szerintem nem perelik vissza az államot, mert az állam érdekes módon az utóbbi időben pont a Betonutat töm muinkával, legutóbb 3,7Mrd/km áron kapott megbízást, ami már a csillagos ég kategória. Bizonyára folynak az alkudozások...
...úgy ahogy írtad!...per sokáig tartana,és nem túl szerencsés perelni azt,akitől(és egyedül csak tőle) a későbbiekben a munkát kaphatod!...egyszerű bb a Pflax-perben bűvészkedni!
A betonút akkor miért húzza az időt?Ha valóban per- tehet- és igénymentesen vették meg az államtól a jelenlegi tulajdonosok, akkor nincs mitől tartaniuk, hisz az államot (ÁPV) simán beperelhetik és nyerni is fognak. Ja, hogy ez a magyar viszonyok között mennyi időt vesz igénybe? Rengeteget, annyira, hogy még csődbe menni is van idő lsd. BNÉ. De no problem, a betonút úgyis Konflax(Pflax) tulajdon lesz hamarosan és a szocik elkezdhetik lenyúlni a pénzeiket az autópályaépítésekből a Pflaxon keresztül. Szvsz már rég mindenről megállapodtak! Nem csodálkozom , hogy eddig nem sok de még annyi pálya se készült mint korábban.
miert! ...tökéletese n összefoglaltad a sztorit...csak egy művelet maradt le a végéről! 12milliárd/ 2,2millio= 5.400 ft/papír !! ..persze illúzióim nincsenek a teljes összegre(azért egy részé elérhető),de olyan jól mutat...!!!
Azoknak akik még nem is igazán értik v. tudják, hogy mi is történik pontosan, de azoknak is akik csak sejtik: Betonút Rt. - Milliárdos per - Feledékeny vagyonkezelő Akár 10 milliárd forintjába is kerülhet a magyar adófizetőknek az, hogy az állami vagyonkezelő 1990 és 1994 közötti menedzsmentje nem tartott be egy általuk megkötött szerződést. Tovább drágulhat a magyar autópálya-építés azáltal, hogy a Pannonflax Rt. tulajdonában álló Konflax Kft. pert indított azért, mert az állami vagyonkezelő, akkori nevén az Állami Vagyonügynökség (ÁVÜ) 1993-ban nem szüntette meg a Betonút Szolgáltató Rt.-t. Azt a társaságot, amely ma a Vegyépszer Rt.-vel párban végzi az autópálya-építéseket szerte az országban. Már az is éppen eléggé borzolta a kedélyeket, hogy közbeszerzési eljárás mellőzésével jutottak hozzá a lukratív állami megrendelésekhez, ráadásul erre a Betonút Szolgáltató Rt.-nek egy 1991. október 10-én kelt szerződés szerint nem is lenne módja. HÁTTÉRALKU. Akkoriban ugyanis az ÁVÜ úgy adta el az olasz Co.Ge.I-nek a Betonútépítő Nemzetközi Építőipari (BNÉ) Rt.-t, hogy a privatizáció után az állami kézben maradt Betonút Szolgáltató Rt. nem végezhet útépítést, illetve, hogy e céget 1993-ban jogutód nélkül felszámolja. Ezt Szűcs Endre, az ÁVÜ akkori igazgatója is kijelentette abban a levelében, amelyet a Betonút Szolgáltató Rt. akkori vezérigazgatójának írt. A feltételeket egy szindikátusi szerződésben rögzítették annak érdekében, hogy az új olasz tulajdonos cégének, a BNÉ Rt.-nek az útépítés terén ne teremtsen konkurenciát a vagyonügynökség a Betonút Szolgáltató Rt.-vel. A szindikátusi szerződés kimondja azt is, hogy amennyiben az utóbbi cég mégis utat építene, akkor az abból származó árbevételének 20 százalékát köteles volna a BNÉ Rt. tulajdonosainak átadni. Az ominózus megállapodás óta eltelt közel tíz év során azután mindkét "betonos" cégnél tulajdonosi változások történtek. A vagyonügynökség annak ellenére eladta a Betonút Szolgáltató Rt.-t, hogy azt meg kellett volna szüntetnie. Az eladó természetesen per-, és tehermentesnek mondta a céget, s információink szerint a vevők nem tudtak az adásvételkor a szindikátusi szerződésről, így arról sem, hogy nem építhetnek utat. A BNÉ Rt. a Co.Ge.I csődje miatt 1998-ban egy olaszországi árverésen a Pannonflax-csoportho z került, és egészen 2001 végéig a cégcsoport 100 százalékos tulajdonában volt. A szindikátusi szerződés egyébként 2001-ig irattárakban kallódott, így jószerivel nem foglalkoztak vele. Előkerülésekor pedig a BNÉ Rt. legrosszabb időszakát élte, mivel az autópálya-építésekbő l kimaradt, és tetemes hitelállományát nem tudta tovább finanszírozni. A cég 2000 utolsó napjaiban végül csődöt jelentett. A Betonút Szolgáltató Rt. - amelyet ugyebár 1993-ban jogutód nélkül fel kellett volna számolni - mindeközben virágzásnak indult, és pont arra a tevékenységre állt rá, amelyet annak idején a szindikátusi szerződés megtiltott. Igaz, erről állítólag a cégnél nem tudott senki. A Konflax Kft. által most indított per súlya nem csekély. A Betonút Szolgáltató Rt. útépítésből származó árbevételének 20 százalékát követelik, mely összeg megközelíti a 12 milliárd forintot. Mivel a szerződés jogilag a két cég tulajdonosai között született, ezért az alperes első körben a Betonút Szolgáltató Rt. lehet, ám mivel annak tulajdonosai nem tudtak a szindikátusi szerződésről, ezért a sok milliárdos kártérítés kifizetésére az ÁVÜ jogutódát, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.-t kötelezhetik.
TA alapon most van az eső csatorna felső részénél, amint azt tegnap is írtam. Ilyen hirtelen (ilyen nagy ugrással) nem hiszem, hogy ki tudna törni felfelé. Főleg nem ilyen vételi oldallal. A csatornán belüli korrekció legalább 800-ig mindenképpen indokolt lenne. Konszolidáció 820 körül, és aztán kitörés. Egyébként épp ezért írtam tegnap, hogy szigorúan TA alapon. A TA uis nem veszi figyelembe, hogy nem valódi eladások vannak a piacon, hanem mint pl itt is, demat miatti értékesítések. Másrészt, az, hogy a 760 után a vételi oldal, ha jól emlékszem egy kanyi buznyák papírt nem kapott többet (talán a 815-ös 500 egyedül, ma), hanem azóta az eladóit szedik, mindent elmond a papír jövendőbeli kilátásait illetően. Ennek ellenére ilyen volatitás mellett még nem tud kimenni felfelé. Amilyen túladott volt tegnap, olyan túlvett most. Szóval beszállást javslok 800 körül.
Bocsánat, de nem nézem a monitort folyamatosan... Én a 821-et láttam akkor, meg arra gondoltam, amit reggel írtam, hogy most irány a 840, holnap a 880, holnap után meg a 900.. (kereskdési napok) Tőzsdemágus ingyenes regisztrációval láthattok egy csomó real árfolyamot, ajánlatot stb.-t...Megéri!
Pannonflax