Topiknyitó: Portfolio 2018. 03. 20. 23:35

Próbálták elrejteni, mégis kibukott: fájdalmas áresés jöhet a használtautó-piacon  

Ugrás a cikkhez
Bár a dízeltechnológia ígéretesen fejlõdött, az elmúlt évek sorozatos botrányai után egyre több ország dönt úgy, hogy városaiból kitiltja a dízeleket. Ennek a folyamatnak pedig súlyos következményei lehetnek, így nem véletlen,
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2018. 03. 21. 15:17
Előzmény: #14  dt7
#20
nekem egy 2006-os mazda6 2.0tdgti kapott be annyit simán városban. országúton 7-8 litert, mert olyankor égette a dpf-ből a sok mocskot, amit a városban magába tömött (a mostani benzines mercim erősebb és 6-ot eszik ugyanott) - szóval összességében volt egy 8-9-es vegyesfogyasztású dízelem. kurvajó volt, 30 000 km-nél turbóelszállás, motorcsere, meg állandó részecskeszűrős szervizbejárkálás volt a program. a végére a kurvannyába kívántam az egészet, pedig előtte volt egy 2003-as benzines szintén mazda6-osom, azt csak tankolni kellett, szélvédőmosót tölteni meg téli-nyári gumit rakosgatni.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 15:08
Előzmény: #12  gambadoro
#19
Dízel plugin hibridek kellenének, városban csak elektromos mód engedélyezésével.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 15:04
Előzmény: #13  dt7
#18
Neked nem megy a szövegértés, nyilván nem a régi dízeleddel akartam szembeállítani a régi benzinest, hanem arra hívtam fel a figyelmed, hogy ez anekdotikus érvelés. Az újaknál meg egyikünk sem tudja mennyit fognak bírni, de ott is a statisztika számít, nem az, hogy te személyesen kifogsz egy jobb vagy rosszabb darabot az átlagnál.
dt7
dt7 2018. 03. 21. 15:03
Előzmény: #16  gambadoro
#17
Az eredeti témánál maradva,hagy essen az ára.Én az első gazditól vettem 2.5 ért 3 éves a gép ő meg újonnan majdnem 8 ért ezzel a felszereltséggel.Úgyhogy nincs gáz marad most még akkor 10 évig és utánna kibélelem kutyaolnak.
gambadoro 2018. 03. 21. 14:36
Előzmény: #13  dt7
#16
hát a tsi ugye a vw és valóban 2008-ig rosszak voltak, de a kétlieteres addig sem
fsi konkrétan ismerek egy passatot amiben 300 ezer felett bontatlan a motor - igaz kétliteres
de miért nem beszélsz mondjuk a tjet fiatokról? azok hibátlanok
az összes japán benzines hibátlan
a mercedes benzinesek hibátlanok (ok a láncra figyelni kell)
ellenpéldaként a széthulló bmw dízelek mondjuk
a pd problémák
annyi igaz h a sima 90 le tdi valóban nagyon bírja, de akkor már inkább egy d5 volvo, az remekmű
gambadoro 2018. 03. 21. 14:32
Előzmény: #14  dt7
#15
ha autósboltod van jól tudod, hogy a computer az életben nem ír ki korrekt adatot:)
szóval 5 literrel elmegy országúton egy mai benzines
nem punto
hanem akkora mint a skodád
kétezres szívó dízel made in japan
egyébként a te skodád is fogyaszt legalább 8-9 litert városban ha 5 kilométereket mész vele
az olaj ugyanis nem melegszik fel ennyi idő alatt és ugye a dízelben ez alapvető feltétel
dt7
dt7 2018. 03. 21. 14:06
Előzmény: #12  gambadoro
#14
Gambikám szeva hiányoztál:))))Most lementem az autómhoz és igaz 4,9 az a 4 lebuktam.Milyen dízel evett neked 10-et?Robúr vagy Ifa?:))
dt7
dt7 2018. 03. 21. 14:00
Előzmény: #10  Törölt felhasználó
#13
Látom a szövegértés nem az erősséged,sebaj.Na a mit írsz a 900 ezret futott benzinesről az egy Sr benzines amit 2007 ig gyártottak.Az újak amit írtam az Fsi,Tfsi benzinesek,azok az igazi ipari fosok,az max 200 és vége.Ha nekem nem hiszel hívd fel a tesómat audi mozaik utca.
gambadoro 2018. 03. 21. 13:52
Előzmény: #9  dt7
#12
4 litert legfeljebb 90 km/h fogyaszt sík területen
na egy modern benzines elmegy öttel
arról nem beszélve, hogy városban rövid utakon tízet is bekap egy dízel
nekem is volt, ráadásul szívó, amiről ódákat zengtek, télen a 10 liter átlagos volt (rövid utak)
de a lényeg az, hogy nem szennyezem szándékosan a környezetem - már nem lehet azt mondani, hogy nem tudtam
gambadoro 2018. 03. 21. 13:50
Előzmény: #7  dt7
#11
ja
csakhogy egy most megvett új autót 5 éves korában már nyomott áron lehet csak eladni, ha dízel
másrészt eleve annak ismeretében, amiket nyilvánosságra hoztak a szennyezésükről, nem szép dolog városban dízelt használni
szerintem
vegyél hibridet vagy gázost - utóbbi olcsóbban üzemel mint a dízel
eddig lehetett mondani, hogy hát nem tudtuk, azt hittük stb.
ja és nem azért kell szakítani a dízellel, mert kitiltják, hanem jóérzésből mások egészségének védelme érdekében, ha már a tiéd nem számít
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 13:00
Előzmény: #8  dt7
#10
Én találkoztam olyan céges Audival, ami 900 ezernél tartott épp, motor felújítás nem volt, és amúgy benzines. Aztán sok ugyanilyennel vagy olyannal mint a te skodád, sokkal kevesebb km-nél is volt gondja. Amit csinálsz, az anekdotikus érvelés, mellesleg az is egy enyhén szólva vitatható közhely, hogy a mai új autók rosszabbak lennének, mint a korábbiak. Az mondjuk valószínű, hogy a Németországból behozott, ott a fenntarthatatlanság miatt (ott drágább a szerelés, karbantartás) eladott, visszatekert órás prémium TDI-k elég nagy kockázatot rejtenek. Azt meg nem kellene engedni, hogy ezek árasszák el a városainkat, ha majd a németek a szigorúbb szabályozások miatt tömegesen válnak meg tőlük.
dt7
dt7 2018. 03. 21. 10:24
Előzmény: #8  dt7
#9
4 literrel.
dt7
dt7 2018. 03. 21. 10:23
Előzmény: #7  dt7
#8
Egyébként autós boltom van és bizton állíthatom neked hogy az új benzinesek egy igazi fosok a dízelesekhez képest.Az én skodám 400ekm elment hibamentesen.
dt7
dt7 2018. 03. 21. 09:56
Előzmény: #4  totoro
#7
Szeretett vezérünk itt Budapesten 10 évet mondott,az meg még nem itt van.Toyota hiluxot vagy l cruiser tervezem hogy veszek és nem igazán tapasztalom az áresést mint amit írtál.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 08:14
Előzmény: #2  mro
#6
Ja és hiába követő jellegű nálunk a szabályozás, azt mindenki tudja, hogy ami késik, nem múlik, ez is ugyanúgy beárazódik, illetve az is, hogy ennek eljövetele bizonytalan.
Törölt felhasználó 2018. 03. 21. 08:09
Előzmény: #2  mro
#5
A kettő összefügg, ha a károsanyag kibocsátáson akarnak faragni, akkor azt a menettulajdonságok kárára fogják megtenni. Emellett van egy réteg, aki nem arra a célra vette a dízelt, amiben jó, azaz nem autópályára és országútra, hanem elsősorban városi használatra, nos az is lassan beárazódik, hogy korlátozni fogják a dízelek használatát a nagyvárosokban.
A kelet-európai piac meg amúgy is át fog rendeződni, ahogy a szolgáltatások árszínvonala konvergál a nyugatihoz, így egyre kevésbé éri meg majd itthon fenntartani a Németországban gazdaságosan már nem fenntartható öreg dízelautókat.
totoro
totoro 2018. 03. 21. 07:51
Előzmény: #2  mro
#4
"Tehát az igény nagyjából konstans marad, a kínálat csökken, ez felhajtja a másodpiaci árakat is."
Ez akkora marhaság már bocs, épphogy csökkent az igény, mert senki nem akar dízelt, mert fél, hogy jövőre már nem hajthat be vele a saját falujába se, így a használt árak is mennek szépen lefelé. Haverom most vett egy 6 éves dízelt aminek az új ára 10 millió Ft, 2.5-ért. Tavaly ugyanez minimum 1 milkával több lett volna.
gambadoro 2018. 03. 21. 00:04
Előzmény: #2  mro
#3
csak ugye az a baj, hogy a legnagyobb piacokon (német, francia) kivágják a dízeleket
már most láthatóan zuhan a használt ára
hogy egy példát mondja, a 10 év körüli V golf ára 1000-2000 eurót esett pár hónap alatt
hozzák is veszettül az utóbbi időben
és ki az a bolond, aki most vesz egy 15 milliós dízelt? 
viszont vidéken dőzsölni fognak a luxus dízelekben hamarosan :)
mro 2018. 03. 20. 23:35
Előzmény: #1  portfolio
#2
> A jövő sem biztató, a dízeltechnológia a várakozások szerint tovább veszíthet népszerűségéből több tényező együttes hatása miatt: (1) a dízelautókba vetett bizalom megingása, (2) az életbe lépő kitiltások és (3) az emissziós normáknak történő megfelelés valós körülmények közötti tesztelése teljesen háttérbe szoríthatja a hajtáslánc alkalmazását.
.
A fogyasztók csak kis része érez bizalomvesztést a dízel iránt a csalás miatt, ugyanis nem a menettulajdonságok vagy a gazdaságosság - amelyek miatt a dízelt veszik, mint a cukrot - sérült, hanem a károsanyag-kibocsátásról derült ki, több, mint a laborban. Ez pedig senkinek sem okozhatott igazi meglepetést. A benzines járgányokról is kiderülhetnek még turpisságok. Tehát a fogyasztóknak csak a környezettudatos része vált benzinesre a bizalomvesztés miatt, és lássuk be, aki környezettudatos volt, eddig sem dízelt vett - mindig is ismert volt, hogy ezek kén- és koromkibocsátása sokkal magasabb, és ezt a valamivel kisebb szén-dioxid kibocsátás nem ellentételezte. 
.
Tehát az igény nagyjából konstans marad, a kínálat csökken, ez felhajtja a másodpiaci árakat is. Nem feltétlenül egyenletesen: ahol sok lesz a kitiltás, ott nagyot zuhanhat a kereslet. Kelet-Európában viszont a szabályzás követő jellegű lesz, mert egy politikai erő sem fogja elvágni a megfizethető, takarékos használtautók, vagy akár új autók útját például egy kitiltással. Ezért Kelet-Európában az árérzékenység miatti kereslet találkozik a nyugat-európai fogyasztók kitiltások miatti eladásaival. Így Kelet-Európában még nehezebb lesz gátat szabni a dízelnek.
.
Jöhet persze műszaki meglepetés, akár a dízelek tisztaságát növelve, akár egy vártnál gyorsabb áttérés az elektromos autózásra.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek