Topikgazda: Törölt felhasználó 2005. 04. 15. 14:39

Tovább csökken az olajár  

Ugrás a cikkhez
2002 óta a legmagasabb szintre emelkedtek a világ legjelentősebb olajfogyasztó országának, az USA-nak nyersolajkészletei, mely látszólag megnyugtatja a piacokat.

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=53055
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2005. 04. 20. 16:17
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#8
MOL részvényesként nem azt látod, hogy literenként ~20.- Ft veszteség van a benzinen? ;-)
...azaz felelőtlen a menedzsment... ...vagy valótlant állít, de mindenképpen ellentétesen viselkedik, mint az a részvényeseknek jó lenne...
(Tremészete sen a kérdés összetettebb, de majd apránként...)
Törölt felhasználó 2005. 04. 20. 16:03
Előzmény: #6  Törölt felhasználó
#7
Jéééééééé, ezt a mailt kb. 2 órával ezelőtt én is megkaptam. De MOL részvényesként kicsit pozitívabban itélem meg a leírtakat mint a cikk szerzője. Máj.2.-án amúgy sem akartam tankolni...
Törölt felhasználó 2005. 04. 20. 15:52
#6
Közérdekű infóóóóóóóóóóóóóó!
Mekkora szégyen már tényleg ez az ország???!!! Sose lesz itt rend, mert ebben a kis szaros kupiban mindenki megveheto és megkapható...
A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:
ESZ 95 ólmozatlan benzin 258.50 Ft/l
ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l
ESZ 98 ólmozatlan benzin 267.50 Ft/l
Diesel gázolaj 252.00 Ft/l
Továbbá:
A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár kormányszóvivo sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szóvivo emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most nem kíván hasonló kompenzációval élni, a jövedékiadó-többlete t inkább az árvíz elleni védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerüloben van.
A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt.
A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták.
A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.
Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!), amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt.
Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
A pert az Autóklub megnyerte!
Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.

Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI. ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!!
SÚLYOS ÁRBERVÉTELKIESÉST OKOZNA A KERESKEDŐKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET!
.
LEGYEN EZ A NAP MÁJUS 2.



Törölt felhasználó 2005. 04. 18. 12:22
#5
Valami félreértés/-hallás volt... ...nem két, hanem hét forinttal emeltek a közelmúltbéli szombaton... ...öt forint bentragadt?
.
'ÜGYE S!'
:-(((
.
.
Végre csökken az üzemanyag ára
2005.04.18 12:08
.
Április 20-án, szerdán 0 órától a MOL Rt. a motorbenzin literenkénti fogyasztói árát 2 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkenti.
.
Az elmúlt hét folyamán a nemzetközi piacokon mind a kőolaj, mind pedig az olajtermékek jegyzésára számottevő mértékben csökkent, aminek fő oka az, hogy a nagy felhasználó térségekben növekedtek a készletek.
.
Figyelembe véve a fenti piaci tendenciát, továbbá azt, hogy az április eleji időszak igen jelentős világpiaci áremelkedésének hatása a hazai fogyasztói árakban csak részben jelent meg, a MOL Rt. a fenti árintézkedéseket hajtja végre.
.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 20-án 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:
.
ESZ 95 ólmozatlan benzin 256,50 Ft/l
.
ESZ 95 keverék benzin 259,50 Ft/l
.
ESZ 98 ólmozatlan benzin 265,50 Ft/l
.
Diesel gázolaj 249,00 Ft/l
.
Az egyes MOL-töltőállomások, illetve a más olajtársaságok által alkalmazott kútárak a MOL "listaártól" eltérhetnek.
.
.
'F igyelembe véve a fenti piaci tendenciát, továbbá azt, hogy az április eleji időszak igen jelentős világpiaci áremelkedésének hatása a hazai fogyasztói árakban csak részben jelent meg, a MOL Rt. a fenti árintézkedéseket hajtja végre.' - ezzel elismerte a MOL vezetőség, hogy tudatosan megkárosította a részvényeseket? Itt valami nem stimmel...
A lényeg, hogy az állam, mint tulajdonos, mint adószedő, egyaránt elnézi ezt... ...s ez nem jó!
Törölt felhasználó 2005. 04. 18. 10:44
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
Az 'természetes', hogy a legmagasabb beszerzési áron kalkulál a MOL, még akkor is, ha ez olyan, mintha a bevásárlás során a bevásárló nem a ténylegesen kifizetett összeg alapján számolna el, hanem a piacon fellelhető legmagasabb áron... ...de a továbbhárítás alapja miért is legyen valós... ...csak vajon hogyan mutatja ki ezt a plusz-nyereséget a könyveiben, hiszen valahol ez extraprofit!!!
.
Ugy anakkor most az ő bázisán mérve csökkent a beszerzési ár, azaz semmire sem hivatkozhat, csak határtalan kapzsiságára... ...de természetesen Mo. gazdag ország, ezt a luxust is megengedhetjük magunknak!!! (Vagy inkább külföldön, nem MOL leányhoz járunk tankolni...)
.
S vajon meddig nézi el a kormányzat, hogy kétszeresen kárt okoz a MOL... (s már a gázár sem vitaalap!!!).
Törölt felhasználó 2005. 04. 18. 10:25
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#3
ezt ma reggel kaptam, idekopizom, aki ért hozzá, ítélje meg, igaz nem tűnik frissnek, de egy jó kis dohogó:
* * *
A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt.
A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták. A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben
e gyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.
Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (kőolajért!), amit nem a nyugati tőzsdén vásárolt, de annak árával számolt.
Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai kőolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon előállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tőzsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos kőolaj lepárlási lehetőséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
A pert az Autóklub megnyerte!
Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentősége. A Legfelsőbb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítélet, melyről az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendőződjön, az eljárás elhúzódjon.
Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani(hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története
legnagyobb nyereségét érte el.
Törölt felhasználó 2005. 04. 18. 09:53
Előzmény: #1  portfolio
#2
A 7-Ft-os 'szombati emelés' óta 5$-al esett (54-ről 49-re) az olajár, s az USD árfolyama azonos (191,20 Ft) sznten maradt, azaz nettóban 10%-kal csökkent az olajár...
.
Mi lesz a benzinárral T. MOL???
Várjuk a bejelntést!!!
.
.
To vább csökken az olajár
2005.04.15 14:39
2002 óta a legmagasabb szintre emelkedtek a világ legjelentősebb olajfogyasztó országának, az USA-nak nyersolajkészletei, mely látszólag megnyugtatja a piacokat.
Az amerikai készletadatok immár kilencedik hete jeleznek növekedést.
A legfrissebb adatok szerint az USA-ban csökkent az üzemanyag iránti kereslet, szakértők szerint azt azonban korai lenne kijelenteni, hogy a magas árak tartósan visszavetik a fogyasztást.
A Brent típusú kőolaj világpiaci ára jelenleg 1.1%-os mínuszban, 48.96 dolláros szinten tartózkodik.

Topik gazda

eko
5 4 3

aktív fórumozók


friss hírek További hírek