Topiknyitó: Portfolio 2014. 04. 28. 11:16

Tényleg borzasztó a magyar vasút? - A számok szerint igen  

Ugrás a cikkhez
A magyar vasútról a legtöbbeknek három szó ugrik be elsőre: drága, lassú és megbízhatatlan. A vasúti infrastruktúra jelenét és jövőjét bemutató cikksorozatunk első részében megnéztük, hogy ez mennyire helytálló az európai statisztikák függvényében....

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=197333
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
nyuszibroker 2023. 08. 03. 11:24
Előzmény: #56  Stiv
#57
Igazából nekik csakis 1 motivációjuk van: lopni és hatalmon maradni.
Stiv
Stiv 2023. 08. 03. 11:13
Előzmény: #55  nyuszibroker
#56
Gyalázat az egész ami itt uralkodik  és nem veszik észre, hogy nem működik amit csinálnak...
Az hogy 2023-ban Keszthelyről nem lehet lejutni órák alatt se a horvát tengerre az mindent elmond a hozzáértésről....
nyuszibroker 2023. 08. 03. 09:45
Előzmény: #52  Stiv
#55
Mert mi ész nélkül inkább belgrádi vonalat építünk ki annyi pénzből amiből azért eléggé nagy fejlesztéseket lehetne csinálni. 
Stiv
Stiv 2023. 08. 03. 09:40
#54
Vitézy Dávid szerint Lázár János hátráltatja a vasúti közlekedés fejlődését.
.
Lassan mindenki rájön, hogy ezek tök hülyék mindenhez...
.
https://24.hu/belfold/2023/03/26/vitezy-david-nyugati-palyaudvar-vasuti-fejlesztes-lazar-janos/
Stiv
Stiv 2023. 08. 03. 09:38
#53
G7: Kegyelemdöfés volt a MÁV-nak a vármegyebérlet, júniusban minden második IC-szerelvény legalább öt percet késett
.
Ott tartunk ma, hogy a MÁV-Start hálózatán minden tizedik vonat legalább öt percet késik, míg minden huszadik vonat negyedóránál is többet – írja a G7 az év első 5 hónapjának adatai alapján. A cikk szerint a vármegyebérlet bevezetése kegyelemdöfés volt a MÁV-Start leharcolt vasúti flottájának.
https://24.hu/belfold/2023/08/03/mav-ic-szerelveny-vonat-keses/
Stiv
Stiv 2023. 08. 03. 09:36
#52
Negyven–ötven év a MÁV vonatainak átlagéletkora, 1000–1500 milliárd forintos a lemaradás
.
Felvetődik a kérdés: miként lehetséges, hogy az európai vasúti forradalom kellős közepén, amikor a környező országok eurómilliárdokat tolnak a vasút fejlesztésébe, Magyarországon ennek még az előszelét sem lehet érezni, és sok esetben ugyanazokkal a vonatokkal kell utaznunk, mint majd fél évszázaddal ezelőtt?
https://24.hu/belfold/2023/08/03/mav-jarmuallomany-atlageletkor-lemaradas-vitezy-david/
Törölt felhasználó 2018. 08. 09. 08:34
Előzmény: #50  ASmas
#51
A várható késésről van szó, ami nem azonos a jövő megjósolásával. A várható késésben nem csak az addig összeszedett késés van benne, hanem a már ismert tényezők isy amelyek további késést fognak okozni. De írtam is példát, amikor a személyvonat azért áll, mert 10 perc múlva kikerüli az IC, akkor az egy ismert tényező, ha addig 20 perc késést halmozott fel, akkor a várható késése 30 perc, ha más előre ismert dolog nincs.
A másik pedig, hogy bizony függ a máv rendszereitől és szervezésétől is, hogy késés esetében mennyire "lát előre". Pl. ha valamiért nem tudott kimenni a pályaudvarról a vonat, de csak 20 perc múlva van rá a következő lehetőség, akkor nem korrekt 5 percenként rátenni +5 perc késést, aztán majd 20 perc múlva elindul. De ha a pályaudvaron totális a fejetlenség, akkor nem tudják megmondani, hogy mikor lesz a következő szabad ablak.
ASmas 2018. 08. 09. 08:21
Előzmény: #24  signal2
#50

Te most kb. azt kéred rajtuk számon, hogy a jövőt nem jósolják meg XD
Gondolom a tőzsdei cégektől is előre elvárod, hogy jósolják meg az aznapi bukót előre, csak, hogy neked kényelmes legyen, mi?
.
Azt közbe te leszel az első, aki majd veri az asztalt, ha mégse úgy volt.
Törölt felhasználó 2018. 08. 09. 07:12
Előzmény: #48  Vazsmegyei
#49
"Kihagytad az elektronikus meghibásodást, amit a drága nyugati szoftverek is okozhatnak! "
Ha a MÁV a mi pénzünkből drága, de hibákkap teli szoftvereket vesz, az ugyanúgy a MÁV felelőssége. Érdekes módon a nyugati vasúttársaságok is veszik valahonnan a szoftvert, ők mégsem mutogatnak a beszállítóikra.
"Kihagytad a műszaki hibákat ( vis major )"
A műszaki hiba elég kamu akkor, amikor a műszaki hibák a karbantartás hiányából fakadnak.
"nemzetközi vonatok miatti késések rendezésének az elsőbbségét! "
Ez a legújabb sláger a mávtól, ja, és más országok vasúttársaságait talán nem érinti, illetve a máv hibájából nem késnek nemzetközi vonatok más vasúttársaságok területén?
"A fejpályaudvarok rendezése az ami a leginkább szem előtt van, de a megnövekedett forgalmat idővel rendezni lehet! "
Megnövekedett forgalom? A 70-es években nagyobb volt a személyforgalom. Azért van szem előtt, mert minden péntek délután átlagosan 30 perc késéssel indulnak a vonatok, ami láncban több órás késéseket is okoz vidéken, amelyekről persze hazudnak utólag a statisztikában, meg vis maiorra fogják.
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 18:14
Előzmény: #46  Törölt felhasználó
#48
Kihagytad az elektronikus meghibásodást, amit a drága nyugati szoftverek is okozhatnak! Kihagytad a műszaki hibákat ( vis major )és nemzetközi vonatok miatti késések rendezésének az elsőbbségét! Az hogy régi? szerelvényeket is forgalomba állítanak, annak a közúti közlekedés (busz, magánatók) is a következménye lehet. Nem mi döntünk, de ne is mi határozzuk meg! Abból csak a káosz van mindig!
A fejpályaudvarok rendezése az ami a leginkább szem előtt van, de a megnövekedett forgalmat idővel rendezni lehet! Ne legyünk telhetetlenek! Nem akarok visszafelé mutogatni! 
Törölt felhasználó 2018. 08. 08. 17:51
Előzmény: #45  Vazsmegyei
#47
Ha a hasonló fejlettségű országokhoz hasonlítjuk, akkor pl. horvátoknál jobb a vasutunk, igaz nekik meg a távolsági buszközlekedésük ezerszer jobb a miénknél. A szlovákoknál a Pozsony-Kassa határozottan színvonalasabb, mint bármi nálunk, a többi hasonló, a távolsági buszközlekedés viszont katasztrófa, főleg lefedettségben. Románoknál, bár ők ugye fejletlenebbek nálunk, rosszabb a vonatközlekedés.
Amúgy a mostani struktúrában az osztrák vasút kellene legyen a példakép, ami azért messze nem világszínvonalú, de így is nagyon le vagyunk maradva hozzájuk képest.
Törölt felhasználó 2018. 08. 08. 17:46
Előzmény: #45  Vazsmegyei
#46
És miben látod a mávnál a fejlődést? Mert a vonatok online realtime adatai már jópár éve vannak, ezen kívül felújítottak pár vonalat, miközben meg sokkal több vonal még jobban lepukkadt. A szerelvények pótlása is jóval lassabb egyelőre, mint a kiöregedésük. A késési káosz pedig a fejpályaudvarokon egyre durvább.
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 17:39
Előzmény: #44  Törölt felhasználó
#45
Én meg nem az angol vasutakhoz mérem a MÁV tevékenységét! Azzal pedig az angolok nincsenek érdekes módon megelégedve!
Vazsmegyében! a GYSEV a nyerő! Ha valamelyiknek késni "kell" az mindig a MÁV! Tapasztalatból mondom!
Mindenesetre én LÁTOM a MÁVnál a fejlődést!
Törölt felhasználó 2018. 08. 08. 17:26
Előzmény: #41  Vazsmegyei
#44
De hát épp hogy itt senki nen a kevés pozitív változást fikázza (pl. online jegyvásárlás - bár az jó ideje van), hanem amit hagynak úgy szarul működni, ahogy eddig is működött.
Én rendszeresen vonatozok, szóval bizony van fogalmam a szolgáltatás színvonaláról, sbizony nem vagyok vele elégedett, és nagyon kevés a pozitív változás. Tájékoztatás az nagyjából most sem létezik, de persze te is majd megmagyarázod, hogy mindig az utas a hülye. Csak tudnám miért fontos neked védeni a mávoty talán vasutas vagy magad is? Baszod, ott a GYSEV, ott is sok a probléma, de ott legalább látható a fejlődés.
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 17:23
Előzmény: #42  sanka
#43
Láthatatlan vagy a modik számára, olyan keveset és butaságot vagy képes egy mondatba összesűríteni!
sanka 2018. 08. 08. 17:19
Előzmény: #32  euler
#42
Ő nem vitaképes, nulla agy!
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 17:15
Előzmény: #40  Törölt felhasználó
#41
Megmondom, de őszintén! Fogalmad sincs a MÁV jelenlegi működéséről, fejlettségéről, infrastruktúrájáról! Fogalmad sincs milyen fejlődést produkáltak az utasok tájékoztatásáért és amit tettek az infrastruktúra javításáért!
-
Az nem hatalomfüggő, amit a MÁVnak el kellett végezni! Viszont, akik csak abban lelik örömüket, hogy ami változás történt Magyarországon azt folyton fikázhassák, hát ahhoz gyomor kell, ami van is ezeknek a fikázóknak!
Unalmas és nevetni való, hogy folyamatosan ezek a fikázók idézik a "szocializmust" és a diktatúrát egy kalap alatt!
Törölt felhasználó 2018. 08. 08. 17:01
Előzmény: #38  Vazsmegyei
#40
Az a te szalmabábod, hogy itt bárki is el akarja törölni. Nyilván az a kritika, ami nem tetszik neked, az romboló, ami meg tetszik neked, az építő. Nem értem miért kell védened a védhetetlent, csak mert épp a kedvenceid vannak a hatalmon, a MÁV a szocik idején is szarkupac volt, ahogy most a narancskomcsik idején is ugyanúgy az, a különbség főleg csak az idő fogadkerekében mérhető, azóta még többet pusztult az ifrastruktúra, a járművek is, na meg elfogyóban vannak a léhűtők, a fiatalok meg nem akarnak olyan céghez menni, ahol a vállalati kultúra a langyos szocializmust idézi.
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 16:53
Előzmény: #36  euler
#39
Na neked nem hiányzik már a rendszerváltás! Gratulálok a z értelmetlen terelésed és vitakészséged nihilizmusához! Ha tudtam volna, hogy erre a szintre mész vissza!
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 16:50
Előzmény: #37  Törölt felhasználó
#38
Tehát feltetted magadnak a kérdést, amit én nem kifogásolok!  
Nem attól a "kritikától" lesz jobb, amit itt elkövettek néhányan a "rendszer " ellen, a rendszer jobbitásáért! 
 -
Itt nem a rendszer jobbításáért követték el, hanem az eltörléséért, de jobbat nem nem tudott senki. Persze egy "külföldi" példát kellene átvenni, ahol valami éppen működik! Édes kevés a magyar vasút egyébként jól működő megoldáshoz!
Törölt felhasználó 2018. 08. 08. 16:40
Előzmény: #30  Vazsmegyei
#37
Tehát ha egy rendszer nem kap kritikát, az jobb lesz... Érdekes szemlélet, én általánosságban fordítva gondolom, bár egy állami pénznyelőnél kb. mindegy, mert úgysem az utasokból él.
euler 2018. 08. 08. 16:26
Előzmény: #35  Vazsmegyei
#36

Maradjunk a topik témájánál!
https://www.youtube.com/watch?v=KSeDnSu5FYI
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 16:15
Előzmény: #34  euler
#35
Azt még jónéhányszor megnézheted és azokat a "kórokat" is kiolvashatod belőle, hogy a semmiért szoktak fegyelmezni a moderátorok és a kitiltogatók! Persze téged a válaszaidért ilyen nem érhet!
-
Csoda egy névsort állíthatsz össze belőlük. Figyelmesebben olvassad a "kórlapokat", amit a fórumon megtalálhatsz! 
-
Mind téged fog igazolni! Nem furcsa?????
euler 2018. 08. 08. 16:07
Előzmény: #33  Vazsmegyei
#34

Értettem! :)
(Közben megnéztem az adatlapodat, ill. kórlapodat - én kérek elnézést!)
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 16:03
Előzmény: #32  euler
#33
Először is az alpári politikát te kevered bele! 
Az, hogy MOST hivatkozol a " mérnöki informatikai értelemben" azt jelenti, hogy tereltél!
Tehát nem én kevertem!
-
Azt ESTben pedig séta, pihenés!
euler 2018. 08. 08. 15:55
Előzmény: #30  Vazsmegyei
#32

Bocs, csak zártam a mol shortomat. (Te is növelted a közkézhányadot az EST-ben? :) )
Szóval a "bonyolult rendszerek üzemeltetése" az itt mérnöki informatikai értelemben értendő.
Miért kevered mindenbe az alpári politikádat?
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 15:29
Előzmény: #28  eredmeny
#31
"Ami megtörtént az a biztos"! 
Köszönöm! Valahogy így működik egy rendszer!
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 15:26
Előzmény: #25  euler
#30
Talán abban a rendszerben van a legtöbb baj, amelyikben nem tetszik a "rendszer"! Abban a rendszerben tájékozódsz, ami a saját rendszered! Persze, hogy nem tetszik! Nem kell általánosítani és a rendszer már attól is működőképesebb lesz, amelyiket nem fikázod feleslegesen. Csakúgy szórakozásból.
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 15:19
Előzmény: #12  Törölt felhasználó
#29
Hát akkor rühelljed! Senki nem akar veled társalogni! 
eredmeny 2018. 08. 08. 14:55
Előzmény: #25  euler
#28
Minősíthetetlen.Kiírások rosszak.Ami megtörtént csak az a biztos , ...
eredmeny 2018. 08. 08. 14:52
Előzmény: #24  signal2
#27
Az már csak hab a tortán hogy ilyenkor ( késés hnap Győr - Bp. nem enged venni jegyet a rendszer ) és az meg külön hab a virtulis tortán hogy a késés esetén a jegyet csak szigorú szabályok szerint szinte lehetetlen visszaváltani stb. ... Az állam körülbástyázta a visszavltást felelősség kérdését pedig soha senki nem ismeri ( el)A helyjegyet - mert úgye a késés azért mert de jure, ( jogilag)nem a MÁV hibája ebből nem következik hogy az utasé...A külföldi vonatokra ha még vannis hely a rendszer nem enged -- késés esetén sem-- helyjegyet venni egy kereten túl... így ha mondjuk szerencséje lenne a sűrűn közlekedtetett vonalakon az utasnak sem visszaváltani nem lehet sem esetleg a késést mérséklése / elkerülése érdekében sem újat venni a helyjegyfoglalás miatt.Más szakaszokon is hasonló gond lehet.
Törölt felhasználó 2018. 08. 08. 14:37
Előzmény: #23  ASmas
#26
Ha ők sem tudják, akkor nyilván az utasok sincsenek tajékoztatva a várható késésről. Az eddig késés nem azonos a várható késéssel. 
Másrészt a jelenleg várható késést, ha nem is minden esetben, de nagyrészt tudniuk kellene, hiszen ha pl. nem tudott kimenni a pályaudvarról a vonat, akkor a következő időablakot, ami szabad, már ismerniük kellene, sőt ha jól működne a MÁV rendszere, akkornem csak azt kellene tudniuk, hogy ha a személyvonat még 10 percet kell álljon, hogy elengedjen egy IC-t, hanem hogy a késés miatt várhatóan 50 km-el arrébb egy másik IC-t is el kell engedjen. De az esetek többségében az utas eleve csak azt látja, hogy áll a vonat, és eddig már X perc késésben van, de semmi infirmációja sem az állás okáról, sem a várható időtartamáról. A realtime adatok egyedül arra jók, ha mégnem vagy a vonaton, akkor tudod, hogy ténylegesen hol tart, de hogy mikor ér oda, azt nem tudod megbecsülni, csak az ehyik irányból, hogy mi előtt biztosan nem.
euler 2018. 08. 08. 14:18
Előzmény: #23  ASmas
#25
Ha ők se tudják, akkor ott hatalmas baj van a rendszerben.
signal2
signal2 2018. 08. 08. 14:09
Előzmény: #22  ASmas
#24
"Tájékoztatásról volt szó." illetve annak hiányáról, ami szerinted az egyén hibája. Ezért írtuk le neked többen is, hogy a várható késésről NEM tájékoztat megfelelően a MÁV.
ASmas 2018. 08. 08. 14:07
Előzmény: #18  Törölt felhasználó
#23

Mert ők sem tudják.
Hát erre nem volt valami nehéz válaszolni rofl.
Ettől függetlenül a késésről értesítve vannak realtime, az eredeti mondanivaló - még mindig - hamis.
ASmas 2018. 08. 08. 14:05
Előzmény: #15  signal2
#22

Sehol senki nem beszélt mit csinálóról, így a kérdésed irreleváns.
Tájékoztatásról volt szó.
eredmeny 2018. 08. 08. 13:58
Előzmény: #10  Törölt felhasználó
#21
Nos a szlovák rendszer mondjuk a Pozsonyi tömegközlekedés jóval jobb ...A buszok trolik tisztábbak mint Bpen vagy egyéb nagyvárosban a jegyrendszer igazságosabb, mert a teljesítmény igénybe vett idő ( itt úgy van) stb figyelembevételével fizet az utas.A kiírás egyedül az ami nyelvtudást igényel, a rendszer amúgy logikus...
Törölt felhasználó 2018. 08. 08. 13:54
Előzmény: #16  signal2
#20
Az online jegyvásárlás a legjobb szolgáltatása a mávnak, ami ráadásul az otp simple bevezetését követő pár napot leszámítva tényleg működik is. A szerelvények viszont csak Budapest elővárosi járatokon és a fővonalak egy részén jó, országosan ebben is egyre rosszabb a helyzet, ráadásul kevés is van, így gyakran kevés vagy nagyon gány kocsikat indítanak.
A Bp-Hegyeshalomnak gyorsvasútnak kellene lennie 200+ sebességgel, a többi fővonalnak 160-asnak, a szárnyvonalak egy részét be kellene zárni, a többinek 120-asnak. Ehhez képest...
eredmeny 2018. 08. 08. 13:52
Előzmény: #13  ASmas
#19
Nos nem buták az utasok.A wifi nincs , mobil stb. nincs de jegy van.Az utazásra vonatkozó szabályok értelmében jogosult- egy gumiszabály alapján -az utas a tájékoztatásra.Meg egyébként is vannak buta - nem odavaló kalauzok, bár elismerem sokszor tényleg nem ők a hibások.A korábbi sokkal részletesebb beírásomat a rendszer nem engedte megjelentetni, ami még Ennyire sem volt sértő.
Törölt felhasználó 2018. 08. 08. 13:50
Előzmény: #13  ASmas
#18
Te gondolom sosem vonatozol, mert a gyakorlatban annyit tudsz megnézni, hogy hol a vonat, és eddig mennyit késett. Ha valahol áll, akkor nem tudod meddig és miért fog állni, mert még becslést sem ad a MÁV.
eredmeny 2018. 08. 08. 13:39
Előzmény: #16  signal2
#17
Igen talán egy tapasztalat.De sajnos az ATV riportja nem tendenciózus, sem abban hogy a WC t mondjuk egy új típusú szerelvényen lezárják és kiírják hogy hibás.Személyvonaton gyakran előfordult, mint ahogy a késés esetén - az említett szakaszon rendszeresen Almásfüzitő kkén felsővezeték szakadás.Hogy miért nem javítják ki az állandóan problémás vezetékszakaszt rejtély nemcsak előttem.Egy csomó bosszúság rövid időn belül megoldodhatna, mind a vasút mind az utazók részéről.Persze a késsél annak várható mértékével kapcsolatban nem adnak hiteles tájékoztatást.Ha messzebbre merészkedünk talán más problémák is vannak, a zsúfoltság ami mondjuk nemcsak nyáron hanem április közepén is tapasztalható volt a dél balatoni Keszthely- Szfvár -Bp. pályaszakaszon de csak ebben az irányban.A keleti részen talán a kalauz mint hivatalos személy fizikailag sincs mindenütt biztonságban, ami szerintem óriási probléma mert más is generál(hat).Tovább is van...
signal2
signal2 2018. 08. 08. 12:59
Előzmény: #15  signal2
#16
A zsúfoltság egyébkét jól mutatja, hogy lenne rá igény. 
Nekem személy szerint megfelelő az online jegyvásárlás, talán csak a célzott helyjegy-vásárlásnál akadt el néha. 
A legtöbb szerelvény is megfelelő nekem, sokat lecseréltek az elmúlt 10 évben.
A legnagyobb problémám a lassúsága. Egyetlen értékelhető szakasz van: Budapest - Hegyeshalom, ahol 160 km/h a megengedett max sebesség, és mennek is ennyivel a vonatok.
Ehhez képest a legtöbb felújítást 120 km/h-ra csináljuk, de pl. a Kelebiáig menő szakasz csak 100-as lesz. Ezt én nettó pénzherdálásnak tartom. Még nem kezdtek bele, jó lenne, ha átgondolnák. Én egy új szakasznál már a 160-at is kevesellem. Óriásit javulna a minőség a menetidők jelentős csökkenésével, és felértékelődnének a Budapesttől akár 100 km-re lévő települések is, hiszen vállalható szintre csökkenne még onnan is a bejárás.
signal2
signal2 2018. 08. 08. 12:51
Előzmény: #13  ASmas
#15
Nos, amikor áll egy állomáson, és 10 percenként ugrik 10 percet a várható késés, akkor mit csinálsz?
signal2
signal2 2018. 08. 08. 12:51
Előzmény: #12  Törölt felhasználó
#14
Haverok, sör.
ASmas 2018. 08. 08. 12:50
Előzmény: #5  Stiv
#13

A késésről általában a buta utasok értesülnek legutoljára.
.
.
Hát igen, aki nem képes használni a számára adott eszközöket, az kvázi így járt. (hint: a vonatok realtime követhetőek már elég régóta)
Törölt felhasználó 2018. 08. 08. 12:40
Előzmény: #9  Vazsmegyei
#12
Milyen közösségi élet? Nagyon rühellem, amikor a vonaton nem hagynak békén idegenek, és mindenáron társalogni akarnak.
Törölt felhasználó 2018. 08. 08. 12:39
Előzmény: #8  sanka
#11
Ennek mi köze az anyagi helyzethez? Elég proli szinten lehet az, aki a presztízst látja ababn, ha sosem tömegközlekedik.
Törölt felhasználó 2018. 08. 08. 12:38
Előzmény: #7  Vazsmegyei
#10
A hazai tömegközlekedést elég jól ismerem, és gyakran tömegközlekedek más országokban, ahol nyilván mindennek utánajárok előtte. Van ahol egyszerű, logikus megoldások születnek, máshol nehézkesebb. Azt gondolom, hogy ahol a helyieknek sem triviális, akkor az a külföldieknek, akik nem szoktak bele, és minden információ új, még sokkal bonyolultabb, és összevetve a magyar vasúti közlekedést a helyjegyek, pótjegyek rendszerével, többféle jegyvásárlási módhoz tartozó többféle érvényességgel (pl. a sima jegy online az aktuális járattól az aktuális nap végéig jó, míg ha pultnál veszed, nem mondasz járatot, így egész nap jó), ott a rendszer rossz, nem az emberek hülyék. Nyilván sok ember tényleg hülye, de egy kritikus pórul járt utasszám felett a vasúttársaságnak illene változtatnia.
Külföldről pár példa:
Horvát belföldi tavolsági buszközlekedés nagyon egyszerű, az online jegyvásárlás jól működik, a helyjegyes rendszer nehezen félreérthető. Ellennben nemrég futottam bele a szlovén helyi közlekedésbe Ljubljana-ban, az nem túl egyszerű külföldiként, pár szavas magyarázatok vannak csak online, a valóságban meg rengeteg megválaszolatlan kérdés felmerül. De jó tapasztalatom volt Zágrábban és Szófiában a helyi jegyrendszerrel.
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 11:49
Előzmény: #8  sanka
#9
Ember, te már elfelejtetted milyen a közösségi élet a vonaton? Tudod hány rendes emberrel lehet ott találkozni?
Nem csak a Porfolió az élet egyetlen közösségi oldala! Bár minden évben annyi "buktám" lenne mint tavaly és idén, amiben az a legjobb, hogy fogalmad sem lehet róla!!
A vonatozást meg mindenkinek ajánlom! Most is jó "vonatokra" szálltam, hogy nem rád hallgattam!
sanka 2018. 08. 08. 11:31
Előzmény: #7  Vazsmegyei
#8
Vonatozol,akkora a buktád?:))
Vazsmegyei 2018. 08. 08. 11:21
Előzmény: #5  Stiv
#7
Az a munkatárs nagyon tájékozatlan volt! Ennél többet azért nem mondhatok, mert aki a Balatonra utazik az előbb tájékozódjon a megváltozott menetrendű vonatokkal való utazásról! Én tájékozódtam és tudtam, hogyan juthattam a legkedvezőbb idővel és legkedvezőbb jeggyel tegnap Füredre, előtte pedig Lellére! 
Igen voltak problémás utasok is, akik a saját hibájukból voltak kénytelenek fizetni, de nem akkora összeget, mint az ATVs "munkatárs"! A kalauz is segítőkész volt velük szemben.
babyboy 2018. 08. 07. 18:48
Előzmény: #5  Stiv
#6
Igen, borzasztó! Ezért jó a telekocsi. Olcsóbb, kiszámíthatóbb és kényelmesebb.
Stiv
Stiv 2018. 08. 07. 18:37
#5
Állva, a forró vonaton 5700 forintért: így utazott munkatársunk a Balatonra.
.
A hiányos utastájékoztatás miatt több mint 5700 forintot fizetett egy Fonyódig tartó vonatútért az ATV egyik munkatársa, ráadásul úgy, hogy Siófokig - sokadmagával - állva utazott a forró kocsiban. A balatoni vonatok - amelyek ugyan az elmúlt évekhez képest idén sűrűbben járnak - a csúcsidőben továbbra is túlzsúfoltak, és sokat késnek. A késések okairól pedig általában az utasok értesülnek utoljára.5700 forintos vonatjeggyel sikerült kollégánknak leutaznia Fonyódig pénteken, mindezt úgy, hogy Siófokig állt a zsúfolásig teletömött vonaton.
 
Kollégánknak a Déli pályaudvar pénztáránál azt mondták: a kiválasztott expresszre már elfogytak az ülőhelyek, így jegyet már nem adhat ki a pénztár, de szálljon fel nyugodtan, majd a vonaton vásároljon állójegyet 800 forintért, valamint fizesse meg a 2600 forintos pótdíjat, így ülőhely nélkül, de eljuthat Fonyódra.
A vonaton azonban kiderült: a jegyvizsgáló csak a 2830 forintos, normál menetjegyet adhatja ki, amelyhez hozzá jön még 2600 forintos büntetés, valamint 300 forint utánfizetési felár is.
 
A pályaudvari információ szerint kollégánk akkor járt volna el helyesen, ha jegyet vesz Fonyódig egy másik, nem helyjegyköteles vonatra, és azzal száll fel az expresszre.
 
Pórul járt a vonatozással a Tékozló Homár egyik olvasója is, aki arról számol be: egy utasbaleset miatt a Déliből mindössze Kelenföldig jutottak, és sokáig nem kaptak semmiféle információt arról, mikor folytathatják az utazást.
 
Rengeteg panasz érkezik a balatoni vonatokkal kapcsolatban a Párbeszédhez is. Kocsis Cake Olivio azt mondja: a legtöbben a zsúfoltságot nehezményezik.„Több kocsira ugyan ki van írva, hogy légkondicionált, de nem működik a légkondicionáló. Volt olyan is, ahol arra panaszkodtak, hogy nem volt működőképes vécé a kocsiban, és ezért nem tudták elvégezni a dolgukat”– mondta Híradónknak a Párbeszéd képviselője. A panaszok miatt a párt már múlt héten felszólította a kormányt és a MÁV-ot, hogy tegyenek valamit ennek érdekében.
 
A MÁV szóvivője azt mondja: igyekeznek az utasokat a kevésbé zsúfolt járatokra terelni, például a csúcsidőn kívüli vonatokra érvényes kedvezménnyel. Lőcsei Virág szerint probléma esetén a vasutasok először a menetrendet próbálják helyreállítani, így nem tudnak minden esetben megbízható információkat adni az utasoknak.
„A kollégák igyekeznek, és minden tőlük telhetőt megtesznek és a lehetőségeikhez képest próbálják megbízhatóan tájékoztatni az utasokat. Előfordul, hogy van ebben egy kis csúszás” – folytatta a Lőcsei Virág.
 
A szóvivő szerint a késéseket főleg az okozza, hogy a nagyobb utasszám miatt többet állnak a vonatok egy-egy állomáson.
http://www.atv.hu/belfold/20180807-allva-a-forro-vonaton-5700-forintert-igy-utazott-munkatarsunk-a-balatonra
Törölt felhasználó 2015. 07. 27. 20:21
Törölt hozzászólás
#4
Törölt felhasználó 2014. 05. 04. 14:53
Előzmény: #1  portfolio
#3
Az eredeti cikk - túl azon, hogy a módszertana helyenként kifogásolható, ezt a szerzők maguk is beismerik - egy szót sem szól arról, hogy utasként vonatra ülni milyen biztonságos. A vasúti rendszerek aktív és passzív biztonságát vizsgálja, majd ezeket egyetlen mutatóval számszerűsíti. Ezt a mutatót pedig sok országban - köztük Magyarországon is - az elütéses balesetek magas száma rontja le. Ezek elsöprő többsége a vasúton kívüli okból következik be és szerencsére szintén elsöprő többségben a vasúti utasokra sem jelent gyakorlatilag veszélyt.
szivacs
szivacs 2014. 04. 28. 14:07
Előzmény: #1  portfolio
#2
\"..az a kevés költés is kiemelkedően kevés haszonnal jár.\"

:-)))

Bravó! Ez mélyen magas színvonalú megfogalmazás!

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek