Topiknyitó: longforever 2017. 05. 09. 13:28

OTP Mol Richter Certifikát,részvény , certifikát terápiás topikja  

Ha már nem müködik az igazi ide irjunk....
8097.......száguldunk..
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
zolifiazoli
zolifiazoli 2019. 11. 13. 12:23
Előzmény: #13098  Zöldbéla
#13100
Az Öregnek biztosan rá kell bólintania.
zolifiazoli
zolifiazoli 2019. 11. 13. 12:23
#13099
Ez a Richter nagyon bika. A sajátrészvény-vásárlás húzza felfelé?
Zöldbéla
Zöldbéla 2019. 11. 13. 12:22
Előzmény: #13097  zolifiazoli
#13098
Tekintélyes mennyiséget kaptak kedvezményes áron, és azt közzétételi kötelezettséggel mind beönteni egyszerre, veszélyes dolog lenne. Valahogy csak megegyeznek.
zolifiazoli
zolifiazoli 2019. 11. 13. 12:18
Előzmény: #13095  Zöldbéla
#13097
Most elképzeltem, hogy kő-papír-olló-val döntik el, hogy ki adhat el. :D
zolifiazoli
zolifiazoli 2019. 11. 13. 12:02
#13096
TéPé-nek Wizz Air elemzés (KBC, mai)
            
Erős jelentést tett közzé a Wizz Air

Rekordprofitot ért el a harmadik negyedévben a Wizz Air, a bevételek továbbra is látványosan növekednek, és a költségeket is jól tudja menedzselni a vállalat. A menedzsment az éves előrejelzést is megemelte, ennek ellenére az árfolyam a szokásos jelentés utáni hektikus mozgást produkálja, és 3 százalékos mínuszban áll. Rekord negyedévet zárt a Wizz Air szeptember végével, a bevételek majdnem 1 milliárd euróra híztak, a nettó profit pedig szinte teljesen elérte a 300 millió eurót. Bár a harmadik negyedév szezonálisan mindig a legerősebb, az előző években csak 200-250 milliós számokat lehetett látni, továbbra is dinamikus tehát a növekedés.

A legfontosabb tényezők természetesen a növekvő kapacitások és a növekvő utasforgalom voltak. Utóbbi 15,9 százalékos növekedést mutatott tavalyhoz képest, míg az elérhető utaskilométerek száma (ASK) 17,2 százalékkal nőtt. A terjeszkedés tehát javában zajlik, ez pedig segíti a mérethatékonyság javulását is, a gépkihasználtság is 93,6 százalékról 94,6 százalékra javult az első félévben.

A teljes bevételek végül 979,6 millióra nőttek, ami éves szinten közel 20 százalékos növekedést jelent. A jegybevételek növekedési üteme továbbra sem olyan magas, ezúttal 9,3 százalékos volt, ami megfelelt az elmúlt negyedévek átlagának. A kiegészítő bevételek viszont látványosan javulnak, és újabb 35 százalékos éves javulással már 400 millió euró felett volt önmagában is.

A költségekkel közben továbbra is jól bánik a Wizz Air.
  • Az üzemanyagköltségek továbbra is látványosan növekednek, de ez nem meglepő a kapacitások javulása után. A 20 százalék feletti bővülés valamivel meghaladja az ASK növekedését, de az üzemanyag CASK így is csak 1,17-nál áll, ez fajlagosan csak 2,5 százalékos drágulást jelent tavalyhoz képest.
  • A fokozattan figyelt bérköltségek 15 százalékkal nőttek, ami a bevételek növekedésétől is elmarad, és a kapacitások növekedésének arányában is kedvező.
  • A többi költségnél pedig összességében érvényesül a mérethatékonyság javulása, mivel 2,11-re javult az ezekből számított CASK.
Pár mutatószám, amit a Wizz Air használ ASK – Elérhető utaskilométerek száma
RASK – Bevétel, elérhető utaskilométerre vetítve
PRASK – Jegybevétel, elérhető utaskilométerre vetítve
CASK – Teljes működési költség, elérhető utaskilométerre vetítve
EBITDAR – Üzemi eredmény, az értékcsökkenés és amortizáció, valamint a reptéri költségek nélkül

A teljes kapacitás-arányos költségmutató, a CASK tehát nagyjából stabil volt tavalyhoz képest, ha pedig a pénzügyi költségeket is figyelembe vesszük, akkor az első félében is. A mutató 3,37-ről 3,36-ra csökkent, ez pedig kedvező a Wizz Air számára, mivel a bevételek esetében használt RASK 4,27-ről 4,39-re javult. A Wizz Air tehát egy utaskilométerre számítva 0,9 eurocentről 1,03 eurocentre javította teljesítményét, ami közel 15 százalékos fajlagos javulást jelent.

Ezek függvényében nem akkora meglepetés, hogy a nettó profit végül közel 300 milliós lett az előző negyedévben, holott egy éve csak 230 milliós számot lehetett látni. A nettó profit 371,5 millió eurós lett így az első félévben, ami jócskán meghaladja a tavalyi első féléves 200 milliót. Igaz, a bázisban az IFRS 16 szabályok miatt egyszeri negatív tételek is vannak, 84,2 millió eurós mínuszt jelentett az átértékelés. Ezt kiszűrve is látható viszont, hogy szép növekedést tud felmutatni a Wizz Air.

Megemelték az előrejelzést A menedzsment a rekordot jelentő számok után az előrejelzését megemelte, és magasabb profitot vár már a 2020-ban záródó pénzügyi évre. Eddig 320-350 közötti sávot kommunikált a menedzsment, most viszont már 335-350 közötti sávot. Ez azt jelenti tehát, hogy a sáv alsó részét emelte meg a vezetés.

Ezzel együtt az első féléves 375 millió euró azért jelzi, hogy jó eséllyel felülteljesítheti ezt a vezetés. A múltban bár a második félévek szezonálisan mindig sokkal gyengébbek voltak, azért a nullszaldós teljesítményt elérték, ez alapján tehát a 350 millió eurós felső sáv is konzervatívnak tűnik, ráadásul az olajárak sincsenek túl magasan.

Váradi József a Bloombergnek szintén optimistán nyilatkozott, a Wizz Air vezére szerint ugyanis a Brexit nem változtatja meg érdemben a repülést. Közben arról is beszélt, hogy a saját várakozásainál is erősebbnek tűnik a Wizz Air, ezek függvényében is pozitívak tehát a mai hírek.

Összességében tehát a Wizz Air továbbra is szép növekedésre képes, és korábban megfogalmazott optimizmusunkat is indokoltnak érezzük. Feltehetően a második félév szezonálisan jóval gyengébb lesz, de az éves profitcélokat akár felül is teljesítheti majd a vállalat.

Egyelőre mínuszos az árfolyam A jelentés után egyelőre gyengén teljesít a Wizz Air, és az árfolyam a jó hírek ellenére is 2,5 százalékos mínuszt mutat. Ugyanakkor látni kell, hogy az előző negyedévekben többször volt már hasonló reakció, amikor nyitás után a Wizz Air jelentésnél mínuszokat láttunk, és napon belül tudott fordulni a papír. A legutóbbi öt gyorsjelentés reakciója:
  • 2018 július: 10 százalékos mínuszban nyitott, de napon belül 3 százalékon belülre is visszajött a papír, aztán végül 8,5 százalékos mínuszban is zárt.
  • 2018 november: 8 százalék feletti mínuszban nyitott, de végül óriásit ment a Wizz Air, és 8 százalék feletti pluszban zárt.
  • 2019 január: 2 százalékos mínuszban nyitott, 5 százalékra is visszacsúszott, majd innen jött napon belül 4 százalékos plusz, és végül 2 százalékos pluszban is zárt.
  • 2019 május: 2 százalékos mínuszban nyitott, de majdnem 7 százalékos is volt napon belül a mínusz, de aztán majdnem visszajött pluszba. A napot ott zárta a Wizz Air, ahol el is kezdte, durván 2 százalékos mínuszban.
  • 2019 július: Majdnem 4 százalékos pluszban kezdte meg a kereskedést, de napon belül 8 százalékos emelkedésben is járt, de 1 százalékra is olvadt a plusz egy időben. Végül közel 4 százalékos pluszban zárt.

A Wizz Air tehát a jelentés napján nagyon hektikus mozgásokat mutat, néha nagy mínuszban kezd és szépen magára talál, de zárásig rendkívül ingadozó az árfolyam. Most a Wizz Air egyelőre mínuszban nyitott, ami ugyan akkor nem jelent garanciát, hogy végül akkor majd megfordul, de azért van arra esély, hogy most is rendkívül volatilis legyen az árfolyam napon belül.

Technikailag egyébként fontos szinteket tesztel ezzel vissza a papír 37-38 font körül, a korábbi kitörés kerül most teszt alá. Ha tovább gyengülne a Wizz Air, akkor viszont a 2018 vége óta tartó emelkedő trendvonalat is tesztelheti a papír, így mindenképpen érdemes lehet figyelni a mai napot.

Ha sikerrel vizsgáznak a szintek, akkor akár nagyobb lendülettel is megindulhat a papír, és megint a 40 fontos lélektani szinteket lehet érdemes majd figyelni. Hosszabb távon mi továbbra is optimisták vagyunk, és változatlanul 50 font körül határozzuk meg a részvény fair értékét legutóbbi elemzésünk alapján. Van tehát még tér felfelé a Wizz Airnek, és a jelentés azért jó eséllyel hosszú távon meg is erősítette ezt.
Zöldbéla
Zöldbéla 2019. 11. 13. 12:01
Előzmény: #13094  longforever
#13095
Fogott rajta 30%-ot.
Lehet, hogy sorsolják egymás között, hogy éppen ki realizálhat. :)
longforever 2019. 11. 13. 10:58
Előzmény: #13090  jamukha
#13093
hír kellene...az adhatna lökést....hír nélkül ez még mehet a sc is egyelőre...
jamukha
jamukha 2019. 11. 13. 10:58
Előzmény: #13091  jamukha
#13092
Na én el is búcsúzom, majd benézek a hétvége felé.
jamukha
jamukha 2019. 11. 13. 10:57
Előzmény: #13089  longforever
#13091
Minden ideális hozzá, a kimerülési rés fölötti távolság, az átlagok szétnyílása, Trump, ha rásegítene, nagykasza is jöhetne.
jamukha
jamukha 2019. 11. 13. 10:55
Előzmény: #13089  longforever
#13090
Dupláztam a shortot még lastminitben, utána kezdett elnehezedni, de Trumptól függ a továbbiakban, kezdhet maszatolásba is.
longforever 2019. 11. 13. 10:53
Előzmény: #13088  jamukha
#13089
így már jó More.......
az autóvámok 6 hónapos elhalasztását már beárazta a piac...ha esetleg mégis bevezeti szem nem marad szárzaon
jamukha
jamukha 2019. 11. 13. 10:51
Előzmény: #13087  jamukha
#13088
jamukha
jamukha 2019. 11. 13. 10:48
Előzmény: #13086  jamukha
#13087
Trump ma dönt az EU-s vámról, ettől függ a folytatás.
jamukha
jamukha 2019. 11. 13. 10:46
Előzmény: #13084  longforever
#13086
Nem, mert hozzászólásban volt, de lehet igazad van, ha ránagyítok képkivágás előtt.
jamukha
jamukha 2019. 11. 13. 10:46
Előzmény: #13083  jamukha
#13085
longforever 2019. 11. 13. 10:45
Előzmény: #13083  jamukha
#13084
nem tudod betenni kinygíítva?
jamukha
jamukha 2019. 11. 13. 10:43
Előzmény: #13082  jamukha
#13083
jamukha
jamukha 2019. 11. 13. 10:42
#13082
TitusPullo
TitusPullo 2019. 11. 13. 10:41
Előzmény: #13080  longforever
#13081
Kint nem szép nap készül, longot nem veszek, kicsit belenyaltam mol shortba. de tényleg apróval.

Topik gazda

longforever
3 5 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek