Topiknyitó: Portfolio 2014. 04. 08. 15:10

Új buszok jönnek Budapestre  

Ugrás a cikkhez
Április 4-én jelentette be a BKK, hogy 150 darab új autóbusz áll forgalomba hamarosan az agglomerációt elérő vonalakon. Ma pedig további 28 darab busz üzemeltetésére írta alá szerződését a közlekedési központ, melyek ősszel érkeznek. A BKK...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=197592
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
watson
watson 2014. 05. 13. 17:14
Előzmény: #15  Törölt felhasználó
#26
"Amíg Széles zsarolja az államot az Ikarus márkanévvel"
"nem a Skoda féle kiváró taktikai pályát választotta anno a rendsz.váltáskor hanem a "pukkantsd le és adósítsd el"-t"

2008-as hír:
"A San Franciscó-i közlekedési vállalat, az MTA 331 trolibuszából 273 Rába futóműveken fut. A következő években ez az arány 100 százalékos lehet."
"senki sem lehet próféta a saját hazájában" link

Vajon melyik magyar 'buszgyártó' képes erre? (export)
szivacs
szivacs 2014. 05. 13. 16:25
#25
"Több mint 10 év után újra vadonatúj magyar buszok érkeznek Budapestre. Egy kísérleti jellegű projekt keretében, úgynevezett PKD (partially knocked down kit) konstrukcióban 18 alacsonypadlós szóló Ikarus autóbusz állhat hamarosan forgalomba - számolt be a BKK.

A PKD megoldás lényege, hogy a gyártó csak a jármű karosszériáját gyártja le, az összeszerelést, a fényezést, a belső tér kialakítását a BKV végzi. Ezzel a módszerrel az új buszok költséghatékonyabban készülnek, emellett a budapesti utasigényekre szabható a jármű kialakítása is. Idén nyárig 3 darab busz készül el magyar gyártásban, a további 15-ről pedig a tapasztalatok függvényében születhet döntés." link
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2014. 04. 17. 13:11
Előzmény: #23  szivacs
#24
megtisztelő :)
szivacs
szivacs 2014. 04. 17. 13:04
Előzmény: #20  Bekre_Pal
#23
Amúgy a (#17)-re tőlem kaptad a +t!
Díjazom, ha valaki gondolkodik és még szellemesen is fogalmaz - néha! :-)
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2014. 04. 17. 12:54
Előzmény: #21  Oszo
#22
Kovács János gázóraleolvasó volt. Az előbb vallotta be.

Csak hogy senkiben ne maradjon feldolgozatlan rejtély :))
Oszo 2014. 04. 17. 12:18
Előzmény: #20  Bekre_Pal
#21
Hát, engem is rohadtul érdekelne, hogy ez a hír kinek negatív! De télleg!
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2014. 04. 17. 11:34
Előzmény: #19  szivacs
#20
szerintem jobban fog állni neked, ha méltósággal viseled ezt a szörnyű terhet, nehogy az embereknek a klf. testalkatú madarak fejméretének kifogásolására vonatkozó mondás ugorjon be automatikusan

engem nem villanyoz fel a mínuszolás, úgyhogy én nem voltam, de mivel olyat írtam, amit biztos nem örömmel olvasol, nyugodtan nyomj nekem mínuszt, nem bánom :)
szivacs
szivacs 2014. 04. 17. 11:22
Előzmény: #16  szivacs
#19
Látom ubulkának nem tetszenek az adatok, amelyek nem vágnak egybe a prekoncepciójával ezért inkább leminuszolja a valóságot. Sőn!
szivacs
szivacs 2014. 04. 17. 11:18
Előzmény: #11  szivacs
#18
Ez egy hír.
Ki az a tökfej, akinek ez a hír negatív?
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2014. 04. 17. 07:33
Előzmény: #14  Csakisazigazat
#17
nem olvastam végig az előzményeket, de ez azért hallatlanul szerencsétlen összehasonlítás

londonban kiegyenlített klíma van, nyáron is többnyire elég egy sima szellőztetés a járműveken, ellentétben a kontinentális éghajlatot a kárpát-medencei nyaranta felizzó lavórral ötvöző pesti pokollal. hát jó, hogy nemrég nem volt klíma, még a taxikban se. gondolom, azóta terjed, amióta drágább kihagyatni a gyártóval, mint beletetetni a járművekbe

az ócska csotrogányok meg londonban főleg hagyományőrzésből közlekednek, de most már(sajnálatomra) visszaszorulnak amolyan nosztalgiavonal jelleggel. azok a régi emeletes buszok olyanok, mintha nálunk farmotoros ikarusok lennének pár vonalon. nem ugyanaz a kettő, a mi járműveink nem hagyományőrzőek, csak lepukkantak
szivacs
szivacs 2014. 04. 17. 00:02
Előzmény: #12  Csakisazigazat
#16
Jó, akkor lássunk tisztán!

Budapest:
"2012 júliusáig további 302 darab buszt kellene leselejtezni, ezek gazdaságosan már nem javíthatók, 1990 előtt készültek, futásteljesítményük meghaladta az 1,2 millió kilométert, és 2003-óta semmilyen értéknövelő felújítást nem kaptak.
A még forgalomban lévő 200-as sorozat tagjait 1983 és 1993, a 400-as szériát pedig 1987 és 2001 között állította forgalomba a BKV. A legidősebbek a 280-as csuklós Ikarusok, amelyek átlagéletkora 22,2 év, de a modernebb, 400-as sorozat is átlagosan 16-19 éves. Jelenleg az Ikarus 260-as a legelterjedtebb típus a BKV-nál, több mint négyszáz van belőlük, futásteljesítményük viszont már az 1,5 millió kilométert is meghaladta. A csuklós változata, a 280-asok is 1,3 millió kilométert futottak, és a 415-ösök is meghaladták már átlagban az egymillió kilométert. Jelenleg a járműpark 66 százaléka (903 darab) selejtérett, 8 százalék (103 darab) túlfuttatott, és 26 százalék (361 darab) van rendben.

A BKV-nál szolgálatot teljesítő buszok átlagéletkora 17,8 év, amely több mint kétszerese az Európában elfogadott 7-8 évnek.

2009-ben harminc használt, alacsonypadlós csuklós buszt vett a BKV. Az ex-brüsszeli Van Hool AG300-as buszok darabját 20 millió Ft-ért vette a társaság, akkor nyolc évesek voltak, és 300 ezer km-t futottak.
31 Mercedes Citaro is érkezett. A kb 8-10 éves, Berlinből, Frankfurtból, Madridból és Salzburgból származó buszok 4-500 ezer km-t futottak.

Londonban a járművek átlagéletkora 6,2, Prágában 9,5, Cagliariban pedig 1,5 év."

Müncheni példa:
"Tíz csuklós buszt vett állományba a müncheni MVG a minap. A korszerű, Mercedes-Benz Citarókkal a több mint tíz éves kocsikat cseréli le a bajor főváros közlekedési cége. A tíz autóbusz beszerzésével az MVG buszflottájának átlagéletkora 5,5 évre csökkent."

"És hogy fair legyen az összehasonlítás: a budapesti átlagéletkor a közel szintén 1300 buszt birtokló bukaresti buszparknál is rosszabb!" link

Szóval sztrítvjú helyett Csakisazigazat!
Törölt felhasználó 2014. 04. 16. 23:34
Előzmény: #10  watson
#15
"Amíg Széles zsarolja az államot az Ikarus márkanévvel"

Ha jó tudom, Ő tette tönkre az Ikarust , illetve tudatosan nem a Skoda féle kiváró taktikai pályát választotta anno a rendsz.váltáskor hanem a "pukkantsd le és adósítsd el"-t , aztán szépen eladta a gyár felvevőpiacát !
kb 7000 dolgozója volt az ikarusnak , persze ez normál piaci körülmények között biztos a felére csökkent volna , de a fele mégiscsak 3500 munkahely nem pedig 0-a ! ,
Széles G. kb olyan figura a jobboldalon mint Csintalan S. a "baloldalon" , mindenesetre SZ.G. jól mutat a zsírtokával a bééeemenet első sorában !
Csakisazigazat
Csakisazigazat 2014. 04. 16. 20:04
Előzmény: #13  szivacs
#14
Mondtam,hogy nézd meg a Google térképen,ne arról beszélj mi hány éves,hanem arról,hogy melyik városhoz képest van lemaradva BP.!Voltál már Londonban?Tudod milyen gazdag város BP-hez képest,és tudod hány évig jártak ott azok az ócska csotrogányok?Vagy voltál már mediterrán nagyvárosokban?Ott 2-3 éve még klíma sem volt a buszokon és a villamosokon,itt 15 éve van!
szivacs
szivacs 2014. 04. 16. 19:35
Előzmény: #12  Csakisazigazat
#13
"A magyar tömegközlekedési autóbuszok több mint 30 százaléka, azaz mintegy 2700 autóbusz öregebb 21 évesnél, ezek cseréje már nem tűr halasztást.
További mintegy 1500 autóbusz 16 évesnél idősebb, ezeket is cserélni szükséges 1-2 éven belül. Összességében a következő öt éven 4-5000 autóbusz cseréje lenne indokolt hazánkban." - ez ám a nagy "luxus"!
Csakisazigazat
Csakisazigazat 2014. 04. 16. 19:24
Előzmény: #5  szivacs
#12
link
Miközben Miskolcon a belvárosi épületek díszítőelemei és vakolata a sétáló emberek fejére potyog!
Mindenki megnézheti Európa bármelyik nagy városát streetwiew-n vagy google térképen,szinte sehol nem talál olyan luxust a tömegközlekedésben ,mint Magyarországon,főleg ha figyelembe vesszük az anyagi lehetőségeket.Meg lehet nézni akár Münchent ,akár Milánót ,akár Berlint ,pedig ők hozzánk képest évente újra cserélhetnék!Csak ott nincs közpénz szétlopás ilyen szinten ,mint Magyarországon!
szivacs
szivacs 2014. 04. 16. 16:33
Előzmény: #8  signal2
#11
"Az Evopro bemutatta a MODULO buszcsalád elektromos hajtású prototípusát, a MODULO Medio Electric-et, amely a mérnökiroda zéró emissziós városi tömegközlekedési koncepciójának legújabb mérföldkövét képezi.

A 8 méter hosszú, 65 fős befogadóképességű prototípust a Várban tartott ünnepélyes avatón csodálhatták meg a résztvevők.

Bemutatásra került a MODULO buszcsalád első tagja, a Medio Electric, mely az utóbbi évek egyik leginnovatívabb magyar fejlesztése a járműiparban. Elektromos hajtással, null-emisszióval és mintegy 57%-os magyar értékhányaddal rendelkezik. Ultrakönnyű, kompozit szerkezetű: gyűrűszerű, standard modulokból épül fel, melyekkel a jármű hossza és befogadóképessége szabályozható." link
watson
watson 2014. 04. 08. 17:59
Előzmény: #4  szivacs
#10
Az amerikai tulajdonú NABI-val és a Buy america szabállyal annyi magyar munkát sem tudsz elérni, mint egy 100% ellentételezett Rába-Volvóval.

Amíg Széles zsarolja az államot az Ikarus márkanévvel, addig az Ikarust el kell felejteni a nemlétező exportjával együtt.

Ami szóba jöhet még az a Credo Győrből, Csabametál, és a midi gyártók (S91-Moltius/Rába).
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2014. 04. 08. 16:56
Előzmény: #7  kukutyinbenko
#9
mint tudjuk, prostituáltnak az a hölgy számít per definitionem, aki mindenki mással csinálja, cask velem nem

a ppp is csúnya volt, amíg ki voltak belőle hagyva - bár a 70-30 azért nem kihagyás, na de mindegy
signal2
signal2 2014. 04. 08. 16:47
Előzmény: #5  szivacs
#8
Ez sokunk kívánsága már pár éve.
kukutyinbenko 2014. 04. 08. 16:41
Előzmény: #5  szivacs
#7
Gondolom ezért vesszük a Lengyelországban gyártott Volvo-Rábákat. Érdekes továbbá, mennyire nem utálatos konstrukció e téren a PPP, ami más esetben maga volt a fertő.
Janku 2014. 04. 08. 16:21
Előzmény: #1  Portfolio
#6
Jo lenne vegre valami torveny is a rongalok ellen, ezek a buszok egy holnap mulva tiszta retkek lesznek, osszefirkalva,osszehasitva az ulesek stb...
szivacs
szivacs 2014. 04. 08. 16:14
Előzmény: #4  szivacs
#5
"iparági adatok alapján egy magyar autóbusz gyártása 4 hazai munkahelyet eredményez, azaz csupán évi 500 jármű itthoni gyártása 2000 munkahelyet jelent közvetlenül. A dolgozók eltartottjainak tekintetében közel 4000 ember megélhetéséről van szó. Ráadásul a Magyarországon gyártott autóbuszok vásárlása esetén a vételár 10-15 százalékának megfelelő összeg azonnal közvetlen költségvetési bevételként realizálódna, további 10 százaléka pedig a hazai munkavállalók költéseiből, beruházásokból kerülne vissza a költségvetésbe. Ezt a tényt világszerte felismerik a kormányzatok, ami már jól látszik az Európai autóbusz-beszerzésekben is."

"Ami a hazai igényeket illeti, Magyarországon az elmúlt két évtizedben átlagosan 450 autóbusz beszerzésére került sor éves szinten, amely nem volt elegendő a buszflotta öregedésének megállítására. A magyar tömegközlekedési autóbuszok több mint 30 százaléka, azaz mintegy 2700 autóbusz öregebb 21 évesnél, ezek cseréjük már nem tűr halasztást. További mintegy 1500 autóbusz 16 évesnél idősebb, ezeket is cserélni szükséges 1-2 éven belül. Összességében a következő öt éven 4-5000 autóbusz cseréje lenne indokolt hazánkban. Ez az igény megfelelő piaca lehet a még mindig létező hazai autóbusziparnak, és beszállítói körnek."

Patrióta gazdaságpolitika szükséges a buszbeszerzéseknél is.
szivacs
szivacs 2014. 04. 08. 16:05
Előzmény: #3  szivacs
#4
Eközben:

"Magyar hibrid buszokat exportálnak Floridába

A legnagyobb magyarországi autóbuszgyártó újabb megrendelést kapott az Egyesült Államokból: Broward County tovább bővíti NABI autóbuszflottáját.
Negyvenkilenc darab 40LFW típusú autóbuszt rendelt a NABI-tól az amerikai Broward County közlekedési vállalata, mely tavaly augusztusban bővítette flottáját ötven Magyarországon gyártott járművel, ezzel már közel ezer NABI jármű szolgálja majd a floridai térség utasait." link
szivacs
szivacs 2014. 04. 08. 16:01
Előzmény: #2  szivacs
#3
és ma is fejlesztenek ilyet, a világon egyedülálló pótkocsizható dízel-elektromos soros hibrid midibuszt:

"Az Egyedi Ikarus (EAG) új típuscsaládjának első tagja a DUEL névre keresztelt, Ikarus EAG E91-esen alapuló, pótkocsis midi szerelvény lesz, amit F91-es néven mutatnak, ha miden jól megy, még ebben az évben. A busz pótkocsi nélkül tisztán elektromos hajtású, míg pótkocsival, szerelvényes üzemben, soros hibrid járműszerelvényként fog üzemelni. A buszon lesznek az akkumulátorok, míg a pótkocsiban egy kisméretű dízelmotor és generátor." link
szivacs
szivacs 2014. 04. 08. 15:47
Előzmény: #1  portfolio
#2
Már 40 évvel ezelőtt készítettek hibrid Ikarusokat.

\"1975-re két darab kísérleti hibrid busz készült el. A buszok karosszériája az Ikarus szalagjáról került le, az ekkor a fővárosnak szállított Ikarus 260.00 típus szolgált a hibrid buszok alapjául.\"

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek