pozíciók a Wizz Airben (0,5%>)
Alap% RövidVáltozásDátum módosítva
Ahl Partners Kft.0,60%0,09%2025. szeptember 8.
Pdt Partners Kft.0,59%-0,01%2025. szeptember 8.
DE Shaw & Co. Kft.1,38%-0,10%2025. szeptember 3.
JPMorgan Asset Management (UK) Ltd.1,70%0,30%2025. július 23.
Teljes4,27%  
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 09. 08. 06:53
A Wizz Air bejelentette történetének legnagyobb spanyolországi bővítését, amely idén 10 millió ülőhelyet kínál hálózatán, ami rekord a légitársaság számára. A Kanári-szigetek különösen profitálhatnak ebből, ahol a kapacitás 28%-kal nőtt a tavalyi évhez képest.
2025 márciusa és 2026 márciusa között a Wizz Air 35 új útvonalat indít, amelyek 16 spanyol repülőteret kötnek össze Európa-szerte fekvő városokkal. A kiemelkedő útvonalak között szerepelnek az új csatlakozások Madridból, Barcelonából, Valenciából, Bilbaóból és Sevillából London Lutonba, erősítve a Spanyolország és az Egyesült Királyság közötti közlekedést.
További új úti célok közé tartozik Gdańsk Lengyelországban és Szkopje Észak-Macedóniában, amelyek még több választási lehetőséget kínálnak az utazóknak megfizethető árakon. A bővítés megerősítette a Wizz Air vezető pozícióját olyan útvonalakon, mint a Spanyolország–Róma, ahol mostantól a piacon a legnagyobb ülőhely-kapacitást kínálja.A Wizz Air 2025-ben eddig több mint 29 000 járatot üzemeltetett Spanyolországban, ami 17,5%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Összesen 6,4 millió utast szállított, ami 22,4%-os éves növekedést jelent. A légitársaság 99,8%-os megbízhatósági rátáról és 16,6%-os pontossági javulásról is beszámolt.
Wizz Air részvényesek topikja 2025. 09. 04. 09:37
Jet2 jelentett, nyitáskor -20% nyitott, most már jelenleg csak -13 %  . Kiváncsian várom nap végére mennyire korrigál vissza, vagy nem. Azért nem annyira rosszak a számaik. 

friss hírek További hírek