A történelmi csúcson lévő kőolajárak kapcsán tartott ma sajtótájékoztatót a MOL, ahol elhangzott, hogy - a korábbiaktól eltérően - nem a termelés visszafogása, vagy háborús helyzet indokolja a magas árakat, hanem a kereslet erőteljes növekedése, mellyel a jelentős OPEC kvótaemelések sem tudtak lépést tartani.
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=52738
Tegnap szinte csak eladás volt,ma kiszállok. Sajna túl függ a részvény a külföldi hírektől,inkább beszállok a MP-be pár hét alatt kerestem ennyit a M.P.-lén .A Mollal már hónapok óta szenvedek.jöna 4 hullám,ha vége lesz,újból neki futok,talán.
Ne feledd, hogy a benzin aranak tobb mint 2/3-a ado M.o.-n, ez ugye nem a MOL felelossegi kore. Ezert nalunk van az egyik legmagasabb ar egesz Europaban igy valszeg a vilagon is. Tenyleg, megneznek egy tablazatot a vilag orszagainak benzinarairol, kivancsi vagyok hanyadikak lehetunk..
Nem sírni kell, hanem fedezni: vegyél MOL részvényt. . Befekte tői elemzők szerint az olajipari részvények azért emelkednek, mert a korábbinál "magasabb szinten stabilizálódtak a finomítói árrések." . Vagyis a növekvő kereslet nem csak az első szűk keresztmetszet, a nyersolaj árát emelte meg, de a többiét is. Finomítót építeni nem öt perc és öt forint: az üzemek létesítésén túl a millió tonnás mennyiségeket kezelő szállítási kapacitást is meg kell teremteni... (Magyarország évente kb 10 millió tonna kőolajat használ fel.)
Gyors matematika: Ha év eleje óta az olaj 30-60%-kal nőtt, a forint gyengült, a dollár erősödött és a Mol most árat emel, -gondolom azért, hogy továbbra is nyereséges maradjon- akkor vajon mennyi extra profitot nyúlt le év elején??? Miért nem kattannak rá az alternatív forrásokra már most? Miért engedi az állam, hogy ilyen mértékű profitot realizáljon egy monopólium, ami korábban az állami pénzekből építette ki a hálózatvezetékét, így természetes monopóliummá vált?? Miért drágább Mo-n a benzin, mint Ausztriában, ha mi olcsó orosz olajjal megyünk ( a benzin minősége nem is kérdés, hogy jobb a horvát-szlovén osztrák vonalon, mint nálunk...), ráadásul a szállítási költségek is jóval alacsonyabbak???
MOL vélemény a hazai üzemanyag áremelkedésről
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=52738