TrendMan,
Egyetértek. Amennyiben szétválasztanánk az állami szolidáris funkciót a biztosítási funkciótól, majd a biztosítási funkciót (mely az egésznek csak kb egyharmada) piacosítanánk úgy, hogy "megengednénk" a biztosítóknak, hogy alternatívát kínáljanak az állami biztosító mellett, az még egyáltalán nem jelentene ellátásbeli különbséget. Ugyanis az ellátást az eü szolgáltató nyújtja, nem a biztosító. (Ez is egy súlyos félreértés, amit tisztázni kellene...)
A gazdag és szegény kórházak akkor alakulnak ki, ha az állami intézményekbe nem engedik be a magánbiztosítottakat és a magánkórházba az állami biztosítottakat. Csak egyszerűen törvénybe kell iktatni, hogy egyik állami intézmény sem utasíthatja el a beteget ha magánbiztosítása van, és fordítva. A piac és a verseny fejlődést fog eredményezni a magánszolgáltatók piacán, növekedni fog az ellátás színvonala (persze drágább is lesz, hiszen a jobb legtöbbször drágább is, kár ennek az ellenkezőjét várnunk), az államnak eközben az a feladata, hogy ne maradjon le az ellátás színvonalával a magánszolgáltatók (biztosítók és eü intézmények) mögött, ha kell, akkor bővítse a szolidáris járulékfizetők körét, stb.
Így aztán megfelelő szolgáltatási mátrix alakulhat ki, és jóval kisebbek lesznek a minőségi különbségek, mint ha külön kezelnénk az állami és a magánszektort. Sajnos, ma még ez sincs megoldva, sőt, törekvések sincsenek erre. A magánkórházakba ugyanis nem érvényes a TB-kártya, ott csak készpézzel fizethetsz, míg az állami kórházban nem fizetheszt a szolgáltatásért készpénzzel - többek közt azért sem -, mert nincs is árlista.
Legutóbb a feleségemre is úgy néztek az ügyeletes kórházban, mint ha a holdról jött volna, amikor sürgősen orvosi segítségre szorult. Azt kérte, hogy vizsgálják meg, kifizeti a teljes árat, de nem lehetett, elzavarták egy másik kórházba, mert lakcím szerint oda tartozik. No comment...
"Mivel pusztán a vizitdijjal (legalábbis egy 2-3 hónapos hir szerint, amit ellenörizni nem tudok) a tb-kassza már plusszba került, ennek elégségesnek kellene lennie egy szinvonalas általános ellátás menendzselésére."
Nem ez az oka, bár ha nem 300, hanem 3000 lenne az önrész, akkor még a járulékkulcsokat is jelentősen lehetne csökkenteni, mert az már nagyban csökkenthetné az OEP összes kiadását. (Tudod, Pareto...)
Egyetértek. Amennyiben szétválasztanánk az állami szolidáris funkciót a biztosítási funkciótól, majd a biztosítási funkciót (mely az egésznek csak kb egyharmada) piacosítanánk úgy, hogy "megengednénk" a biztosítóknak, hogy alternatívát kínáljanak az állami biztosító mellett, az még egyáltalán nem jelentene ellátásbeli különbséget. Ugyanis az ellátást az eü szolgáltató nyújtja, nem a biztosító. (Ez is egy súlyos félreértés, amit tisztázni kellene...)
A gazdag és szegény kórházak akkor alakulnak ki, ha az állami intézményekbe nem engedik be a magánbiztosítottakat és a magánkórházba az állami biztosítottakat. Csak egyszerűen törvénybe kell iktatni, hogy egyik állami intézmény sem utasíthatja el a beteget ha magánbiztosítása van, és fordítva. A piac és a verseny fejlődést fog eredményezni a magánszolgáltatók piacán, növekedni fog az ellátás színvonala (persze drágább is lesz, hiszen a jobb legtöbbször drágább is, kár ennek az ellenkezőjét várnunk), az államnak eközben az a feladata, hogy ne maradjon le az ellátás színvonalával a magánszolgáltatók (biztosítók és eü intézmények) mögött, ha kell, akkor bővítse a szolidáris járulékfizetők körét, stb.
Így aztán megfelelő szolgáltatási mátrix alakulhat ki, és jóval kisebbek lesznek a minőségi különbségek, mint ha külön kezelnénk az állami és a magánszektort. Sajnos, ma még ez sincs megoldva, sőt, törekvések sincsenek erre. A magánkórházakba ugyanis nem érvényes a TB-kártya, ott csak készpézzel fizethetsz, míg az állami kórházban nem fizetheszt a szolgáltatásért készpénzzel - többek közt azért sem -, mert nincs is árlista.
Legutóbb a feleségemre is úgy néztek az ügyeletes kórházban, mint ha a holdról jött volna, amikor sürgősen orvosi segítségre szorult. Azt kérte, hogy vizsgálják meg, kifizeti a teljes árat, de nem lehetett, elzavarták egy másik kórházba, mert lakcím szerint oda tartozik. No comment...
"Mivel pusztán a vizitdijjal (legalábbis egy 2-3 hónapos hir szerint, amit ellenörizni nem tudok) a tb-kassza már plusszba került, ennek elégségesnek kellene lennie egy szinvonalas általános ellátás menendzselésére."
Nem ez az oka, bár ha nem 300, hanem 3000 lenne az önrész, akkor még a járulékkulcsokat is jelentősen lehetne csökkenteni, mert az már nagyban csökkenthetné az OEP összes kiadását. (Tudod, Pareto...)
www.tbmentok.net
Autóm totálkáros lesz, nekem 2 hétig fáj a nyakam, de megúszom.
A tényállás teljesen egyértelmű, a biztosító mégsem fizet. Egyi kifogás a másik után, egyik átlátszóbb mint a másik. Kiabálás, feszültség, időhúzás. Hónapokig járok a nyakukra, végül 7 hónap alkudozás után egy hálózsákkal jelenek meg a biztosítónál, mondván addig én innen nem megyek, amig a kártéritést meg nem kapom. Vállalok minden további konfrontációt !
A biztosító fizet!
Nézem az emlitett honlapot. A nevén nem nevezett biztosító ott virit a TB 49 %-ára pályázok között.
Kérdésem:
Ha öreg leszek, beteg és költséges orvosi beavatkozásra lesz szükségem, hogyan fogom tudni érvényesiteni az érdekeimet ? Milyen módon tudok kiállni magamért ?
Egy hasonló helyzetben hogyan tudok évekig alkudozni ?
A pénz az egyik legfontosabb érték. Sok más érték mellett. Ilyenek a szolidaritás, az etika, az összetartás. Egy társadalom egészsége ezeknek az értékeknek az egyensúlyán alapul.
Véleményem szerint a társadalombiztositást és az egészségügyet másképpen kell megreformálni, a magántőkének ott nincs helye !
Vizitdij O.K., kamatadó O.K. - ez még belefér, ha nem lehet elkerülni.
De ne essünk át a ló túloldalára !
A magántöke beengedése a társadalombiztositásba NEM O.K. !!!
Nem értek egyet vele !!!